[BV] Infrastructura feroviara urbana Brasov

Started by ashbird, June 02, 2014, 12:30:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Calin88

#15
Pai un eventual tunel ar trebui sa aiba adancimea minima cat e gabaritul de electrificare in zona garii bartolomeu, unde e trecerea la nivel de la strada lunga, asta in cazul in care vorbim de sant deschis (daca vorbim de tunel, se adauga si grosimea unui eventual plafon care sa si reziste la trafic intens).

Ar trebui reconstruita complet gara bartolomeu ca gara subterana. De asemenea, in cazul in care vom avea vreodata tren metropolitan si s-ar face statie la Independentei (cum ar fi, de altfel, normal), ar trebui o gara pe 2 nivele (unul la sol pentru CF spre Sighisoara si unul subteran pentru CF spre Codlea/Zarnesti). Ar trebui, de asemenea gasita o solutie pentru canalul Timis care traverseaza CF-ul in zona Stadionului Tineretului si, cu siguranta, e la o adancime mult mai mica decat un eventual tunel feroviar.
Sa ramanem putin realisti si sa ne dam seama ca nu avem inca puterea economica sa facem asa ceva pentru 2 treceri la nivel amarate, cand o varianta mult mai ieftina este sa se realizeze 2 pasaje auto subterane la captul strazilor De Mijloc si Lunga (cu tot cu exproprierile de rigoare) si un pasaj pietonal in zona pasajului Grivitei.
Sau, cum a zis pasadia, o solutie hibrid cu CF urcata 2-3 m pe estacada si strazile putin coborate (dar aici ar trebui rezolvata si problema canalizarii din zona).

Sau folosim viitorul racod la aeroport pentru a scoate complet CF din zona aia a orasului, dar cred ca gara Bartolomeu ar fi importanta pentru un eventual tren metropolitan pentru ca acolo ai schimba trenul cu RAT pentru a ajunge in centrul orasului sau la aeroport.

pasadia

#16
Nu, nu, nu, nu scoți nici o cale ferată din zona! Pentru că vei avea conexiune către aeroport, pentru că vei avea tren metropolitan, dar mai ales pentru ca ai deja linie spre Râșnov - Zărnești (potențial Bran) și spre Ghimbav - Codlea - Sibiu.

Doar nu o sa îmi zici acum că va fi vreodată realizat racordul CF dintre Aeroport si terminalul intermodal de la Feldioara (ăla care nu există) și că, folosind acel racord, vom merge cu trenul spre Zărnești trecând mai întâi prin gara Sânpetru, apoi pe la aeroport, și abia apoi ajungând în linia directă la Cristian. Așa ceva NU e o soluție de luat in calcul!!!

Calin88

De acord, am scris de varianta asta pentru ca am mai vazut-o vehiculata pe undeva.
Daca scoti CF de acolo, practic, trenul metropolitan ar fi inutil pentru toata partea de V a orasului. Am si scris ca gara Bartolomeu ar deveni foarte importanta intr-o reta metropolitana.

mirceaeliade

QuoteTren Metropolitan Brașov: Primăria Brașov a lansat a patra licitație pentru proiectarea liniilor spre Aeroportul Ghimbav și Castelul Bran. Nu au dispărut datele eronate luate copy-paste de la procedurile anterioare
Licitația anterioară care fost lansată pe 2 decembrie 2022 a fost anulată pe 9 ianuarie 2023 pentru că nu s-au depus oferte valide. Costul estimat rămâne de aprox. 13 milioane lei, dar Primăria Brașov a dublat, practic durata pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, de la 11 luni la 24 de luni.
Traseele propuse:

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)

GIV

ce interventii ar presupune asupra liniilor existente deja?

cristi5

Din cate inteleg se va dubla linia pe la Bartolomeu. Ai care trece peste 2 strazi...  Sunt foarte curios cum vor rezolva conflictele cu rutierul. Nici nu stiu in ce stadiu e ideea, dar pt un metropolitan serios, e foarte bine.

pasadia

Unde ai auzit ideea asta cu "dublarea liniei spre Bartolomeu"? Nu e prevăzută nicăieri, în nici un document public, nici în SF-ul proaspăt scos la licitație a patra oară, nici în planurile administrației locale, ABSOLUT NICĂIERI.

cristi5

#22
Imi cer scuze, am citit gresit. La Bod se vrea racord de linie dubla pana la magistrala 200

pasadia

Nu te las, căci nu e chiar așa simplu - despre acest racord in ce document ai citit?

Situația e cam așa:

Regionala CFR Brașov, la dorința executivului CJ Brașov, au făcut un SF privind dublarea și electrificarea pe bucata Bartolomeu (cap Y) - Ghimbav - racord aeroport - aeroport Brașov.

Separat exista altă discuție privind "reabilitarea Gării Bartolomeu" cu desființarea unor linii de triaj.

Separat exista altă discuție privind un SF pe tren metropolitan (caiet de sarcini făcut de firma lui Roseanu) prin care se propune și studierea înființării a doua linii noi:
- Râșnov - Bran
- Dârste - Harman - Bod (un fel de centura de marfa)

La Bod / Feldioara ar urma să existe, teoretic, un internodal de mărfuri (SF de prin 2012, nici un pas nou în direcția asta de mult timp.

Iar ultimul element, cel la care te referi tu dar despre care chiar nu știu să existe vreun document, privește ideea că acel racord Ghimbav - aeroport să fie continuat până la intermodalul de marfa. În sine acest element e, dpmdv, complet inutil și cu șanse zero de reușită.

