News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Taxi & ridesharing in Europa

Started by cristi5, October 22, 2018, 08:36:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Nu stiu daca avem topic de taxi international, asa ca pun aici.

Uber la Stockholm arata tot mai mult ca un taxi
- numere de inmatriculare galbene
- aparat de taxare  care trebuie sa fie pornit in timpul cursei. Arata o suma fixa (90SEK), la sfarsit soferul (zice ca) copiaza din app suma si o baga in aparat.
- curs obligatoriu de sofer de taxi
- parca mai era ceva

Avantaj: au voie sa foloseasca benzile rezervate pentru autobuz, la fel taxiul obisnuit.

dragos76

De curios, atunci care ar fi diferențele, respectiv avantaje/dezavantaje față de serviciul clasic de taxi?

cristi5

Pretul cam la 2/3, pe distante scurte

Vezi traseul si stii ca soferul nu ocoleste sa te pacaleasca

Nu umbli cu carduri si bani

Functioneaza la fel in toata lumea


dr4qul4

mai putin la noi unde "merge si asa".
Sa ii obligi sa-si puna aparat de taxare mi se pare exagerat. Acolo au cazut in cealalta extrema..
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Mai ales ca UBER are access direct la toate cursele, deci poate trimite la fisc tot. Deci nu se aplica:
- Boss nu am facut nici o cursa! Abia am iesit pe traseu.

Un alt avantaj e ca aplicatia UBER merge peste tot.
Altfel trebuie sa imi instalez o aplicatie de taxi locala. Aplicatie al carei nume nu il stiu si probabil (in cele mai multe cazuri), intr-o limba pe care nu o cunosc.

Lau

Quote from: cristi5 on October 22, 2018, 08:36:10 PM
...Uber la Stockholm arata tot mai mult ca un taxi...
In Martie m-am plimbat vreo saptamana destul de mult prin Stockholm, atat cu Uber, cat si cu taxi-ul.
Ce m-a frapat a fost ca aceleasi masini functionau atat ca Uber, cat si ca taxi. Soferul primea comenzi atat prin aplicatia pentru soferi a Uber, cat si prin dispeceratul taxi. Cel mai funny a fost ca intr-o dimineata am mers cu un anumit taxi de la hotel la Expo, iar seara la intoarcere am comandat un Uber si a venit aceeasi masina / sofer ca si dimineata. Diferenta a fost ca la Uber a fost mult mai ieftin (cam 2/3).

dragos76

Tocmai, întrebarea mea legat de diferențe, sa avantaje/dezavantaje era mai degrabă din perspectiva celui care oferă acest serviciu. Că mă frapează când zici că uber e ca un taxi, că atunci nu mai văd care e avantajul/dezavantajul de a fi șofer de taxi clasic sau de uber.

dr4qul4

Pai Uber e tot un fel de Taxi. Unul care beneficiaza de inovatiile tehnologice.
Si in toata lumea civilizata, pentru a putea transporta persoane, Uberul accepta doar parteneri cu autorizatie de la stat. De la tara la tara, aceste reguli difera. Cea mai comuna licenta este cea de " private hire". "transport persoane fara posibilitatea ridicarii din strada". Sau mai pe romaneste, "taxi doar la comanda". Alte state insa, cer autorizatie de taxi. Practic acolo Uber-ul functioneaza la fel ca Star/Clever de la noi. Suedezii cer chiar mai mult...taximetru si bon fiscal.
Doar la noi se ignora legea, si se merge pe burta. Ca asa-i romanul...campion la improvizatie.

Pana si in California, trebuie sa ai licenta TNC, adica sa respecti reguli impuse de stat:
- verificarea completa a masinii, inainte si apoi anuala (sau la 50k mile; in multe state SUA e exact aceeasi verificare ca la taxi)
- asigurare pasageri
- dress code (impus de stat nu de Uber)
- nu poti transporta minori neinsotiti
- zero teleranta pt alcool si alte substante
- cazier pe baza de amprenta (adica te verifica)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Uber crește tarifele în Londra pentru a finanța trecerea tuturor șoferilor la mașini electrice până în 2025

Uber vrea ca toți șoferii săi din Londra să treacă la mașini electrice până în 2025 și estimează că 20.000 vor face schimbarea până în 2021. Pentru a finanța trecerea la mașini electrice, Uber va pune pasagerilor o taxă suplimentară care le poate aduce șoferilor peste 1.500 de lire pe an.

Practic, de la început de 2019 pasagerii care folosesc Uber în Londra vor plăti o taxă suplimentară de 0,15 lire/milă, taxă care se va duce la șoferi pentru a-i ajuta să finanțeze achiziția unei mașini electrice. Uber spune că în medie se vor adăuga 0,45 de mile la costul călătoriei, dat fiind că în medie o călătorie este de 5 km (3 mile). Uber a dat și un exemplu: un șofer care conduce 40 de ore/săptămână poate strânge anual 1.500 de lire din această suprataxă. Estimările companiei sunt că se vor strânge în următorii ani 200 de milioane de lire care să-i ajute pe șoferi să facă trecerea către mașini mai ecologice.

