Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Da, într-adevăr, sunt extrem de multe. 133.000 de metri pătrați înseamnă aproximativ un culoar de expropriere de 65 de metri lățime și 2 km lungime. @Pasadia, este exact ce discutam zilele trecute despre semnătura primarului. Există AC pe tot lotul încă din aprilie 2016, deci automat și PT aprobat înainte de această dată. A mai fost avizat o modificare de PT pentru structuri la finalul lui 2016, dar amprenta la sol a acestor structuri a rămas aceeași. Practic, de la momentul aprobării PT-ului de dinainte de aprilie 2016, culoarul de expropriere era bătut în cuie și se putea trece la faza de întocmire documentație pentru exproprieri suplimentare. Nu vreau să cred că cei angajați de Aktor au fost așa de incompetenți (voit sau nu) să întocmească documentația într-un an jumate, deci cel mai probabil au fost probleme de durată cu primarii de pe traseu care nu și-au asumat acele informații din anexa proiectului de HG de expropriere.

Referitor la penultimul mesaj, al lui Daniel_I, sincer, nu am impresia că Pizzarotti a lucrat susținut la cele două structuri. Vă rog să vă uitați pe Sinteza Autostrăzilor la filmarea de la UMB din (parcă) 27 aprilie și de la Pizzarotti de pe 1 mai. Stadiile la structurile UMB (Șoimuș, urcarea pe dealul cu lilieci, Brănișca) sunt similare la acea dată cu stadiile structurilor Pizzarotti (Ampoi, Mureș, Sebeș). Azi diferența e semnificativă în favoarea UMB, care a terminat viaductul de la Brănișca, a ridicat grinzile la Șoimuș și suprabetonează și a ridicat grinzile la urcarea pe dealul cu lilieci). Pizzarotti nici măcar nu a terminat pilele, ce să mai vorbim de grinzi? Așa că răspunsul la întrebarea ta e: teoretic se poate, dar pentru asta trebuie mobilizare și dorință de muncă.

Daniel_I

Nu vreau sa fiu gresit inteles. Cand am spus sustinut am luat ca reper ritmul lor de munca. Niciodata nu au fost campioni ai vitezei pe santier :D, daca i comparam cu UMB, sunt melci la multe aspecte. Ma refer ca la aceste structuri, la poduri nu au abandonat niciodata munca ca sa isi mute echipa in alta parte, si sa revina dupa cateva luni, asa cum fac la terasamente. Aici s-a muncit fara pauze. Merci de info Horatiu ;)
On The Road

NGC

Se pregateste deschiderea ST4 chiar cu "existenta unor neconcordante, defecte locale, deficiente minore". ;)

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=455.msg179474#msg179474

pbh

Din pacate singurul punct in care mai au de lucru este zidul de sprijin de la alunecare si taluzul din spatele lui. Si asta nu este o deficienta minora. Iar accesul in zona aceea nu este posibil daca este deschisa circulatia. Daca ar fi fost zidul de pe partea opusa , aveau drum tehnologic acolo. Celelalte probleme , rigole, marcaje, parapeti si panouri, se pot finaliza pana la sfarsitul anului.
Sper ca au pus becuri cu LED din prima :D

AkaManah

Nu ca vreau sa va stric zen-ul de sarbatori dar...133.000 de m2 de expropieri suplimentare vor avea nevoie de descarcare arheologica. 2020 pentru L1 si L2 este deja un vis.

Dominik

Pai depinde cand in 2020 ? ca poti pune Dec 2020 si atunci sunt 3 ani !!! Daca nici in 3 ani de zile nu termina loturile 1 si 2 e jale mare !!!
You're in Steelers Country

ciprebbe

Quote from: pbh on December 14, 2017, 08:43:46 PM
Din pacate singurul punct in care mai au de lucru este zidul de sprijin de la alunecare si taluzul din spatele lui. Si asta nu este o deficienta minora. Iar accesul in zona aceea nu este posibil daca este deschisa circulatia. Daca ar fi fost zidul de pe partea opusa , aveau drum tehnologic acolo. Celelalte probleme , rigole, marcaje, parapeti si panouri, se pot finaliza pana la sfarsitul anului.
Sper ca au pus becuri cu LED din prima :D

Este posibil accesul si daca e deschisa circulatia, si acum se foloseste drumul pe sub pasaj :) .
Vremea tine cu ei si inca pot avansa bine cu lucrarile.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

HVMihnea

Daca L1 si L2 continua in ritmul de anul acesta, putem lasa lejer 2040 ca termen (nu s-a lucrat aproape nimic).
Pe L1 s-au mai miscat lucrurile, in special in zona Lancram. L2 este foarte lung, si chiar daca am avea o mobilizare de tip UMB nu cred ca ar fi gata pana la finalul 2019. Ori vina constructorului, ori vina autoritatilor, ST2 este un exemplu perfect de incompetenta dusa la maximum.

pbh

Un comunicat mai lung al CNAIR. Unele lamuriri utile si multe omisiuni. Dar....

"Potrivit HG 343/2017, darea în exploatare a construcțiilor este posibilă doar după recepția la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor. Acest act normativ a modificat drastic prevederile HG 273/1994, care oferea posibilitatea recepționarii unor lucrări nefinalizate sau care nu respectau prevederile proiectului, precum și preluarea doar a unor părți din construcție, pentru darea lor în exploatare.

