Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Ce a zis @vancouver nu sugereaza multe despre cat de repede se va schimba stratul de uzura pe A10?

Dominik

Sunt tare curios daca deschid loturile in MARTIE ?
You're in Steelers Country

nrb

-în "laboratoarele" cnair se lucrează non stop, să deschidă sau să nu deschidă, în cinstea Congresului, ST3 și ST4!
-eu zic că nu e bine, indicat ar fi după a doua coasă a zonelor înierbate, nu cumva să apară iepuri!

ciprebbe

Quote from: vancouver on March 05, 2018, 09:51:24 PM

Concluzia mea: subiectul trebuie tratat cu seriozitate, nu e suficient ca acum asfaltul este ok. Pe de alta parte rezulta ca NU ACUM asfaltul este ca gresia uda, ci peste cativa ani. Ca atare, dupa parerea mea, NU SE JUSTIFICA nedeschiderea traficului. Si cum deformarile si reducerea aderentei vor aparea ca urmare a traficului greu, macar pentru autoturisme ar trebui deschisa autostrada.
Probleme cu scurgerea apei , personal , nu am vazut. Am trecut si pe ploaie si pe soare si pe ceata si cand se spala cu cisterna. E aproape toata autostrada cocotata pe rambleu iar zone de baltire nu am descoperit.
Ca sa fie tratat cu maxima seriozitate subiectul "aparitiei sticlei" in timp trebuie dat drumul la trafic si remediate problemele in perioada de garantie. Avem 4 ani garantie + 2 suplimentari la poduri. (Serbanescu ne arata pe filmare ca ACUMA se aluneca, ca pe gresie in baie, nu peste X ani)
Cnair vrea ca TS sa rada tot si sa reasfalteze.
Trebuie sa fi tampit sa accepti asta in conditiile in care ai avut consultant (DRDP)care a supervizat si aprobat. Nu se va reasfalta, asta e clar, TS iese mai ieftin si daca se reziliaza la 99% si daca vor reasfalta in garantie.
Nu e primul tronson facut de TS in Romania. As intreba colegii din Banat cum sunt cele doua loturi dupa cativa ani de trafic pe ele? avem sleauri, probleme grave la structura rutiera?
Eu zic , ca e un meci de pingpong intre cnair si TS tinand cont ca TS a contestat O600 iar noi pierdem la dublu prin nedeschidere si despagubiri de achitat.
Sunt curios cum a reusit UMB la Gilau sa treaca atat de usor cu receptia in conditiile in care gardul de siguranta nu este prins si ancorat corespunzator iar sus la padure avem deja o trambulina (fara trafic) !!! Aici poate sa curga garantia fara probleme?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

Loturile TS de pe Timisoara-Lugoj sunt bune. Nu perfecte (au aparut tasari si alte defecte in suprafata, remediate ulterior), dar bune, nici vorba de gresie, prostii...

AlinC

Probabil chestia cu "alunecatul in baie" a fost doar un pretext pentru a amana receptia pana se finaliza si lotul 4. Ar fi prea idiot statul romana sa riste un proces, mai ales dupa ce consultantul a avizat lucrarile.

dragos76

Nu subestima asta cu prostia.... :(

AkaManah

La inceput avea logica acest motiv: sa deschida ambele loturi deodata. Acum nu cred ca se mai aplica. Este mai mult si mai grav.


lupualb

Pe Digi TV am citit pe "burtiera" ca Romania a primit de la UE 276 milioane pentru autostrada Sebes-Turda. Oare au legatura cu cele 2 loturi care au fost terminate?

voicul

Nu am pus articolul ca nu am inteles nimic din el. Pare scris acu 10 ani, publicat in viitor cu ceea ce se intampla in prezent.
Dar poti(?) afla mai multe detalii. Daca reusesti.

Vin banii pentru cea mai AȘTEPTATĂ autostradă din România
Peste 272 milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) vor fi investite în construcția secțiunii de autostradă dintre localitățile Sebeș și Turda, în apropierea municipiului Cluj-Napoca, în Transilvania, de-a lungul uneia din axele principale ale rețelelor trans-europene de transport.

"Locuitorii din această regiune se vor bucura, astfel, de condiţii de călătorie mai sigure şi comfortabile. Autostrada va aduce beneficii, de asemenea, dezvoltării economiei regionale, cu un impact pozitiv asupra relaţiilor comerciale şi turismului", a declarat comisarul european pentru politică regională Corina Creţu, potrivit ec.europa.eu.

Proiectul cu finanţare europeană va face legătura între două autostrăzi deja existente: A1 Orăştie – Sibiu (extremitatea sudică) şi A3 Gilău – Câmpia Turzii (extremitatea nordică). Acesta va duce la creşterea vitezei de deplasare şi a siguranţei rutiere.

