Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

vancouver

Cum spune si @adrian sibiu, pana la -5°C este regula generala ca se poate turna beton fara alte restrictii. Ca si la pompa, unde exista combustibil de iarna, si la "fabrica de betoane" exista reteta de iarna, diferita de cea de vara. Care nu costa altfel, e acelasi pret. Si se poate turna pana la -5°C, apoi timp de 24 de ore e bine sa ramana in apropiere de -5°C temperatura. Protectie cu folie, ca sa nu se evapore apa prea repede si sa mai pastreze din caldura. Masuri suplimentare doar daca in primele 24 de ore dupa turnare scade sub -10°C.

In Siberia, Canada, etc, exista tehnici si aditivi de turnare pana la -25°C, costa ceva in plus. Nu e cazul sa se implementeze la noi.

La zidarie de exemplu, nu este voie sa se zideasca sub +5°C, mortarul nu are voie sa inghete. De aceea in Germania uneori (cu acordul proiectantului) iarna se inlocuiesc peretii de zidarie portanta cu pereti de beton, ca sa nu fie probleme si sa se poata avansa cu lucrarea si la sub +5°C.

Deci simplu: pana la -5°C nu va faceti griji cu betonul.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

#16576
-5 cu tendinta de crestere. Totusi nu cred ca, costul e chiar la fel. Daca temperature exterioara...da...poate fi -5 grade, temperature minima a betonului trebuie sa aiba +15 grade in santier, altfel reactia de hidratare nu prea se intampla. (OK...aceleratorul de priza costa cvasi la fel cu intarzietorul de priza vara), dar te costa incalzitul agregatelor sau al apei. Undeva la 15 Ron/mc. Adica sub 5% din pret.

PS: si pentru ca am pretentie de la voi, va rog din suflet sa nu mai folositi cuvantul aditiv antiinghet. Nu exista asa ceva. Sau cel putin nu in Romania. Exista accelerator de priza. Ca unii gen SIKA aditivul FS1 il marketeaza ca si antiinghet, asta e pentru Dorel care spun "balastru stabilizant". (Nu reusescu sa gasesc un link cu fisa tehnica).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).



dr4qul4

Dar la sfarsit scrie ca nu li se restituie suma de 10.000 lei pe care au platit-o (jumatate din minumul amenzii).
Asadar au obtinut anularea amenzii, dar au platit-o  :lol: :lol: :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlinC

#16580
Vor face alta actiune care va avea ca obiect doar restituirea sumei, pe care in mod cert o vor castiga pentru ca amenda a fost anulata definitiv.

Scrie clar motivul pentru care in mod legal, instanta le-a respins capatul respectiv de cerere:

"Cererea companiei privind restituirea sumei de 10.000 de lei, reprezentând jumătate din minimul legal al amenzii contravenționale plătite deja, nu a fost acceptată pe motiv că a fost solicitată în contradictoriu cu o persoană fără calitate procesuală pasivă, respectiv Garda de Mediu Alba"

Oricum, nu restituirea sumei e subiectul principal al articolului. E interesanta motivarea pentru ca instanta considera CNAIR responsabil  :D :D :D :D

alecu26

Corect. Si CNAIR trebuie sa se indrepte impotriva Pizzarotii prin alt process. Ca Beneficiarul avizelor si autorizatiilor e CNAIR...nu Pizzarotti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Todo

Quote from: danutzu_1069 on December 18, 2019, 10:56:46 AM
Sunt curios ce spune si Inginerul (consultantul), si mai ales daca la receptia de peste ț- ani, cestin va lua probe pentru analiza. Intr-un cuvant, daca va fi acelasi circ ( in cazul asta justificat) ca pe LD3, sau ST...

considerand ca au participat impreuna la o licitatie la Bucuresti...


survola


v46is

Dor dar arata cam realitatea : o panta lenta de crestere constanta

voicul

Parca a mai zis cineva ca sunt cam umflate cifrele.

Daca ne luam dupa cifre, 25% nu e un avans rau pe ST1.
Daca ne luam dupa cat nu s-a lucrat in santier (dupa filmari, deci pe bune) ... deci o firma serioasa ar fi facut 40% lejer.

Parerea mea: sunt doar informative cifrele.

AlinC

ST1, relocare stalpi de inalta tensiune la Alba Iulia Nord:


carutasul

Un pas mic pentru transelectrica, un pas mare pentru infrastructură :)
Mi se pare ultimul obstacol major ( chiar dacă Pizzaroti se poate împiedica și în alea minore ) în calea unei deschideri parțiale la anul. Bine, știm cât a durat podul de peste Mureș, dar cred că până și ei s-au săturat de lucrarea asta :)

horatiu.cosma

La pasajul DN1 peste A10 la Alba Nord mai au de finalizat culeile, ridicat tablierul, deviat încă odată DN1  mai pe larg ca să facă loc pentru rampele definitive DN1, construit rampele, asfalt, marcaje, parapeți etc, dat drumul la DN1 pe traseul definitiv, demolat devierea DN1 și construită autostrada pe jos. La pasajul pe DN1 peste A de la Lancrăm treaba asta le-a luat vreo 2 ani (și încă mai au de lucru sub pasaj să facă autostrada) și acolo a fost mult mai simplu.

La CF mai au de ridicat 8 piloni, grinzi și tablier pe 12 semi-deschideri, predale, armare, betonare borduri, hidroizolație, asfalt, marcaje, parapeți. La Mureș aceleași operații sunt în desfășurare tot de vreo 2 ani și încă nu au ajuns la hidroizolație.

În schimb ieri pe la ora 14, la 1,5 grade asfaltau breteaua scurtă din nod Sebeș.