Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

lupualb

Nebunie mare in zona Stejeris. S-a creat un ambuteiaj puternic din zona unde DN supratraverseaza A10  ( cel putin acolo era acum 2 ore), pana dupa lacul Stejeris. Nu stiu ce s-a intamplat in fata, insa zona este rosie, iar nervii intinsi la maxim. Am pornit wazul sa vad ce imi spune sa fac pana la Sebes. M-a pus sa ma intorc din respectiva pozitiepe A3 si sa merg pana dincolo de Luna, iar de acolo pe un DJ pana in Unirea. Un ocol foarte mare. M-am intors si la iesirea de pe A3 am dat de un accident, o masina si un motociclist implicati. Am ajuns acasa cu o ora mai tarziu.

voicul

Da, dar voi nu intelegeti ca e sigur pe acolo!  CU siguranta mai sigur ca pe A10 ca ala e inchis  :puke:





Powered by API/PUM imgur uploader

Cred ca asta poate fi un motiv pentru deschiderea fortata A10 !!!

In presa nu a aparut nimic?

florin74

Iar a plouat si  lacul s-a revarsat in DN. La fiecare ploaie mai serioasa sa va asteptati la asta.

rocklee

lotul ST 3...motivul nereceptiei  :o





GDPR


rocklee

#11735
si se vorbea mai sus pe subiectul lacul Stejaris ...cei de la ZIARUL UNIREA  au pus si doua filmulete pe care este bine sa le vedem si sa stim despre ce este vorba ...iata unul dintre ele ...

sursa
https://ziarulunirea.ro/video-inundatii-pe-dn-1-intre-aiud-si-turda-la-stejeris-apa-de-pe-carosabil-avea-zeci-de-centimetri-483396/


prd.marius

Quote from: rocklee on July 18, 2018, 11:09:09 PM
lotul ST 3...motivul nereceptiei  :o

Eu nu prea inteleg daca asta e motivul. Nu vad nimic in neregula in aceasta filmare. Indiferent daca e ST3 sau ST4.
Eu cred ca CNAIR cauta "nod in papura".
Pare perfect in regula acea portiune de autostrada, si destul de "terminata".
Hai sa circulam!!!  >:(

cutter

Motivul inundației de pe DN1 pare destul de clar din ultima filmare aeriană (19.04.2018) a API.

Aceasta pare a fi zona (chiar înainte de lac/restaurantul-motel venind dinspre Turda):





Se vede clar că acel canal larg căptușit cu piatră spartă nu e continuat până la lac, ci se termină brusc în vechea albie minisculă (și probabil colmatată) a pârâului. Ghici ce se întâmplă când vine multă apă și repede prin acea nouă albie reprofilată și ajunge la acea îngustime?

Da, se revarsă pe DN1.

Sub rezerva că explicatia de mai sus este corectă: cine a proiectat așa ceva e ori complet incompetent, ori un nesimțit. La fel și cel a care a verificat proiectul. Ambii în solidar cu PORR ar trebui să fie buni de plată pentru pagubele provocate zilele astea șoferilor.

---
*nimic din ce e mai sus nu înseamnă că autostrada în sine n-ar trebui deschisă, sunt probleme complet separate - preluarea și scurgerea acestor ape de zona carosabilă a autostrăzii
**aceasta nu ar fi prima eroare de proiectare pe acest lot, o notă foarte proastă merită din acest punct de vedere cei de la Viaponte și cei de la PORR

TibiV

#11738
La observatia lui cutter as adauga una personala.

Eu trec prin zona de doua ori pe an (la dus si la intors). Deci nu am avut cum sa prind astfel de fenomene...

Dar nu am mai auzit pana acum de inundatii pe DN1 "fix" la Stejeris, la fiecare ploaie.
Daca inainte nu au fost, atunci vina este a lui Porr.
Si ar trebuie sa gaseasca ei o solutie (si sa o puna in practica).

Nu poti sa inunzi un DN (intamplator, DN1) la fiecare ploaie pentru ca ai facut tu niste "optimizari" la A10... :((

Solutia cea mai la indemana?...
:D
CNAIR da drumul la trafic pe A10 si inchide ADN1...
Inchide ADN1 pana cand Porr inalta terasamentul DN1 si isi completeaza sistemul de "albii de drumuri reprofilate".... :D

Cool, nu ?!...

LE
Am corectat prostia initiala cu "Inchide A1"....  :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

djidji1975

#11739
De acord că e o problema faptul că lucrările nu au fost continuate pe toată lungimea pârâului, până la lac, dar asta depinde și de care au fost limitele proiectului. Beneficiarul a cerut ceva in anumite limite. Apele romane/ANM au vizat acel proiect pentru acele limite. Executantul l-a pus în practica. Daca lucrurile au decurs așa, nu cred că trebuie să dăm vina pe constructor.

Trimis de pe al meu Lenovo P2a42 folosind Tapatalk


NGC

ST4

Quote from: voicul on July 18, 2018, 09:42:00 PM
Cred ca asta poate fi un motiv pentru deschiderea fortata A10 !!!

Dupa cum judeca ei, vrei sa zici mai degraba ca ar fi motiv pentru a NU deschide ST4? ???

Parca ii vad ca zic acum ca daca asa a fost proiectul PORR si s-a ajuns in situatia asta, atunci PORR trebuie sa remedieze situatia, asa ca ST4 #NuEGata ?!?!?! :o

cutter

#11741
Quote from: djidji1975 on July 19, 2018, 12:27:09 AM
De acord că e o problema faptul că lucrările nu au fost continuate pe toată lungimea pârâului, până la lac, dar asta depinde și de care au fost limitele proiectului. Beneficiarul a cerut ceva in anumite limite. Apele romane/ANM au vizat acel proiect pentru acele limite. Executantul l-a pus în practica. Daca lucrurile au decurs așa, nu cred că trebuie să dăm vina pe constructor.

Ai totuși o probitate morală și o expertiză profesională ca proiectant, ca inginer (dacă ai). Nu faci așa ceva. Ești constructor de autostrăzi, ești proiectant de infrastructură mare - faci lucrări istorice.

Arată rău preluarea apelor în această zonă chiar și pentru un ochi de nespecialist, se vede că și la debitul mic din 19 aprilie e un efect de baraj la tranziția pe vechia albie:


În paranteză: mai e bizară și intersecția dintre rigola de la baza autostrăzii cu albia cea nouă - nu e deloc clar cum e dirijată apa acolo, e pantă și pe pârâu și pe rigolă spre Sebeș (aparent - greu de zis din poză) deci apa o ia pe unde nimerește?!

TibiV

Quote from: cutter on July 19, 2018, 12:41:26 AM
... deci apa o ia pe unde nimerește?!

E verificata cu muuuult inainte de Archimede:
Apa o ia INTOTDEAUNA la vale, si pe unde gaseste cel mai mult loc (sectiune libera de curgere)!

Daca tu, "mare constructor", ai facut apa sa o ia "de'an boulea", vina este a ta, nu a apei....
Apa face exact ce stie sa faca de cand "s-a inventat Pamanteul".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AkaManah

Cat de simplu era sa faca autostrada cu 50 de m mai sus. Nu ar fi fost nici o problema acum la acel lac. Asta se intampla cand proiectezi din birou.

Granata06

Sau cand vrei sa-ti optimizezi costurile depasind anumite limite. Sunt multe exemple si vor mai fi.