În prezent 40.000 de șoferi Uber transportă pasageri în Londra.

Hotnews

dragos76

@dr4qul4 ms, e cam clar și are sens ce zici.
E clar că e nevoie urgentă la noi ca să se reglementeze și aceste servicii alternative, cu obligații care să se aplice tuturor celor de pe piață.

reed

In Europa e foarte popular Flixbus,preturi chiar modice daca se ia biletul cu cateva zile inainte de calatorie.Cu bla bla car am avut ceva experiente neplacute,masina fiind condusa de un polonez si trebuind sa o imping in peco de cateva ori :lol: iar alta data un neamt un pic ametit cam tare si cu boala vitezei :lol:

Ionut

Nu este vorba de Europa, dar probabil dupa US vine si randul Europei. Si apoi/imediat Romania.




Uber cu abonament. Programul lansat de companie

Uber a lansat în 5 oraşe americane un program prin care clienţii săi care pot călători pe bază de abonament. Această strategie le permite acestora să evite preţuri mai mari la călătorii, cauzate de orele de vârf sau alte fluctuaţii de tarife legate de indisponibilitatea anumitor şoferi. Pentru Los Angeles, de exemplu, un abonament lunar costă aproape 25 de dolari, iar în Austin, Denver, Miami şi Orlando - 15 dolari. Odată achitat acest abonament, ca un fel de rezervare, clienţii vor putea efectua oricâte călătorii doresc și pot economisi până la 15% din valoarea acestora. Doar dacă efectuează, la început de lună, plata aferentă abonamentului. Această schemă va fi lansată anul viitor în mai multe oraşe americane, dar deocamdată nu sunt planuri de extindere şi în Europa. În luna martie, Lyft a anunțat că testează un model de abonament lunar, similar cu cel de la Netflix sau Spotify.

Digi24

Ionut

Germania vrea să deschidă piaţa de transport pentru servicii precum Uber, până în 2021

Ministrul Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, a declarat că doreşte să deschidă piaţa germană pentru serviciile de car sharing, precum cele oferite de Uber, până în 2021, informează agenţia Reuters, care citează revista germană Focus. Scheuer a declarat, într-un interviu pentru Focus, că serviciile de taxi şi de car shating online ar putea contribui la furnizarea de servicii esenţiale în zonele rurale şi că doreşte să modifice reglementările existente pentru a permite funcţionarea acestora. ,,Putem crea noi posibilităţi de transport, în special în zonele rurale şi pentru persoanele în vârstă, prin serviciile de taxi online şi car sharing. Aceasta este o oportunitate imensă", a afirmat Scheuer, membru al conservatorilor bavarezi.

Legea actuală le interzice conducătorilor auto să accepte contracte direct de la persoanele fizice, acest drept fiindu-le rezervat şoferilor de taxi autorizaţi de către autorităţile locale. ,,Sunt împotriva interdicţiilor şi a limitelor. Sunt pentru stimulente. Nu putem exclude doar un furnizor de servicii", a mai spus Scheuer. În acelaşi timp, oficialul german a recunoscut că serviciile de taxi ar fi în mod clar afectate, astfel că interesele acestora ar trebui luate în considerare. Germania este o piaţă dificilă pentru Uber, din cauza mediului strict de reglementare. Aplicaţia companiei le permite utilizatorilor să comande taxiuri licenţiate, în Berlin şi München, iar Uber a declarat că speră să aibă o prezenţă în fiecare oraş german important până în 2020.

Mediafax

Ionut

Uber, amendată din cauză că nu a anunțat furtul masiv de date din 2016, după modelul din România

Autoritățile de reglementare din Marea Britanie și Olanda au amendat Uber Technologies din cauză că nu a notificat la timp un incident de securitate care a afectat datele personale a zeci de milioane de utilizatori din întreaga lume. Compania americană de ridesharing a fost sancționată și în România, din aceleași considerente, măsură anunțată în premieră de Profit.ro.

Biroul Comisarului pentru Informații al Marii Britanii (ICO) a anunțat, marți, că a amendat Uber cu 385.000 de lire sterline (434,126 euro), cu argumentul că aceasta nu a protejat informațiile personale ale clienților și șoferilor în timpul unui atac cibernetic care a expus datele a 57 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Tot astăzi, Uber a primit o sancțiune de 600.000 de euro de la autoritățile olandeze din domeniul protecției datelor, compania fiind acuzată că a încălcat legislația națională în domeniu, din cauză că nu a notificat instituția și clienții afectați în termen de 72 de ore de la depistarea incidentului.

Profit.ro

Ionut

Uber va investi milioane de euro în Polonia

Uber va investi milioane de euro pentru a-şi dezvolta centrul de cercetare şi dezvoltare din oraşul polonez Cracovia, relatează thenews.pl. Gigantul american este de asemenea aşteptat să-şi extindă biroul din Varşovia care supervizează dezvoltarea platformelor sale Uber şi Uber Eats. Investiţiile totale pe care compania le va realiza în Polonia în acest an sunt estimate la 26 milioane de zloţi (6 milioane de euro).

ZF