Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

alexV

Quote from: adiarc on August 14, 2017, 05:54:51 PM
Unde sunt acum toți parlamentarii de Moldova....?

asta ma intrebam si eu. o fi sezonul concediilor. suspendam sloganul "Moldova vrea autostrazi" pana in septembrie.

asta e un moment important al proiectului: decizia de a completa SF-ul sau a lansa licitatie de construre pe un SF despre care stim doar ca va crea probleme.

Xenos

Dar Search cand a actualizat? A fost licitatie de actualizare a studiului sau sunt doar completari - facute cum? benevol?! - la studiul initial?

teoneo

Nu neaga nimeni necesitatea revizuirii unui SF. Acesta nu trebuie revizuit in totalitate, ar fi o prostie! Poate fi revizuit un SF in anumite situatii punctuale, in sensul optimizarii solutiilor. Sigur, o schimbare de traseu pe o portiune de (sa zicem) 20 km presupune o lucrare complet noua, dar doar pe acea portiune. Adica o adaugire la SF, o nuantare, un upgrade la SF (spuneti-i cum vreti) care sa duca la o imbunatatire proiectului in acea zona. Si de fapt orice om normal la cap asta isi doreste. Sa masori de 10 ori inainte sa tai din material, cum zice meseriasul. Dar nu te apuci sa faci de la zero totul.

Si, fiindca de cand l-am vazut, m-a cam "rascolit", interconectarea A3 cu A8 m-a facut sa vin si eu cu o propunere de imbunatatire. Precizez ca nu am la dispozitie alte date decat plansa acestui Interchange pusa de Ionut (vezi mai jos).
Ce nu mi-a placut a fost faptul ca sunt prea multe curbe stanga-dreapta si faptul ca acestea sunt prea stranse (pot duce la ambuteiaje si chiar accidente).
Mai jos am schitat peste aceasta plansa un nod mai fluid, asa cum am vazut in strainatate.
Mie mi se pare cam inutila breteaua de 2 benzi prin care cei care vin dinspre Vest vor sa intre pe A8, catre Est. De asemenea cei ce vin dinspre Moldova si vor sa se indrepte spre Sud (spre Sighisoara)au de-a face cu o rotire de 180 de grade!

Quote from: Ionut on August 12, 2017, 02:43:08 PM
NOD A3 DE MARE VITEZA




Iata o propunere de nod de autostrazi, mai aerisit, nod care sa permita circularea cu o viteza cat de cat decenta:
(scuzati calitatea imaginii, poza facuta seara, fara blitz):



Ideea e asta: un SF trebuie imbunatatit in situatiile in care se pot obtine solutii mai bune. Si in Romania cu siguranta acest lucru e garantat. (Nu vreau sa zic ca exemplul meu de mai sus ar fi neaparat bun). Fara un SF imbunatatit nu merita sa te mai apuci de treaba!

AdrianB1

#678
Breteaua pe 2 benzi are un rol: la o ingustare de benzi sau la circulatia pe o singura banda soferii au tendinta sa reduca viteza si sa produca blocaje artificiale. E vorba de un nod de mare viteza (80-100 km/h?), nu de o intersectie in oras de 30 km/h (@TibiV la Piata Sudului).

Nodul propus de ei are sens in ideea ca initial nu e nici un nod, costurile sunt reduse, iar cand (sau daca) se va face A8 se adauga atunci toate bretelele si pasajele necesare, pana atunci e doar un segment obisnuit de autostrada.

pasadia

Raspunsul meu a fost mutat aici. Alte replici ulterioare intercalate cu alte discutii in acelasi topic.

Ionut

Mi-ai luat-o inainte, n-am apucat sa pun. ^
Discutia a pornit de la nodul A8-A3 si a deviat ca de obicei, asa ca puteti discuta in voie pe thread-ul generic de autostrazi.
:cheers:

tividan

Intrebarea mea de om bagator in seama: decat sa faci 2 kilometrii in plus de autostrada intr-o bucla uriasa, nu ar fi mai rentabil niste grinzi mai lungi? Cum de in tarile vestice se poate supratraversa cu autostrazi pe 3-4 nivele suprapuse si la noi trebuie sa facem kilometrii in plus de autostrada doar doar ca sa trecem peperdicular una peste cealalta. La un trafic anual de 1 milion de masini 2 km +- se simte ca si consum.

