Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 65 Guests are viewing this topic.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

#20116
^^^ In 08.10.2014 declarau ca "niciunul" din pilonii viaductului nu sunt afectati de probleme.



Ionut

Par sa nu fie probleme majore... dar nu sunt specialist. Baieti, sunteti atatia ingineri pe-aici, voua cum vi se par acele probleme?

cutter

Nici eu nu sunt specialist (deci scuze dacă întreb tîmpenii), dar mă întreb:
1) dacă s-a spart acel colț destul de mare care apare în ultima poză, ce împiedică spargerea/măcinarea în același fel a întregii părți pe care se sprijină grinda?
2) În poza a doua, spărtura are un aspect poros - așa arată betonul normal?

horatiu.cosma

Si cand ma gandesc ce de bani s-au dus pe viaductul asta. Se bateau in piept inginerii la finalizare ca au folosit materiale de cea mai buna calitate. Intrebarea acum e daca CNADNR va amenda serios pe cineva, sau isi va continua politica de ignoranta.

simotm

#20120
@AlexIP

Asteptand sa trecem peste podul cu probleme chiar si 30min , daca as fi stiut motivul asteptarii,as fi preferat sa ies la Simeria si tot as fi ajuns mai repede ....deci nu vad de ce nu ar ruta traficul, cel putin pe un sens (cei care vin dinspre Sibiu), pt cateva ore prin Simeria (pe vechea ruta).Stiu ca nu e placut pt locuitorii din zona , dar ne adaptam situatiei , mai ales ca marea majoritate isi continua drumul spre Arad (si nu spre Brad)

vancouver

#20121
Quote from: cutter on January 22, 2015, 11:08:47 AM
Nici eu nu sunt specialist (deci scuze dacă întreb tîmpenii), dar mă întreb:
1) dacă s-a spart acel colț destul de mare care apare în ultima poză, ce împiedică spargerea/măcinarea în același fel a întregii părți pe care se sprijină grinda?
2) În poza a doua, spărtura are un aspect poros - așa arată betonul normal?

1) Armatura. Spartura este numai pana la prima armatura. Practic s-a spart stratul de beton de acoperire, care nu are rol de rezistenta, dar are rol de protectie anticoroziva a armaturii.
2) Aspectul betonului este ok. Ceea ce par a fi gauri, sunt de fapt pietre (pietricele) de culoare inchisa (poate chiar negre).

Parerea mea:
- fisurile din prima poza nu sunt problematice, deocamdata
- nu mi se pare normale rezemarea directa a constructiei metalice pe reazemul de beton. Se folosesc asa-zise "lagăre", care permit miscarea usoara a suprastructurii fata de pila. Miscarea de care vorbesc se datorează contracției la frig si respectiv dilatării la cald a metalului suprastructurii. Nu are legătură cu traficul. La o deschidere precum cea de aici vorbim de câțiva centimetri între vară și iarnă. Posibil ca aceasta mișcare să fi produs și fisurile.
- introducerea de lagăre acum ar însemna închiderea circulației pentru câteva luni pe câte un sens de mers. (sunt de fapt 2 poduri paralele independente) - deci nu se pune problema închiderii autostrăzii.
- fisurile nu par a avea legătură cu o "lăsare" a pilelor podului, adică nu cred că există o problemă cu pilele podului și modul lor de ancorare în sol. Totuși exclus nu este, trebuie verificat dacă nu există o tendință de "lăsare" laterală (cedare de reazem), care are ca urmare o apăsare mai mare pe parte care nu a cedat a pilei. În acest caz cedarea este în diagonală față de punctul cu crăpătura, în fundație (sau poate chiar la altă pilă - iar crăpătura a apărut pe pila suprasolicitată alăturată celei care a cedat). Daca este așa, trebuie găsite soluții de ancorare mai bună în teren, de stabilizare a cedării, ceva gen stabilizarea Turnului din Pisa. Dar repet, este greu de crezut.
- din poze nu rezulta dacă ne aflăm pe o pilă oarecare, sau poate la capătul podului, pe culee - dar discutia este aceeași.
- nu se pune problema ca podul să cadă subit (chiar dacă o pilă se lasă, celelalte preiau sarcina). Cedarea totală a unei pile va duce la o lăsare a suprafeței de rulare, dar nu la ruperea ei, iar fenomenul va fi lent. Deci va fi timp pentru închiderea traficului.
- nu se pune problema ca podul să fie dărâmat și făcut altul. Există soluții mult mai puțin costisitoare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

