Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

8 Members and 25 Guests are viewing this topic.

CristiM

care viitor, tara asta se depopuleaza, pentru cine? cati copii ai? natalitatea e lnegativa!!
cine va circula pe ele?
de unde va fi atata trafic????
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

alecu26

Exista argumente si intr-o directie si in alta. Ce e clar, e ca trebuia un studiu de trafic actualizat. Si facut de cineva independent si profesionist. Nu s-a facut. Habar nu avem daca DX e bun, sau A e bun...sau era suficient half profile....sau A cu 3 benzi pe sens.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

perfidus

In loc de studiu de trafic s-a folosit argumentul Ford. Nu stiu daca sunteti la curent cu statistica, Ford sustine jumatate din economia judetului/jumatate din exporturi (cifrele sunt din 2015). Daca pana acum se realizau 50.000 unitati la export pe an, planul este sa se dubleze aceasta cifra. In lipsa infrastructurii rutiere livrarea se face mai mult pe feroviar, iar o dublare a traficului pe CFR cu pastrarea timpilor de livrare pur si simplu nu este posibila.
Un trafic important de marfa este generat instant de aceasta crestere la peste 100.000 unitati Ford anual  ce va avea loc in urmatorii 2 ani (declaratii oficiale la Salonul Auto Frankfurt).
In rest, alecu26 are dreptate. Nu vom sti niciodata care va fi nevoia de trafic peste 10 ani ca sa stim sa planificam ceva inteligent. Tipic, vom intai vom face ceva (daca vom reusi) si apoi ne vom minuna ca nu e ce ne trebuie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#828
Ba traficul se stie in sens de MZA. Dar il stie numai CESTRIN si aflam si noi pe surse. Una din marile nefacute ale infrastructurii, nu stim despre ce trafic vorbim si atunci umplem harta cu drumuri de 22-26m si dezbatem.

Un drum nou 2+2 se face de la MZA 22-25k in sus. Avem asa ceva? Avem perspective de crestere la atat in 10-20 de ani?

Cum e mai bine pentru evolutia prevazuta a traficului: half-profile cu geometrie de autostrada  (care permite extinderea la full profile de mare viteza si siguranta) sau full (sau half??) profile dar cu pante mari si raze de curbura mici?

Daca siguranta noilor drumuri ar fi o prioritate nationala, cred ca drum nou cu panta mare si curbe stranse nu ar trebui acceptat decat daca un studiu de trafic serios ar indica ca nu merita mai mult. Altfel mai bine mai ingust dar cu geometrie de mare siguranta. Chestie de prioritati.

Si daca tot vrem sa economisim bani, profilul de 22m ales mi se pare total aiurea, se fac autostrazi noi pe latimea aia in Suedia, iar DXul lor are 14m. Cine economiseste bani? Go figure...

mirceaVRo

De ce se pune in zona mediana arbusti si nu a ramas ca in profilul pentru autostrada ? banuiesc ca va fi mult mai greu de intretinut(la noi in tara) si de toaletat gardul viu decat parapetii antiorbire .

adiarc

mie mi-ar place mai mult asa ( cum vedem de ex la unguri )...si parca am mai progrsat putin la intretinere...nu suficient,dar pana se finalizeaza acest drum poate mai "urcam" cateva "scari"
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Suna bine treaba cu arbutsti pe mijloc, eco chiar.

Problema majora in RO este ca ar trebuie ingrijiti - toaletati sa nu intrii cu 130 in diverse craci.
Nici cu masina care ii taie, care merge cu 30 pe banda a 2-a, nu prea e bine, ca altii vin cu 140 pe aceeasi banda.

cristi5

#832
Quote from: cristi5 on October 30, 2017, 12:47:55 PM
Si daca tot vrem sa economisim bani, profilul de 22m ales mi se pare total aiurea, se fac autostrazi noi pe latimea aia in Suedia, iar DXul lor are 14m. Cine economiseste bani? Go figure...

Pardon, 21.5 m e cea mai lata autostrada suedeza noua (are si loc de arbusti pe mijloc). Si daca chiar vor sa faca economii, fac autostrada de 18,5m (cu cabluri pe mijloc). In fine, la trafic mai mic, DX de 14m.



Limita de viteza e 110 dar pe banda 2 se ajunge la 130... Se pare ca politia nu considera autostrada ca zona de risc (foarte rar monitorizeaza mobil, iar camere radar fixe n-am vazut nicaieri pe autostrada)

NGC

Quote from: NGC on October 20, 2017, 09:46:41 AM
Referitor la contestatiile STRABAG la CAB, avem deja termene fixe.

Tronson 1: 02.11.2017
Tronson 3: 30.10.2017

Tronson 3 - 30.10.2017

QuoteSolutia pe scurt: Amână pronunţarea la 06.11.2017.

