News:

.

Main Menu

Ghicește drumul

Started by bogdymol, March 12, 2013, 10:50:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: rizzuh on March 22, 2017, 11:10:53 AM
Totusi, sa nu exageram. In 2014 de cand sunt imaginile se lucra la extinderea la 2 benzi pe sens in unele portiuni: https://goo.gl/maps/Z8Wsc2XBagB2

Am facut drumul ala de destule ori incat sa nu exagerez nimic. Ala e drumul principal care leaga doua capitale milionare ale unor tari cu PIB pe capita de vreo 10 ori mai mare ca al Romaniei.

Pe partea norvegiana drumul incepe la granita ca un drum cu o banda pe sens, foarte virajat, cu benzi de 3.25m. E plin de TIR-uri. Apoi trece prin mijlocul unui orasel (tot o banda pe sens, semafoare). Apoi continua la nivel o banda pe sens, cu benzi de 3.75 si anumite intersectii principale denivelate. Total pana aici cam 30 km.

Apoi incepe ocolitoarea Askim care e autostrada (25 km, standard insa sub orice standard acceptabil pentru autostrazi in Romania - benzi inguste, nu are banda de urgenta etc.; cei 25 km te costa 20 kr).

Cum te-ai bucurat ca esti pe autostrada revii la sosea de 3.25 (si plina de tractoare si cu asfalt in stare relativa) inca vreo 10 km pana in Ski unde se conecteaza la autostrada Oslo - Göteborg, care te duce prin suburbii pana in Oslo.

Practic vorbim de o tara de zece ori mai bogata ca Romania care are, ca unul din cele trei drumuri principale ale tarii (cu MZA >8.000), un drum cu o banda pe sens, si nu are planuri sa o aduca la standard de A decat cel mai devreme dupa 2030. Spre comparatie A1 va fi complet pana in 2030; A2 e deja complet.

In momentul asta nu e nimic in lucru.

Pe partea suedeza, intrarea in tara e pe un drum expres 2+1 pana in Töcksfors (7 km). Urmeaza 75 km de DN cu benzi de 3.75 pana in Segmon. Apoi, de la Segmon la Stockholm, 346 km, e ori autostrada ori drum expres 2+1 (cu separare fizica intre sensuri) tot drumul. O parte din segmente se upgradeaza de la 2+1 la A, ideea e ca pana in 2020 tot drumul pana la Segmon sa fie A. Segmon - Töcksfors va fi upgradat la 2+1 incepand cu 2022.

Se circula mult mai fluid pe toata distanta in SE decat in NO.

Apropo de drumuri proaste in Norvegia:
https://goo.gl/maps/X1ER2hk2vdB2. Asta e drum european.
Si asta: https://goo.gl/maps/pJ5qYqvA8hp.
Si asta: https://goo.gl/maps/44QndgHUhnG2

Exista o retea minimala de naveta in jurul marilor orase, si un acces decent, la o banda pe sens, intre Oslo si orasele mari de pe coasta (Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Bergen), drumuri concepute sa permita o viteza de croaziera de 50-60 km/h (benzi de 3.25 - 3.5). Atat. Reteaua de drumuri nu este construita ca retea cross-country, ci ca feeder inspre si dinspre industrii, aeroport etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on March 24, 2017, 02:21:59 AM
Apoi incepe ocolitoarea Askim care e autostrada (25 km, standard insa sub orice standard acceptabil pentru autostrazi in Romania - benzi inguste, nu are banda de urgenta etc.; cei 25 km te costa 20 kr).

Acela este E18, tu ai pus in postarea la care am raspuns eu link cu E16, care-i mai rau decat E18, si ai zis ca acela ar fi principalul drum catre Stockholm. Doar n-o fi asta principalul drum catre Stockolm, totusi: https://goo.gl/maps/kfCNQpTgzNF2 :) (e acelasi drum, E16, mai la granita).

