News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mircea

declarațiile lui neaga nu sunt bune nici măcar de șters la fund. învață să îl ignori.

istvan78

Pare o tampenie povestea cu extinderea ulterioara la 4 benzi.

Eu, pe de alta parte nu cred ca e chiar o problema asa de mare ca e 1+1. Centura de S-V va fi alimentata cu trafic doar de de E70, iar E70 nu e aglomerat. Iar daca vreodata E70 ar ajunge aglomerat si s-ar face A9, s-ar lega oricum direct in A1.

ioio_viola

gresit, centura de S-V va fi folosita de locuitorii a patru localitati mari din jurul orasului: Sag, Giroc/Chisoda, Mosnita si Dumbravita. Toti astia vor folosi centura pentru a ajunge in cealalta parte a orasului, iar numarul locuitorilor din aceste comune care folosesc masina e comparabil cu cei din Timisoara.

elphax

crezi ca cineva din Sag va urca pe centura sa mearga la Decathlon de ex ? poate da, poate va aglomera centura, dar oricum se elibereaza ruta prin oras. cred ca e win-win
si tot va fi mai bine decat sa stea la semafor pe Sagului ...

DragosTm

Ar fi fost frumos sa fie 4 benzi, dar și așa măcar e scos traficul de marfă. Marea majoritate a traficului e spre Auchan, practiker, le roi merlin... Este zona principala de retail mare a Timișoarei.
Mai este ceva trafic spre Reșița și foarte puțin spre Serbia.
Momentan Rebreanu e distrus de tiruri (și de calitatea execuției).

Cozak

#440
@elphax

Da vor merge si la Decatlon, dar in special vor merge la serviciu! Sunt foarte multe firme in partea de est, nord si vest, iar tranzitul in zona asta este apreciabil. Va fi un mare avantaj centura.

culi

Sunt in jur de 5000 de angajati la Continental Automotive, iar cei care circula dimineata/dupa lucru in zona stiu ce inseamna acest lucru in trafic. Mai e si tot traficul spre/dinspre autostrada/aeroport pe ruta Remetea - Bucovat - Mosnita - Timisoara ce a crescut considerabil in ultimul timp. Partial acesta va fi mutat pe centura, insa datorita planificarii doar a trei noduri, unele strazi sau bulevarde  folosite ca intrari/iesiri ale centurii vor ramane sufocate de trafic (Sag, Buziasului). Cred ca dupa ce se tremina constructia centurii, Primaria sau consiliul local vor trebui sa studieze valorile de trafic si vor trebui sa proiecteze si execute si alte intrari/iesiri.

elphax

clar vor fi blocaje
de asta era bine daca se faceau largirea spre Mosnita si legatura cu drumul boilor. sau macar sa se faca in paralel cu centura, sa fie gata deodata

nabucodonosor19

Centura trebuie sa fie folosita pentru ocolirea orasului, nu sa ajungi dintr-o parte a orasului in alta, pt asta ar trebui sa existe inelele de circulatie
Off topic mor cand toata ziua se da vina pe mitici ca nu fac dar nici astia locali ai nostri nu fac inele, drumuri judetene, poduri etc

Marele avantaj va fi ca se poate interzice circulatia tirurilor in oras odata ce este alternativa. Acum nu poti ca nu au pe unde sa merga pe altundeva

DragosTm

Nu mi se par mult prea puține 3 noduri. Poate ar mai merge încă vreo două dar nu îs sigur.
Prea multe noduri ar îngreuna mult traficul. Sigur trebuie gândit foarte bine modul de preluare a traficului.
Pe Calea Șagului chiar văd o scădere a lui, multe tiruri traversând acuma orașul, mergând apoi pe Calea Șagului spre zona industrială (depozite și magazine mari în principiu)
Pe de altă parte aș zice că centura are rol de ocolire a orașului, dar nu doar pt. traficul de tranzit, cât și pt. cel cu destinație locală, să intre/iasă din oraș cât mai aproape de locul de destinație/plecare. Aici intră și cei care fac naveta din localitățile apropiate.
Off-topic: sigur trebuie lucrat și în Timișoara la închiderea inelelor, dar ăsta e un alt topic. Oricum partea de sud-vest stă cel mai bine la capitolul ăsta.

vasile.silion

Oare e posibil ca Tirrena Scavi să termine centura ocolitoare Timișoara Sud până în 2021, când Timișoara va fi capitală culturală europeană? Ar fi fain, dar cred că nici TS, pe care o consider în primele 3 companii serioase ce construiesc infrastructură în România, nu va putea să imprime un ritm atât de intens încât să devanseze cu 6 luni termenul contractual. Să credem însă în minuni... https://www.opiniatimisoarei.ro/avem-contract-semnat-pentru-centura-de-sud-la-timisoara-ce-urmeaza-dupa-iscalire-si-cand-vom-patrunde-cu-masina-pe-soseaua-ocolitoare/18/12/2018
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

chr

Quote from: rota on December 18, 2018, 11:31:06 AM
Ø  Intersecțiile la nivel tip ,,cruce" au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

-      km 14+110 – intersecție cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum județean);

-      km 16+510 – intersecție cu DC 98 (calea Urseni);

-      km 22+810 – intersecție cu drumul care face legătura între localitatea Moșnița Veche și localitatea Ghiroda.