Calin88

Nu stiu daca e complet inutil. Intr-o retea metropolitana ar putea uni toate localitatile de la N de Brasov (Feldioara-Rupea), de aeroport, parcul industrial Ghimbav, poate chiar si Zarnesti-Bran fara sa mai ocolesti pana la gara centrala.

pasadia

De ce ai face asta?

Sa zicem ca ai un tren la jumatate de ora dinspre Feldioara (ma rog, dinspre Apata, sau Augustin / Baraolt, sau Rupea, oricare ar fi capatul retelei). Si mi se pare oricum optimist acest 2tph, dar sa zicem? Dintre pasagerii acestuia (nu stiu, 40, sau 75, sau 100, oricati ar fi) ce proportie crezi tu ca ar avea treaba la aeroport (sau la parcul industrail Ghimbav, sau la Bran)?

Nu cumva vreo 80% dintre ei ar avea treaba in municipiu (sa mearga la scoala, pentru treburi administrative, juridice sau medicale, etc...) si mult mai putini ar avea treaba spre celelalte destinatii? Si atunci, daca am constata ca avem aceasta proportie, de ce ne-am mai bate capul stricand frecventa pe ruta principala, dorita de pasageri, pentru a inventa o noua ruta care ar avea putini calatori?

Da, stiu, am pus niste cifre din burta (si privitor la frecventa trenurilor, si la numarul de calatori, si la destinatiile dorite). Dar logic gandind nu vad cum ar putea fi alte cifre. alte proportii in destinatiile pasagerilor.

mirceaeliade

QuoteDe ce nu lansează CFR Infrastructură contractul de 700 de milioane de lei pentru linia de tren la Aeroportul Brașov-Ghimbav : licitația pentru proiectarea și execuție se poate face doar după semnarea contractului de finanțare. CFR Infrastructură putea folosi ,,clauza suspensivă", dar nu a făcut-o
https://economedia.ro/de-ce-nu-lanseaza-cfr-infrastructura-contractul-de-700-de-milioane-de-lei-pentru-linia-de-tren-la-aeroportul-brasov-ghimbav-licitatia-pentru-proiectarea-si-executie-se-poate-face-doar-dupa-semnarea.html

JohannDB

  O citeam de dimineață.......  https://bzb.ro/stire/trenul-metropolitan-discutat-la-prefectura-brasov-a185492?fbclid=IwAR3eoqgs-sCiZVzAuhQ8lDCMMZ2blJDBoEBBJygJ2ufoxs9KX5xNg2uCfVA

    DIN ARTICOL.......

 ((((((((((   Trenul metropolitan, discutat la Prefectura Braşov
Autor: Radu COLŢEA   ...........Publicat la 24 aprilie 2023
Braşovul poate accesa 150.000.000 de euro

Prefectura Braşov a găzduit vineri, 21 aprilie, şedinţa de lucru dedicată proiectelor de dezvoltare a infrastructurii de transport din judeţul Braşov, organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Printre altele, la întâlnirea de vineri, a fost discutat proiectul trenului metropolitan Braşov şi apelul de proiecte ,,Trenuri metropolitane" din Programul Transport 2021-2027. Apelul de proiecte este adresat municipiilor reşedinţă de judeţ cu peste 100.000 de locuitori sau asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară din care fac parte noduri urbane. Conform ghidului de finanţare, la nivel naţional, limita de contractare este de 1.235.294.118 euro, iar valoarea maximă a unei finanţări nerabursabile sau a unui proiect este de 150.000.000 euro, din care contribuţia beneficiarului este de 2%. 
De asemenea, au fost discutate proiectele Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, printre care drumul de legătură cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, inclusiv realizarea conexiunii cu Autostrada Bacău-Braşov. Nu în ultimul rând a fost analizat şi proiectul ocolitoarei comunei Feldioara, un proiect implementat în parteneriat cu primăria comunei. 
La întâlnirea de la Prefectura Braşov a participat secretarul de stat Adrian Foghiş, din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prefectul judeţului Braşov, Cătălin Văsii, dar şi subprefectul Lucian Pătraşcu, reprezentanţi ai Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Consiliului Judeţean Braşov, Asociaţiei pentru Reformă Feroviară, Agenţiei Metropolitane Braşov, Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, Primăriei Braşov şi ai unor primării din judeţ.  ))))))))))


JohannDB

            """"  Separat exista altă discuție privind un SF pe tren metropolitan (caiet de sarcini făcut de firma lui Roseanu) prin care se propune și studierea înființării a doua linii noi:
- Râșnov - Bran
- Dârste - Harman - Bod (un fel de centura de marfa) """"

 Dârste - Hărman..... ?? Când de la Dărste au demontat aproape complet linia  patru care vine de la Dârste spre Triaj (oare de ce au mai scos-o de pe traverse și liniile stau înșirate, pe piatră ??).... De la Triaj este o ieșire în gara Hărman (care se utilizează și acum), iar de la Hărman la Bod, Cel de Sus, cu mila....

mirceaeliade

Discutat ca discutat, dar s-a si hotarat/progresat pe ceva? Ca tare mi-e ca vom ramane cu discutatul.  In loc sa invete sa faca ce face Bihorul acum, care isi trage Drum Expres pe proiect propriu...  Sa speram ca macar cu conexiunea aeroport-gara se vor misca mai bine decat s-au miscat cu constructia aeroportului....