Ocolitoarea Askim arata a drum expres, nu a autostrada.

Quote from: frunzaverde on March 24, 2017, 02:21:59 AM
Practic vorbim de o tara de zece ori mai bogata ca Romania care are, ca unul din cele trei drumuri principale ale tarii (cu MZA >8.000), un drum cu o banda pe sens, si nu are planuri sa o aduca la standard de A decat cel mai devreme dupa 2030. Spre comparatie A1 va fi complet pana in 2030; A2 e deja complet.

In momentul asta nu e nimic in lucru.

Pe partea suedeza, intrarea in tara e pe un drum expres 2+1 pana in Töcksfors (7 km). Urmeaza 75 km de DN cu benzi de 3.75 pana in Segmon. Apoi, de la Segmon la Stockholm, 346 km, e ori autostrada ori drum expres 2+1 (cu separare fizica intre sensuri) tot drumul. O parte din segmente se upgradeaza de la 2+1 la A, ideea e ca pana in 2020 tot drumul pana la Segmon sa fie A. Segmon - Töcksfors va fi upgradat la 2+1 incepand cu 2022.

Se circula mult mai fluid pe toata distanta in SE decat in NO.

Stii cumva de ce norvegienii nu investesc in infrastructura la fel ca suedezii? Daca ne uitam la vest sau nord de Oslo este vai si amar (exceptie Trondheim).

Quote from: frunzaverde on March 24, 2017, 02:21:59 AM
Exista o retea minimala de naveta in jurul marilor orase, si un acces decent, la o banda pe sens, intre Oslo si orasele mari de pe coasta (Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Bergen), drumuri concepute sa permita o viteza de croaziera de 50-60 km/h (benzi de 3.25 - 3.5). Atat. Reteaua de drumuri nu este construita ca retea cross-country, ci ca feeder inspre si dinspre industrii, aeroport etc.

Totusi la noi chiar pe DN-urile montane viteza medie este mai mare de 50-60. E81 e cu mult peste E6, care traverseaza toata Norvegia. In rest din ce am vazut pe Maps celelate drumuri sunt mai slabe decat DN66.

dr4qul4

Ghiciti drumul, viteza si perioada in care a circulat aceasta masina  :lol:



PS. Nu e masina mea si nu am fost nici pasager  :((
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ddfab

eu as zice ca a fost pe un DN in apropiere de padure sau chiar padure, oricum zona cu multa vegetatie in jur( poate fi si autostrada gen A1 in zona cu padure de pe la km 35-40 parca). viteza peste 120 km/H, drumul uscat, afara a fost cald.

Io

A1, in zona de padure, ziua. Daca insectele erau verzi era tot A1, in zona Pitesti, seara.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

drrond7

A1 lângă Aeroportul Sibiu, in perioada asta, la 140-150 Km/h. Posibil și pe A3 in zona Aeroportului Henry Coandă, in aceleași condiții.
Carpe Diem!

alexandru_m

Cred ca a mers la mare de 1 mai. Deci aleg A2 in perioada 28 Aprilie-1 Mai. Iar la viteza...ma abtin  :D

TibiV

@dr4qul4,

Masina arata foarte bine, NU este relevant pe ce drum a circulat (daca ne aratai suspensiile facute zob, da, asta ar fi fost un indiciu... :D ).

Pe botul masinii ai gâze (insecte)... Am marit poza la maximum posibil, si sunt doar gâze...
Care sunt peste tot. Si mult mai numeroase primavara.

Cand eram foaaaaarte tanar am facut vreo 2 ani de planorism pe Clinceni.
La sfarsitul zilei de zbor noi, "youngsterii", aveam sarcina spalarii planoarelor.
Nu trebuiau spalate pe toata suprafata.
Doar bordul de atac al aripilor/ampenajelor si botul+cupola carlingii...

Iar tot ce "scoteam" din zonele respective erau "gâze". Cam ca in poza ta, dar nu chiar atat de multe...

