[BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov

Started by ashbird, June 02, 2014, 12:30:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

QuotePrimăria Brașov a lansat o nouă licitație pentru proiectul trenului metropolitan, patru licitații fiind până acum anulate din lipsă de oferte. A cincea procedură este un contract de aproape 3 milioane lei pentru un ,,plan investițional" cu doar șase trasee (licitațiile anterioare erau pentru 9 linii) și include propuneri pentru ,,rafinarea ideii investiționale într-un tren metropolitan".

Contractul include analiza pentru eventuala electrificare a căii ferate și achiziția de material rulant.

Planul investițional va analiza oportunitatea și va prioritiza intervențiile care urmează apoi a fi pregătite în etapa următoare la nivel de SF: (A) Din punctul de vedere al rutelor/liniilor care vor fi deservite de serviciul de tren metropolitan vor fi analizate T1... T6:

T1 Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal
T2 Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești
T3 Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea
T4 Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav
T5 Brașov – Hărman – Prejmer – Chichis – Ozun – Sfântu Gheorghe
T6 Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului.
Durata contractului este de 5 luni, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 iunie.

Proiectul liniei de tren la Aeroportul Brașov – Ghimbav (aeroportul va fi inaugurat la 15 iunie) încă nu are semnat contractul de finanțare și din acest motiv nu a fost lansat în licitație, deși Ministerul Transporturilor l-a aprobat încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Despre linia de tren Brașov – Aeroport Brașov (Ghimbav) se discută încă de la sfârșitul anului 2021, atunci când lucrările la aeroport erau la doar la 75% execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023). Potrivit proiectului, linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani, iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.

https://economedia.ro/tren-metropolitan-la-brasov-primaria-a-lansat-o-noua-licitatie-si-asteapta-propuneri-pentru-rafinarea-conceptului-de-tren-metropolitan-achizitia-de-material-rulant-in-planul-investitional.html

pasadia

După doi ani de zile de licitatii ratate, acum reconsideri licitație căci principiu este "primul venit- primul servit", așa cum e mentionat aici -


shift2rail

^gradul de maturitate pare criteriul principal de selectie, iar, imho, niciun proiect din plethora de "trenuri metropolitane" aparuta recent nu este suficient de "gandit" ptr a conecta centrul metropolei in speta cu centrele noilor bazine populationale din suburbii.

cristi5

Quote from: pasadia on January 22, 2023, 08:49:46 AMIar ultimul element, cel la care te referi tu dar despre care chiar nu știu să existe vreun document, privește ideea că acel racord Ghimbav - aeroport să fie continuat până la intermodalul de marfa. În sine acest element e, dpmdv, complet inutil și cu șanse zero de reușită.

Scuze de raspunsul intarziat. Din cate stiu SFul pt legarea aeroportului Ghimbav la CF prevede legarea la ambele magistrale, 200 si 300.

SFul exista dar, ca orice SF, nu e accesibil pana nu se liciteaza executia (cum sper sa vedem curand la Timisoara) decat daca il obtinem pe vreo sursa.

Dar se pote cauta pe SEAP caietul de sarcini al SF. Sunt convins ca acolo scrie la ce magistrale se leaga, si cate fire.

tom_sawyer

#34
Undă verde pentru un nou mare proiect de infrastructură care va fi realizat în judeţul Braşov: legarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav la reţeaua feroviară naţională!
29/12/2023

La solicitarea formulată de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Todorică-Constantin Şerban, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a emis Ordinul nr. 2356/28.12.2023 pentru actualizarea anexei de proiecte analizate, aprobate şi propuse spre implementare de către Compania Naţională de Căi Ferate ,,C.F.R." SA, între acestea fiind inclusă şi realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.

Documentul ministerial mandatează Compania Naţională ,,C.F.R." SA să constituie parteneriatul cu UAT Judeţul Braşov – prin Consiliul Judeţean Braşov şi să încheie protocolul privind implementarea proiectului.

Includerea obiectivului ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav" în lista proiectelor pe infrastructură feroviară publică asumate de Ministerul Transporturilor, prin CN ,,CFR" SA, reprezintă o garanţie în plus că acest obiectiv se va realiza, administraţia publică judeţeană fiind pregătită să se implice în derularea tuturor aspectelor care ţin de implementarea proiectului.

După ce în septembrie 2023 CJ Brașov a aprobat hotărârea privind necesitatea și oportunitatea proiectului ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav", în perioada următoare deliberativul judeţean va adopta acordul de parteneriat cu Compania Naţională ,,CFR" SA – Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov, în vederea implementării proiectului, primul pas fiind elaborarea cererii de finanţare şi depunerea ei în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Valoarea estimativă a proiectului este de 148,62 milioane de euro (fără TVA).

Obiectivul general al proiectului ,,Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav" îl constituie dezvoltarea unui sistem de transport combinat care să permită legătura transportului aerian cu transportul feroviar în condiţii de siguranţă şi eficienţă.

Proiectul prevede realizarea unei variante de conectare a AIBG la reţeaua feroviară existentă în zonă, cu linie dublă electrificată, centralizată în staţia Ghimbav, cu racord direct în magistrala 200 pe direcţia Codlea (Sibiu), cu o staţie cu două linii situată în imediata vecinătate a terminalului AIBG şi o linie pentru zona de cargo.


https://cjbrasov.ro/este-o-certitudine-aeroportul-international-brasov-va-fi-legat-la-reteaua-feroviara-nationala/

GIV

viitorul suna bine.. era un motto mai vechi
 auzi, zona de cargo.. :lol:


mirceaeliade

Harta rute propuse, de notat cerculetele mici insemnand statii NOI propuse:

cristi5

#38
@pasadia au reinceput lucrarile la firul 1 marfa (firul estic) despre care am discutat, un fir important pt viitorul transport metropolitan. Asa cum am zis, se lucreaza cand se gasesc niste bani la regionala... Faptul ca nu se lucreaza in restul timpului nu inseamna ca se desfiinteaza firul, etc. Asa e la feroviar, multe pauze in care noi avem timp sa dezbatem pe forum :)

Sursa Trainspotting Brasov.

https://www.facebook.com/share/p/9mxiLPgiqoQZ3SEq/