News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 23 Guests are viewing this topic.

voicul

Exista o reactie la ce ai spus:  :bash: Desi se poate si  :jawdrop: sau  :lolz::gaah:

+1 Chiar am inteles de ce melcul se grabeste in competitia cu LD2.

serban vlad


AdrianB1

Quote from: Ionut on April 10, 2018, 11:13:02 AM
1. Nu are sens sa filmam cei 9 km intre DC100 si Holdea (sectiunea E). Vei vedea doar paduri. Si din avion/drona nu iti dai seama de elevatii. Ar fi relevant doar pentru aspecte de mediu. Iar accesul este greu. Poate, poate, vom analiza sa vedem daca are rost si cum se poate filma, sa zburam cu avionul. Dar mai vedem. Repet, beneficiile ar fi minime.
Am facut eu o filmare acolo; din film nu se intelege mare lucru pentru ca imaginea filmata nu are adancime, dar din avion se vede foarte bine situatia din teren cu ochii din dotare.

Cristi32

#39438
^^
Un act aditional il intocmesti in perioada de valabilitate a contractului. Daca contractul a expirat nu mai ai voie sa intocmesti acte aditionale la contract. In situatia asta se pune intrebarea de ce nu se aplica penalitati daca lucrarea nu este finalizata si perioada de valabilitate a contractului a expirat? Raspunsul ar fi acea parte receptionata intre Traian Vuia si Margina. Daca contractul este inseparabil (nu a fost impartit pe sectoare contractual) si daca ai facut receptia pe o parte din contract nu ai cum sa ii aplici penalizari pe restul de executat din contract.

nelu55

Sectorul E din A1  LD2 ,urmeaza cursul paraului Icui ,paralel cu calea ferata Lugoj Ilia pana aproape de loc. Costeiu de sus,pe o lunca nu prea lata,cu portiuni in care se suprapune peste DC 100. La pagina 1809 ,am pus citeva fotografi,din anul 2016.Lungimea traseului pe lunca este de aprox.6 km ,dupa care urmeaza trecerea peste calea ferata si urmeaza tunelurile.

pasadia

Quote from: horatiu.cosma on April 10, 2018, 12:05:12 PM
Ștefan Ioniță, munte de incompetență, orgoliu cât cuprinde,

Nu zic ca nu o fi Ionita vinovat direct de unele, dar nu crezi ca e cazul sa il treci pe lista si pe Filipescu? "Instinctul" imi spune ca el e vinovat de ulte intrepretari ciudate si ca, in mod sigur, el ar trebui sa fie considerat principalul responsabil pentru orice claim castigat de constructori. Cel putin pentur ca nu si-a instruit corect colegii cu privire la modul de respectare a prevedeilor contractuale.

horatiu.cosma

Un manager competent își dă seama mai devreme sau mai târziu de calitatea oamenilor de sub. Dacă e să intrăm în detalii, sunt mulți care fac umbră dejaba pe acolo sau chiar mai rău, pun bețe în roate proiectelor din diferite motive. Responsabilitatea e a șefului mare să facă schimbări unde e necesar.

Bogdan_Cluj

Quote from: nelu55 on April 10, 2018, 01:46:31 PM
Sectorul E din A1  LD2 ,urmeaza cursul paraului Icui ,paralel cu calea ferata Lugoj Ilia pana aproape de loc. Costeiu de sus,pe o lunca nu prea lata,cu portiuni in care se suprapune peste DC 100. La pagina 1809 ,am pus citeva fotografi,din anul 2016.Lungimea traseului pe lunca este de aprox.6 km ,dupa care urmeaza trecerea peste calea ferata si urmeaza tunelurile.

Ca sa nu derulati pana la pagina 1809 (sau sa calculati in URL si sa scadeti), aveti aici  link catre acea postare

cristi5

Quote from: Cristi32 on April 10, 2018, 01:29:56 PM
Un act aditional il intocmesti in perioada de valabilitate a contractului. Daca contractul a expirat nu mai ai voie sa intocmesti acte aditionale la contract. In situatia asta se pune intrebarea de ce nu se aplica penalitati daca lucrarea nu este finalizata si perioada de valabilitate a contractului a expirat? Raspunsul ar fi acea parte receptionata intre Traian Vuia si Margina. Daca contractul este inseparabil (nu a fost impartit pe sectoare contractual) si daca ai facut receptia pe o parte din contract nu ai cum sa ii aplici penalizari pe restul de executat din contract.

