News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[SJ] Centura Zalau

Started by kumar, March 29, 2018, 06:22:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kumar

Studii de trafic și arheologice în proiectul Centurii ocolitoare a Zalăului

Conducerea Primăriei Municipiului Zalău s-a întâlnit joi, 29 martie, la sediul instituției, cu Radu Băruță, directorul general al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj, Ioan Chiș, șeful Secției Drumuri Naționale Zalău și proiectanți din cadrul companiilor Search Corporation și Best Consulting & Design. La întâlnire a participat și deputatul Iuliu Nosa. Tema discuției a vizat analiza traseului optim privind finalizarea studiului de fezabilitate la tronsonul II al variantei de ocolire Zalău (centura ocolitoare). În urma analizei, cei implicați au convenit asupra unui traseu, urmând să fie efectuat studiul arheologic, de trafic și alte studii care se impun în vederea promovării proiectului. În prezent, au fost demarate lucrările privind studiul de fezabilitate, termenul de finalizare a acestuia fiind de 4 luni de la data ordinului de începere, respectiv din 7 martie 2018.



http://www.magazinsalajean.ro/economic/studii-de-trafic-si-arheologice-in-proiectul-centurii-ocolitoare-a-zalaului

TibiV

#1
Quote from: kumar
În urma analizei, cei implicați au convenit asupra unui traseu, urmând să fie efectuat studiul arheologic, de trafic și alte studii care se impun în vederea promovării proiectului. În prezent, au fost demarate lucrările privind studiul de fezabilitate, termenul de finalizare a acestuia fiind de 4 luni de la data ordinului de începere, respectiv din 7 martie 2018.
Deci au stabilit ce trebuie sa rezulte din SF.
Foarte original... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Pai nu pentru asta se face un SF? Ca sa confirme ca e fezabil ce vrei tu sa faci de fapt? O:-)

Stiudiem si noi niste alternative/variante ca sa para ca ne-am facut treaba, dar de fapt doar ne-am aflat in treaba.

ovideatza

De ce continuati sa credeti ca un SF chiar studiaza variante alternative?

Va dati seama ce costuri ar implica foraje pe 3-4 rute?

Pur si simplu nu e nimeni pregatit de asa ceva.
Nici macar pe munte, unde chiar ar fi nevoie (PiSi), nu cred ca s-au facut/ se vor face foraje pe toate variantele, sau macar 2-3, de traseu.

In practic e cum scrie acolo. Se decide traseul si se da tema de proiectare. Eventual se regleaza din experienta proiectantului/ harti geo generale/ etc.
Proiectantul face SF, studiind "ce trebuie" plus mai ia el inca o varianta, pe noul HG907, pe care o demonstreaza ca nu e buna.
Probabil la drumuri daca iese ceva grozavie totala din studiul geo atunci se revine si se schimba traseul. La drumuri.
Ca la alte constructii te limiteaza certificatul de urbanism si eventual faci intai geo (mult mai simplu la o cladire) si vezi ce poti construi, cam aia e. Varianta alternativa o face din pix mai lunga, mai lata, mai inalta.

Partea cu "variante alternative" din SF-uri e "SF".

rizzuh

N-ar fi asta o problema, ca nu se studiaza alternative. Doar ca nici macar studiu de fezabilitate nu este. Nu se studiaza nicio fezabilitate. A fost vreodata vreun SF in Romania care a zis negru pe alb ca investitia nu este fezabila? Cum dracu se face ca toate investitiile propuse au fost fezabile?

TibiV

Doar de data asta da-mi voie sa te contrazic...

La cat de praf este infrastructura noastra, orice investitie este fezabila... :(
Orice imbunatatire, cat ar fi de "marginala", este un mare castig...

Ca alta varianta/alt traseu ar fi fost mai buna, aproape nu mai conteaza...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Da, bine, ipotetic vorbind. Clar ca orice noua infrastructura ajuta, chiar daca nu este gandita ideal.

+1, desi e trist ca ai dreptate.

Ionut

API se implica si lupta si pentru proiectele mai mici! Sunt foarte importante! Nervi de otel si resurse sa avem (timp, bani, oameni)...




API pe Facebook

Joi, 29.03.2018, a avut loc la Zalău o întâlnire la care au participat proiectantul proaspăt desemnat (Search Corporation) al studiului de fezabilitate pentru jumătatea neconstruită a Centurii Zalău, conducerea Primăriei Municipiului Zalău, reprezentanți ai DRDP Cluj și ai secției de drumuri Zalău și un deputat al județului Sălaj.

Obiectivul întâlnirii a fost stabilirea traseului final al centurii, astfel încât etapele următoare aferente studierii acestei variante selectate să poată începe în cel mai scurt timp.

Suntem neplăcut surprinși de această abordare. Din experiența noastră, un proiect implementat cu succes trebuie să aibă la bază un studiu de fezabilitate profesionist, realizat de oameni capabili. Selectarea traseului este o etapă extrem de importantă, fiind realizată pe baza unei analize multicriteriale, cu scopul de a cântări foarte bine plusurile și minusurile variantelor luate în considerare, aspectele referitoare la impactul social, de mediu, costurile, dificultățile tehnice și așa mai departe.

Această etapă de selecție nu se poate realiza într-o ședință de câteva ore, în prezența unor persoane care nu sunt de specialitate și fără a avea la dispoziție o analiză judicioasă a tuturor opțiunilor luate în considerare.

Desigur, discuții preliminare cu autoritățile locale pot avea loc și chiar sunt indicate, însă asta nu înseamnă că putem alege un traseu optim printr-o dezbatere de câteva ore.

Un exemplu de proiect care se află în prezent în această etapă a selectării variantelor, fiind implicați și consultanții UE de la Jaspers, este Autostrada A13 Sibiu-Făgăraș. În acest caz două etape ale analizei multicriteriale garantează selectarea celui mai avantajos traseu și o implementare rapidă și sigură în etapa de construcție. În plus, o astfel de abordare maximizează șansele ca proiectul să fie acceptat pentru finanțare europeană de către Comisia Europeană.

Solicităm celor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să apeleze la serviciile oferite de consultanții europeni de la Jaspers, astfel încât pregătirea acestei centuri să se realizeze într-un mod profesionist, urmând a fi finanțată cu fonduri europene nerambursabile. Doar așa, după mai bine de 15 ani de așteptare, zălăuanii vor avea șansa să circule pe o centură continuă de la un capăt la celălalt.

#CenturaZalău

kumar

Se vede "luminița" de la intrarea pe tronsonul doi al centurii ocolitoare a Zalăului



Pentru a debloca proiectul privind continuarea lucrărilor la șoseaua de centură a Zalăului, primarul municipiului, Ionel Ciunt, s-a întâlnit marți, la sediul instituției, cu șeful Direcţiei Domenii şi Infrastructuri din cadrul Ministerului Apărării Naționale, generalul de brigadă Gheorghe Soare, reprezentanți ai Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj și proiectanți din cadrul companiei Search Corporation.

Potrivit unui comunicat remis de municipalitate, în cadrul discuției care a avut loc marți, reprezentanților MApN le-a fost prezentat traseul identificat și stabilit în cadrul întâlnirii, din 11 mai 2018 (dintre reprezentanții Primăriei cu directorul general al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj, Radu Băruță – n.r.) ca fiind optim pentru continuarea centurii ocolitoare a municipiului, variantă agreată de reprezentanții MApN

Lungimea tronsonului este de aproximativ 5 km, iar traseul celui de-al doilea tronson al șoselei de centură se află, în bună parte, pe domeniul public. De asemenea, s-a mai luat decizia ca, în perioada următoare, reprezentanții MApN urmează să depună dosarul cu soluții tehnice din zona aferentă Poligonului, timp în care proiectantul înaintează demersurile în vederea finalizării studiului de fezabilitate.

"În urma ședinței de astăzi, suntem cu un pas mai aproape de realizarea unei investiții importante, necesare și urgente pentru cetățenii municipiului Zalău. În cursul săptămânii viitoare, MApN va da un acord de principiu proiectantului pentru execuția documentației, iar până în 15 iunie 2018 se va stabili soluția finală. Agrearea unui traseu de către cei implicați ne oferă certitudinea că suntem pe drumul cel bun", a făcut cunoscut primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt.

http://www.magazinsalajean.ro/eveniment/se-vede-luminita-de-la-intrarea-pe-tronsonul-doi-al-centurii-ocolitoare-a-zalaului

kumar

Peste doar o săptămână, bifăm un pas important în proiectul Centurii zălăuane

Proiectul șoselei ocolitoare a municipiului Zalău – tronsonul doi- rămâne, în continuare, în așteptare. Așa cum de aproape 14 ani ne-am obișnuit. Deși lucrurile se mișcă, iar administrația locală depune eforturi (cel puțin asta susțin reprezentanții ei) pentru ca cea de-a doua bucată a centurii să intre sub ordin de executare, rezultatele concrete se lasă așteptate. Ultimele informații privind stadiul acestui proiect fără de care municipiul nostru este sufocat de traficul greu, arată că o importantă fază este aproape de finalizare și anume recepționarea studiului de fezabilitate de către proiectant.

Potrivit reprezentanților municipalității, acest lucru se va întâmpla peste doar o săptămână. "Stadiul demersurilor pentru începerea lucrărilor la șoseaua de centură este următorul: studiul balistic a fost finalizat, iar documentația a fost depusă, de către proiectant, la MApN; a fost redepusă documentația pentru obținerea avizului la Agenția de Protecție a Mediului. Proiectantul estimează că va recepționa Studiul de Fezabilitate în data de 16 octombrie 2018", se arată în răspunsul trimis redacției Magazin Sălăjean de reprezentanți administrației municipale.

La ultima vizită efectuată în Zalău, în urmă cu două luni, în scopul verificării stadiului procedurilor, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, Ștefan Narcis Neaga a spus că lucrarea trebuia să fie deja în faza de execuție: "Ar fi trebuit să se fi trecut la execuție, însă, din cauza poligonului și a discuțiilor pe marginea acestui obiectiv cu reprezentanții MApN s-a întârziat din nou. Traseul va rămâne neschimbat, iar poligonul va rămâne acolo unde este acum, nu se mai pune problema mutării lui. Pentru cei aproximativ nouă kilometri există prevăzută suma de aproximativ 43 milioane de euro, deci nici la acest obiectiv nu există problema finanțării. Vom avea așadar, proiectul tehnic gata în luna octombrie, în lunile de iarnă vom face procedurile de achiziție publică pentru a stabili constructorul, iar în luna martie a anului viitor, lucrările la tronsonul II al acestui obiectiv vor începe", a spus, în timpul vizitei sale la Zalău, directorul CNAIR.

http://www.magazinsalajean.ro/economic/peste-doar-o-saptamana-bifam-un-pas-important-in-proiectul-centurii-zalauane

kumar

Partea cu receptia studiului de fezabilitate de catre proiectant nu o inteleg. Licitatia s-a facut pentru "Servicii de Reactualizare STUDIU DE FEZABILITATE, intocmire PROIECT TEHNIC si DETALII DE EXECUTIE pentru Varianta de Ocolire a Municipiului Zalau, Etapa 2, intre DN1F km 76+625- DJ191C".

dragos76

#11
^

Nu e cumva o greșală la sumă, și să fie în lei nu euro? La 5 milioane de euro/km pare imens, chiar și incluzând aici costuri de proiectare.

kumar

Ceva noutati despre centura Zalaului?
A dat armata avizul sau ce trebuie sa dea?
@NGC

NGC

Drept sa zic habar n-am care e situatia in momentul asta acolo, dar o sa incerc sa aflu de la vreo vrabiuta din zona.

kumar

Vom afla în curând firma care va construi ce de-al doilea tronson al centurii Zalăului

Șoseaua de centură a Zalăului, tronsonul doi, poate cea mai mare problemă a zălăuanilor în ceea ce privește infrastructura rutieră, a reprezentat punctul principal al conferinței de presă organizată joi, la sediu Instituției Prefectului Sălaj. La această conferință au participat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Călin Forț, și prefectul județului, Florin Florian. După cum se știe, varianta ocolitoare a municipiului este, în continuare, executată doar pe jumătate, iar problemele pe care autoritățile le-au întâmpinat de-a lungul anilor au fost nenumărate, multe dintre ele ținând și de o implicare deficitară, de discuții pe marginea poligonului Armatei și problemele ridicate de retrocedările de terenuri.

Călin Forț a adus, joi, primele vești concrete în ceea ce privește stadiul în care se găsește acest proiect important. Acesta a anunțat că proiectul variantei de ocolire a Zalăului a intrat zilele acestea spre aprobare în cadrul Consiliul tehnico–economic (CTE) al Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). După primirea acestui aviz al CTE, care nu va reprezenta o problemă, după spusele secretarului de stat, se așteaptă primirea studiului geodezic din partea executantului din Cluj, pentru întocmirea căruia a fost stabilit un termen de 14 zile după primirea acestui aviz din partea CTE (termen care curge, așadar, începând din 1 Decembrie). Călin Forț a spus că acești pași reprezintă primele acțiuni concrete din ultima perioadă în ceea ce privește acest proiect important pentru zălăuani.

După jumătatea lunii decembrie, proiectul va intra în Consiliul tehnico–economic (CTE) din cadrul Ministerului Transporturilor. ,,Vă pot spune că acest proiect a intrat pe un făgaș firesc și că se depun eforturi pentru ca el să poată intra în linie dreaptă, astfel încât peste aproximativ patru luni să putem cunoaște, în urma licitației, numele constructorului. Prin urmare, aceste aprobări nu ar mai trebui să ridice nicio problemă, cu atât mai mult cu cât Călin Forț este și președintele CTE din Ministerul Transporturilor (CTE-MT). Pasul următor, după avizarea în CTE-MT,  CNAIR va putea, în aceste condiții, ca în luna ianuarie a anului viitor să pună acest proiect pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice SEAP.

"Sunt termene pe care le-am primit astăzi (joi, n. red) și vă asigur că voi depune toate eforturile, în continuare, ca acestea să fie respectate și să nu mai existe amânări nejustificate", a adăugat Călin Forț.

Pe de altă parte, prefectul Florin Florian a subliniat faptul că s-a reușit, mai ales prin eforturile depuse de către cei din cadrul Primăriei Zalău, să fie păstrat și poligonul acolo unde este acum și că toate aceste informații concrete, primite de la Ministerul Transporturilor, înseamnă că în primăvara anului viitor vom avea deja stabilit un constructor pentru șoseaua de centură.

http://www.magazinsalajean.ro/economic/vom-afla-in-curand-firma-care-va-construi-ce-de-al-doilea-tronson-al-centurii-zalaului