Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

alecu26

Bogdix de acord cu ce spui tu (si dezamagit ca adiarc, clau, pasadia nu au retinut discutia cu cateva pagini in urma privind materialele in santier). E absolut normal si legal sa se plateasca.

Ce nu e normal, e ca TS are grinzile in pozitie, pe pod, dar nefiind in AC nu pot fi platite. Pizzaroti le are in organizare si probabil incaseaza un anumit procent din valoarea lor: de obice 80%.

Daca rin tin tin mai citeste pe aici ne poate lamuri, iar TS daca are o problema de cash flow, pot sa solicite acele grinzi deja montate sa fie macar platite ca materiale in santier.

Eu simt insa si o abordare diferita a Inginerului FIDIC de pe proiect, in privinta acestei chestiuni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Eurocopter

#4876
Quote from: Ionut on April 20, 2016, 08:28:04 AM
Deci au terminat proiectare nodului A10-A1! Bun. Hai ca se poate. Teoretic ar trebui sa vedem si ceva miscare in teren.
Cum ai dedus ca s-a avizat proiectarea la nodul Sebes? :)

Ionut

^ Pai presupun ca o sa o avizeze, nu? :o Nu am zis ca au avizat-o deja, ma gandesc doar ca n-ar mai fi probleme pentru zona nodului. Sau?! ???

Eurocopter

Din cate stiu in continuare este acceasi situatie, nu s-a rezolvat nimic.

alecu26

Pai asta si spune documentul....Ca problema nerezolvata este avizarea in zona km 0+000 - 0+300. Dar intre km 14-17 care or mai fi problemele?

Hai domnul Homor....solutia chirurgicala.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

#4880
Bogdix, banuiesc ca aici e cimitirul:



Bnauiesc ca nu ar trebui sa creeze probleme totusi. Este undeva deasupra de Gambas. Se vede din aceste poze din august 2014 gropile pentru arheologie.

harta
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Quote from: alecu26 on April 20, 2016, 10:39:56 AM
Bogdix de acord cu ce spui tu. E absolut normal si legal sa se plateasca.
Ce nu e normal, e ca TS are grinzile in pozitie, pe pod, dar nefiind in AC nu pot fi platite. Pizzaroti le are in organizare si probabil incaseaza un anumit procent din valoarea lor: de obice 80%.
Daca rin tin tin mai citeste pe aici ne poate lamuri, iar TS daca are o problema de cash flow, pot sa solicite acele grinzi deja montate sa fie macar platite ca materiale in santier.
Eu simt insa si o abordare diferita a Inginerului FIDIC de pe proiect, in privinta acestei chestiuni.

Sunt Ingineri şi Ingineri. Unii mai "virgulişti", alţii mai "constructori"... Totuşi dacă stau şi mă gândesc bine, e greu să faci aşa procente mari doar din materiale pe şantier... Asta ar însemna într-un final, că procentul de "utilaj", "manoperă" şi "transporturi" din preţul articolului este foarte foarte mic... Dar, ca concluzie, e foarte greu să estimăm "pe vorbe" şi pe "procentele altora", fără să avem acces la informaţii mult mai detaliate (lista de cantităţi, valori de acolo mai detaliate), fiindcă în realitate nu ştim nici măcar cum s-a calculat procentul de la progresul fizic.

alecu26

Firmele italiene au avut toate, tot timpul un mare lobby in CNADNR. Nu stiu TS, de ce si l-a pierdut recent pe al sau. De vreun an....nu le merge bine deloc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

#4883
@bogdix

"coexistenta autostrazii cu morminte familiale" este legat de scandalul făcut de localnicii care nu mai aveau pe unde să meargă la cimitir.
Şi, din câte îmi amintesc, au obţinut o nouă supratraversare a autostrăzii...
Supratraversare care se şi vede în poza postată de Alecu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

Din ce vad aici Porr pe L4 au AC pe sectiunile 123456 mai putin cateva zone mici... Poate gresesc dar progresul lor e cam slabut  tinand cont ca au AC pe majoritatea lotului... Eu credeam ca au AC doar pe s 5 unde au lucrat ok

bogdix

#4885
^^

Merci de clarificare TibiV & Alecu26
Deci să înţeleg că statul român, în loc să fi tras de urechi proiectantul la SF (printr-o comisie din aceea de analiză - CTE) că desparte o localitate de cimitirul ei şi cumva să fi ocolit cimitirul prin partea cealaltă (de ex.), a preferat să dea 1 milion de euro (cam atâta e un pasaj superior) în plus la contract...

florin74

Quote from: clau on April 20, 2016, 05:23:05 PM
Din ce vad aici Porr pe L4 au AC pe sectiunile 123456 mai putin cateva zone mici... Poate gresesc dar progresul lor e cam slabut  tinand cont ca au AC pe majoritatea lotului... Eu credeam ca au AC doar pe s 5 unde au lucrat ok

La cum lucrau azi, ce au acum raportari o sa arate foarte bine comparativ cu ce o sa urmeze. Azi nr de utilaje oprite era mult mai mare decat al celor care lucrau. Cred ca erau mai multe Dustere care se deplasau decat camioanele care carau pamant Poate asta e noua metoda de lucru a PORR

bogdix

Quote from: florin74 on April 20, 2016, 06:13:14 PM
La cum lucrau azi, ce au acum raportari o sa arate foarte bine comparativ cu ce o sa urmeze. Azi nr de utilaje oprite era mult mai mare decat al celor care lucrau. Cred ca erau mai multe Dustere care se deplasau decat camioanele care carau pamant Poate asta e noua metoda de lucru a PORR

Antreprenorii de pe loturile 3 şi 4, şi-au asumat nişte riscuri, într-un anumit context politico-administrativ (s-au început lucrări fără AC, probabil pe nişte înţelegeri la anumite niveluri, neminutate şi finalizate mai mult ca sigur cu "daţi bătaie, rezolvăm noi şi cu banii, că trebuie absorbţie") ştiind că până la intrarea în normalitate (legalitate) nu vor putea încasa banii pe aceste lucrări.
Şi ca să dai impresia că lucrezi ceva, generezi praf pe şantier cu cheltuieli minime: duci muncitorii la lucrări mici la intersecţiile cu drumuri importante, plimbi flota de SUV-uri (că nu consumă motorină ca utilajele), demarezi operaţiunea "ţinerea Inginerului în birou" prin inundarea acestuia cu hârţoage etc. Sună a tactică, nu ?

Aiud.dan

Acel pasaj peste autostrada spre cimitir a fost prevazut de la inceput in proiect si nu a fost suplimentat la presiunea localnicilor,vedeti prima filmare de la inceputul lucrarilor si se vede decopertarea pentru acel drum ce merge spre cimitir,deci nu este nici o cheltuiala in plus.

bogdix

Dacă ce spui tu e adevărat (invit pe cei informați concret să confirme sau să infirme) atunci intră în discuție poate o destabilizare a cimitirului datorată săpăturii la debleu.