Tronson 1: 02.11.2017
Tronson 2: 02.11.2017 PLUS 13.11.2017
Tronson 3: 30.10.2017 06.11.2017
Tronson 4: 02.11.2017 PLUS 22.11.2017

elphax

tot se discuta in contradictoriu, oltenii nu sunt niciodata multumiti :)
( e o gluma, nu am nimic cu nimeni)

cand s-a decis sa faca DX nu era OK ca era mai bine autostrada
ca se face un DX super lat, nu e OK. avem acostament de 2m, e ca si o banda de urgenta fratilor ! e cat acostamentul ala de pe DN2 de care tot discutam si pe care merg masinile fara problema

avem zona centrala de 3 metri dar nu e OK ca se pune vegetatie . chiar e bine sa se puna vegetatie, arata altfel, reduce praful si poluarea. Mai ales ca e DX nu autostrada , dar ai si acostamentul ala aproape cat o banda de mare. nu o sa fie nici o problema sa intri cu un utilaj si sa tai tufele alea, cat de mult se perturba traficul  la cat de lat e drumul ?
decat biscuiti din aia verzi care zboara la furtuna sau sunt furati mai bine oricand sa fie vegetatie

iara nu e OK ca e mai lat decat in Suedia unde e de 14 metri. 14 metri 2+2 ? da, cu cabluri in loc de parapeti, fara acostament de loc .mai degraba as crede ca 2+1 e de 14 metri si din loc in loc devine 2+2

nu cred ca asta are 14metri - sau asta e autostrada suedeza?


cristi5

#835
Eu am spus doar ca daca vrei cu adevarat sa economisesti bani, la traficul de azi poti economisi pe latime decat sa compromiti forever geometria drumului cu pante mari si curbe stranse. Daca chiar obiectivul e economia, asta ar fi o economie mai judicioasa pt ca iti permite apoi sa largesti drumul daca traficul cere, peste 10-20 de ani, si sa ai autostrada full. Daca ai un studiu de trafic care indica crestere mai rapida a traficului, atunci DX cu geometrie de viteza redusa chiar nu are sens.

Da, in poza e o autostrada pe profil de 21,5m, care e cel mai lat profil de autostrada care se construieste acum in Suedia. In cazul asta cred ca provine dintr-un 2+2 sau 1,5+1,5, cred ca geometria drumului obliga limita de viteza la 100.
https://goo.gl/maps/BcLXdXBGFwu

Deci daca o tara f avansata in materie de siguranta face autostrazi mai inguste decat DXul cu care Romania vrea sa economiseasca bani, ar trebui sa ne punem intrebari...

Da, DX suedez pe 14m este 2+1, e o varianta mai sigura (constructie noua) a drumului de 13m. Siguranta masurata cu nr de victime/osie/km e aceeasi ca pe autostrada, viteza e 90% din viteza autostrazii (mai putin bizonii care trebuie sa se multumeasca cu viteza legala pe alocuri).

Apropo de economisit bani, la 2000 km de autostrada Suedia are 3000 de km de 2+1, majoritatea pe foste DN.

elphax

sunt de acord ca suedezii au drumuri ieftine si suficient de late pentru ce trafic exista
tocmai de asta nu e buna comparatia cu Romania. e o tara de 3 ori mai lunga, cu multe zone slab populate si probabil traficul are alta structura decat la noi
una e sa traversezi 500 km intr-o tara densa si inconjurata de vecini, alta e sa traversezi 1700 de km cand la Nord nu mai e nimeni, est si sud e
mare ( densitate de 4 ori mai mica)

NGC

#837
Quote from: NGC on October 20, 2017, 09:46:41 AM
Referitor la contestatiile STRABAG la CAB, avem deja termene fixe.

Tronson 1: 30.10.2017 06.11.2017
Tronson 2: 02.11.2017 08.11.2017 PLUS 13.11.2017
Tronson 3: 02.11.2017 08.11.2017
Tronson 4: 22.11.2017 PLUS 02.11.2017 08.11.2017

cristi5

Quote from: elphax on November 03, 2017, 06:53:33 PM
sunt de acord ca suedezii au drumuri ieftine si suficient de late pentru ce trafic exista
tocmai de asta nu e buna comparatia cu Romania. e o tara de 3 ori mai lunga, cu multe zone slab populate si probabil traficul are alta structura decat la noi

Pai eu vorbesc exact de trafic. Suedezii l-au masurat... 2+1 duce 1650 de vehicule pe ora, MZA max aprox 22000.

Cat sunt astazi aceste valori pe Craiova-Pitesti? Cat pot ele sa creasca in 10-20 de ani? Nu prea stim ca n-avem studiu de trafic (stim totusi cate ceva, pe surse). 3-4% pe an e o crestere mare, oriunde in lume.

perfidus

#839
Pana se discuta contestațiile depuse de Strabag si ne mai gândim noi cum sa facem un 2+1 alternativ pe traseul A6 (sau de ce nu si pe A12 în caz ca se anulează procedura :lol:), sa va mai delectez cu planșele calibrate in Google Earth reprezentând Tronsonul 4 -
zona nodului Albota -Km108+ ceva (denumit sugestiv in SF nodul Podu Brosteni).

Ce mi s-a parut interesant si pare o idee buna, este acel drum de legătură 'd' de 5km, ce poate fi folosit si ca varianta de ocolire Albota pentru traficul ce coboara spre Costesti - Alexandria(DN65A).





^ aici pe la Km 107 se observa imediat dupa pasajul peste DN65A, un debleu de 16m adancime desenat in paralel cu doua linii Transelectrica de 220 si 400KV (care in caz ca ca nu vor fi relocate sunt chiar pe marginea gropii).



Pentru restul de planse calibrate in GE puse pe forum, mai jos sunt linkurile la postarile anterioare:

Tronson1
Km 0 - Km 7+500

Km 7+500 - Km 17 + 700

Tronson 2 Lot 1
Km 17 + 700 - Km 27 + 500

Km 27 + 500 - km 36 + 200

Tronson 2 Lot 2
Km 36 + 200 - Km 57 + 750

Tronson 3
Km 57 + 750 - Km 72 + 000

Km 72 + 000 - Km 89 + 300
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat