Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Nu trebuie sa fie nici o gara comuna, ci linia pana la Giurgiu si M4 trebuie sa fie UNA SI ACEEASI. Adica trenurile de la Giurgiu sa fie de fapt rame cu gabarit de metrou, si care sa poata intra pe M4 pe intregul traseu. Pana la Bucurestii Noi. Sau altfel, o parte din garniturile de metrou M4 / M6 sa continue pana la Giurgiu. Asa trebuie pusa problema, si evident devine atractiv de locuit in sudul B., de-a lungul acestei linii, si de lucrat oriunde in Bucuresti cu conexiune la metrou.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dragos76

păi nu avem probleme de interoperabilitate (ecartament, gabarit) între rețeaua de metrou și cea de CF?

TibiV

Ecartament metrou 1432, ecartament CFR 1435.
Alimentare metrou prin sina 3, alimentare CFR prin catenara.

Despre semnalizare si automatizari nici nu are rost sa vorbim...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

De asta am si spus Gara Comuna. Adica la Parter Tren, la -1 Metrou.  Si tot la Parter sa fie si capatul tramvaiului (cel care merge pe Ferentari). Adica prelungit tramvaiul cu o statie. Eventual mutat tramvaiul pe linia de tren intre Zetari si Gara Progresul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Neufunk

Ecartamentul de metrou nu e o problema din cate stiu eu si m-ar mira sa nu existe trenuri de metrou care sa se poata alimenta si de la cantenara.

frunzaverde

Ecartamentul nu este o problema (au venit metrouri "pe roti", pe reteaua feroviara, de la fabrica), insa tot restul este:

1. Metrourile sunt alimentate la 750 V CC, trenurile la 25 kV CA. Pantografele sunt de constructie diferita;
2. Peroanele sunt la inaltimi diferite  (1100 la metrou, 550 sau mai jos la CFR). Nu poti avea trenuri de  metrou oprind la peroane CFR pentru ca peronul o sa fie la cel putin jumatate de metru sub usa; gabaritele nu sunt identice intre CF si metrou.
3. Sistemul de semnalizare CFR si cel Metrorex, ca si cele de gestiune trafic nu sunt compatibile, avand alte filosofii cand vine vorba de frecventa, omogenitatea traficului etc. etc.
4. Vehiculele de metrou nu corespund normelor TSI de interoperabilitate, inclusiv in multe aspecte care tin de siguranta traficului. Metroul nu a fost niciodata gandit sa se amestece cu trafic de marfa lent, nu a fost niciodata gandit sa mearga pe linie simpla etc. etc..

Se pot gasi solutii? Da, sub forma de struto-camile extrem, extrem de scumpe si ineficiente. E mult mai simplu cu o gara comuna M4-CFR la Progresu si gata...

Cat despre tunele pana la Eroii Revolutiei - am ajuns sa avem o deraiere pe zi pe caile ferate romane; exista alte prioritati, mai ales in conditiile in care M4 va ajunge la Progresu...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on March 09, 2019, 01:38:34 AM
Metrourile sunt alimentate la 750 V CC, trenurile la 25 kV CA.
Sigur CA ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Linia de contact CFR are 25kV, 50 Hz (dar parcă eu învâțasem de 27 kV).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Corect, pe stalpii care sustin catenara scrie 27.000 V.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#24
^
25 kV 50 Hz este tensiunea si frecventa nominala a electrificarii (si denumirea standardului), 27 kV este tensiunea maxima de alimentare a catenarei (19 este cea minima). Standardul este "standardizat" la nivel european, si la foarte frecvent la nivel global.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Tensiunea o stiam, dar eram convins ca este totusi CC, desi macar atata lucru stiu si eu - ca in CC pierderile sunt muuult mai mari... Efectul Joule nu poate fi "pacalit", chiar daca urci tensiunea ca sa scazi amperajul...
:-[
Probabil am ramas sub influenta unui prof din facultate care  ne-a spus ca daca tramvaiele ar fi alimentate in CA ar deveni periculoase....
Dar era doar un curs "colateral" pentru mine. Eu - student la mecanica, el - profesor de ELTH.
Baba si mitraliera...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vlad94

Metroul din Atena are o linie pe care o imparte partial cu reteaua feroviara. Detin un numar de rame de metrou cu voltaj dublu.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Line_3_(Athens_Metro)
Asta ar functiona pe viitor si pe alte linii M3-Aeroport, M2-Berceni.

carutasul

Soluția cu gara comună mi se pare mai simplă. Dar sincer aș vrea să fie la nivel liniile, nu la etaje diferite. Tranzitul ăsta ia ceva timp, dacă ajungi la zece minute deja cred că e o pierdere. În schimb dacă trenul oprește la peron și pe cealaltă parte așteaptă metroul e mult mai simplu, ajungi probabil la 3 minute schimbarea, nu mai zic de problema oamenilor cu bagaje... Presupun că se poate imagina și o linie mixtă care să aibă în lateral alimentare pentru metrou, dar cred că varianta cu gara comună ar fi rapidă, ieftină  și convenabilă.

Vlad94

Statie comuna exista pe magistrala 3 de metrou din Budapesta. Statia se numeste Kobanja Kispest. Are peroane de metrou si linii cf. Sincer, nici o situatie ca la Republica nu ar fi atat de rea

carutasul

Dacă îmi amintesc bine și am înțeles corect ce se petrecea :) , și în Munchen am văzut așa ceva. Iar Munchen chiar mi s-a părut un oraș unde nu ai nevoie de mașină, deci merită să ne uităm la ei în ogradă.