[TM] Centura Timisoara

Started by radutm, January 21, 2013, 01:09:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

Multa lume confunda profitul cu cash-ul... E o mica mare diferenta.


ijwtsh

CNAIR reziliază contractele cu Tirrena Scavi!

QuoteAvând în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.

CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani.

elphax

Avand in vedere ca a fost contract de proiectare + executie, credeti ca se pot modifica anumite solutii, redesena cateva intersectii gandite complet aiurea ? Poate chiar sa faca un pasaj in loc de un giratoriu ?

MarcoPolo

Incredibil... în urma cu o luna numai ce au demolat rampele existente de urcare/coborâre pe bucata existenta de centura... Trebuiau refăcute în mai putin de o luna...
Acum bănuiesc ca rămân așa cel putin încă un an, sau?
Deci, practic, în urma lucrărilor de pana acum, avem o centura mai scurta decât la început, în loc de una mai lunga.

iuli

Deci mai stam vreo 2-3 ani pana terminam centura lui Grindeanu. Totul nascut din incapatanarea lui oarba. Sper sa nu ajunga legenda ca centura Tecuci.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Vlad94

Sau se se termine mai repede Centura de Vest  :lol:

mdragos

In sfarsit. S-ar mai putea repara cateva intersectii , dar asta insemna sa munceasca CNAIR ( ceea ce nu se va intampla). Sper sa mearga rapid evaluare si relicitare. Avand deja proiectul in general merg mai bine licitatiile.

iuli

Pot baga un pariu ca mai repede de un an nu vedem nimic. Va trebui facuta o evaluare la ce s-a facut acuma, la cat ar costa urmatoarea investitie. Asta necesita timp si mai ales "chef de munca".

Singura speranta e ca poate in al doisprezecelea ceas CNAIR va repara din unele erori din proiectul pornit de TS.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Vlad94

Eu sper la urmatoarele modificari:
1. Pasaje in zona Urseni si Drumul Boilor sau macar giratorii
2. Intre Freidorf si DN59 sa se faca la 4 benzi, pentru a prelua traficul de pe Centura Vest.

Archi

#1044
Daca tot reintram pe procese administrative poate n-ar strica revizuire SF si reproiectare totala. Da, se adauga timp in plus insa benefiicile sunt mari in opinia mea:

- Se poate extinde proiectul la 4 benzi cu separare mediana pe tot traseul
- Se poate renunta la toate intersectile la nivel in schimbul nodurilor
- Se pot repara aberatile, ma gandesc mai ales la Drumul Boilor si Calea Urseni
- Se poate face un proiect bun, atractiv pentru constructori seriosi. Astfel avem sanse la o licitatie mai rapida si la o executie mai buna
- Valoarea proiectului va fii mai aproape de realitate, asta atrage constructori seriosi.
- Se poate include si evaluarea stadiului de executie.

Parte proasta e ca se adauga o licitatie in plus, parerea mea este ca merita. Realist vorbind asta inseamna ca cineva trebuie sa-si asume ca proiectul actual e de cacao, iar eu nu cred ca avem persoane care sa faca asta. Cel mai probabil vom avea relicitare pe aceasi documentatie.

Ce parere aveti, ar merita oare o pozitie pe refacerea proiectului cu inca o licitatie de revizuire SF + PT?

tom_sawyer

#1045
Bineînțeles că ar merita, din moment ce argumentul cu rapiditatea implementării s-a dovedit că nu a fost valid.

Sper ca tot răul (cu problemele Tirrena) să fie spre bine. Pentru asta trebuie pusă presiune pe Grindeanu și făcut un pic de rușine.

Trebuie reamintit cazul cu centura Bacăului, turcii trebuia să facă half-profile. La relicitare s-a cerut full. Bine, lucrările erau abia la început când s-a reziliat, dar ca idee...

mdragos

Eu zic ca nu o sa modifice nimic. Ar fi de munca pentru CNAIR....Vor relicita proiectu asa cum e.

Ovicti

#1047
Ce actiuni ar fi necesare pentru a determina CNAIR sa finalizeze cu resursele proprii segmentul Ghiroda-Mosnita?
In prima faza sa redeschida racordul la DN6 si apoi sa completeze intregul segment.
Ar fi utila interventia UAT-urilor implicate (Timisoara, Ghiroda si Mosnita)?
Sau ar prinde mai bine niste petitii cetatenesti si initiative din partea firmelor de transport?
Banuiesc ca se poate incerca si printr-o actiune in justitie, pentru a obliga MT sa faca asta, dar probabil prin discutii s-ar putea rezolva mai eficient.

Vlad94

CNAIR nu poate faca asa o lucrare in regie proprie. In ultima filmare (2 pagini in urma), se vede clar ca podul peste Bega nu are toate pilele, mai lipsesc podete samd. Ce trebuie CNAIR sa faca este sa relanseze licitatia la o valoare de pret actuala si sa includa in caietul de sarcini cele 2 giratorii lipsa, Drumul Boilor si Calea Urseni.

iuli

Apropo de racordul cu DN6, au lasat distrus accesul la pasaj. Daca ai treaba pe la Porsche sau la Mega Group nu ai cum sa te intorci in oras decat daca mergi pana in Remetea Mare si incerci acolo manevre sau o iei prin Bucovat si Mosnita.
O superbitate!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog