News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 61 Guests are viewing this topic.

AdrianB1

Based on the info in the last few pages, on Lugoj-Deva there are chances to open 15-17km from Traian Vuia (towards Lugos) to Marginea interchange. For the other segments if I understood correctly only a piece between Grind to Ilia interchanges have some chances by summer, nothing else. From Ilia to Soimus (Deva) some people estimate 2018, the Grind-Margina piece (~ 24 km on the current road) is missing a tunnel that is not even bid.

michidush

#30586
De curand se discuta ca acordul de mediu pe Lugoj Deva dupa arderea tuturor etapelor intermediare va veni pe 15 Noiembrie.
Sezonul de constructii probabil ca va tine pana pe 10 Noiembrie. Uitati predictia pentrtru vreme
http://www.accuweather.com/en/ro/deva/273576/november-weather/273576
Intrebarea mea este....cum se vede din filmarile recente sunt terasamente lucrate de UMB intre Deva si Soimus, fara a fi protejate in nici un fel....cati bani va mai cheltui UMB ca sa repare stricaciunile iernii considerand ca din 10 Noiembrie incep ingheturile si e putin probabil sa se mai lucreze?
CNANDR si statul roman ar trebui tarate prin procese pana la plata ultimului leut.....Din Aprilie pana in Noiembrie nu s-a mai miscat un pai intre Deva si Soimus.....in lumea cu apa calda si contracte pe bani frumosi unde lucrez eu chestiunile aste se intorc in backcharge catre responsabili, se aduna pierderile si se fac claimuri, scrisori si daca e cazul procese.
Uite de aia trebuie sparta serparia aia de la CNANDR si-au batut joc de tara asta fara ca unul sa plateasca un leu vreodata.....zeci de directori, sefi sefuleti...amante sute de soferi......si ne mai miram ca ne situam dupa Uganda la competitivitatea pe infrastructura...


Daniel_I

Pe pagina de Facebook a CNADNR au început să apară filmări cu drona.



Groapa nu mai e groapă :-D
On The Road

bogdix

Quote from: michidush on October 03, 2016, 10:00:09 AM
De curand se discuta ca acordul de mediu pe Lugoj Deva dupa arderea tuturor etapelor intermediare va veni pe 15 Noiembrie.
...
Intrebarea mea este....cum se vede din filmarile recente sunt terasamente lucrate de UMB intre Deva si Soimus, fara a fi protejate in nici un fel....cati bani va mai cheltui UMB ca sa repare stricaciunile iernii considerand ca din 10 Noiembrie incep ingheturile si e putin probabil sa se mai lucreze?
CNANDR si statul roman ar trebui tarate prin procese pana la plata ultimului leut.....Din Aprilie pana in Noiembrie nu s-a mai miscat un pai intre Deva si Soimus.....in lumea cu apa calda si contracte pe bani frumosi unde lucrez eu chestiunile aste se intorc in backcharge catre responsabili, se aduna pierderile si se fac claimuri, scrisori si daca e cazul procese.

Înainte de a formula aşa o întrebare, eu ţi-aş ridica la fileu următoarea situaţie: "terasamente lucrate de UMB intre Deva si Soimus" sunt executate fără AC. De ce ar fi asta riscul Beneficiarului ?

bogdix

Quote from: Quest on October 02, 2016, 12:56:19 AM
...
Ce n-am reusit sa inteleg nici din poze nici cind am trecut si eu pe acolo, de ce cota pe inaltime a giratoriului de la nod Margina e la 1-1,5 m deasupra cotei DN ?
Se vede si in ultima poza pusa de Ionut, se simte clar si urcusul/coborisul la intrarea/iesirea in/din giratoriu. Stie cineva ?

DN-ul e aproape în palier (pantă longitudinală 0%) în profil longitudinal. Panta transversală a căii inelare a giraţiilor (e valabil la ambele) este de 2,5%. Practic acolo pe cam 50 m e făcută o racordare verticala între 0% şi 2,5%. De acolo acea "diferenţă".

yetiman

Bogdix, comentariul tau ar fi perfect justificat intr-o situatie "normala".
Au lucrat fara AC, clar, beneficiarul nu are nici o raspundere.
Dar, oare, asa sa fie si in realitate? Sa credem ca UMB (sau toti ceilalti) s-au apucat de construit de capul lor?
Eu sunt 100% convins, chiar daca nu s-a dat in scris, ca s-a spus foarte clar: "Apucati-va de lucrari, ca vin si autorizatiile pe parcurs".
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

bogdix

#30591
^
Am spus eu c-o ridic la fileu  :lol:

Din punctul meu de vedere, ar trebui să lăsăm "ce-a fost" şi să privim înainte, să încercăm să aducem lucrurile pe făgaşul normal.
E evident că nu s-au apucat Antreprenorii (nu doar UMB, ci şi alţii care au fost în situaţii similare) de construit de capul lor. Au avut un proiect aprobat, au avut un acord "tacit" al părţilor implicate (pe care nu-l mai recunosc acum unele dintre "părţi"). Pentru Beneficiar, acum e simplu să se dezică (neexistând înscrisuri prin care să fi autorizat începerea lucrărilor fără AC). Pentru Antreprenor, e o situaţie delicată. Poate să-i aducă cheltuieli suplimentare, înafară de cele pentru "aducerea în legalitate" (OUG 7/2016).

