Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Este cam asa:

Client: Vreau si eu o casa cu gradina, un etaj, 150 mp, garaj. Am 100.000 euro.
Constructor: OK boss, 100k euro, in 9 luni ti-o dau la cheie.
Client: 9 luni? Cam mult... nu o poti face mai repede?
Constructor: Ba da, pot. In 4 luni juma'te este bine?
Client: Este perfect. Cat ma costa?
Constructor: 50.000 euro.
Client: :o

:lolz:

dr4qul4

Poate imi explicati si mie care e logica din spatele afirmatiei:
" A8 va prelua traficul Bacau - Onești - Brasov" .
Bacau-Brasov avem 180 km fara A.  Bacau -Ditrau-Brasov avem  380 km, din care 170 vor ramane tot pe DN.
Nici pe Suceava -Dej nu stam mult mai bine 249 km de DN vs 415 km pe A.

Va rog eu sa nu mai aduceti argumente inventate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

#1817
Nu intelegi tu - cei care circula intre Bacau si Brasov de fapt sunt cei care merg de la Iasi la Budapesta. Ma rog, nu toti, 90%.

elphax

#1818
uite asa

de la Iasi la Cluj nu s-ar mai merge pe la Dej daca ar fi A intre Tg Mures si P Neamt



Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

#1819
Tu ai pus de la Iasi la Cluj.
Intrebarile erau pentru Brasov-Bacau si Suceava-Dej. Dej nu e Cluj, asa cum nici baia Mare nu e Timisoara.
Primesti un 2 la Geografie. Poti lua loc.
Sau te poti inscrie in politica/CNAIR, ca doar ei justificau A13 prin preluarea traficului Bucuresti-Bacau. Ce ai facut tu, respecta acelasi scenariu.

inca astept raspunsul  de la @interesantul.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

Asa pot sa spun si eu ca A3 Bucuresti - Ploiesti e inutila si s-au risipit bani, ca pana la Ploiesti se ajunge bine-mersi si pe DN1.

Da, e exagerat sa spui ca Bacau-Brasov se va duce careva in afara de curiozitate pe A8. Asa cum nu poti spune ca Suceava-Bucuresti va face cineva pe la Brasov.

Dar iar o luam pe calea asta? Ne faultam singuri si se discuta cateva pagini de ce trebuie sau nu A8?

Vedeti voi pe topicul A13 persoane care sa spuna ca nu e bun? De unde aceasta aversitate generala pt A8? Pe cat de important e pt Moldova pe atat de hulit este acest proiect. Chiar sunt dezamagit de nivelul unor interventii, mai mult sau mai putin ironice, care combat pana la urma efortul de a vedea pasi concreti inspre realizarea acestui proiect.

1. Cred ca majoritatea suntem de acord pe aici ca un half-profile e binevenit la inceput (15-20 ani).
2. Odata facut A8/ HP de A8, traficul pe celalalte treceri peste Orientali se va reduce, cel de mare distanta se va duce pe A8. Solutia inteligenta e de intervenit punctual pe fiecare trecere in punctele care ar genera cele mai mari beneficii (tuneluri ca alternativa la serpentine, largiri la 2+1 pe urcari si zone cu posibilitate redusa de depasire, centuri la unele localitati, etc) + A8 HP.

Mai grav e ca Iasi - Pascani este ingropat cu PPP.
Si studiile pe Tg Neamt-Tg Mures sunt si alea relativ ingropate, dupa modelul PiSi.

pasadia

Da, A3 B- Ploiesti e inutila, chiar si acum, cand s-a deschis capatul de dupa DNCB. Era mult mai bine daca faceau ceva la DNCB sa arate mai a autostrada (intersectii denivelate, 2 benzi separate plus spatii de parcare, drumuri colectoare care sa restranga accesele directe existente, etc...). Si la fel imi permit sa spun la acest moment si despre A8 cu exceptia Ungheni - Acatari (in MS) si Tg. Frumos - Iasi (in jud IS). Si la fel am spus si despre alte proiecte (DX-ul Brasov - Pitesti, DX-ul intre Turda si Baia Mard prin Dej, etc...)
Asta ca sa iti fie clar ca am pretentia ca inca suntem liberi sa ne exprimam. Fara autocenzurari aiurea.

Cat priveste restul dilemei tale - eu personal n-as mai interveni daca voi, cei ce teoretic sunteti fani ai A8, i-ati corecta pe cei cu argumente false. Caci deh, putin realism ar trebui sa aveti, nu crezi?

Da, solutiile tale suna normal. Dar postari precum aia cu traficul care va creste precum Praslea... nu mai sun normale.

cezar-mario2012

#1822
^ Uitându - mă pe harta de mai sus îmi dau seama că varianta actuală a A8 este o prostie. Varianta cu cele mai multe benificii și cu cel mai mic impact asupra naturi este varianta Iași -  Pașcani - Gura Humorului - Dej - Cluj. Arealul de colectare este mult mai mare: Iași, Suceava, Botoșani...

ovideatza

Departe de ideea de cenzura.