TibiV

Bucla uriasa nu este pentru "trecerea perpendiculara" ci pentru ca sa "ramai" in standardul de viteza de autostrada.
Poti sa faci bucla foarte mica, dar atunci pui limitare la 80 km/h sau mai jos, depinde cat de "stransa" este.
2 km in plus pe o "bucla" pe care mergi cu viteza constanta  poate insemna un consum mai mic decat o bucla <1km dar in care franezi si apoi accelerezi ca sa revii la viteza initiala.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut




tividan

Quote from: TibiV on August 17, 2017, 04:22:49 PM
Bucla uriasa nu este pentru "trecerea perpendiculara" ci pentru ca sa "ramai" in standardul de viteza de autostrada.
Poti sa faci bucla foarte mica, dar atunci pui limitare la 80 km/h sau mai jos, depinde cat de "stransa" este.
2 km in plus pe o "bucla" pe care mergi cu viteza constanta  poate insemna un consum mai mic decat o bucla <1km dar in care franezi si apoi accelerezi ca sa revii la viteza initiala.


http://imgur.com/a/94cwk

Vrei sa zici ca ce am desenat eu are o raza de curbura mai mica decat celelate doua propuse? Atata vreme cat depasesti unghiul la centru de 180grade e clar ca incepi sa te invarti in cerc. Iar ca solutie ar fi o miscare de translatere a drumului a drumului

pasadia

Nodul, asa cum a fost desenat initial, presupunea la acel moment ca prima se va construi A3, adica relatia Sighisoara - Campia Turzii. Prin urmare propunerea de nod din SF era ca bretelele A8 spre Sovata / Iasi sa intepe autostrada deja construita.

Ceea ce propui tu e ca ruta directa sa fie considerata A8, adica Campia Turzii - Sovata, urmand ca eventualele bretele spre Sighisoara sa fie cele care inteapa. Ceea ce e si normal, din moment ce la acest moment A8 e prioritizata cu mult fata de A3. De fapt diferenta de prioritizare e atat de mare incat planul e ca bretelele spre Sighisoara sa nu mai fie construite NICIODATA.

Asa ca revin - solutia ta nu e buna, dar poti sta linistit: ruta spre Iasi va exista pe "direct", nu pe "abatute". Iar in rest nu va exista nimic. Punct, nu mai e altceva de discutat, nici o raza, nici o intepare, nimic. Eventual ai putea desena un nod la Acatari, va macar bucata Acatari - Ungheni (MS) sa fie construita mai repede si sa fie salvate satele alea de traficul de pe DJ151B. Asta da, ar fi o preocupare serioasa.

cove_adrian

Astazi, 23.08.2017, in calitate de reprezentant la miscarii civice/apolitice Moldova vrea autostrada, am dat curs invitatiei lui Ovidiu Mihaiuc de la DIGI 24 Iasi. S-a discutat despre autostrada A8 Montana/Ungheni-Iasi-Tg. Mures in contextul in care CNAIR intentioneaza sa suspende revizuirea Studiului de Fezabilitate.
Este un moment critic dupa o perioada de 10 ani de "coma profunda" in care se zbate autostrada Tg. Mures-Iasi-Ungheni.
In calitate de iesean, reprezentant al societatii civile si vicepresedinte al MVA (Moldova vrea Autostrada) consider ca se impune mai mult ca oricand luarea unei pozitii clare din partea Statului/Guvernului/CNAIR respectiv declararea proiectului autostrazii Iasi-Tg. Mures O PRIORITATE (ZERO) NATIONALA!
Nu avem inca un link extern al emisiunii "Vocile Iasului" astfel ca postez de pe fb.
Inregistrarea emisiunii: https://www.facebook.com/315383085322555/videos/699197396941120/

Sa speram ca "se aude" si mai sus la factorii de decizie!


http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

SkyPilot

#689
Quote from: cove_adrian on August 23, 2017, 10:17:22 PM
Sa speram ca "se aude" si mai sus la factorii de decizie!
Nu vor face nimic decat daca veti gasi, si voi si cei care isi doresc A7, o modalitate de a-i prinde la inghesuiala. Altfel vorbim si vorbim si iar vorbim si lansam licitatii pe care apoi le anulam. Ne facem ca facem treaba si iesim pe santiere ca sa dam vina pe constructori si sa aruncam cu praf in ochii fraierilor.
Conform http://monitorizari.hotnews.ro/infrastructura:
Quote
Top intarzieri: Proiecte in pregatire 
3765 de zile de la initierea proiectului
Autostrada A8 Targu Mures - Iasi: Autostrada care ar urma sa lege Moldova cu Vestul