Aceste practici nu mai sunt permise de noua legislație privind recepționarea lucrărilor de construcție."
O:-)

De pe pagina CNAIR - COMUNICARE » Comunicate de presa » Interes general

Cu asta se pare ca ne-am calmat cu receptia ST3 si ST4

HVMihnea

"În ceea ce privește iluminatul pe poduri, nici în acest moment constructorul nu a montat lămpi cu led și teledetecție, așa cum prevede proiectul privind siguranța circulației, aprobat de CNAIR SA, în urmă cu 2 ani și 6 luni. La acest moment, în zonele respective sunt montate lămpi cu sodiu și fără telegestiune, al căror consum dublează practic factura la energia electrică."

In acelasi comunicat. Observ la ca fiecare lot de autostrada intr-un stadiu de executie avansat, apare "Antreprenorul nu a respectat..." Doamne, rai sunt antreprenorii astia, nicicum nu fac ce vrea CNAIR. Ne-am calmat total cu ST4 acum. Eu nu am mai vazut becuri cu senzor pe nicio autostrada in Romania (ce-i drept nici nu am fost atent, poate exista). Din ce tin minte, si pe A1 doar becuri cu sodiu sunt (posibil sa gresesc). Daca tot facem economie la curent, de ce aprind becurile acelea insetate de curent pe ST3? De fiecare data cand am trecut pe acolo seara erau aprinse.

ciprebbe

Si la Gilau receptia de luna asta a trecut tot cu becurile cu sodiu....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Quote from: HVMihnea on December 15, 2017, 09:27:36 PM
"În ceea ce privește iluminatul pe poduri, nici în acest moment constructorul nu a montat lămpi cu led și teledetecție, așa cum prevede proiectul privind siguranța circulației, aprobat de CNAIR SA, în urmă cu 2 ani și 6 luni. "

Pana la urma stie cineva cu exactitate ce anume prevedea proiectul? Sodiu sau led ?
Pentru ca undeva in urma un coleg bine informat a afimat ca proiectul aprobat era cu sodiu...
Deci fie gresim noi, fie minte CNAIR.

Quote from: HVMihnea on December 15, 2017, 09:27:36 PM
Daca tot facem economie la curent, de ce aprind becurile acelea insetate de curent pe ST3? De fiecare data cand am trecut pe acolo seara erau aprinse.
Teste in vederea receptiei...
Pana la receptie, constructorul este cel care plateste curentul... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

N-o las ca nu-i bai daca  mor oameni in accidente pentru niste becuri...pare-se ca e normal......medicamenteeeeeeeee
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Hai sa lamurim cu becurile. Ce stim noi e cam asa, pe scurt.

In caietul de sarcini (CS), in oferta constructorului (O), in declaratia de proiectare (DP), in proiectul tehnic (PT) aprobat, in detaliile de executie aprobate (DDE), exista o singura solutie, vapori de sodiu. Din ce intelegem noi, CNAIR se refera la faptul ca in aviz CTE pentru siguranta circulatiei (care oricum a fost aprobat DUPA ce au aprobat DP si PT), au adaugat o fraza ca proiectantul va verifica oportunitatea de a instala LED cu telegestiune.

Din detalii cerute si primite de la constructor, ei au cerut o instructiune pentru a se lamuri situatia, dar nu au primit raspuns. Inainte sa inceapa lucrarea de iluminat au mai facut o solicitare in acest sens: nimic. In consecinta, au instalat conform proiect aprobat.

Si, cel mai important,
lucrarile au fost ACCEPTATE DE CONSULTANTA si PLATITE DE BENEFICIAR.

Deci despre ce vorbim?!

Iar la pre-receptie CNAIR s-a trezit ca nu avem becurile care "trebuie". Restul povestii este cunoscuta.

gdo

Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepția la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformități.  Principala problemă identificată este nerespectarea de către Antreprenor a propriului proiect tehnic de construcție a căilor de rulare pe pod. Un alt element care a făcut imposibilă recepția lucrărilor este reprezentat de existența unor zone cu exces de bitum. Aceste zone sunt foarte periculoase, în special pe timp de ploaie și în perioada iernii deoarece nu asigură aderența minimă a pneurilor la suprafața de rulare, ceea ce poate duce la accidente cu deznodământ tragic.

În ceea ce privește iluminatul pe poduri, nici în acest moment constructorul nu a montat lămpi cu led și teledetecție, așa cum prevede proiectul privind siguranța circulației, aprobat de CNAIR SA, în urmă cu 2 ani și 6 luni. La acest moment, în zonele respective sunt montate lămpi cu sodiu și fără telegestiune, al căror consum dublează practic factura la energia electrică", precizează CNAIR, referitorul la tronsonul Aiud – Decea

Articolul de mai jos prezinta si un punct oficial CNAIR si pentru lotul 4, dar si mai multe informatii unele chiar de pe forumul peundemerg.ro

https://alba24.ro/autostrada-sebes-turda-motivele-pentru-care-cnair-nu-a-deschis-circulatiei-tronsonul-dintre-aiud-si-turda-621434.html