Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#9165
Am scris un mesaj mai lung referitor la răspunsurile CNAIR la poziția API în care cere demisia lui Ioniță și nu numai aici. Pun doar ce e referitor la A10.

1. "Potrivit HG 343/2017, darea în exploatare a construcțiilor este posibilă doar după recepția la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor." Jumătate de adevăr. Au omis partea din HG 343/2017 care spune foarte clar că se pot recepționa părți din lucrare, care evident, trebuie să fie finalizate. Spre exemplu o parte din lucrarea ST 3 și ST 4 e calea de rulare, care e finalizată pe ST 3 și în curs de finalizare pe ST 4 (chestiune de zile). Deștepții din CNAIR justifică noul regulament de recepție, invocând deschiderea Orăștie-Sibiu lotul 3. E o mare prostie, am sărit de la o extremă la alta. De la o recepție abuzivă, ilegală, penală, unde s-au șters cu buretele sute de neconformități, soluția e să nu mai facem recepții până nu curge apa la chiuveta din CIC. S-au făcut zeci de recepții pe regulamentul vechi cu anexe de lucrări nefinalizate la momentul deschiderii circulației și care s-au finalizat după deschidere și totul a fost în regulă.

4. Pe Sebeș - Turda lot 3, explicațiile CNAIR sunt halucinante. Nu se face recepția, fiindcă asfaltul de pe poduri nu e conform cu cel din proiectul aprobat, becurile nu sunt cu LED, ci cu sodiu și există anumite zone cu mai mult bitum decât e cazul. Ca să spunem și restul de adevăr, asfaltul de pe pod nu e ca și în proiect, ci e vorba de o rețetă superioară celei din proiect și există o expertiză tehnică care atestă acest fapt(altfel spus, TS le-a făcut un serviciu CNAIR-ului, punând 2 straturi de uzură pe poduri și acum CNAIR vrea ca TS să elimine unul dintre ele, masochiști, ce să mai). Referitor la becuri, am participat la ședințe din CNAIR în care s-a discutat despre LED vs sodiu. Discuțiile sună cam așa: cei de la întreținere, care emană incompetență la fiecare pas și întreținerea de pe autostrăzile noastre dovedește acest fapt, din dorința de a scăpa de cât mai multe responsabilități după preluarea sectorului de autostradă, solicită constructorului chestiuni de genul garanție de 50 de ani pentru dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație (tembelie, există 1 sau 2 producători în lume care pot da așa ceva), LED în loc de sodiu la becuri, cărucioare mobile sub poduri. La toate aceste solicitări care nu erau inițial la licitație, constructorul spune că se pot face fără probleme, dar pe bani în plus. Știm cu toții cât de mult iubește CNAIR-ul adiționalele și banii în plus, așa că toate aceste solicitări rămân în aer, fiind trecute în avizul CTE într-o formă greu de înțeles în limba română, astfel încât să nu fie clar dacă trebuie sau dacă nu. Când constructorul întreabă ce au vrut să zică cu acele formulări, CNAIR nu răspunde. Același caz îl avem și aici. La CTE de siguranța circulației, CNAIR a trecut în aviz o formulare de genul "să se studieze posibilitatea utilizării de becuri led cu teledetecție". Constructorul a întrebat ce înseamnă asta, CNAIR nu a răspuns, așa că TS a executat ce avea în ofertă, declarație de proiectare, PT aprobat, adică becuri cu sodiu fără teledetecție. Inginerul (ironia sorții face să fie tot CNAIR prin DRDP Cluj) le-a certificat, le-a plătit și acum CNAIR nu face recepția fiindcă nu a fost respectat avizul :))))). E amuzant, dar din păcate e mai degrabă trist. Niște tâmpiți fac jocurile astea, în timp ce vine frigul, zăpada, condițiile cele mai periculoase din an de circulație și în loc să facă tot ce e posibil să dea drumul la trafic pe autostradă și poate să salveze niște potențiale vieți pierdute pe DN 1, își încoardă mușchii prin comunicate penibile.

5. Sebeș - Turda lot 4. Aici alunecarea într-adevăr e din vina lui Porr. În SF Search proiectase un zid de sprijin acolo și Porr l-a "optimizat". Însă Porr și-a respectat blazonul, a recunoscut greșeala și în 2 luni a rezolvat problema. Zilele acestea va finaliza lucrările acolo. Tot zilele astea va termina cu marcajele și cu parapeții. Ce va mai rămâne nefinalizat? Alimentarea cu apă în CIC, așa cum zice și CNAIR în comunicat. Porr a forat la CIC până la vreo 250 de metri, nu a găsit apă, e o zonă sărată, fără depozite de apă dulce. Soluția e să aducă apă de la Inoc, din rețeaua de apă de acolo, dar va dura probabil până prin iunie, că trebuie proiect, avizat la CTTA Alba, executat etc. Stăm cu autostrada finalizată și nu o punem în circulație până în iunie fiindcă nu curge apa în CIC? Vi se pare normal? Promit că o să solicit lunar la poliție toate accidentele cu victime de pe DN 1 între Turda și Decea și o să direcționez familiile victimelor spre domnii Ioniță, Șomode, Dicu și care or mai fii șefii din CNAIR cu salarii de 10.000+ lei pe lună care ar trebui să rezolve recepția pe ST 4. Da, eu o să vă consider pe dumneavoastră autorii morali pentru aceste tragedii și mă gândesc că și familiile îndoliate.

