Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul

și încă mai sunt camioane care trec pe la Bechet, nu ca înainte dar am mai văzut... probabil că unul din motive e că acum nu mai e coadă...

tom_sawyer

Filmarea de mai sus începe de aici, la ieșirea din Golenți spre Calafat. Imaginile Google Maps sunt din iulie 2012 (dinainte de punerea în funcțiune a podului), incredibil cât de mult s-a schimbat peisajul, aproape de nerecunoscut.

Deci sunt filmați efectiv doar vreo 6 km de coadă, nu-i exclus să fi fost mai lungă.

alin2pas

#947
Să nu uităm că bulgarii lucrează la un DX Botevgrad - Vidin, care ar lega Vidinul printr-un drum de mare viteză de rețeaua de autostrăzi bulgară, ceea ce ar aduce și mai mult trafic. Circulația pe traseul Calafat - Lugoj va deveni infernală.

shift2rail

^ nimic nu interzice Ro si Bg sa creeze un mini-Schengen intre cele doua tari - in conditiile in care Occidentul nu s-a hotarat ce sa faca cu cele doua state balkanice - ar simplifica enorm viata celor care decis sa traverseze Dunarea cu turisme sau camioane.

JohannDB

#949
                 De la calafat la Sofia nu am avut ocazia să merg.... Însă din ce-mi spun șoferii, care merg la Sofia și de acolo spre Turcia/Grecia, pe aici, "naționalul" 1 bulgăresc este acceptabil de bun , până la Montana, iar de la Montana la Sofia, "naționalul" 81 l-ar fi reabilitat bulgarii și se merge foarte bine...
       Drept dovadă, bulgarii și-au adus pe această rută 12 tramvaie "Pesa-Swing" de la fabrica din Polonia, din Bydgoszcz (numele german Bromberg, din vremea administrației Prusiei orientale), fabrică întemeiată în 1851, ca Ateliere de reparații ale căii ferate prusiene de est.....
  Drumul ăsta de la Vidin la Sofia a fost parcurs c-un tren rutier cu L=39,70m, l=3,31m, H= 4,40m (cu coborâre obligatorie la 4,32m, pentru podul c.f de la Domașnea, de la noi) și 95 de tone total. Trenul rutier avea un tractor cu 4 axe și trailerul de 6 axe.... Ruta asta este deosebită pentru tranzitul spre Sofia.....

  Mai jos o imagine cu PTF-ul Calafat; deși se iese pe trei porți la camioane, coada la momentul imaginii este pe la Maglavit.......
      La acest moment se instalau două cântare noi și camioanele accesau vama pe un fir, din cele două alocaet turismelor, și apoi se împărțeau pe trei porți de ieșire (dar când sunt trei, când sunt două, când/cum... hmmmm...și apoi s-auzi ....cor de claxoane/goarne......

Powered by API/PUM imgur uploader

  Dar hai să vedem, ca o completare a filmării cu coada la Golenți a colegului de mai sus, cu o coadă ce trecea de girația spre Maglavit, pe DN 56A, spre Severin, până hăăăt  la Cetate...!!
       Mai sunt 250 m până la bifurcația spre Tr.Severin.....


       Camionul galben (din stânga) așteaptă permisiunea polițiștilor de-a intra dinspre Maglavit pe DN 56 spre Golenți (la 1,7 km mai spre Dunăre)


       Polițiștii la datorie......


      Camionul galben, pe DN56A asteptând, cu restul coloanei care intră și trece prin Maglavit, pânăăă la Cetate (de dinainte de Cetate, am luat eu "coada")......


     Aici mai bine vizibilă coada de camioane ce trece prin Maglavit....

Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

    nimic nu interzice Ro si Bg sa creeze un mini-Schengen intre cele doua tari ..... Mă îndoiesc, din toate "îndoiturile"; asta seamănă cu aia: stat în stat ! Dă Bruxelles-ul în bâlbâială..... :lol: :lol:

pasadia

Acel DN81 bulgar l-am străbătut eu in 2013. Nu știu ce reabilitare or fi făcut bulgarii, dar mă îndoiesc că l-ai vorbi de bine daca l-ai cunoaște. E un fel de Ojdula de la noi - extrem de multe viraje, o parte chiar în ac de par, diferente de nivel insemnate (urca până la 1400+). Iar atunci, în 2013, era și foarte îngust (sub 6m, deseori trebuia să reduc viteza considerabil când venea o mașină din față). 

