[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Quote from: Quest on November 23, 2018, 09:45:14 PM
Trebuie facute exproprierile ptr cele peste 500 de parcele aflate pe traseu.

https://www.opiniatimisoarei.ro/gata-asteptarea-a-luat-sfarsit-dar-n-avem-niciun-motiv-de-bucurie-decizia-judecatorilor-in-privinta-contestatiei-la-licitatia-pentru-centura-de-sud-la-timisoara/23/11/2018

Astia de la ziar au descoperit dupa 6 luni apa calda? ;)

Quote from: NGC on June 21, 2018, 11:19:32 PM
CNAIR a lansat licitatia pentru "Intocmire documentatii cadastrale si rapoarte de evaluare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare realizarii lucrarii de utilitate publica "Varianta de ocolire Timisoara Sud"".

Quote
Obiectivul general al contractului este achizitia de servicii de intocmire documentatii cadastrale si rapoarte de evaluare pentru dobandirea prin expropriere/transfer a unui numar de 548 imobile estimate, necesare executarii lucrarii de utilitate publica "Varianta de ocolire Timisoara Sud", pe raza unitatilor administrativ - teritoriale Timisoara, Sinmihaiu Roman, Sag, Giroc, Mosnita Noua, Ghiroda din judetul Timis.

Quote from: Quest on November 23, 2018, 09:45:14 PM
TS poate doar proiecta soseaua.

Deocamdata nu poate nimic. Trebuie prezentata garantia si documentele justificative / DUAE pentru semnarea contractului.

Sa vedem acum si situatia cu clauzele rezolutorii pentru semnarea contractului.

Quote from: NGC on August 06, 2017, 11:29:32 PM
Quote6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea contr. de achizitie publica este conditionata de obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri europene nerambursabile si/sau fonduri de la bugetul de stat, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri europene nerambursabile si/sau fonduri de la bugetul de stat nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica. CLAUZA REZOLUTORIE 2: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul de lucrari decat in situatia in care Hotararea de Guvern privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin Hotarare de Guvern, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica.

Pentru clauza 1 in 21.08.2018 au depus aplicatia de finantare prin POIM.
Clauza 2 a fost indeplinita prin HG 892 / 2017.

cristi5

#421
Largeau cu 3-6m pe alocuri, adaugau separare de sens si zone de depasire, costa cu 10-20% mai mult si mareau siguranta de cateva ori... Prostie strategica. Dar se poate extinde ulterior pe plat. Pe pasaje 1+1 va ajunge probabil mult timp (MZA sub 13-15k)

Treceri de pietoni sunt prevzute undeva? Sper ca nu!!!

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/45.724/21.244

Harry

Doar o banda pe sens? pt un oras de talia TM....come on...bataie de joc. Numarul total al parcelelor de expropriat cica e 550, o sa fie de cosmar procedura

cristi_b21

#423
E arhisuficienta.

elphax

Era suficienta acum 5 ani. Peste 10 ani va fi nasol.  Dar dacă se dorea modificare sigur se adăugau 2 ani  în plus

voicul

Centura duce chiar pana in Bega? (asa e pe harta proiectelor) Care e logica?

Daca era pana in 59A avea mai mult logica.

cristi5

Quote from: elphax on November 25, 2018, 08:57:02 PM
Era suficienta acum 5 ani. Peste 10 ani va fi nasol. 

Cifrele de trafic fiind la secret, si probabil cifre origin-destination nu exista, e greu de comentat daca e suficienta pt trafic. Pt traficul A1 Margina-Timisoara sigur e suficienta. Cum creste acel trafic in zona metropolitana nu stiu, dar sigur creste. Cat din acel trafic e de tranzit pe sud, nu stiu. Parere personala bazat pe ce am vazut recent in zona: ajunge 30 de ani daca Timisoara nu bate Clujul (ceea ce ar necesita Serbia in EU si Schengen). Dar e doar o parere.

Dar pentru o centura de oras mare din secolul XXI este total inadecvata din punct de vedere al sigurantei. Cum sa construiesti drum national nou fara separare de sens in acest secol? Cu 3m in plus pe latime adaugau separare de sens, banda de depasire, etc. Mareau costul cu max 20%. Miroase a incultura rutiera.

Harry

Din punctul meu de vedere Bucurestiul, Constanta (deja Ct are), zona Galati-Braila, Brasov, Iasi, Cluj si Timisoara ar trebui obligatoriu sa aiba centuri la nivel de autostrada.

elphax

s-au folosit diverse argumente pentru a mentine centura la o singura banda. in primul rand valorile de trafic.
apoi celelalte alternative :
- exista deja autostrada A1 care trece tangential pe langa oras , deci nu ar trebui sa fie mult tranzit Vest-Est pe centura - de exemplu centura nord e practic dublata de autostrada si nu e foarte aglomerata, nu prea apar blocaje.
- necesitatea maxima azi este ca traficul dintre Nord (A1) si Sud ( directia Resita/Moravita) sa nu mai treaca prin oras. pentru asta sunt planificate celelalte 2 sectoare de centura - cea de Sud-Est despre care discutam dar si cea de Vest care la randul ei se suprapune cu o teoretica autostrada de legatura spre Serbia.
Daca ar exista si a doua autostrada pe partea de vest care sa lege A1 de Moravita, un inel de centura complet ar fi suficient pentru urmatorii 20 de ani.
Mai degraba acea autostrada va fi inlocuita cu un DX care va fi pe traseul centurii de vest