Contractul e impartit in sectiuni (A-C sunt receptionate, D nu=cea filmata acum, E= tuneluri).

Asta cu perioada contractului ar fi probabil una din cele mai haioase minciuni, daca nu ar fi tragica. Perioada declarata initial e masurata in zile de vara :) . Se prelungeste mereu pentru ca constructorul nu primeste cele necesare ca sa-si faca treaba: amplasament/exproprieri, vreme buna (!), aprobarea proiectului de catre beneficiar, exproprieri suplimentare, acord de mediu (si revizuire dupa proiectarea de detaliu), autorizatie de construire,  etc. Daca inteleg bine situatia, ne aflam in perioada contractuala pe sectiunea D si s-ar putea aplica penalitati daca ar fi vina contructorului, dar nu e.

Quest

Quote from: serban vlad on April 10, 2018, 11:05:50 AM
Am vizionat filmarea aeriana  a lotului  LD 2 pana la DC 100 .  Ar fi interesanta o filmare si a restului de lot pana la Holdea pentru a vedea zona INAINTE DE INCEPEREA LUCRARILOR pe sectiunea E.
(...)

Ionut ti-a explicat deja de ce nu merita o noua filmare pe LD2 Sect E. Stai sa se faca licitatia ptr acel sector care include tunelurile, sa iesim cu bine din perioada blestemata a contestatiilor, sa se semneze contractul, iar la primele semne de incepere a lucrarilor, cu siguranta ne vom mobiliza ptr o filmare aeriana.
Daca tii totusi mortis sa vezi aspectul actual al zonei, cauta prin filmarile din avion facute in timp de Eurocopter.
Common sense will get you far !

Xenos

Quote from: Cristi32 on April 09, 2018, 10:36:20 PM
In 2017, Razvan Cuc a declarat ca a decis rezilierea partiala a contractului pe LD 2, dar potrivit art.1549 din noul Cod Civil rezolutiunea poate avea loc pentru o parte a contractului, numai atunci cand executarea sa este divizibila.
Potrivit comunicatului de presa al CNAIR din 21.12.2016, referitor la LD 2, contractul este un tot unitar. Mai mult ca sigur nu exista niciun document de reziliere sau de incetare.

Executarea unei lucrări de tipul autostradă este evident divizibilă în loturi și secțiuni, indiferent ce zice o parte prin comunicate de presă...Textul Codului Civil are în vedere natura obiectivă a prestației și nu fanteziile părților.

cutter

#39446
Art. 1549 din Codul Civil (cel cu rezoluțiunea și rezilierea) se referă la relația creditor/debitor.

Art. 1321, cel invocat de CNAIR se referă la încetarea contractului în ansamblul său.

Mai precis, CNAIR invocă din acea enumerare de cauze de încetare imposibilitatea fortuită de executare.

Ceva de genul: "fără să fie vina noastră/a nimănui/dintr-o situație fortuită (adică neprevăzută) e imposibil să mai fie executat contractul".

Pentru a substanția de ce nu se mai poate executa contractul, CNAIR recunoaște și susține că situația e neprevăzută, dar spune că dacă ar scoate E2-ul nu se îndeplinește una din condițiile din Instrucțiunea nr. 1/2016 pentru ca modificare să fie considerată nesubstanțială și anume:
"- nu este schimbat caracterul general al obiectului contractului, fapt ce presupune că scopul contractului (aşa cum a fost descris în cadrul procedurii prin care a fost atribuit iniţial), precum şi indicatorii principali ce caracterizează rezultatul respectivului contract rămân nemodificaţi."

Consideră CNAIR că dacă scoate 3km din contract se alterează caracterul general și indicatorii și pe cale de consecință modificarea ar putea (exprimarea le aparține) fi interpretată drept substanțială.