Membrii Asociaţiei Pro Infrastructură (API) au efectuat un test drive pe Autostrada Sebeş-Turda.

"Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere tergiversează recepţia şi deschiderea a 28,75 km pe loturile 3 (Tirrena Scavi) şi 4 (Porr), deşi se poate circula în perfectă siguranţă cu viteza maximă permisă pe autostradă atât pe tronsonul Decea-Turda, precum şi pe Decea-Aiud, acesta din urmă fiind gata încă de la finalul lunii noiembrie 2017", spune Asociaţiei Pro Infrastructură (API).

Chiar dacă pe loturile 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda se poate circula, recepţia lucrărilor se poate face abia în martie. "Inspectoratul de Stat în Costrucţii şi auditoriul de siguranţă rutieră au interzis deschiderea traficului. Trebuie remediate anumite neconformităţi. Am cerut să fie remediate aceste neconformităţi, în luna martie vom avea cei aproximativ 30 km de autostradă deschişi traficului", spun oficialii CNAIR. Lucrările loturilor 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda sunt aproape finalizate.

http://www.capital.ro/autostrada-vin-banii-pentru-cea-mai.html

pasadia

Imi pare rau ca inca nu e inteles mecanismul de finantare, dar deh...

Statul ca beneficiar al proiectului construieste prin CNAIR. Aceasta propune proiectul spre finantare unui AM (autoritate de managment), in cazul nostru AM POIM (programul operational infrastructura mare). Si ca atare intre CNAIR si AM (sau de fapt Comisie) se semneaza un contract, dar acesta este distinct de cel semnat de CNAIR cu constructorii.

Intre cele 2 contracte nu e obligatoriu sa existe vreun raport temporal (nu e obligatoriu sa fid unul i ainte de celalt), dar e obligatoriu ss fie amandoua.

Strict in cazul asta, situatia e trista - se stia inca din 2014 ca se va semna. Nu se stia valoarea (deh, pe atunci se credea ca se vor deconta multe lucrari pe exercitiu bugetar 2007-2013) sau forma (caci inca nu era operational POIM-ul), dar chiar si as a durat prea mult.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


TibiV

pasadia,
nu te supara ca "supracomentez", dar pentru  cei mai putin "harsaiti" cred ca este inca neclara situatia...

A10 ar fi trebuit sa fie finantata integral pe POS-T 2007-2013, si asa au fost semnate contractele la vremea aia.
Dar intre timp CNADNR/CNAIR/MT s-au "prins" ca nu pot termina autostrada la timp.
Asa ca au "fazat-o".
Adica ce se facuse pana atunci s-a finantat din POS-T (2007-2013), iar restul lucrarilor au fost "mutate" ca finantare pe POIM (2014-2020).

La vremea aia s-a obtinut acordul "de principiu" al UE/CE pentru "fazare", adica ne platiti din POS-T ce am facut pana acum, ce este urma ne platiti din POIM.
Dar contractele efective de finantare pe POIM (adica a lucrarilor neefectuate pana la acel moment) nu au putut fi semnate pentru ca inca Romania nu avea acreditate "organismele" de implementare, de genul AM POIM pomenit mai sus de pasadia.
Acreditarile au fost obtinute anul trecut.
Practic, acum s-au semnat doar "actele oficiale" prin care UE/CE va plati pe POIM lucrarile la A10 care ar fi trebuit sa fie platite pe POS-T, dar care nu au fost platite pentru ca nu erau terminate.
Pe undeva era si de inteles, pentru ca lucrarile care s-au incadrat in POS-T (adica au fost efectuate in perioada corespunzatoare POS-T, adica 2013+3) au avut scadenta de plata de la UE pana in 2016 (regula N+3), si abia atunci s-a stiut sigur ce a mai ramas de facut si de platit din valoarea totala a proiectului...

Sper ca am reusit sa fiu inteligibil pentru cei mai putin familiarizati cu procedurile privind fondurile UE...

Birocratia UE este si ea stufoasa, dar este "mic copil" pe langa cea autohtona...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Quote from: Dominik on March 05, 2018, 11:13:55 PM
Sunt tare curios daca deschid loturile in MARTIE ?

Eu sunt curios de ce nu se inchide A3 ca nu e gata si se circula de 9 ani pe ea.
Astazi A10 lot 3 si 4  e "mai gata" decat A3 deschis traficului si construita de Bechtel.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sorinus

Poate fi explicatia atat de simpla ca ''nu vor sa plateasca deszapezirea''?