News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Pasajul Solventul

Started by Chagall, June 30, 2013, 07:11:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola

Cale liberă spre șantierul Pasajului Solventul? Primăria Timișoara a primit terenul
16 iunie 2019
Primăria Timișoara nu mai are nicio barieră în calea realizării Pasajului Solventul. Terenul pe care ar urma să fie amenajat acesta aparține în întregime acum municipalității, după ce o societate i-a donat aproape 700 de metri pătrați. Donația a fost acceptată de aleșii locali în cea mai recentă ședință de consiliu. Ce urmează?
Dacă inițial era vorba despre un teren de 2 hectare, iată că în cele din urmă primăria a primit aproape 700 mp. În cea mai recentă ședință de consiliu, aleșii locali au acceptat oferta de donație cu sarcini, din partea SC Valkiria Invest SRL, privind imobilele-teren în suprafață de 370 mp, respectiv 293 mp, în vederea realizării Pasajului Inferior Solventul. Imobilele și terenul în discuție au fost trecute în domeniul public al orașului.
Așadar, conform spuselor primarului, urmează acum ca aleșii să aprobe studiul de fezabilitate și să se treacă la următorul pas: proiectul tehnic cu detalii de execuție. Abia apoi se face licitația pentru desemnarea firmei constructoare. Procedurile vor fi însă consumatoare de timp, iar PMT va avea nevoie și de avize de la CFR.
Pasajul Solventul a fost anunțat încă din anul 2012, în zonă urmând să fie construit și un pod peste Bega.
Separat de acest proiect, reprezentanții primăriei vor să construiască un pod peste Bega, tot în zona Solventul, care va schimba radical circulația în Timișoara. Șoferii care vor dori să traverseze orașul dinspre Calea Șagului sau Dâmbovița spre zona de nord sau invers nu vor mai trebui să intre în centru.
Banii pentru construirea trecerii subterane din zona Solventul ar urma să vină de la consiliul local. În urmă cu patru ani, viitorul Pasaj Solventul era estimat la aproape 28 de milioane de euro.
http://www.tion.ro/cale-libera-spre-santierul-pasajului-solventul-primaria-timisoara-a-primit-terenul/2271241


Cuneo

Italienii ne construiesc pasajul Solventul, la Timisoara, pe sub 9 linii de cale ferata, cu 24 de milioane de euro

TIMISOARA. Inca un pas spre realizarea unuia dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Timisoara.
S-a stabilit, in urma evaluarilor, ca singura oferta pentru construirea Pasajului Solventul indeplineste conditiile din caietul de sarcini, fiind declarata castigatoare.
La sfarsitul lunii iunie a fost lansata licitatia in Sistemul de Achizitii Publice pentru realizarea pasajului Solventul, iar la termenul limita de depunere a ofertelor, o singura asociere de firme s-a aratat interesata sa intocmeasca proiectul tehnic si sa realizeze executia pasajului, care va trece pe sub 9 linii de cale ferata.
Este vorba despre asocierea intre firma italiana Spic Internazionale (leader) si POD-Proiect si Sylc Con Trans, alaturi de alti 7 subcontractori.
POD Proiect a intocmit proiectele pentru Pasajul Jiul si Popa Sapca, respectiv pentru Pasarela Gelu de la strada Crizantemelor, peste Bega. Acestora li se adauga o multime de studii de fezabilitate facute pentru Primaria Timisoara de-a lungul timpului.
Sylc Con Trans a asigurat executia largirii Pasajului Popa Sapca si va lucra si la modernizarea Bulevardului Bogdanestilor.
Conform documentatiei, ,,se va realiza un pasaj care va cupinde linii de tramvai, se va moderniza întreaga trama stradala, inclusiv retelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete, zone verzi, aducându-se astfel o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei. Servicile si respectiv lucrarile supuse prezentei documnetatii sunt: 726,00 m – străzi modernizate, – 87,09 m – Lungime pasaj inferior, – 259,00 m – Lungime rampe, – 424,00 m – cale de rulare dublă tramvai, – 1 sens giratoriu, – 1355,00 m – piste biciclişti, – 1877,00 m – trotuare, – 5534,00 mp- Spaţii verzi amenajate".
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai (care au fost si ele scoase la licitatie, iar acum cele doua oferte sunt in evaluare).
Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.
Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care autoritatile spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.
Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential ar urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega pasajul Solventul de zona Dambovita, peste rau.
Pasajul Solventul ar trebui sa fie gata in 2023.

https://www.opiniatimisoarei.ro/italienii-ne-construiesc-pasajul-solventul


udar

Pare cu dedicatie alocare .....

Cuneo

Pasajul Solventul pe sub liniile de cale ferata trebuie completat de un pod rutier peste Bega. Momentul in care ar putea incepe lucrarile, anuntat de Primaria Timisoara

