[SJ] Centura Zalau

Started by kumar, March 29, 2018, 06:22:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

Nu stiu cine sau cand a taiat copacii de pe panta aia, dar cum sa ajute Dumnezeu sa stea dealul daca se taie copacii care tin solul cu radacinile si previn infiltrarea apei in sol  :( !
Alunecarea aia va duce la niste costuri suplimentare, daca vor depasi ce e dispus sa dea constructorul din buzunar+ce e dispus CNAIR sa suplimenteze, e o reteta sigura pt o pauza de 2-3 ani urmata de reziliere. Ca ultim constructor chinez pe santierele patriei, sansele lui de a gasi intelegere la partea româno-UE e minima.

shift2rail

Sigur, cel care a taiat padurea are doza sa de vina dar ce au gandit proiectantii, impreuna cu cei care au aprobat proiectul (compania de drumuri...) cand au urcat aceasta asa-zisa centura pe coclauri?

A disaster waiting to happen.

naivu

Nu stiu daca, in afara de tunel, aveau alternativa! Este zona de deal nu de campie, iar eventualele vãi sunt deja ocupate de localitati. Poate doar sa fi drenat bine apa din deal inainte sa se apuce sa sape?! Sau sa fi intins un geotextil peste deal?! (dar deja ma bag unde habar n-am) .

ijwtsh

Filmarea nu este a mea.


shift2rail

@naivu: una dintre definitiile stupiditatii este, desigur, sa repeti acelasi lucru -la Aciliu, Oiejdea, Mihailesti, aceasta 'centura' patetica, samd- si sa speri la un rezultat diferit ( ca dealurile transivane nu se vor pravali peste tine).

rdt

Din ce se vede, alunecarea a rupt o parte din rândul de piloți. Care ar fi soluția tehnică de remediere și cât ar fi timpul estimat de implementare?

gicu

Se excaveaza tot, se demoleaza partea din piloți la care este acces și se fac alții, mai lungi, mai groși, eventual pe mai multe rânduri.

cfdp

o solutie mai usoara ar fi descarcarea versantului, prin miscare masiva de pamant inspre DN in viroaga respectiva, inclusiv in zonele de rambleu care sunt in lucru sau in platformele din zona viaductelor (oricum in varianta monolita a acestora este nevoie de platforme si un volum destul de mare de pamant). Vorbesc in necunostinta de cauza deoarece nu am toate datele (tip de pamant, stabilitate generala a terenului.)

cfdp

ce am vazut la UMB in a doua parte a lucrarilor este faptul ca lasa in fata cosolidarilor cu coloane o bancheta generoasa de pamant, cred pentru a creste coeficientul de impingere  pasiva Kp.De la Topa spre capat sector nu o sa prea vedem consolidari cu fisa pilotilor libera. Sunt curios in debleul de la zimbor modul de dispunere a consolidarilor.

gicu

Are mai multe utilități bancheta respectivă din fața piloților. Într-adevăr ajută la rezistența pasivă a pământului, dar ajută și estetic (se poate pune vegetație) și fonic, pentru că sunetul nu se mai lovește de un perete de beton.

TibiV

De la On The Road AK: UPDATE Lucrari la Centura Zalau - Alunecarea de teren pe Meses fara rezolvare inca - 28.10.2022

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ijwtsh

De ce nu se poate muta centura mai in stanga?

danvoicu

Simplu! Pentru ca factorii de decizie, intr-o majoritate covarsitoare la noi in tara, sunt niste incuiati! Mai dreapta era intrebarea : de ce s-a aprobat aceasta aberatie de centura? Cred ca sunt foarte multi factori printre care sigur si interese.

shift2rail

De fapt intrebarea este de toate autostrazile transilvane sunt urcate pe acele dealuri, dovedit instabile, in locul solutiei verificate de 2000 de ani, firul vailor.

LRadu

#284
^deoarece, asa cum spui si tu, oamenii s-au cam prins de catva mii de ani ca vaile sunt locul ideal pentru constructii si asta inseamna ca momentan acele vai sunt cam pline de constructii si nu mai prea ai loc pe unde sa treci cu infrastructura mare decat prin exproprieri si demolari masive, care nu prea sunt viabile. Si atunci din pacate nu prea ai alte optiuni decat sa te urci pe dealuri.

Nu cunosc eu suficient de bine Zalaul, dar e si el cocotat pe deal in partea cu centura, si relieful e dificil. Daca arunci o privire pe maps, ca sa eviti varianta de traseu uracata pe dealuri, fie faceai demolari masive (dar tot cam pe deal erai dar nu asa tare), fie faceai tuneluri (care stim cat de bine merg), fie nu faceai centura deloc. Atunci cred ca ce a ramas e totusi cea mai buna varianta.

Retorica de "interese" la terenuri sa treaca infrastructura peste ele, stiu ca era intr-o vreme la moda sa cumperi teren ca vine autostrada, dar eu nu prea stiu pe nimeni care sa fi castigat ceva din asta realist.  Exproprierile de obicei se fac la preturi mici, chiar sub piata.