Dar, odată ce s-a apucat de construit fără AC, Antreprenorul şi-a estimat riscurile. Acum se află în situaţia în care "worst case scenario" a devenit "real case scenario". Adică riscurile cele mai mari se întâmplă. Putea la fel de bine să se întâmple scenariul în care "dă-i nainte cu tupeu" funcţiona fără nici o problemă. Atunci erau mulţumiţi că au lucrat în avans ?

michidush

#30592
Din momentul in care legislatia a fost modificata pt a preveni astfel de anomalii 2 chestiuni trebuiau clar reglementate:
1. Trebuia asumat un termen clar si predictibil pentru clarificarea autorizatiilor pentru  proiectelor in curs (60 de zile)
2. Trebuiau deschise acte aditionale la contractele in curs care sa clarifice modul in care se elibereaza locatiile si se dau autorizatiile CU TERMENE, PENALIZARI SI ARBITRAJE in caz de neintelegeri.
Modificarea legii a fost de bun augur, felul in care s-a gestionat managementul lucrarilor in curs a fost mizerabil.
Ca tot vorbeai de "risc". Un risc ridicat pe care un proiect le implica, in cazul de fata "riscul de a fi batjocorit de autoritati" se traduce in costuri si implicit in pret. In traducere....ai un proiect de facut in Romania? Nu pune coeficient de 1,3 ca in Uganda unde santierul merge.....pune coeficient de 1,8 ca in Irak....ca ce construiesti ziua s-ar putea sa-ti distruga zapezile iarna...

yetiman

@Bogdix: Perfect de acord.  :)
Se si vede, de altfel. Fara AC nu s-a mai lucrat aproape nimic.
Doar ca normalitatea trebuie sa functioneze in ambele directii.
Nici sa nu se lucreze fara AC, dar nici sa dureze o eternitate obtinerea ei.

Si atunci vom avea si termene clare pentru finalizarea tronsoanelor lipsa din A1 (si nu numai).

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Baieti, discutia este foarte utila, doar ca va rog sa discutati strict de contractele de pe A1.
Avem thread-uri dedicate pentru constructori, legislatie si FIDIC.

Dominik

Oare se poate asfalta zilele astea daca continua sa ploua ?
You're in Steelers Country

adrian-FSB

Salut tuturor.

Nu stiu daca informatia a fost deja postata pe site insa de pe site-ul ZF am aflat ca Ministrul Transporturilor va organiza astazi la ora 16 o sesiune de discutii on-line in privinta proitectelor de autostrazi si metrou derulate de Minister. Am postat informatia pe thread-ul A1 pentru ca sunt multe proiecte legate de aceasta autostrada la care Domnul Ministru ar trebui sa raspunda.

http://www.zf.ro/auto/ministrul-transporturilor-sorin-buse-va-raspunde-astazi-intrebarilor-cetatenilor-despre-stadiul-lucrarilor-la-autostrazi-si-metrou-in-cadrul-unei-sesiuni-de-discutii-online-15756879

link-ul este urmatorul  http://dialogcivic.gov.ro/2016/10/sorin-buse-ministrul-transporturilor-in-dialog-cu-cetatenii/

Sunt curios daca o sa primim informatii noi legate de redeschiderea sectiunii Cunta-Saliste, data estimate de deshidere a celor 15 km din lotul 2 LD, situatia avizelor si licitatiilor pentru restul din lotul 2 LD plus loturile 3 si 4 si, mai ales, ceea ce ne intereseaza pe toti, situatia proiectului Pitesti-Sibiu.

Numai bine


GDPR

Mi-am amintit de o stire de pe la sfarsitul lui august: "Tot traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti va fi definitivat până pe 15 septembrie, estimează Cătălin Homor, directorul general al CNADNR"

http://www.economica.net/traseul-celei-mai-asteptate-autostrazi-din-romania-ar-putea-fi-gata-pana-pe-15-septembrie-urmeaza-licitatii-pe-bucati_124478.html

N-a precizat insa care septembrie.


bogdix

Quote from: Dominik on October 03, 2016, 11:14:09 AM
Oare se poate asfalta zilele astea daca continua sa ploua ?

Reglementarea tehnică AND 605 (se poate consulta căutând-o pe google de ex.) prevede ca suprafaţa suport să fie uscată şi să fie minim 10 grade Celsius temperatura mediului ambiant.
Restul, depind de experienţa celor care aştern asfaltul. Fiindcă mai e o întrebare: oare în Anglia, unde 360 de zile din 365 plouă, cum asfaltează "sir"-ii ?

dr4qul4

de pe pagina CNADNR:
Autostrada Sibiu – Piteşti
Revizuirea/ Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu – Pitesti"
în conformitate cu HG 28/2008.
6 secţiuni:
Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa, km 0+000 -15+000
Secţiunea 2 Boiţa-Racoviţă, km 15+000 - 43+000
Secţiunea 3 Racoviţă – Văleni, km 43+000 - 72+000
Secţiunea 4 Văleni – Curtea de Argeş, km 72+000 -90+000
Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti, km 90+000-122+587
Secţiunea 6
(Reabilitare DN73C+ Drum de legătură)
asigurarea legăturii autostrăzii cu Râmnicu Vâlcea

Dupa numarul de km, poate cineva sa spuna ce traseu s-a ales exact?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024