Doua observatii:

1. Numarul "gâzelor" strivite este proportional cu viteza (in oras nu patesti asa ceva, pe autostrada da.)
Viteza "optima" la planor era 100 km/h (-10/+20 km/h). Adica mult sub ce "poate" masina in poze. Care cred ca nu a "lasat-o" sub 150 km/h... ;)

2. "Gâzele" stau de regula aproape de nivelul solului, unde gasesc hrana si tot ce le trebuie. Deci la nivelul soselelor.
Planoarele cu care zburam eu se ridicau la ~1000-1500 de metri (mai sus daca gaseam "termica"), dar acolo este in mod natural o zona "putin populata" de zburatoare minuscule.

Din 1+2 rezulta ca daca mergi cu 150 km/h pe orice drum din lume (poate cu exceptia Saharei...) vei avea botul/parbrizul masinii "decorat" in felul asta...

Ultima data cand am facut A2, Bucuresti-Constanta si retur, a trebuit sa opresc de 2 ori la dus si de 2 ori la intors in benzinarii, tocmai ca sa folosesc "echipamentele" lor ca sa spal parbrizul si farurile de "gâze"... :lol:

Concluzia:
Poza prezentata de tine nu intra la "Ghiceste drumul", ci la "Siguranta circulatiei....".
Soferul a "calcat-o" rau !...

(Sunt convins ca daca ar fi fost urme de criblura ar fi incetinit instant... ;) )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

La 150 nu arata asa. Mai degraba la cat scrie pe numar.
Am un coleg care a fost azi la Constanta si masina nu arata nici pe departe chiar asa, desi avea destule gaze pe ea. Dar probabil intre ei a fost o diferenta de 50-100 de km/h.
Ar fi mers si la Siguranta Circulatiei, dar am zis sa mai anim putin topicul.
Cred ca mergea si la Harta Calitatii drumurilor. Se pare ca pentru tancuri, gropile de pe A2 nu sunt problematice.

Aveti grija daca mergeti pe A2, sa aveti destul lichid de parbriz la voi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Iata si raspunsul "smuls cu greu" de la dr4qul4 !

Quote from: dr4qul4 on May 05, 2017, 11:45:16 PM
Aveti grija daca mergeti pe A2, sa aveti destul lichid de parbriz la voi.
:lol: :lol: :lol:


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandru_m

Am ghicit? Primesc medalie?  :lol:

ciprebbe

#1436
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

stangabriel

Wooòoooooooow.......A10 cu A3?......absolut incredibil arata

dumbravaandrei

Fantastic! Asteptam sa vedem si cum o sa arate nodul de la sud (cu A1)
Trebuiau sa puna niste parcari cu chioscuri pe fiecare bretea ca la cati or sa se plimbe bezmetici pe acolo pana o sa nimereasca autostrada sau DN....  :lol: :lol: :lol:

vancouver

Pai tocmai ca nu o sa se plimbe nimeni "bezmetic". Acesta este scopul unui nod, care de sus arata asa de complex: sa existe bretele SIMPLE SI CLARE in orice directie, cu timp suficient de preselectare. Mergand ca sofer printr-un astfel de nod se vor vedea in unele cazuri UNA sau MAXIM DOUA bifurcatii. Asadar trebuie aleasa o data sau de doua ori directia corecta. Niciodata mai mult. Este cel mai simplu posibil intr-o intersectie de 3 drumuri complet denivelate.

Daca vrem ceva care sa arate simplu de sus, facem un sens giratoriu in mijlocul A3, acolo intepam si DN1 si A10 si gata. Atunci sa vezi insa nebunie la sol, cand in sens vor intra 5 drumuri si vor iesi tot atatea. Si toti se impiedica de toti.

Este asadar exact invers: cu cat un nod este mai complex vazut de sus, din aer, cu atat este mai comod si mai usor de folosit de catre soferi, oferind bretele denivelate pe mai multe directii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.