Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

miraflor2007

Intreb si eu, oare nu era mult mai simplu ca iesirea de pe A10 pt Turda sa se fi facut inainte de depozitul Kaufland? Exista deja un sens giratoriu pe DN plus ca distanta dintre A10 si DN este mult mai mica. Deci mai repede de realizat si fara costuri prea mari (ma gandesc) + mai putina bataie de cap pt soferi.

alexV

#5836
uita-te la randarea asta a lui delacroix. breteaua A10 - Turda e fix cat panglica colorata portocaliu, cateva sute de metri, si se leaga de nodul trompeta existent.

ocolul ala imens e breteaua A10 - A3, o legatura de viteza. am mai discutat nodul asta acum 2 ani si acum 1 an :) si avand in vedere ca are deja AC si e jumate gata, ce rost mai are?


alin2pas

Quote from: ciprebbe on September 26, 2016, 04:47:29 PM
Da 3 pe sens acolo de la 5.20 dar nu pt mult timp. E imens terasamentul acolo pe A10.
A3 nu poate avea 3 benzi, pe Gilau-Turda " ai" inainte de nod si spatiu de servicii.
Acolo in 3 km ai 1spatiu servicii , 2breteaua cu A10, 3iesirea in nod Turda, 4intrarea din nod Turda, 5breteaua A10 ... superb.....
Nu e o problema așa de mare cu ieșiri foarte dese. În SUA se întâlnesc frecvent astfel de ieșiri,  diferența ca la ei toate ieșirile de pe autostrada sunt numerotate începând de la un capăt al autostrăzii spre celalalt, deci foarte ușor de identificat.  De asemenea, în cazul intrărilor pe autostrada sau a trecerilor de pe o autostrada pe alta e indicat sensul de deplasare, de exemplu I 90 WEST sau I 90 EAST. Trebuie  numai sa preluam și noi  unele lucruri. De exemplu, spre Arad sunt 4 ieșiri de pe A1 din câte stiu. Dacă ar fi marcate de exemplu ieșirile 57A, 57B, spre Pecica 58 etc ar fi mai ușor.  GPS-ul Îți spune sa ieși pe ieșirea 23B, chiar dacă ieșirile 23A sI 23C sunt la câteva sute de metri distanta,nu te vei încurca.

vancouver

Quote from: alexV on September 27, 2016, 02:44:38 AM


Un avantaj f. mare al acestei solutii este ca, oricum ai veni pe autostrada, pe A3 de la nord, pe A3 de la est sau pe A10 de la sud, coborarea in DN1 se face IN ACELASI LOC. Astfel orientarea este extrem de mult usurata (pentru cei care vin des in zona, de ex. pentru cei care locuiesc in Turda).

La fel si invers, de pe DN1, pentru a intra pe autostrada IN ORICARE DIRECTIE, trebuie sa ajungi in acelasi punct, apoi trebuie facuta alegerea intre cele 3 bretele. Cum ar fi fost sa fie 3 intrari diferite in locuri diferite...

Legat de alegerea intre cele 3 bretele. Aici eu am atras atentia ca panourile trebuie sa fie extrem de simple. Alegerea intre cele 3 variante se face la 50-60 km/h pe ca. 150-200m, de aceea nu trebuie trecute o mie de localitati pe panouri. Exemplu: A10 SEBES / A3 Tg. Mures / A3 Cluj-Napoca. Cel mult si Oradea trecut pe A3 spre nord. ATAT. Mai mult de 4 localitati nu pot fi citite SI MEMORATE in cele 2-3 secunde in care panoul este vizibil 100% soferilor (se vine de pe un pod in curba acolo).

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Stefan01

#5839
^
+1 E foarte importanta semnalizarea in acea zona. Si eu cred ca simplitatea panourilor in acea zona ajuta la o mai buna orientare.

Pentru siguranta traficului, as mai adauga delimitarea ( posibil cu prefabricate din beton ) a sensurilor de mers pe portiunile unde circulatia se desfasoara in ambele sensuri.

PS: Scuze ca nu ti-am raspuns pana acum la topicul in care am dezbatut configurarea nodului Alba Iulia Sud. In masura in care timpul imi va permite, o voi face spre seara.

