DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia

Started by NGC, February 06, 2019, 06:12:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nenea_hartia

Quote from: TibiV on February 06, 2019, 06:18:51 PM
(Recunosc, eu m-am plans poate cel mai mult de treaba asta...  ;) )
Nu m-am referit nicidecum la tine, habar n-aveam, te-ai deconspirat singur :p. Mă refeream la noi toți, șoferii.

Ai dreptate dpdv tehnic în tot ce ai spus despre lărgire. Da, șanțurile vor fi probabil înlocuite cu rigolă carosabilă (pe DN18 s-au construit zeci de kilometri, e foarte migăloasă, costisitoare și aproape imposibil de întreținut). Dar cred că e cazul să reacționăm acum împotriva acestei lărgiri. Undeva trebuie să tragem o linie împotriva unor astfel de soluții aberante și cred că ăsta e momentul cel mai potrivit, pentru că, așa cum zicea dr4qul4,  ,,terenul este ca în palmă" și localitatea poate fi ocolită cu drum nou.

@Ionut: Ne tot plângem, pe bună dreptate, de proiectare învechită și mi-ai cerut la un moment dat exemple. Uite, ăsta e minunat: când va înceta CNAIR să solicite sau să accepte lărgiri de drumuri naționale prin localități, în special prin acele localități care sunt extrem de ușor de ocolit? Da, 2 benzi suplimentare + relocări de utilități costă mai puțin decât 4 benzi de la zero, dar beneficiile în materie de poluare, siguranța circulației, întreținere și reparații aduse de un drum făcut de la zero sunt imense. Și le-ar lăsa și primarilor teren liber să-și dezvolte cum vor ei sistemele de canalizare, apă, etc. Cum vor ei și cum prevăd normativele în vigoare, care impun distanțe minime de respectat între rețelele de utilități (pentru instalații electrice a se vedea aici, începând cu pag.47) sau care recomandă, spre exemplu, ca ,,rețelele subterane electrice și de telecomunicații, amplasate pe trasee paralele de lungime mare, să se pozeze separat, de o parte și de alta a drumului public" sau ca ,,rețelele de gaze naturale să se pozeze pe zona necarosabilă a drumului public, pe partea opusă canalelor de energie termică și canalizațiilor telefonice". Vă spun cu mâna pe inimă, din propria experiență, că nu cred că se respectă pe undeva ca la carte normativele. De multe ori lărgirile drumurilor prin localități sunt cauza și dacă sapi un șanț dai de cablul de curent încolăcit de țeava de gaz sau de conducta de apă potabilă care, din lipsă de spațiu, trece de-a dreptul prin căminele de canalizare (cazuri văzute de mine).

dr4qul4

Acum vad si eu costul... 3,2 mil E pe km pt Baldana -Targoviste? Wow. Are cineva planuri cu ce vor sa faca?
Pentru ca doar un idiot ar cheltui atat pentru a dubla un drum pe amplasamentul initial. Mai ales cand vezi ca la fiecare ploaie mai puternica, pe prima banda mai circula doar barcile


La banii astia se facea un drum complet nou, 2+2 sau 2+1, pentru ca nu e nevoie de autostrada/DX catre fundatura numita Targoviste. Pentru ca nici spre C-lung nici spre Sinaia nu va folosi nimeni aceasta varianta, decat extrem de rar (testat de mine de 10-20 de ori...tot pe DN1 ajungi mai repede).
Gasim undeva ceva planuri? Ce poate sa coste atat? Un amarat de pasaj (doar dublat) peste CF si 2 podete peste Ilfov? SAu aruncam banii pe relocari de LEA si nuci.
Mai departe se complica relieful, dar dispar si masinile desi se merge practic numai prin localitati.


@TibiV, un fel de rigola carosabila au pus si la Tartasesti. Pe langa rezultatul pe care il vezi mai sus, mai avem si capace de canal sparte (din acelea grilaj). La primul drum pe ploaie prin zona va pun filmarea de pe dashcam. Sau poate ridica API drona, ca de sus se vede cel mai bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#17
Quote from: nenea_hartia on February 06, 2019, 11:18:10 PM
Nu m-am referit nicidecum la tine, habar n-aveam, te-ai deconspirat singur :p.
Ma simt rusinat... ca nu ai gasit zecile de comentarii in care m-am plans exact de chestia asta.. Ca oamenii NU au alta optiune decat sa circule pe carosabil. Si, din cand in cand, sa fie omorati...
Ma bucur ca m-ai deconspirat...  ;)