@Harry - sunt de acord ca la orasele unde centura nu este inel complet, sau nu exista autostrazi care sa duca traficul de tranzit exista portiuni unde e critic sa fie 2 benzi pe sens sau sa fie autostrada p-zisa. Practic asa ocolim Sibiul pe Nord sau Aradul si Clujul pe partea de Vest

Quest

,,Saptamana aceasta se va semna la CNAIR contractul pentru intocmirea documentatiilor cadastrale si a rapoartelor de evaluare in vederea dobandirii prin expropriere a imobilelor necesare realizarii lucrarii de utilitate publica ,,Varianta de ocolire Timisoara Sud". Contractul va fi semnat cu societatea Prometer M&G SRL, termenul de intocmire a documentatiei pentru emiterea Hotararii de Guvern pentru expropriere fiind de 2 luni,,, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro Alina Sabou, purtator de cuvant al DRDP Timisoara.

https://www.opiniatimisoarei.ro/veste-buna-de-la-cnair-pentru-centura-de-sud-de-la-timisoara-cat-de-repede-se-va-trece-la-operatiunea-de-expropriere-pentru-cele-550-de-parcele-aflate-in-calea-celei-mai-asteptate-sosele/26/11/2018
Common sense will get you far !

elphax

,,Săptămâna viitoare se va încheia contractul cu proiectantul și executantul. Centura va avea două benzi de circulație de 3.5 metri și o lungime totală de 25,69 kilometri. Pe traseul ei avem trei poduri și nouă pasaje", a spus directorul regional al CNAIR, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, Cristian Ilie Ispravnic.

Deci se semneaza anul asta


rota

S-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud.

Astăzi, 18 decembrie 2018, CNAIR SA a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Timișoara Sud.

Lungimea totală a obiectivului este de 25,69 km.

Sursa de finanțare: FONDURI EUROPENE NERAMBURSABILE

Traseul proiectului Varianta de ocolire Timișoara Sud se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara si a localitatilor Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda.

Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe viitoarea autostradă Arad - Timişoara - Lugoj.

Varianta de ocolire Timișoara Sud este tronsonul care completează varianta de ocolire a Timișoarei între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier km 549+076 (pe DN6) de unde se desprinde Varianta de Nord existentă, închizând astfel, varianta de ocolire ce înconjoară întreg municipiul.

Date Tehnice:

Viteza de proiectare este de minim 80 km/h iar următoarele elemente geometrice definesc platforma profilului transversal tip:

-     parte carosabilă                                                  m         2x3,50             7,00

-     acostamente                                                       m         2x1,50             3,00

       din care: banda de incadrare                           m         2x0,75             1,50

Total lățime secțiune transversală (platforma)           m         10,00

În profil longitudinal, varianta de ocolire va urmări terenul natural cu un rambleu cu înălțime medie de 1,50 m. Structura rutieră va fi dimensionată pentru o perioadă de perspectivă de 15 de ani și va fi comparată din punct de vedere tehnico-economic cu următoarea structură:

• 4 cm beton asfaltic MAS 16 (mixtura asfaltica stabilizata)

• 6 cm  beton asfaltic deschis cu criblura BAD 20 (beton asfaltic deschis)

• 14 cm anrobat bituminos AB 31.5 (Anrobat bituminos cu criblură)

• 30 cm piatra sparta

• 30 cm balast

• 15 cm strat de forma din balast

La drumurile intersectate de varianta de ocolire, au fost prevăzute intersecții la nivel tip girație și intersecții la nivel tip ,,cruce".

Ø  Intersecțiile la nivel tip girație au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

-      km 0+290 – intersecție cu strada Freidorf.

Ø  Intersecțiile la nivel tip ,,cruce" au fost prevăzute la următoarele poziții kilometrice:

-      km 14+110 – intersecție cu DC 152 (drumul se va clasa ca drum județean);

-      km 16+510 – intersecție cu DC 98 (calea Urseni);

-      km 22+810 – intersecție cu drumul care face legătura între localitatea Moșnița Veche și localitatea Ghiroda.
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția este TIRRENA SCAVI SpA. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 LEI fără TVA, echivalentul a 58 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru executța lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Antreprenorul câștigător este de 10 ani.
CNADNR

istvan78

Ati remarcat asta:
"traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe viitoarea autostradă Arad - Timişoara - Lugoj."

Cam atat de actuala e documentatia pe care s-a licitat... (presupun ca e citat din SF)

elphax

e bine legat de exproprieri, asta daca nu minte Neaga
,,Platforma şoselei este de zece metri, ceea ce înseamnă o bandă şi jumătate pe sens. Din studiul de trafic nu rezulta la ora întocmirii necesitatea a două benzi. Dacă în viitor traficul o va solicita, exproprierile sunt făcute pentru patru benzi pentru a se putea asigura extinderea. Vor exista trei noduri de legătură, opt viaducte şi pasaje. Avem zece ani garanţie, nu mai dorim garanţii scurte, mergem pe calitate", a mai declarat Neaga.