Dacă au dus pe acolo trailer-ul bănuiesc că au lărgit drumul (și foarte probabil au oprit traficul, dar acesta era oricum redus).

Cât privește cozile de la PF Calafat, eu sunt convins că de vina sunt cei de la vama. Nu pot sa cred că avem timpi de așteptare mai mari aici decât la Nădlac (unde în mod sigur avem un volum de marfa mai mare). Efectiv cred că e chestiune de organizare.

alin2pas

Anul trecut tot traficul dinspre Vidin spre Sofia trecea prin pasul Petrohan pe DN81, deoarece ruta principală pe E79 a fost închisă pentru lucrări în apropiere de Vratsa circa o jumătate de an.

Anonymous Rider

Am fost în vară pe E79 (în Bulgaria), și da se lucra parțial. A fost groaznică partea Vidin - Vratsa, mai ales că am circulat și noaptea (gropi pe alocuri, valuri pe alte zone, criblura peste asfalt, bucati realizate cu dale, dealuri si serpentine, sate parasite). Daca stiam de varianta DN11 - Lom - DN81 o luam pe acolo. Cel mai sigur, tramvaiele de la Bydgoszcz au mers pe varianta lina din Lom.

alin2pas

#954
Vara și toamna anului trecut pe acolo trecea tot traficul greu și ai fi avut ocazia să mergi pe un traseu asemănător Transfăgărășanului (dar cu altitudinea mai mică) în spatele unei coloane de tiruri. Pe porțiunea Vidin - Montana ar fi fost o soluție.

dcr965

Quote from: tom_sawyer on June 28, 2021, 10:21:52 PM

Deci sunt filmați efectiv doar vreo 6 km de coadă, nu-i exclus să fi fost mai lungă.

Toamna trecută am trecut de mai multe ori prin zonă. Cea mai mare coadă a fost până în dreptul localității Cujmir, cam 34km de la vamă. Însă camioanele erau staționate numai în afara localităților, nu în localități. Niciodată nu am avut curaj să mă întorc pe același drum înapoi, în Craiova, am preferat să ocolesc pe la Șimian.

DN81 de la bulgari, Montana - Sofia, este ușor virajat până la Petrohan, nimic de speriat dar după aceea este reabilitat până la Sofia, adăugat bandă suplimentară pe la unele urcări, curba îndulcite, terasament lărgit, asfalt nou.

Xed

Tot in contextul podului de la Calafat si a trecerii de frontieră, am dat peste acest articol de la economedia:

QuoteRomânia și Bulgaria au convenit să caute în comun soluții pentru a fluidiza traficul pe podul comun de la Calafat – Vidin după aglomerarea provocată de transportatorii din Albania. Scopul este reducerea timpilor de așteptare de pe ambele părți ale frontierei bulgaro-române, potrivi publicația bulgare 24Chasa, preluate de Rador.

Motivul creșterii traficului dinspre și spre Albania este creșterea taxelor pentru transportori de către Serbia.

"În ultima perioadă există un trafic nou, provenind din Albania, există și un astfel de trafic redirecționat, din cauza taxelor majorate pe autostrăzile din Serbia. În prezent, între 1.000 și 1.200 de camioane trec prin frontieră într-o singură zi. Creșterea traficului total față de 2019 este de 15%", a spus ministrul bulgar al transporturilor, Gheorghi Todorov.

Oficialul bulgar s-a întâlnit joi la Vidin cu secretarul român de stat de la Ministerul Transporturilor, Adrian Covasnianu. Cei doi au discutat problemele de trafic de pe cel de-al doilea pod peste Dunăre, iar în cadrul ședinței s-a decis înființarea unui grup de lucru comun între ministerele celor două țări, care va include experți pe diferite tipuri de control.

Link: click me

minisoferul

Daca vor face un grup de lucru este clar, cand vrei sa nu faci nimic faci o comisie. Cred ca sunt zeci astfel de grupuri facute la MT care nu s-au intalnit niciodata.

tom_sawyer

Deci din cele ~3000 de vehicule care trec zilnic podul, 1/3 sunt camioane. Asta ar duce la un MZA de 5000.