Legea permite modificări substanțiale, dar CNAIR nu vrea să o facă în acest caz pentru că îi e teamă că s-ar pierde eligibilitatea fondurilor europene.

---

Se pun următoarele întrebări:
1) Dacă scoți 3km din contract (E2), e substanțial și pierzi fondurile europene (în gândirea CNAIR). Dar dacă scoți tot E-ul, adică 9km, adică ce vor ei să facă, deci o modificare mult mai mare - nu e tot substanțială modificarea și se pierd chiar mai abitir fondurile?
2) Dacă doar schimbarea indicatorilor/caracterului general al contractului stă în calea considerării modificării Lugoj-Deva 2 ca nesubstanțiale, atunci modificările de pe Lugoj-Deva 3 în mod clar sunt nesubstanțiale (nu se modifică poziția de început/sfârșit a contractului), nu?
3) Dacă CNAIR susține și argumentează că modificările impuse de mediu sunt neprevăzute, atunci ar putea foarte bine să aplice și modificarea substanțială a contractelor (fie că discutăm de LD2, fie că vorbim de LD3) fără probleme, nu?
4) Dacă facem modificare substanțială pierdem fondurile europene (e o afirmație CNAIR, realitatea este foarte departe, Comisia vrea să dea bani pentru aceste proiecte, nu să găsească nod în papură) - dar dacă nu terminăm (și nu mai avem cum) Lugoj-Deva până în 2023, nu se pierd toate fondurile europene pentru acest proiect?

---

În fapt, discutăm doar despre fugă de răspundere și legarea șireturilor între ele. Nu căutați logică, nu căutați bun-simț, nu căutați explicații raționale. Este golănie și iresponsabilitate. Știu despre ce vorbesc - îi interesează zero despre livrarea proiectului pentru cetățeni. Leafa să meargă, sporul de lucru cu fonduri europene, mașina de serviciu, zero decizii complicate de luat ca să fie somnicul pe bani publici cât mai bun. Și în rest multă lamentare despre "sistemul e putred, eu sunt mic, ce să fac". Zero conștiință - ochii pe vacanțe în Halkidiki și pe scaunul celui de deasupra pentru când se poate lua.




Iceman

Cutter.... touche... :poke:...Ai spus foarte corect cum sta situatia....Multe alte institutii ca CNAIR fac acelas lucru dar multi nu stiu asta!!!

Europiu

@cutter: Păcat, însă, că altundeva decât pe forum, vorbești cu pereții, adică nu are cine să te asculte/audă. Feel sorry for you, pal!
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Quote from: Bogdan_Cluj on April 10, 2018, 03:02:56 PM
Quote from: nelu55 on April 10, 2018, 01:46:31 PM
La pagina 1809 ,am pus citeva fotografi,din anul 2016.Lungimea traseului pe lunca este de aprox.6 km ,dupa care urmeaza trecerea peste calea ferata si urmeaza tunelurile.

Ca sa nu derulati pana la pagina 1809 (sau sa calculati in URL si sa scadeti), aveti aici  link catre acea postare
Trei postari deasupra celei unde duce link-ul veti gasi o filmare din avion facuta de Eurocopter pe 25 octombrie 2015...
Este foarte intersant de privit acum, la doi ani si jumatate distanta...
Si ii raspunde si lui serban vlad.

Quote from: Quest on April 10, 2018, 03:43:47 PM
Quote from: serban vlad on April 10, 2018, 11:05:50 AM
Ar fi interesanta o filmare si a restului de lot pana la Holdea pentru a vedea zona INAINTE DE INCEPEREA LUCRARILOR pe sectiunea E.
(...)
Daca tii totusi mortis sa vezi aspectul actual al zonei, cauta prin filmarile din avion facute in timp de Eurocopter.

@serban,
aproximativ intre 14.30 si 15.00 este zona tunelurilor de pe sectiunea E2, iar de la 15.00 la 16.50 este sectiunea E1.
Vei observa ca desi filmarea este HD, nu iti poti da seama aproape deloc cum este relieful...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)