News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

^
Horațiu, ideea cu un cadou simbolic e interesantă.
Dat fiind că sunt foarte mulți muncitori, decât să primească ceva foarte simbolic, cred că mai bine ar merge ceva de genul unui panou cu numele tuturor muncitorilor gravat pe el.
Dar făcut bine, din ceva material de calitate (să reziste), și amplasat chiar în zona viaductului (poate fixat pe ceva zonă mai dură).
Probabil sunt sute de nume, dar nu este imposibil.

marcelbanu

În lucru...
Ideea o am din vară.
Licența, drepturile de autor pentru idee îmi aparțin !  :lol: :lol: :lol:
Adun fotografii apoi, în zilele închiderii lucrărilor, le voi publica !

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

Quest

#44702
Quote from: horatiu.cosma on December 06, 2018, 12:34:38 PM
(...)
de pe forum au ajuns mulți să își ia "lumina", nu mai e de mult timp doar un grup informal de părerisme despre infrastructură, așa că trebuie din când în când făcut apel la responsabilitate.
(...)

True, true. Sint multi ochi iscoditori (admirativi/critici) indreptati catre PUM ca spre ceva care ar trebui sa emane credibilitate.

Sint si eu de acord c-ar trebui facut un cadou muncitorilor celor de la UMB care inca trudesc pe LD4, fata de altii (Aktor-ST2) care intra cu brio la categoria "asa nu"...

Sint si eu de acord ca UMB merita felicitat ptr ca inca trudesc pe LD4,  fata de altii (Aktor-ST2) care intra cu brio la categoria "asa nu"...

LE: pbh am corectat, exprimarea initiala dadea gresit de inteles ca muncitorii sint / nu sint dispusi sa munceasca. In fapt bineinteles ca e chestie de ce dicteaza managementul firmei, sefii sefilor muncitorilor.
Common sense will get you far !

paulmare

^
Aktor a avut de exemplu o echipa externa de fierari foarte "eroica" care au armat la pasajele din pipera, numai ca aia au fost atata de putini ca iti ajungea un A4 si ii scriai pe toti :)
"multinationala", probabil mai multi sefi si secretare si manageri si asistente manager si cand e sa aduca forta de munca gen oamenii astia ai umb pozati de marcelbanu care sa lege fiare sau altceva sau sa cumpere sau inchirieze utilaje - pauza totala

^
Geogrila aia minunata de la Maccaferri, una din utilizarile ei tipice este sa reduca tasarea diferentiala - probabil ca dupa ce ajung cu zgura armata la nivelul rocii vor mai continua cu zgura armata pe toata latimea platformei - o sa vedem asta de la drona lui alinc si pozele lui MarcelBanu


   

pbh

#44704
Si uite cum se ajunge la concluzia ca nu avem autostrazi din cauza muncitorilor.....si nu a sefilor sefilor lor
Unde dai si unde crapa :o
Nu conteaza ca pe LD4 sunt 10-20muncitori pe trei randuri la o schela "crosetand" fier-beton vs 4-10 muncitori pe ST2 "crosetand" pe un pod intreg (peste Mures).
Cred ca subiectul asta trebuie inchis pentru ca deviaza total.

In ceea ce priveste cadourile sau panourile, este un pic cam mult. Cred ca , atat oamenii din teren cat si sefii lor sunt multumiti cu aprecierile care apar in spatiul public si/sau postarile gen MarcelBanu, Rocklee, Flashu, Alin etc, cei care de asemenea cheltuiesc timp si bani pentru a informa corect si in timp real, fara a astepta o recompensa sau statuie, ca de altfel si oamenii UMB-lui care, spre deosebire de cei amintiti mai sus, sunt platiti pentru munca lor.
Pentru mine acesti colegi de forum care imi dau ocazia de a fi in mijlocul actiunii, desi sunt la 3000km distanta, merita mai multa apreciere decat cei care isi fac meseria pentru care sunt platiti.

PS     Scuze ca nu i-am enumerat pe toti, dar sunt multi in toata tara si toti stim care sunt. 

pasadia

#44705
Schimb putin registru cu o dilema - are cineva idee care e panta pe A1 dinspre nodul de la Apoldu pana spre nodul Saliste?

