Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

GDPR

FIDICUL (14.5) zice asa:

"Dacă se aplică prevederile prezentei Sub-Clauze, Certificatele Interimare de Plată vor include, (...) o sumă pentru Echipamentele şi Materialele care au fost expediate pe Şantier pentru a fi încorporate în Lucrările Permanente, şi (ii) o deducere când valoarea contractuală a acestor Echipamente şi Materiale este inclusă ca parte a Lucrărilor Permanente.(...)
Suma suplimentară pentru aprobare în Certificatele Interimare de Plată va fi echivalentul a optzeci de procente din costul stabilit de către Inginer pentru Echipamente şi Materiale (inclusiv livrarea pe Şantier), ţinând cont de documentele menţionate în prezenta Sub-Clauză şi de valoarea contractuală a Echipamentelor şi Materialelor."

bogdix

#4846
Quote from: adrian rosca on April 13, 2016, 03:55:37 PM
Plata materialelor aduse in santier se face pentru a imbunatati cash-flow-ul contractorului. Dar daca il platesti la 3-4-5 luni, in realitate nu il ajuti cu mare lucru.
aş completa puțin: lucrările cu care se începe (terasamente) sunt foarte ieftine în comparație cu lucrările de asfalt de exemplu. Mai mult, productivitatea la terasamente este mai scăzută decât la asfalt. Astfel cashflow-ul este mai mic în primele luni de contract datorită lucrărilor ieftine. Ca să se balanseze acest aspect, deoarece există în multe contracte un prag minim (valoare minimă) pentru o Situație de Lucrări, contractele FIDIC permit plata "materialelor pe şantier".

^^
Exact. Unele Contracte mai au prevederi suplimentare legate de "materiale pe şantier" (ce tipuri se pot cere la plată, cuantumul etc.).

Aş completa că prețul unui articol de lucrări (de ex. stratul de balast) este alcătuit din 4 costuri: material, manoperă, utilaj, transport, la care se aplică cheltuieli indirecte şi profit.
Se poate solicita la plată componenta "material" a prețului.


gdo

Articol..cu declaratiile domnului Homor
http://alba24.ro/video-seful-cnadnr-despre-problemele-de-pe-santierul-autostrazii-sebes-turda-autorizatie-de-construire-pe-lotul-2-480238.html

Sinteza: Lot 1 cu probleme si incertitudine...  Sper că după ultimele discuţii avute cu ei să fi înţeles care e situaţia şi că trebuie să respecte contractul şi caietul de sarcini, astfel încât proiectul prezentat să fie unul contractual până la urmă. Dacă nu există înţelegere să respectăm împreună contractul, nu putem merge mai departe. Sigura variantă este rezilierea şi vom scoate lucrărilor din nou la licitaţie. am citat

Lot 2 singurul cu autorizatie..si in teren din pacate nu se vede..o mare parte neatacata din cunostintele mele...

Lot 3 si 4 probleme in continuare, dar un termen optimist de finalizare...
În ceea ce priveşte loturile 3 şi 4 ,,am avut un stoc foarte mare de probleme, de la lipsa autorizaţiilor de construcţie pe secţiuni destul de mari. S-a lucrat destul de mult, se fac tot felul de expertize, dar planul nostru este ca la finalul anului cele două loturi să fie terminate", a mai spus Homor.

alecu26

Problema cu materiale în șantier nu e așa simpla bogd ix.  Pe Fidic Galben ai lump sums micuțe care alcătuiesc prețul final. Ăsta chiar dacă Curtea de conturi și Cnadnr crede altceva și vrea altceva.
Deci....Dacă pizzaroti nu au fost tâmpiți (foarte probabil sa fie) nu au împărțit așa în amănunt acele mici lump sums.....ca - și taie singuri craca la viitoare optimizări.
O a doua problema e ca eu dacă as fi inginer...ve plătesc?  Niște grinzi la care nu am proiect aprobat de client? Nu prea cred. Au făcut acele grinzi pe barba lor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

#4849
"Proiectul Tehnic pentru Sectiunea A, km 0+300-km 14+000, a fost avizat in sedinta CTE-CNANDR din data de 25.08.2015". Citat din Stadiul Proiectelor aflate in derulare de pe site-ul CNADNR.

Şi la experiența Pizzarotti în România (aş aminti doar porțiunea A3 de la intrarea în Bucureşti) sigur au făcut o listă de cantități (aşa neconvențională cum spui şi tu din lump sum-uri micuțe) cu grinzile explicitate ca sub-activitate.