TibiV

Filmarea lui Cip de pe pe A10 Aiud a fost postata de CNADNR pe contul lor de FB... :)
https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1750755761851162

Quote
#lucrari #santier A10, Sebes - Turda, lot 3
Multumim Pro Infrastructura pentru filmare.
#cnadnr

Este bine ca sunt politicosi si ne multumesc... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

Sageata stanga pe directia A3- Cluj-Napoca ar trebui doar pe indicatorul 3, pe indicatoarele 1 si 2 sageata ar trebui sa fie "inainte", sau despatite sensurile de mers. Altfel, te-ai putea trezi cu un nauc ca intra pe contrasens pe breteaua destinata A3 Cluj -> DN1.

voicul

Eu sper sa faca marcaje de orientare si pe drum. Ajuta enorm sa poti vedea pe sosea unde mergi, pentru ca am impresia ca timpul de vizualizare este mult mai mare + frecventa poate sa fie mult mai mare + vezi clar orasul unde duce banda pe care te afli in acel moment.

miraflor2007

Poate sunt eu mai greu de cap, dar:
Am inteles ca nu se mai poate modifica acum si ca este mult mai simplu pt soferi varianta actuala.
Nu am inteles de ce soferii care coboara de pe A10 spre Turda trebuie sa parcurga atatia km cand era varianta unei bucle imediat dupa deal, inainte de Kaufland. Autostrada este la 100 m de DN. 
Oare chiar sa fie un avantaj intrarea pe DN a celor care ies de pe A3 si A10 intr-un singur loc ? Era un avantaj daca exista banda de accelerare de cel putin 300-400 m, ca in alte tari. Cu un panou "cedeaza trecerea" si 50 m de banda de accelerare chiar nu stiu cum o sa fie.

voicul

Quote from: miraflor2007 on September 27, 2016, 09:15:43 PM
Nu am inteles de ce soferii care coboara de pe A10 spre Turda trebuie sa parcurga atatia km cand era varianta unei bucle imediat dupa deal, inainte de Kaufland. Autostrada este la 100 m de DN. 

Mergand pe cazul tau:
Si cei care merg pe A10 spre Cluj ce ar fi facut? Ieseau pe la Kaufland ca sa intre prin urmatorul giratoriu din nou pe autostrada?
Sper sa vezi raspunsul in intrebarile astea 2.

vancouver

#5845
@miraflor, intrebarea ta este indreptatita. Varianta ta era fezabila. Problema era urmatoarea: de pe coborarea pe care tu o sugerezi trebuia sa fie posibil si VIRAJUL SPRE SUD, pe DN1, spre Unirea. Chiar daca foarte putini vor folosi aceasta directie, ea trebuie facuta. Ori asta inseamna:
- fie costuri mari cu o noua supratraversare a DN1
- fie o intersectie la nivel, cu toate pericolele pe care le presupune

Ori la proiectul actual EXISTA DEJA o supratraversare a DN1. Astfel toate relatiile sunt deservite in mod DENIVELAT, ceea ce este un plus enorm pentru siguranta traficului si pentru fluenta circulatiei, mai ales pentru cei care ramân pe DN1 si deci nu au nici o treaba cu cei care intra / ies de pe A3+A10.

O a doua problema in varianta ta: desi aproape de DN1, autostrada trebuie intr-un fel sub- sau supratraversata de cei care merg de pe A10 spre DN1. Adica trebuia un pasaj peste sau unul sub autostrada = costuri importante.


Cat despre "atâtia km" in plus pe care trebuie sa-i parcurga soferii. Discutam de ca 1,5-2,0 km in plus. E ceva mai ales pentru navetistii care fac zilnic drumul. Dar sa nu uitam ca sunt navetisti de lux: nu stiu cati români beneficiaza de un nod rutier cu 3 directii in care pleaca autostrazi, nod aflat la 4-5 km de centrul orasului lor. Poate doar orasul din celalat capat al A10, Sebes, va mai fi in situatia aceasta privilegiata.


@voicul: miraflor nu dorea desfiintarea bretelei A10->A3 ci doar ca breteaua de iesire spre Turda sa fie mai directa. Nu este lipsit de logica ce spune, dar exista argumente contra, asa cum am aratat mai sus.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elion

#5846
Lotul 3 între DJ-107E şi valea Aiudului























nodul Aiud văzut din zona de confluenţă  vale-Mureş

trecerea peste calea ferată

Din păcate pe lotul 2 ieri şi alaltăieri a fost grevă, nu ştiu astăzi în ce ape se scaldă.

infraAdi_ro

Vedere aeriana pod si viaduct peste raul MURES din directia AIUD spre TURDA km 45+400 - 45+600



Vedere terestra viaduct si pod metalic peste raul Mures dinspre TURDA spre AIUD km 45+600



Vedere aeriana peste raul Mures ( podul 2 ) din directia Aiud - Decea km 49+300



Privire aeriana NOD AIUD - montaj grinzi



Sursa:2 prieteni din teren


Romania are un viitor doar daca are prezent!

AFC

^ Sa traiasca prietenii, si tu pe langa ei. +1. Se misca bine TS si cred ca pot avansa mult in cele 3 puncte pana la sfarsitul anului.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

zorro

Se asfalteaza drumul de deviere al DN - subtraversarea DN la Decea.
Scuzati calitatea pozelor - "telefon ieftin" :((
La unele am avut si soarele in fata  :(



















Nu contează cine votează, contează cine numără voturile! (Iosif Vissarionovici Stalin)