Astia sunt nebuni? Intersectii la nivel? Cel putin pe calea Urseni traficul e foarte mare fiinca multi ocolesc Mosnita Noua pe acolo. Ar trebui semafor, altfel va fi nebunie.

elphax

#447
da sunt nebuni !
desi toti am vrea 4 benzi si pasaje la fiecare intersectie ... daca nu era asa cum s-a facut SF, nu se facea inca 10 ani

legat de durata - nu e chiar atat de complicat, nu ar avea asa mult de lucru daca se rezolva repede autorizatii, exproprieri, nu sunt multe utilitati pe traseu ca nu trece prin localitati.
lucrari de arta : 2 pasaje cu intersectie si giratoriu dedesupt, un pod peste Bega, doua peste CF dar in camp

Ionut

API pe Facebook

Marți, 18.12.2018, a fost semnat contractul pentru construirea Variantei de Ocolire Timișoara Sud. Noul drum va avea o lungime de 25,69 km și va lega DJ591 și DN6 prin sudul orașului.

Antreprenorul general este Tirrena Scavi cu prețul ofertat de aproximativ 272,4 milioane lei, fără TVA (71% din valoarea estimată). Durata de proiectare este de 6 luni, alte 24 fiind necesare execuției în teren. Garanția lucrărilor este de 10 ani.

Licitația a fost lansată în 22.04.2017, ofertele au fost deschise în 21.08.2017, iar câștigătorul a fost desemnat abia în 27.02.2018. Din februarie și până pe 22.11.2018 s-a dus lupta contestațiilor în instanță.

Solicităm oficialilor din Ministerul Transporturilor România să asigure sumele necesare acestei investiții prin bugetul de stat pe anul 2019.

Cerem celor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să urgenteze procedurile de expropriere și să contracteze în cel mai scurt timp consultantul FIDIC, verificatorul de proiect și expertul pentru realizarea listelor de proprietari și documentații cadastrale.

cutter

#449
Despre studii de trafic pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud am scris destul de pe larg în 2017 - puteți începe de aici (sunt și link-uri la studii): https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/1162273963918364

Pe scurt - după studiul din 2011 era prognozat că în 2016 (când era programată finalizarea) urma să se ajungă la nivelul de serviciu D (F e cel mai prost) adică un drum depășit din punct de vedere al capacității. În acel studiu după planurile de la acea vreme urma să vină în paralel și autostrada de la Belgrad prin estul Timișoarei, dublând practic VO Tm Sud, și asta ar fi salvat situația. Autostrada 1) nu se va face prea curând și 2) planurile s-au mutat prin vest, deci nu va mai fi cazul.

În 2017, CNAIR a încropit un studiu de trafic propriu (link în postarea de mai sus) care contrazice datele din cel din 2011 pentru a demonstra că 1 bandă pe sens e suficientă. Cifrele ridică f multe semne de întrebare (detalii în postarea de mai sus).

Și așa cum spunea cineva mai sus discutăm doar aspectul capacității, dar mai e și acela al siguranței (drum nou fără separator pe mijloc și cu intersecții la nivel).

În tot cazul - comparația cu VO Tm Nord nu stă în picioare deloc - acel sector este într-adevăr dublat de A1 pe relația principală de trafic.

La sfârșitul lui 2016 s-a lansat o licitație pentru Revizuire SF+PT+întocmire documentații cadastrale+DTAC la standard 2x2. Deci practic un contract din care ar fi rezultat toată planificarea necesară pentru execuția lucrărilor, urmând ca aceasta să fie licitată separat pe modelul FIDIC Roșu.

În aprilie 2017 această licitație a fost anulată sub motivul că va fi mai rapid să se meargă pe un design&build pe documentația din 2011. Am spus atunci că în cel mai bun caz - vom ajunge în același punct cu finalizarea (pentru că ce se câștigă cu o singură licitație în loc de două se pierde cu proiectarea, birocrația și situația din teren care nu mai corespunde) dar vom avea un drum mai prost, cu o bandă pe sens în loc de două.

Probabil nu vom avea lucrări, sau în tot cazul nu semnificative in 2019, pe acest proiect... Dacă nu apar probleme deosebite ar trebui ca în 2022 să fie finalizată lucrarea. Timpul va spune dacă a fost o decizie înțeleaptă ca inelul unui oraș ca Timișoara să fie construit cu o bandă pe sens.