Exact, am observat prima oara la pasajul Basarab acele lagare,plus cateva amortizoare imense la cateva pile, probabil pentru cutremur. Macar daca aluneca pe o placa de metal,pusa pe stalp,dar asa direct pe beton. Ce bataie de joc.

igorashu

Mie-mi pare că pozele sunt făcute în lungul căii de rulare. Structura metalică se sprijină într-un fel de V. Erau necesare acele lagăre în cazul ăsta?
Vedeți poza asta.

NGC

#20124
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2022%2001%202015%20-%20Lamuriri%20lucrari%20Autostrada%20Orastie%20-%20Sibiu.pdf

Quote
Comunicat de presă
22.01.2015


Urmare articolelor apărute în mass-media referitoare la Autostrada Orăstie - Sibiu, Lot III, CNADNR SA precizează ca în articole este vorba despre două subiecte distincte, astfel:

> În cazul fisurilor apărute pe A1, Autostrada Orăstie - Sibiu, Lot III la km 275+600 - km 275+700, CNADNR SA a intervenit efectuând reparaţii provizorii. Menţionăm că traficul pe acest sector de drum a fost redeschis circulaţiei rutiere, astăzi 22.01.2015, ora 07:00, la mai puţin de 24 de ore de la impunerea restricţiei de circulaţie pe Banda I.

> Viaductul de la Aciliu de pe A1, Autostrada Orăstie - Sibiu, Lot III, a fost deschis traficului rutier după efectuarea încercărilor statice si dinamice sub încărcare cu convoaie de camioane, în conformitate cu Normativele în vigoare. Conform punctului de vedere emis de Proiectantul lucrării (Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL - S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A.): "Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice si nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii."

CNADNR SA

Ionut

What?!
Au incarcat iar Viaductul Aciliu?! ??? Sau nu inteleg eu. Ce teste cu camioane?

ciprebbe


Quote from: Lvs_tm on January 20, 2015, 06:59:53 PM
Cocalarul asta se filmeaza cum merge pe contrasens pe A1, ba mai mult e si mandru de asta.

https://www.facebook.com/video.php?v=321892634673653

Sper ca Politia Romana sa se sesizeze si sa ramana fara carnet.

Ce pedeapsa a primit un sofer teribilist, care s-a filmat in timp ce merge pe contrasens pe autostrada Arad - Timisoara

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/ar-fi-putut-sa-produca-o-tragedie-un-sofer-teribilist-s-a-filmat-in-timp-ce-gonea-pe-contrasens-pe-autostrada.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Cred ca CNADNR vorbeste despre testele facute imediat dupa finalizarea viaductului, adica vor sa spuna ca a fost dat un folosinta doar dupa testele respective si daca e vreo problema, nu testele insuficiente sunt cauza.

paulmare

Quote from: igorashu on January 22, 2015, 04:49:25 PM
Mie-mi pare că pozele sunt făcute în lungul căii de rulare. Structura metalică se sprijină într-un fel de V. Erau necesare acele lagăre în cazul ăsta?
Vedeți poza asta.

Nu sunt din timpul executiei ?? tablierul a fost sudat pe santier si impins dintr-un capat de aceea au avut nevoie de ghidajele acelea, se pare ca dupa ce l-au impins au pus jackurile au ridicat si le-au scos
Si mie mi se pare ciudat cum au rezemat tablierul direct, (adevarul e ca nici nu ma pricep), acolo pare ca sunt contrasagetile

dragos.popescu

S-a reluat traficul pe autostrada Orăștie – Sibiu. Fisurile s-au rezolvat provizoriu!
http://wp.me/ps3nV-FkO