adiarc

Eram ironic...bineanteles ca de vina sunt indivizii care cauta nod in papura si gasesc tot felul de pretexte de genul becurilor sau mai stiu eu ce alte baliverne
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elion


HVMihnea

"O evoluție semnificativă (32%) s-a înregistrat anul acesta și pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 48%, față de 16%, în ianuarie 2017. Se preconizează că și acest lot va putea fi deschis circulației anul viitor."
Ultimul comunicat de la CNAIR. Se pare ca nu era trecut gresit in acel tabel "octombrie 2018". Nici nu stiu cum sa numesc asta, in conditiile in care niciun pod nu este finalizat (nici macar aproape de finalizare). Nu stiu cum se calculeaza acest stadiu in procente, dar 48% cred ca inseamna "pe jumatate finalizata". Din pozele colegului elion si din ce vedem mergand pe DN1, se observa altceva. Sa obtii un avans de 52% (sau 50%, cum le place lor) in 10 luni pe un lot de 24.3km mi se pare imposibil.
Pe Waze apar finalizate loturile 3 si 4, dar inchise. Ca nu erau bune becurile pe L3, era nesimtire. Ca nu este apa la CIC deja e alt nivel de bataie de joc. Punem toti 2-3 bidoane de apa in portbagaj si le ducem intr-un garaj la CIC, poate mai scurtam cateva luni la receptie.

AkaManah

La cum arata Muresul, in locul lor mi-as aduna catrafusele pe malul inalt. Sunt sanse sa iese din matca daca mai ploua cateva zile.

linucsu

De ieri (duminica) pana astazi a mai crescut debitul Muresului cu 50mc/s ... si a ajuns la 270mc/s la statia hidrometrica de la Alba. Daca mai stau si socotesc mult s-ar putea sa nu mai aiba ce catrafuse sa adune...

Cotelele apelor actualizate din 12 in 12 ore: http://www.rowater.ro/default.aspx

alexV

#9171
ieri, duminica, Porr au terminat marcajele finale pe DN, in zonele CIC si Dumbrava. in aceste locatii DN-ul s-a largit la trei benzi pentru a facilita virajul la stanga. La alunecare au re-terasat dealul, si asezat geogrile pe tot dealul, in fasii verticale, ca zebra (una da una ba). Erau utilaje grele in miscare in afara partii carosabile, si multe microbuze si utilitare mici mergeau pe autostrada.

Pe lotul 3 sistemul ITS parea pornit, tabelele alea electronice cu scris galben luminos. Nu am vazut si textul..

Pe lotul 2 Euroconstruct lucra la structuri, cu surprinzator de multe utilaje, oameni si materiale.

Ionut

Quote from: alexV on December 18, 2017, 01:17:47 PM
Pe loul 3 am sistemul ITS parea pornit, tabelele alea electronice cu scris galben luminos. Nu am vazut si textul..

Nu cumva scria asta?


alexV

#9173
^^
:) funny. Era doar text galben, pe doua randuri, fara pictograma

Sent from my SM-G800F using Tapatalk


adiarc

e de pus in rama...sau chiar pe sigla maretului CNAIR
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ddfab

^^^eu am vazut sambata afisat mesajul SANTIER IN LUCRU...

Ionut

Intra tot felul de amețiți si bizoni. De aceea s-au pus și mesajele astea ca lumea stie de la noi și din auzite ca lotul e Gata și forțează barierele. Mă rog... au forțat. Parca sunt parapete new jersey pe care nu le poti misca asa usor cu mâna. :)

TibiV

Mai tineti minte bizonul care a intrat pe "autostrada demolata" si care a fost salvat de faptul ca s-a "intepenit" intre doua basculante parcate ?

Altfel facea un salt in groapa de la 20 de metri inaltime....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Una mica de tot pt ca a inghetat cardul :)))
Un montaj cu ce am mai recuperat :)



Mie ceva nu imi place cum s-a realizat intersectia .....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Dominik

Cip +1 parca mai au si rigole de facut...
You're in Steelers Country