Asa, dintr-o aplicatie GPS, deduca ca traseul urca de pe la 315 metri altitudine pana la 560m altitudine pe parcusul a circa 7km (datele sunt aproximative). Ca atare ar rezulta o panta medie de 3,5%, care, presupun, nu implica prin normativ amenajarea celei de-a treia benzi pe urcare. Insa in practica, in zona respectiva, deseori avem situatii de tiruri incarcate (poate peste norme) care urca considerabil mai lent (60-70km/h). Ceea ce duce fie la depasiri din partea altor tiruri (si scurte momente de aglomeratie in spate), fie la condus gresit (pe banda de urgenta) din partea soferilor acelor tiruri.

Asa ca, curios fiind, ma intreb:
- care sunt datele reale (panta)
- care e regula din normativ
- si mai ales daca nu cumva acea regula nu e gresita - ma gandesc ca, chiar daca panta reala este sub cea care impune prin normativ marcarea celei de-a treia benzi, lungimea traseului ar trebui luata concomitent in consideratie. Daca, de exemplu, avem panta de 2% pe o lungime de 10-20 de km (cum probabil vom avea pe PiSi de exemplu) cred ca cea de-a treia banda ar fi utila.

alecu26

e 3.00% panta reala. Cel putin in SF. Nu am acces la PT. Si da...prevederea celei de a 3-a benzi este si functie de lungimea urcarii. Aici acel 3.00% are 6764 de metri. Urca de la 336 de metri la 551 de metri. (urcarea de fapt incepe un pic mai dinspre Sebes, minimul fiind pe la 285 dar panta e acolo mult mai mica). Si da, acelea sunt cerinte minimale. Clientul oricand poate veni si solicita o configuratie mai lejera pentru trafic. (Pe de alta parte, situatia camioanelor s-a schimbat mult. Foarte usor TIR-urile moderne sustin o viteza de 100 km/h si pe pante mai accentuate. Nu trebuie sa te iei dupa normativ. Studiile sunt facute pe camioane rusesti din anii 60-70

http://sitevechi.cnadnr.ro/ReglementariTehnice/PD%20162-2015-redactarea%202.pdf

Art 81,82,83,84
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Declaratii oficiale (Neaga, Sova, reprezentanti CNAIR), azi la Grupul de Lucru pe sectorul Rutier din cadrul SCS-Transport parte din CM POIM.

Sibiu-Pitesti. IN SFARSIT O VESTE BUNA BUNA! O mare, mare victorie a noastra. Fara noi sunt convins ca nu s-ar fi ajuns aici. Sper sa se tina de promisiune, ca nu stii niciodata cu astia, pot doar promite si sa nu faca nimic sau sa faca pe dos!!!

Deci vestea: in ianuarie 2019 scot la licitatie COMPLETAREA studiilor geotehnice pe S2 si S3 (PiSi). Vorbim de licitatii, de completare de studii geotehnice, foraje. Fix ce tot cerem noi de cat timp? Sper sa fie SUFICIENT bugetul si sa faca BINE caietele de sarcini! Vestea e ca, in sfarsit, cel putin DECLARATIV, se vrea sa se faca lucrul corect pe aceste sectiuni.

Sectiunea 4 cica este "matura", ca s-a ajuns la "un nivel de maturitate" (si, desi am cerut detalii, nu mi s-au dat, m-au aburit) si ca va fi scoasa la licitatie. Tot asa, curand, foarte curand... Aici nu sunt DELOC convins ca e "matura", ca suntem OK cu riscurile, dar na, poate ma insel eu! Sper sa ma insel! Desi... Dar macar pe sectiunile CRITICE, extrem de dificile, vom avea o sansa. Cel putin teoretic. Sa vedem licitatia si caietul de sarcini si pretul!

Ionut

^ Tot de azi.

Celalalt elefant. LD2, Sectiunea E.

La fel, breaking. Si veste buna, cel putin pe hartie, teoretic. Pentru Sectiunea E1 (de la Margina spre limita cu E2, zona tunelurilor), saptamana viitoare este intalnire CNAIR-Salini pentru a vedea daca nu cumva CONTRACTUL NU E REZILIAT (ca unii avocati zic ca nu a fost reziliat). I-am zis imediat lui Neaga (ca el declara asta) ca sa-si verifice emailul ca i-am dat dimineata o adresa cerand actul prin care contractul cu Salini s-a "reziliat", a "incetat", ca l-am castigat in instanta (definitiv). Ca vin la discutii sa vada daca nu cumva contractul e valid. :lol:

Si daca e valid, sa ia proiectul tehnic de la Salini si sa faca ei Sectiunea E1! In acelasi contract semnat (si inca nereziliat).

