Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 47 Guests are viewing this topic.

rocklee

multumim Liviu-udr... :)...pentru micul mare fotoreportaj  :D :p....felicitari
o intrebare ....in zona hodlea lucrau ceva sau... :o

Quest

^^ Liviu nu te plinge, ca DN66 Simeria - Petrosani e un drum de vis. Presupun ca si mai departe pina la Tg Jiu. Multumim de poze🙂
Common sense will get you far !

bogdix



Quote from: AdrianB1 link=topic=2.msg113353#msg113353Dupa cum am mai scris acum cateva luni, daca vrei sa muti un stalp si ai oamenii si cheful, o faci in 2-3 saptamani din care 24 de ore de intrerupere. Daca TEL nu poate face asta e pentru ca timpul trece si leafa merge, nu pentru ca nu e posibil.

Nu e mutatul stâlpului problema de durată. Subantreprenorul care execută lucrarea trebuie să comande (sau să realizeze chiar el) confecția metalică a stâlpilor noi (asta se întâmplă după semnarea contractului de execuție cu TE).
Apoi după ce ai confecția metalică pe şantier, în câteva zile se poate ridica stâlpul pe poziție. Iar odată tăiată linia cablarea se face în câteva ore.

transmis via 4G


Liviu_udr

Quote from: rocklee on April 15, 2016, 11:42:20 PM
multumim Liviu-udr... :)...pentru micul mare fotoreportaj  :D :p....felicitari
o intrebare ....in zona hodlea lucrau ceva sau... :o
Salut
Eram cu 8 elevi care mă băteau la cap că sunt plictisiți după 6 ore de mers, de aceea e scurt fotoreportajul!
În zona Holdea lucrau 2 excavatoare pe partea dreaptă a E673 în direcția Deva.
Apropo, puteți să-mi spuneți și mie cum va traversa A1 drumul E673 în zona Holdea?

bogdix

^^
În zona Holdea, A1 va trece pe sub DN68A (E673). DN-ului îi va fi construit un pasaj superior peste autostradă.

Liviu_udr

Bun. Deci A1 va fi sub E673. M-a surprins terasamentul din poza de mai jos, pt că este oarecum paralel cu E673:



Din această poză se vede că acesta este și perpendicular cu A1:


silviu321

AdrianB1

"LEA de inalta tensiune sunt de obicei folosite pentru reteaua nationala, nu pentru localitati punctuale. Ele interconecteaza redundant punctele de productie (termocentrale, hidrocentrale) cu punctele majore de distributie, dar in majoritatea cazurilor intreruperea unei linii de transport nu cauzeaza probleme mari sistemului national, tocmai pentru ca este redundant, iar linia unei capacitati de productie poate fi usor compensata de alta capacitate de productie."
Aia cu programarea cu 3 luni in avans e birocratie, chiar si pe vremuri cand tehnologia era mai putin capabila in caz de intrerupere lua pana la o ora reconectarea, asta din cauza sincronizarii de faze. Asta o stiu de la tatal meu care a lucrat din domeniu, inclusiv pentru o scurta vreme in dispeceratul national din Romania. In 3 luni daca ai oameni si utilaje refaci o linie de 20 km, nu muti un prapadit de stalp - am vazut vreo 2 proiecte din astea executate de tata in alte tari pentru mutarea unor LEA pe sub care crescusera cartiere ale unei capitale in expansiune rapida, o linie de 16 km a durat in total 6 luni pentru ca beneficiarul nu a vrut sa plateasca nimic in plus pentru urgentare, asa ca au lucrat la ritmul normal, 8 ore pe zi 5, zile pe saptamana. Dupa cum am mai scris acum cateva luni, daca vrei sa muti un stalp si ai oamenii si cheful, o faci in 2-3 saptamani din care 24 de ore de intrerupere. Daca TEL nu poate face asta e pentru ca timpul trece si leafa merge, nu pentru ca nu e posibil."

Simplificand lucrurile la extrem ai avea dreptate, dar cum lucrurile sunt complexe te afli intr-o grava eroare. De ce sa avem pretentia ca ne pricepem la orice?!

Intr-adevar LEA de inalta tensiune interconecteaza redundant diverse puncte din SEN  - tocmai de asta retragerea liniilor trebuie minutios planificata, si retragerea unei linii este conditionata de starea unor alte echipamente aflate posibil in zone foarte indepartate.  Tocmai pentru coordonarea acestor retrageri de echipamete se intocmeste un plan anual de retrageri. "Aia cu 3 luni avans" o fi birocratie, dar e absolut necesara, pt ca nu poti retrage simultan mai multe echipamente care alimenteaza aceeasi zona. (criteriul n-1)

"iar linia unei capacitati de productie poate fi usor compensata de alta capacitate de productie." -si aici e mai complicat: cum anume il obligi pe un producator sa nu mai produca o anumita perioda, desi el are contracte semnate?!  TEL ar trebui in cazul asta sa il despagubeasca (congestie). Si de asta se programeaza retragerile cu luni avans, astfel ca si producatorul sa-si realizeze reviziile in acelasi interval;
-si ce te faci daca tocmai in zona afectata de retragerea LEA transport nu ai disponibile surse de putere atunci cand vrei tu....