Tavi

HG 248/2016 (MO 280/13.04.2016) - privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Autostrada Sebeş—Turda" — Lot 3
@cutter:  :cheers:

ddfab

stie cineva, ceva, despre zone noi atacate pe lotul 2? activitatea din zonele atacate pana acum se axeaza in principal pe structurile incepute., sunt foarte putin vizibili la lucrari de sapaturi sau terasamente, camioanele si excavatoarele aproape nu mai sunt prin zona. ok, a plouat vreo doua zile, dar acum e in regula pentru lucru. daca aveti vesti despre zone noi in lucru spuneti, sa-i vizitam. 8)

alecu26

Din ce am observat în afară de doua structuri nu se lucrează la altele. Orice zi pierduta fără a se incepe podurile peste Mureș este o zi în plus la finalizare. Minim 18 luni pt fiecare din acest pod. Când vom vedea prima foreza la al doilea pod....adăugăm 18 luni și obținem data de inaugurare cea mai rapida.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

#4853
^

ambele poduri Muresene sunt intre nodul Teius si nodul Aiud. ar putea deschide juma de lot de la Teius inspre Alba, mai repede. E portiunea unde de altfel se lucreaza

TibiV

#4854
Quote from: alexV on April 15, 2016, 12:33:52 AM
ar putea deschide juma de lot de la Teius inspre Alba, mai repede.

Juma de lot unde oricum DN face faţă şi acum, căci nu este nici o localitate, nici o intersecție principală... :(

Quote from: alexV on April 15, 2016, 12:33:52 AM
E portiunea unde de altfel se lucreaza

Da, s-au apucat de ce este mai uşor...
Eram mai liniştit dacă primele foreze ar fi apărut la poduri, nu la zidurile de sprijin.

LE
Şi oricum este departe de fi juma' de lot...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Stefan01

#4855
@TibiV

Circul des pe DN1 si cunosc zona intre Teius si Alba Iulia. Exista intersectia cu DJ107B. Acest drum colecteaza traficul dinspre Blaj. Sunt perioade ale zilei cand se fac cozi. Multi soferi forteaza intrarea pe DN1. Acolo s-au intamplat accidente urate. Si nu putine au fost cazurile.

Ar mai fi si intersectia dintre DN1 si DJ107H (Galda de Jos). Si aici au loc accidente. Politia mai sta in zona.

Sunt si doua localitati in care DN1 trece putin: Oiejdea cu limitare la 70 km/h si Santimbru cu limitare la 50 km/h.

La traficul actual, orice bucata de autostrada deschisa traficului reduce numarul de accidente. Sa auzim de cat mai multi kilometri (de calitate) de autostrada deschisi traficului.

ddfab

alexV.
in zona in care se lucreaza au avut AC mai repede. pe restul lotului a venit mai tarziu.
deschidere partiala  intre Teius si Alba mai putin probabil. in primul rand nodul de la Alba nord este pe lotul 1 si deocamdata nici o miscare, apoi nodul Teius este pe DN14 B, destul de departe de DN1 in Teius. se pierde foarte mult timp sa ajungi din Teius la nod si viceversa.
tocmai din cauza ca am vazut restrangerea activitatii pe portiunile incepute, am intrebat daca se observa miscari in alte parti. aka manah in zona Sancrai nimic?

AkaManah

Absolut nimic de la Teius la Aiud. De la sondarile arheologilor, in zona Sancrai nu s-a intamplat nimic si inca nu exista autorizatie de sapatura desi se prefigureaza o necropola celtica la hotarul dintre Radesti si Sancrai. Din ce mi-au spus va fi nevoie de o sapatura intinsa, comparabila cu cea de la Gambas, pe "Dâlma lu` Candin ". Va tin la curent daca vad ceva miscareau doua poduri peste Mures in zonă si niste viaducte.

La Oiejdea, langa Transavia, la traversarea DN1 s-a adus mult fier-beton. Cred ca se apuca sa pregateasca turnarea fundatiei pilonului. In partea de jos inca nu s-au apucat sa sape langa pilonii forati.

adiarc

Într-adevăr inca nu se simte nici o mobilizare suplimentară pe lotul Aktor.

Singurul punct nou atacat este la nodul Teius cu Dn14B,unde se lucrează la forajele pt introducerea pilelor.
La fata locului a ajuns si fierul pt armătura acestora. ( am pus o poza pe feroviar,coridorul Rin - Dunăre )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AkaManah

#4859
Azi am vorbit cu un amic care a incheiat un contract de transport cu Aktor pe DOi ANi! Cum ramane cu iulie 2017 pentru inaugurarea lotului 2? Acum se incheie de zor contracte pentru lotul 2 si au de unde alege. Cei care lucrau pentru lotul 3 au ofertat pentru lotul 2. Sa speram ca dau drumul la treaba repede si intens.