Iar Sectiunea E2, aia cu tuneluri, va fi scoasa pe dialog competitiv. Nu am intrat mai mult in detalii.

voicul

Si mata cine o trage de coada?

Cum adica dupa (cred ca) 1 an si ceva ei nu stiu daca contractul este reziliat?

Ionut (dar si restul care sunteti mai aproape de cei care conduc) apreciez ca rezistati la astfel de ... ma rog cum sunt ele.

dumbravaandrei

 :jawdrop: nu cred ca e posibil asa ceva...
ori te-ai apucat de bancuri ori avem cel mai serios partener din lumea asta...
ar fi fain sa le mai traga cnair o penalizare ca inca e valabil contractul si aia de un an de zile n-au miscat un pai pe santier.

Deja Holdea nu mi se mai pare abisul prostiei si incompetentei....

grig73

La aneta3 (stiu, nu ma urati  :lol:) Sova tocmai a declarat ca se doreste la tuneluri (sectiunea E) sa se aplice solutia propusa cristi mai demult si anume aceea sa se faca tunelurile intai pe un sens si apoi celalalt

GrmmrNzi

#44712
Quote from: Ionut on December 06, 2018, 07:44:36 PMSectiunea 4 cica este "matura", ca s-a ajuns la "un nivel de maturitate"[/b][/color] (si, desi am cerut detalii, nu mi s-au dat, m-au aburit) si ca va fi scoasa la licitatie.
Păi S4 nu e același coșmar ingineresc precum S3 - dealuri depozitare: marne, nisipuri, argile? Cutia Pandorei, if you ask me - se schimbă straturile succesive de roci în draci. Cum au aflat ce și cum trebuie făcut acolo? Au dat în bobi? Sau au dedus totul din forajele ăstea - aici a fost parcă IGR-ul, nu?

Pentru S2 + S3 e într-adevăr o mare realizare. Bravo pentru presiune. Mai ales pentru L2 - așa, privind din avion, traversează teoretic roci cristaline și metamorfice, bagi dinamita și gata săpătura (eu glumesc, dar nu m-ar mira să fie unii pe la "butoane" care chiar să gândească așa). DAR: privind din același avion, și dealul "Pleșu" era o frumusețe de gresie stabilă, numai bun de săpat în el pante de 1:10 pe toată lungimea traseului.

În altă ordine de idei, sunt curios cine se bagă pe S2, e mult de muncă acolo, și se cere mai ales pregătire "ceas". La același deal "Pleșu" de la Șoimuș, cu toată voința și mobilizarea exemplară a UMB, se înaintează... cam okayish (bine, dar nu amețitor). Când au început să sape la deal, și să lucreze la viaductele adiacente? Boița - Racovița o să fie cel puțin vreo 5-6 "pleșuri" și vreo 5-6 viaducte Bejan (așa din burtă), plus structuri mici cu nemiluita. A, și tunele. Dacă ne procopsim cu alte Maltauro, Corsam, Aktor & co, sau chiar Pizzarotti, cred că e clară treaba...


dr4qul4

fara suparare, dar S4 nu se aseamana cu nimic cu S3.
S4 are un singur hop, tunelul din dealul Mamoaia (intre Curtea de Arges si Tigveni) care aluneca in draci. Dar totusi, acolo este prevazut un tunel destul de lung si nu la adancime extrem de mare.
In rest S4, urmeaza valea Topologului, plina de dealuri instabile insa care nu afecteaza prea mult autostrada pentru ca aceasta merge aproape pe deasupra raului. Daca mai tin bine minte, am numarat vreo 15 poduri peste Topolog, unele destul de lungi, pentru ca sunt facute in diagonala sau chiar direct in lungul raului.
La inceput mi s-a parut o aberatie, acolo fiind destul loc sa mergi paralel cu raul, insa, acum, dupa ce vad cate probleme ne pun sapaturile in dealuri insuficient cercetate, incep sa cred ca este mai bine asa. Cum spunea si Ionut, cat mai multe poduri si cat mai lungi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

ghrt

...şi cu piloni cât mai adânci...

De curiozitate, de ce nu va fi afectat tunelul dacă solul este foarte instabil?
Cont (aproape) inactiv.