Quote from: nenea_hartia on February 06, 2019, 11:18:10 PM
...când va înceta CNAIR să solicite sau să accepte lărgiri de drumuri naționale prin localități, în special prin acele localități care sunt extrem de ușor de ocolit? Da, 2 benzi suplimentare + relocări de utilități costă mai puțin decât 4 benzi de la zero, dar beneficiile în materie de poluare, siguranța circulației, întreținere și reparații aduse de un drum făcut de la zero sunt imense
Atunci cand va accepta ca beneficiile în materie de poluare, siguranța circulației, întreținere și reparații aduse de un drum făcut de la zero sunt mai mari (pe termen lung) decat costurile initiale.
Problema este ca cei care accepta (sau nu....) finantarea unui proiect sunt politicieni, deci viziunea lor se ingusteaza in fiecare an (de la 4 la 3, apoi la 2, apoi la 1, si in final la....acuuum! IN TOAMNA SUNT ALEGERILE!..

Nu putem sa ne asteptam de la niste indivizi jalnici al caror "orizont de vederi" nu depaseste 4 (3,2,1,0) ani sa gandeasca pe termene de 10-20-30 de ani...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Până la urmă dacă ar face doar două benzi, dar ocolind toate localitățile ( sau 2+1 alternativ) ar ajunge la același preț dar separând traficul local de cel de lung parcurs și s-ar putea ca în total să iasă mult mai avantajos. Nu știu ce pot face primarii, dar eu dacă aș fi primar aș muri cu CNAIR-ul de gât la tâmpeniile astea cu dublat șoselele prin localități. Mi se pare de neacceptat , practic împarți satul în două, Coțofeni-dreapta și Coțofeni-stânga :) ( am folosit numele că îmi place cum sună, nu e pe traseu )

Ionut

Documentatia pentru DN71 este imensa. Abia in weekend o sa apuc sa descarc si sa va pun. Poate nici in weekend. Deci rabdare. :)

Ionut

API pe Facebook

În 05.02.2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru modernizarea a aproximativ 103 km din DN71.

Avem două loturi, Bâldana-Târgoviște (44 km) și Târgoviște-Sinaia (59 km), cu valori estimate de 670,3 milioane RON, respectiv 896,6 milioane RON din fonduri europene (POIM). Drumul poate fi o alternativă când DN1 este extrem de aglomerat pe Valea Prahovei, acum fiind evitat din cauza stării precare.

Pe primul tronson șoseaua se va lărgi la două benzi pe sens, iar cel de-al doilea va beneficia doar de reabilitare. Contractul prevede o etapă de proiectare de 12 luni și una de execuție de 24. Garanția este de 5 ani.

Considerăm că dublarea prin localități a DN71 pe segmentul Bâldana-Târgoviște este o decizie nefericită. Aceeași soluție s-a adoptat și pe sectorul vecin, între Bâldana și Chitila, unde lucrările au durat extrem de mult din cauza nenumăratelor utilități care au fost relocate și a clădirilor din proximitatea șantierului. În plus, s-au făcut numeroase improvizații, demne de Evul Mediu, extrem de periculoase pentru cetățenii din zonă.

O soluție civilizată de secol XXI, mai ușor de pus în practică și poate chiar mai ieftină dacă ne gândim la poluare, mutări utilități, birocrație, deranj și alte costuri conexe, ar fi fost construirea unui drum nou care să ocolească cea mai mare parte a localităților, mai ales că relieful este ideal.

Nu înțelegem de ce responsabilii CNAIR nu învață din greșeli, implementând și acest proiect cu frâna de mână trasă și condamnând cetățenii să îndure o șosea lipită de casele lor pe care se va circula cu viteze ridicate, iar pe șoferi la un traseu plin cu surprize neplăcute.

nenea_hartia


Ionut

Caiete de sarcini.
Am sa pun imediat cateva detalii importante din cele doua caiete de sarcini.

Ionut

LOT 1 - Situatia existenta si oportunitatea investitiei.




Ionut


Ionut

LOT 1 - Structuri - poduri, pasaje, viaducte, podete.








Ionut


Ionut

LOT 2 - Situatia existenta si oportunitatea investitiei.





Ionut


Ionut

LOT 2 - Structuri - poduri, pasaje, viaducte, podete.