News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Întreb și eu o prostie, e ok cu betoanele la temperaturile astea? Cel puțin azi-noapte la Sibiu era -7 (așa-mi arăta în bord)....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

horatiu.cosma


yetiman

Cu siguranta, un inginer constructor poate sa-ti dea un raspuns mai stiintific. :)

Din ce am mai vazut pe net (articole de specialitate, nu folclor urban) se poate turna si la temperaturi negative, in anumite conditii.
In primul rand trebuie asigurat ca apa din beton nu va ingheta. Daca ingheata, betonul s-a dus dracului.
Reactia de hidratare a betonului este exoterma (deci, in prima faza, betonul se va incalzi). Cu cat e mai masiv elementul turnat, cu atat mai mic e riscul (si culeiile alea sunt choiar masive)
In plus, exista si aditivi pentru beton care previn inghetarea apei din el (sa zicem, similar cu antigelul de la masini)


QuotePe timpul iernii se poate turna beton, chiar și la temperaturi negative. Datorită faptului că reacția de hidratare a cimentului este exotermă, la temperaturi mai ridicate de -3 C nu sunt necesare măsuri speciale, mai ales dacă turnare se face în elementele masive, stâlpi, grinzi, fundații. Cu anumite măsuri constând în preîncălzirea agregatelor și prepararea cu apă caldă și adăugarea de anumiți aditivi se poate turna beton și la temperaturi sub -3C. Împreună cu izolarea cofrajelor, turnarea de beton proaspăt încălzit are menirea de a menține în masa betonului o temperatură pozitivă până la întărirea betonului.
Sursa

Iar peste zi, asa cum a scris si Horatiu in timp ce eu ma documentam, temperaturile au fost pozitive.
Iar prima faza a procesului dureaza cateva ore, in functie de amestec (intre 1 si 20 de ore)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Am vorbit cu un inginer constructor specializat pe mixturi si mi-a zis ca intr-adevar la Aktor chestiunea cu balastul stabilizat e o bataie de joc imensa fata de meseria de drumar. Mi-a zis ca o singura data l-a surprins vremea urata si nu a mai apucat sa protejeze stabilizatul cu asfalt. Asa ca a pus geotextil si peste balast. Chiar si asa, era pregatit la primavara sa scoata tot stabilizatul. A avut noroc de iarna usoara si cand a descoperit stabilizatul era ok, au facut doar ceva tratamente punctuale si au venit cu asfalt peste. La Aktor (zice omul) sansele ca stabilizatul sa mai fie ok dupa 2 ierni complet neprotejat sunt nule. Balastul pus acum peste el e frectie la picior de lemn.

danutzu_1069

Sunt curios ce spune si Inginerul (consultantul), si mai ales daca la receptia de peste ț- ani, cestin va lua probe pentru analiza. Intr-un cuvant, daca va fi acelasi circ ( in cazul asta justificat) ca pe LD3, sau ST...

voicul

Mai stii minune: poate il scot si pun altul cand va fi cazul.

Oricum cred ca API ar trebui sa puna in urmatoare pozitie despre A10 si acest detaliu.

mircea

@gruiarew: există aditivi antiîngheț care îți permit să cobori un pic temperatura la care poți turna betonul. Din ce-mi amintesc, se poate turna și la -5 grade Celsius.

gruiarew

Este beton ce se poate turna direct în apă (în Japonia cel puțin). Mă gândesc că toate astea costă. Și m-aș mira să facă cineva costuri suplimentare, doar așa. Cred că trebuia să întreb dacă certifică cineva că betonul asta turnat acum e ce trebuie, sau iar când trebuie deschis traficul vine din nou armata de experți să se uite în crăpătură...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gicu

Iarna toate statiile de betoane dau beton cu apa incalzita, agregate (balast) incalzite si aditivi pentru timp friguros. Costul nu e semnificativ mai mare fata de un beton turnat vara. Iar la ce cantitati sunt la structuri sigur se poate negocia.

ovicor

Cred ca cei ce lucreaza la relocarea retelelor, electrice sau de alta natura, doar ei pot fi numiti cu adevarat subcontractori. Daca esti constructor si apelezi la alti constructori sa-ti faca treaba, atunci nu licita lucrari, lasa pe altii. Nu-i moral si, daca mi-e permis sa opinez, n-ar trebui sa fie nici legal. Si, da, cred ca constructorul plateste subcontractorul pentru relocarea LEA, fiindca proprietarul retelei nu accepta decat firme autorizate, agreate, cu care are protocol prestabilit. Poate fi si o firma cu care nu exista protocol, dar formalitatile dureaza, si atunci se da o lista de n firme agreate, cu care deja exista protocol.

dragos76

Păi și cu reglementări de genul celor sugerate (i.e zero subcontractare(, cum crezi că pot să vină firme mari din afară, cu know how mai ales pe parte ce nu trebui făcută local, sau cu forță de muncă locală (proiectare, procese de proj mgmt), fără să aibă șansa subcontractării cel puțin unor părți din execuții?

ovicor

Ii poate lua asociati si sa subcontracteze doar lucrari de alte specialitati. Cred eu, n-am pretentia ca am si dreptate!

GDPR

In practica, de cand s-a renuntat la nociva clorura de calciu, nu prea se mai folosesc aditivi antiinghet. Treaba e destul de simpla: la prepararea betonului se folosesc retete ce necesita cantitati mai mici de apa (de multe ori cu ajutorul aditivilor fluidizanti sau superfluidizanti), agregate dezghetate, apa calda, ciment cu caldura de hidratare mai mare si cu timp de priza mai redus, se reduce distanta de transport si se protejeaza betonul pus in opera cu prelate, etc, eventual combinat cu folosirea tunurilor de caldura.

cfdp

balastul stabilizat este practic un balast cu structura intarita cu ciment , cenusi, var sau altele. El nu se protejeaza de inghet in stare intarita, deoarece ingheata si sub 2-3 straturi de asfalt. De asemenea el lucreaza diferit de un beton de ciment respectiv cu microfisuri. Deci nu se pune problema protectiei.
In plus din ce stiu la min 22 podetul inceput este o conditie impusa de primaria Radesti la faza avizului de autorizare ca pasaj pt drum de exploatare dar de care nu s-a tinut cont la nici o faza desi proiectul de autorizare trebuia sa indeplineasca conditia. Dupa multe drumuri la CNAIR s-a reusit sa se impuna realizarea pasajului. Deoarece niv. ape freatice este foarte sus, ca sa se obtina o inaltime libera acceptabila se pare ca se va ridica rambleul pe cat posibil x-xxx-cm

adrian sibiu

AlinC plus 1 si de acesta dată pentru filmarea de la ST2.Se vede un avans destul de bun al aktorilor dar asta se datorează numai lui Marcu si Reter pentru efortul lor  susținut pe acest lot.Gruiarew pot sa ti confirm 100 la 100 ca se poate turna beton de la minus 5 grade în sus.Betonul este aditivat împotriva inghetului precum si cu acceleratori de priza care îi măresc viteza de reacție si da exista si la noi betoane care se pot turna in apa vezi lucrările hidrotehnice din toată țara .