[CJ] Centura Floresti

Started by ciprebbe, January 23, 2013, 05:11:48 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dragos76

În sfârșit o afirmație corectă: "nu va mai fi centură". De fapt, corect e că  nu a fost niciodată centură, era/este doar un nou drum de acces dintre Florești și Cluj.

Oricum subiectul conectării Floreștiului de Cluj cred că ar trebui mai bine analizat. Toate energiile (inclusiv aici pe forum) au fost puse recent doar în subiectul centurii metropolitane, dar tare mi-e că el va rezolva traficul de tranzit, dar cam puțin din cel local, mai ales în lipsa unor măsuri adiționale și în interiorul Floreștiului.

nicolaem

mi se pare gresita abordarea. Pana sa fie gata metropolitana mai trece multa apa pe somes.
Conexiunea razoare - sf ion e inca necesara pentru trafic local. Evident ca nu e centura. Dar e un drum necesar.

bacovia

Sigur se face centura la urmatoarele alegeri  :puke:

vladb

Quote from: vladb on March 18, 2020, 09:32:06 AM
Topicul asta se poate inchide sau transforma in "asfaltare drum de sud floresti, fara fundatie, fara proiect, peste enzime" / "asfaltare strazi Razoare, Crizantemelor, Narciselor, Valea Garbaului fara nici un substrat tehnic".
Centura Sud NU mai exista si probabil (in contextul avansat al Centurii Metropolitane) nici nu va mai exista.

Dupa cum spuneam...
Va fi 90% 1+1 urmand aliniamentul drumurilor mai sus mentionate. Nu mai ajunge (direct) pe Sf. Ion, ci florestenii din partea de sud vor intra de pe Strada Tautiului (nu Tauti cum afirma primarul) pe actualul drum de sud asfaltat direct peste ce era inainte si se va varsa in nodul centurii metropolitane in zona Polus. Din partea de nord, florestenii se vor urca pe unul dintre cele 3 noduri din Floresti (giratoriu Luna de Sus, zona Balastierei - Eroilor, zona Somesului). Plus ramane si calea directa: DN1.

Spun "floresteni", nu din egocentrism, dar situatia de aici nu este tipica pentru o centura normala (degrevarea localitatii de traficul de tranzit). La fel (probabil) ca si zona Bucuresti, Iasi, Timisoara - pe centura traficul de tranzit si traficul de naveta vor avea valori comparabile. Peste 70% din locuitorii Florestiului lucreaza in Cluj Napoca.

Concluzie: vor exista doua "conducte" majore de ocolire (totale sau partiale a Florestiului): DN1 + CM, ambele 2x2, cu noduri denivelate pentru centura + 2 minore (drumul de sud si pseudovarianta Donath). Pentru floresteni, problema e pana la varsarea in aceste drumuri - blocajul e pe strazile, stradutele, aleile din localitate, mai ales dimineata cand majoritatea isi duc copiii la scoala in Cluj sau incep serviciul la ora 8. Mediatizarea performantelor (daca exista) scolii nou construite si dezvoltarea acesteia + un parc industrial la iesirea catre Oradea poate ca ar mai rezolva din probleme.

Oricum am lua-o, managementul traficul intr-o localitate cu app. 60000 de locuitori, aflata in proximitatea unui municipiu cu app 350000 de locuitori, e o nuca tare...

razvam

Ieri, in 22.04.2021 s-a aprobat bugetul pe 2021 a lui Privariu.

Prin bugetul respectiv undeva pe la pagina 12/14 si 14/14 (care arata prioritatea), vedem exproprieri drum de legatura varianta sud si executie drum varianta sud.

https://i.imgur.com/sdSyQzG.png

https://i.imgur.com/ySFi9Ir.png

Bugetul este aici - https://floresticluj.ro/storage/3131/Lista-investitii-Proiect-buget-2021.pdf

Presimt ca ajungem in 2023 si tot la pagina 14 din 14 o sa fie cuprins acest drum, timp in care toata zona de pe Razoare devine si mai ghetoizata si sufocata, iar zona Metro si mai aglomerata, iar aglomeratia se duce pana in Marasti

Timp in care USAMV are in spate la Metro un teren care Primaria Floresti vroia sa il fure, USAMV a reusit sa il recastige, acolo ei vor sa continue sa faca un nou complex studentesc ...

https://media9.ro/proiect-cu-terenuri-de-sport-si-piscina-in-floresti-primaria-a-vrut-sa-le-ia-terenul-dar-a-pierdut-procesul/

Toata zona o sa fie prajita pana se face drumul asta calumea.

razvam

Am vazut acum ceva timp pozele puse de Privariu si m-am gandit sa consemnez evolutia si aici, chiar daca hartiutele alea sunt egale cu zero.

cough, cough, ne pregatim de campania electorala

QuotePrimarul comunei Florești, Bogdan Pivariu, a semnat un protocol de colaborare cu CNAIR, pentru realizarea "Centurii de Sud", drumul Tăuțiului-Răzoare-Vivo până în DN1.

"Un nou proiect important pentru rezolvarea traficului din Florești prinde formă prin semnarea, azi, a protocolului de colaborare cu C.N.A.I.R.

Zona de drum Tăuțiului-Răzoare-Vivo până în DN1 va fi reabilitată.

Vom avea 2 benzi pe sens, trotuare pe ambele părți, banda dedicată special autobuzelor și bicicletelor.

În baza acestui protocol, C.N.A.I.R. va face exproprierile necesare proiectului și va depune cererea de finanțare, urmând ca lucrarea să fie realizată de către Primăria Florești", a declarat primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu.

Acest segment de drum care va face joncțiunea cu Centura Metropolitană în zona Centrului Comercial Vivo, împreună cu segmentul de drum al DN1 (zona Spitalului Regional de Urgență), care deja intră în lărgire la 3 benzi pe sens (una dedicată transportului în comun), vin să consolideze proiectul pentru rezolvarea traficului în Florești, a mai completat edilul.

Pe noul drum va putea fi alocată o banda pentru transportul in comun.

"Facem încă un pas pentru a avea o bandă dedicată exclusiv transportului în comun în întreg Floreștiul.

Aceste tipuri de investiții au avut nevoie de o durată importantă de timp pentru a fi pregătite.

Mulțumesc domnului Ministru Sorin Grindeanu și domnului Director General al C.N.A.I.R, Cristian Pistol, pentru susținerea pe care ne-o acordă în implementarea acestor proiecte vitale pentru Zona Metropolitană Cluj-Napoca", a încheiat Pivariu.

sursa - stiridecluj.ro