Hai sa combatem ideile "crete" cand apar, sunt de acord, apar mereu useri cu dileme, nu citesc in urma, etc.

Pe mine m-a deranjat faptul ca se loveste permanent in proiect in loc de combaterea punctuala a unor idei si corectarea unir argumente exprimate poate incorect sau insuficient.

Nu mai continui, cred ca s-a inteles.


^^cezar-mario: rasfoieste putin in urma, e discutata si aceasta varianta.
- nu exista nici o minima intentie de a face asa ceva in urmatorii 20-30 ani
- lasi jumatatea sudica de izbeliste. Nu rezolvi mai nimic pentru cei mai jos de Tg Neamt sa zicem.
- A8 a venit ca idee "echitabila". Pe la mijloc. Daca faci ce ai propus, atunci mai faci minim inca una mai jos, BV-BC probabil. 1 vs 2 treceri.
- din A8 se pot gandi drumuri de legatura cu acele locatii cheie enuntate de tine. Sv-Tg Neamt nu e mult. Bistrita-Tg Mures e accesibil. Dej-Cluj iar e ok, de la Cluj va fi autostrada si spre Vest si spre Sud mai repede decat A8.

elphax

#1824
scuze de spam dar incerc sa o dreg si sa iau nota de trecere la geografie
am mai calculat 2 scenarii - Suceava sau Focsani spre Cluj / Oradea - evident ca daca mergi doar pana la Cluj la Untold procentual economisesti si mai mult

cu A8 doar Tg.Mures - P.Neamt se castiga evident timp - 200 km facuti in 90 de minute ( calculat la 130km/h desi multi conduc mai repede) in loc de 230 de minute 
plus de siguranta in trafic
de fapt timpii vor fi mult mai mici cand se finalizeaza Tg.Mures - C.Turzii si Aiud - Sebes,  aici este argumentul suprem, legi A8 cu celelalte autostrazi care duc spre vest , Tg Mures spre Cluj , Oradea, Deva, Timisoara, Arad

Suceava - Oradea : timp redus cu 50 de minute


Focsani - Oradea : timp redus cu 1 ora 40 minute


Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Pai autostrada nu trece pe la Piatra Neamt. Va trece pe la Tg Neamt. Asa ca ai Adjud - Praid (in rest e traseu comun) : 250 km pe  DN11 (pt ca pe 2D eu nu ma bag) si Tg Secuiesc (4h acum) si 326km (sau peste) pe A7 si A8.
Asadar raman 260 km vs 326km pe A (din care jumatate de munte asa ca media nu poate fi 130). Adica 4h pe drumurile actuale vs 3h15 pe o infrastructura complet noua.
Pare ca iesi in avantaj. Dar chiar lasam de izbeliste restul drumurilor din tara? Sau modernizam si noi Oituzul (care oricum va avea trafic), tragem o centura la Tg Secuiesc, eventual si la M Ciuc si Odorhei. Eventual mai si latim drumurile existente.

Si sa nu uit. Focsani-Tg Neamt-Tg Mures = Focsani - Ploiesti -Brasov-Tg Mures

Ca sa fie clar. Eu sunt impotriva A8 ca autostrada full profile (pe zona de munte). Si asta doar din cauza ca va bloca orice alt proiect si nici nu va fi dus la bun sfarsit. Inventand trafic, fortati FP, si nu faceti decat sa ingropati A8.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Citind cam tot ce s-a postat pe forum in ultimii 2-3 ani nu imi amintesc sa se fi discutat serios despre varianta de traseu albastra: trecere de la Ditrau/Hagota la Bicazu Ardelean si portiune comuna A8+A7 intre Roman si Pascani
Aceasta varianta cred ca aduce urmatoarele avantaje:
-impaca si Bacaul si Iasiul
-aduce pe traseu un oras mare (Piatra Neamt) plus Bicaz si zona din vecinatate cu populatie densa
-impusca cu aceasta ocazie si DX-ul Bacau-Piatra Neamt
-stimuleaza turismul pe Cheile Bicazului
Dezavantajele cred ca sunt si acestea destule:
-necesita un tunel lung in zona Hagota-Bicazu Ardelean
-distanta sporita fata de orasele nordice
-scoate Tg-Neamt de pe traseu
Care a fost principalul motiv de eliminare a acestei variante?

https://imgur.com/a/blT9EIL

pasadia

Pana mai deschid imgur sau wetransfer, poftim concluzia din SPF (orice numai cat mai putine si cat mai scurte tunelurile):


horatiu.cosma

Păi clar, Iptana, Osman, cel care certa UE, Jaspers, Halcrow că i-au criticat SF-ul senzațional din 2008 pentru PiSi, apărându-și nenumăratele foraje la tunele  :lol:.

AlexxC

Poti sa incarci te rog spf-ul , toate linkurile vechi sunt indisponibile