TIMISOARA. La finele lunii septembrie 2020 se semna contractul pentru realizarea Pasajului Solventul, iar constructorul avea la dispozitie doua luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Acesta nu este gata nici la aproape 5 luni de la acel moment, iar primarul Dominic Fritz spunea nu demult ca a acordat firmei o prelungire a termenului din cauza pandemiei.
,,Lucram foarte mult in aceste zile si am lucrat tot anul acesta si si ultimele luni din anul trecut pe Pasajul Solventul, atat pe subpasajul pe sub calea ferata, cat si pe pod si drumul pe platforma Solventul. Am reusit sa deblocam relatia pe subpasaj cu antreprenorii, cu cele 3 companii care lucreaza pe acest contract. El este in proiectare, in lucru, iar undeva in aceasta vara, probabil in mai-iunie incep efectiv lucrarile la subpasajul de la Solventul,,, anunta viceprimarul Ruben Latcau.
Reprezentantii primariei n-au putut preciza despre ce blocaj a fost vorba, sustinand doar ca a fost o neintelegere in sanul asocierii condusa de italienii de la Spic Internazionale, care se va ocupa de lucrari.
Valoarea contractului este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.
Pentru cele 28 de milioane de euro, cu tot cu TVA, Dominic Fritz isi pune nadejdea in alti bani decat cei din Bugetul Local. Mai precis in Planul National de Redresare si Rezilienta.
,,La Solventul acum se lucreaza la Proiectul Tehnic si sper sa putem incepe santierul anul acesta. Am discutat pentru un mix de finantare pentru aceste proiecte mari care sunt gata sa fie implementate. Si cei din Bucuresti sunt interesati sa aiba cateva proiecte care sa absoarba fonduri imediat. Sunt optimist ca vom putea obtine finantare, ori din bugetul national, prin Ministerul Dezvoltarii, ori prin fonduri europene sau Programul National de Rezilienta,,, a precizat recent edilul sef al Timisoarei.
Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.
,,Nu este prima lucrare de acest tip pe care o facem. Am mai realizat una cu ani in urma in Bacau, una aproape asemanatoare, dar dificultatea acesteia este mai mare. Totul va fi realizat in 22 de luni incepand din momentul in care se va da ordinul de incepere,,, declara reprezentantul Spic Internazionale, Giancarlo Zanuttini, la momentul incheierii contractului cu Primaria Timisoara.
Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.
Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.
Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care vechea administratie spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.
Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega pasajul Solventul de zona Dambovita, peste rau.
Actuala administratie anunta ca are in lucru o solutie pentru acest pod absolut necesar, despre a carui constructie spune ca va incepe cel mai probabil in 2022.
,,Am inceput inca de anul trecut munca pe tema de proiectare si caietul de sarcini pentru podul de la Soventul, unde dorim sa aplicam pe POAT (Programul Operational Asistenta Tehnica) ca sa obtinem finantare pentru proiectul tehnic. Saptamana viitoare sau in saptamanile urmatoare vom da drumul la licitatie pentru Studiul de Fezabilitate pentru pod si pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge in punctul in care vom avea, practic, documentatia pentru pod finalizata si anul viitor, cel mai probabil, vor incepe lucrarile de executie,,, mai spune  viceprimarul Ruben Latcau.

https://www.opiniatimisoarei.ro/pasajul-solventul



cristi5

#36
Am vazut ca se lauda primarul cu Pasajul Solventul (cred?), cica inchide nustiuce inel in "orasul taiat in doua de calea ferata" (de parca prin alte orase nu trece trenul)

Am putut ieri sa citesc asta, acum vad ca e pe bani
https://www.zfcorporate.ro/business-construct/investiti-in-romania-dominic-fritz-timisoara-zona-metropolitana-din-20067580

Quote
Totodata administratia a demarat constructia unui nou pasaj care va lega partea de nord cu partea de sud a orasului, intrucat Timisoara este impartita in doua de o linie de tren ( :lol: ) iar pe partea vestica a orasului lipseste o astfel de legatura

Si cu asta vom completa un inel de infrastructura rutiera in jurul orasului care ne va ajuta foarte mult sa decongestionam traficul in interiorul orasului

Eu personal nu vad nimic la sudul pasajului deci nu inteleg ce inel a inchis??

In ce stadiu e proiectul?

Pe OSM avem o linie dreapta, banuiesc ca nu e asa simplu? Si promisiunea 2024

https://www.openstreetmap.org/way/902690993

Daca are cineva un SF sau ceva, sper ca pune @RobertH pe harta. Daca nu, poate vrea cineva sa ceara de la primarie, sau o fi pe SEAP?

Sper ca sunt pe topicul corect.

razvan96

Ba cam asa de simplu e :D.

Documentatia e aici: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100097702
Licitatie atribuita in septembrie 2020 celor de la SPIC Internazionale.

Legatura GdN-Solventul aici: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100097703
Licitatia a fost castigata de Sylc Con Trans.

mircea

Din ce-mi amintesc, acest pasaj se vrea continuat prin Solventul și cu un pod peste Bega spre Bdul Dâmbovița. Aici era vorba la un moment dat că Solventul va dona terenul primăriei, apoi că nu se poate pentru că ... și nu mai știu exact situația actuală. Dar poate se trezește cineva din presa locală să-l întrebe pe primar și de lucrurile astea.

elphax

nu inchide inelul cu pasajul sub CF, doar mai face o ruta Nord-Sud  - pentru ca orasul este impartit in doua de CF
pentru inchidere trebuie continuat cu un pod peste Bega. acolo inca se lucreaza la documentatie, nu exista inca SF

https://www.administratie.ro/construirea-pasajului-si-a-podului-solventul-din-timisoara-intra-intr-o-noua-etapa/

cristi5

Multumesc de info! E semnat contractul?

elphax

pentru pasajul subteran incepe executia anul asta (Spic + Sylc-Con)
pentru pod e pe SEAP din aprilie SF + PT , termen depunere oferte 18 mai

http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100117038

RobertH

#42
Pasajul inferior Solventul






Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

Si continuarea tramvaiului de la sensul giratoriul pana la Timisoara Nord.






Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

Acolo sunt trei proiecte mari care sunt interconectate, extinderea Caii Bogdanestilor la 4 benzi si linie de tramvai pe mijloc, pasajul subteran pe sub calea ferata, 4 benzi si linie de tramvai pe mijloc si extinderea liniei de tramvainpe care a amintit-o RobertH. Din acel giratoriu va continua un bulevard cu 2 benzi pe sens si linie de tramvai prin fosta platforma Solventul si care se va conecta cu un pod peste Bega in Bulevardul Dambovita.