Manevra de retragere in sine dureaza f. putin (10 min) insa etapele pregatitoare sunt laborioase  si din motivele prezentate anterior;

"Daca TEL nu poate face asta e pentru ca timpul trece si leafa merge, nu pentru ca nu e posibil." -afirmatie malitioasa;

Ca pentru orice alta lucrare sunt necesare parcurgerea unor etape (proiectare, avizare, executie). Toate aceste etape sunt consumatoare de timp dar sunt absolut necesare necesare. Sa muti un singur stalp nu e fizica cuantica, dar nici atat de simplu pe cat isi dau multi cu parerea. In primul rand trebuie vazut unde anume sa muta stalpul pt a respecta conditiile de coexistenta cu autostrada, studiu geo al noului teren de amplasament, care vor determina fundatiile. Trebuie analizati stalpii adiacenti existenti, daca sunt respectate o serie de conditii, si astfel se poate ajunge la concluzia ca si acesti stalpi trebuiesc inlocuiti ( nu mai sunt respectate anumite gabarite, unghiuri, sunt necesari stalpi speciali etc) rezultand o suprafata necesara a fi expropriata suplimenta,. trebuiesc etapizate lucrarile pt ca perioada de indisponibilitatea a LEA sa fie minima.

Ca si in cazul CNADNR  s-au externalizat serviciile de proiectare si executie ( se poate discuta mult pe marginea acestei chestiuni), si in momentul actual TEL nu are capacitatea de a a realiza astfel de lucrari.
In momentul de fata rolul TEL este de a aviza/aproba proiectul de deviere si ulterioar de a aproba retragerile;

Obs.: nu toate retelele de electricitate IT apatin TEL;  retelele cu tensiunea pana la 110kV inclusiv apartin de obicei  operatorilor de distributie (CEZ; Enel; EON, Electrica)

Desi poate parea offtopic acest post, am vrut sa subliniez ca devierea retelelor de electricitate este destul de complexa si  intarzierile nu trebuiesc imputate in totalitate gestionarului (fie el TEL; CEZ EON etc) avand de cele mai multe ori cauze obiective. Va pot spune ca de obicei proiectele  pt deviere utilitati ( retele electrice) ajung la avizare  muuuuult dupa inceperea lucrului in teren, exclusiv din vina anteprenorului general, si de aceea vedeti atat de des retele care  "intarzie" lucrarile; Exista inca printre constructori ideea ca e extrem de simplu sa muti o retea( cat de compicat poate fi sa montezi un stalp cu zabrele si sa muti 3 fire)




cristi5

#28117
Quote from: Liviu_udr on April 16, 2016, 10:36:52 AM
Bun. Deci A1 va fi sub E673. M-a surprins terasamentul din poza de mai jos, pt că este oarecum paralel cu E673:

Plansa din proiect e de exemplu aici. Limita dintre loturile 2 si 3 e la pasajul de la 56+220, adica in mijlocul unui debleu, ceea ce explica de ce autostrada se opreste acum intr-un "perete".

Inteleg ca terasamentul e la nordul DN68A (pe stanga cum vii dinspre Lugoj). Probabil e un traseu temporar al DN pana se face pasajul DN68A peste A1.

Variante de descarcare la Holdea discutate pe forum sunt cam aici. Sunt curios ce variante se discuta la CNADNR :)

bogdix

Quote from: Liviu_udr on April 16, 2016, 10:36:52 AM
Bun. Deci A1 va fi sub E673. M-a surprins terasamentul din poza de mai jos, pt că este oarecum paralel cu E673:

Acel terasament este pentru devierea temporară a DN-ului până la realizarea pasajului şi a traseului "deviat" din proiect.

disney

#28119
Tot pentru ca sa ramana pentru posteritate si pentru ca nu au mai fost publicate, pun mai jos ofertele pentru A1 Timisoara - Lugoj, Lot 1 si 2.

2010



2012



Prima imagine se refera la ofertele de la licitatia din 2010 pentru loturile 1 si 2, iar a doua la licitatia reluata din 2012 pentru lotul 2.

adiarc

up-date lotul 3 Orastie - Sibiu

pe scurt...nici o noutate,cu exceptia a 3 oameni care faceau masuratori cu un teodolit ,aproape de zona demolata...in rest zero miscare si nici urma de mobilizare.....poze imediat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

incepem in vf dealului,aproape de viaduct...lucrurile au fost lasate cam  asa de marea companie de constructii Salini-Impregilo













"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

capatul viaductului spre Sebes...aproape gata...bineanteles colectarea apelor este nefinalizata





pamantul de dedesubt incepe din nou sa lucreze si avem deja o mica fisura





casiurile abandonate ( in st.pozei ) trebuiau amplasate intre scara si con...lipsa lor duce la rezultatul de mai jos



mai departe casiuri si taluzari nefinalizate plus un sant turnat in bataie de joc printre fiare aruncate la intamplare







a se observa parapetii indoiti de diferitele deformari ale viaductului



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

mai departe malurile arata la fel de brazdate ca si in cealalta parte a viaductului si exact la fel,santurile de la mijlocul versantului au fost spulberate de alunecarile de teren



si zona demolata....la fel cum o stim de 7 luni si 10 zile







si la intoarcere




"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

mai este un set de poze pe care il voi posta mai tarziu

concluzia este cea pe care o vedeti...zero miscare sau mobilizare.Suntem de abia in stadiul in care trebuia sa fim a doua zii dupa 7 septembrie 2015...cel al masuratorilor.....iar cei responsabili continuua sa ne serveasca gogosi
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura