[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

medicul de garda

Pai nu are nicio legatura cu podul de la Mogosoaia. Caci linia aceea oricum nu va fi electrificata prea curand. Traficul "de centura" foloseste ramificatia Buciumeni, care traverseaza DN1A ceva mai sus, la iesirea din Mogosoaia dinspre Buftea. Aia e linia electrificata. Si ea se uneste cu M700 in Gara Mogosoaia, care e in afara spatiului construit al localitatii, la est de ea. Pe linia aceasta sunt deviate trenurile de Urziceni, tot pe aici au fost deviate trenurile de Constanta cand s-a lucrat la M800 in Bucuresti. Si pe aici o lua marfa inainte sa se fure catenara de pe linia de centura si sa se inchida linia.

Ca tot am deschis subiectul, mereu m-am intrebat de ce nu s-a electrificat si bucatica asta de vreo 4,5 km, care mai e si linie dubla, spre deosebire de ramificatia Buciumeni. Ar fi o ruta mult mai scurta si rapida pentru traficul de pe M900. Buciumeni sa ramana strict pentru M500. Dat fiind ca ramificatia folosita acum implica o trecere la nivel, scaderea traficului feroviar ar ajuta mult traficul rutier dinspre Buftea.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Okesz

Da, ai dreptate.
Dar atunci dupa finalizarea podului de ma Mogosoaia, pe M700 vor circula doar trenurile Gara de Nord - Balotesti (Otopeni)?

frunzaverde

Quote from: medicul de garda on November 22, 2017, 05:50:50 PM
Ca tot am deschis subiectul, mereu m-am intrebat de ce nu s-a electrificat si bucatica asta de vreo 4,5 km, care mai e si linie dubla, spre deosebire de ramificatia Buciumeni.
[..]
Ar fi o ruta mult mai scurta si rapida pentru traficul de pe M900. Buciumeni sa ramana strict pentru M500.

A existat un asemenea racord; si era complet denivelat, si fata de traficul rutier si fata de restul traficului feroviar. Si bineinteles ca a fost (odinioara) electrificata, vezi aici stalpii de catenara si prinderile aferente (atat a mai ramas): https://goo.gl/maps/TWpLqvmWAyJ2.

Chestia e ca doar o linie din doua pe racordul respectiv a fost electrificata. De ce? Electrificarea servea exclusiv directiei Voluntari (spre 800), deci doar trenurile venind dinspre Triaj spre Constanta, respectiv dinspre Craiova spre Constanta ar fi putut beneficia de tractiune electrica. Deci, doar linia Triaj/Chiajna - Mogosoaia a fost electrificata (care oricum avea un racord direct spre Nord).

Linia directa inspre Bucuresti Nord nu putea fi folosita de marfa, si servea exclusiv directiei Urziceni (care oricum nu a fost electrificata niciodata), deci nu a primit (din economie) electrificare. Daca cumva se dorea transferul unei locomotive electrice din Bucuresti N. in Mogosoaia se putea ori via Buciumeni (cum se poate si azi), ori via Bucuresti Triaj linia 1 si apoi pe racordul electrificat denivelat.

Linia a fost dezafectata odata cu grupele de triaj aferente, nemaiavand trafic, prin 2002. Electrificarea a fost refolosita in alte parti ca carpeala.

Quote from: medicul de garda on November 22, 2017, 05:50:50 PM
Si pe aici o lua marfa inainte sa se fure catenara de pe linia de centura si sa se inchida linia.

Catenara nu a fost furata; a fost scoasa partial pentru constructia hobanatului la Otopeni. Cum nu s-a redeschis traficul dupa aia, catenara a fost reutilizata ca carpeli in alta parte in complexul Bucuresti. Mare parte a ajuns intre Chiajna si Olteni pe 900.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Linia de centura in zona Voluntari avea clar semnale luminoase, se vad in teren ramasitele. Vor reface semnalele sau se va circula la cale libera?

Ionut

Gabriela Firea caută susținerea Băncii Mondiale pentru a dezvolta transportul feroviar în București

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, s-a întâlnit joi cu o delegaţie a Băncii Mondiale, discuţia axându-se pe proiecte de modernizare a transportului public din Bucureşti şi zonele adiacente, printre care se numără dezvoltarea transportului feroviar pentru călători (urban, periurban şi regional, inclusiv centura feroviară a Capitalei), dar şi proiectul Esplanada. "Nu se poate imagina o strategie de dezvoltare a Bucureştiului, fără a include centura feroviară în sistemul de transport public al oraşului. Această linie ar trebui integrată în acest sistem şi preluată de către municipalitate pentru a fi utilizată în scopul transportului de călători", a afirmat Firea.

Potrivit sursei citate, această linie de centură trebuie reabilitată şi modernizată, gările de pe traseu trebuie de asemenea refuncţionalizate şi este necesară realizarea unor puncte intermodale pentru transferul călătorilor între trenuri, metrouri şi autobuze. 

Capital

Pai da, daca o sa preia Firea CFB o sa curga lapte si miere direct pe sina.

dr4qul4

vrei sa spui ca o sa curga rugina si seva de la buruieni direct pe sina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Firul 1 este gata. Am vazut trenuri electrice pe acest fir, cu ochiul liber din DNCB.
Se lucreaza instens la "igienizare" Sunt mai multe echipe de-a lungul traseului cu buldo-uri mici (gen bobcat) care indeparteaza mizeria si buruienile crescute.

Nimic deocamdata pe firul 2 (cel dinspre padure). N-am vazut inca progrese la electrificarea firului 2.

Ionut

București | Gara de Nord, pericol pentru călători

Trenul investiţiilor nu a mai oprit de zeci de ani la Gara Bucureşti Nord, iar clădirea prin care trec peste 20 de mii de pasageri pe zi devine un pericol pentru ei. Crăpături în pereţi, infiltraţii de apă, pericol de incendiu, toate apar pe lista problemelor într-un document aflat pe masa şefilor de la transporturi. Sunt însă doar constatări, pentru că soluţiile costă bani care nu au fost incluşi în buget.



Digi24

TibiV

Bucureşti, 19 mai 2018
Gara de Nord Bucureşti - sistem electronic pentru informarea publicului călător

36 de panouri electronice cu LED vor oferi informaţii referitoare la orele de sosire/plecare, ruta sau linia de garare - 28 de panouri vor fi montate la intrarea şi la mijlocul peroanelor 1-14, 8 panouri electronice cu LED la intrările în gară (Griviţa-Metrou, Coloane şi Dinicu Golescu), în faţa Biroului Central de Informaţii, în holul caselor de bilete clasa I, iar 17 monitoare TV vor fi montate în birourile de informaţii - biroul central de informaţii/biroul de informaţii clasa a II-a/biroul Relaţii cu Publicul - , la casele de bilete clasa a II-a şi în sălile de aşteptare clasa I şi a II-a.

♦Executant: SC ISAF SA
♦Termen de finalizare: iunie 2018
♦Valoare contract: 1,7 milioane lei
♦Sursa financiară: fonduri proprii CFR SA

♦ Etape de execuție:
◘ furnizare echipament/soft sistem/panouri de afişaj cu LED/panouri cu afişaj exterior şi monitoare TV
◘ montare panouri de afişaj electronic cu LED şi monitoare TV
◘ punere în funcţie a sistemului electronic de informare


https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1998876480147210

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CA 205

Panourile noi de la peroane functioneaza perfect, iar tabelele mari (cele vechi) cu sosiri/plecari au fost demontate.  :D

rizzuh

Nu pun nimic in locul tabelelor mari? Ar fi o cretinitate sa ceri calatorilor sa se duca la fiecare dintre cele 14 linii sa vada unde este trenul lor.

Pe webcam-ul solutie romaneasca vad ca lucreaza sa demonteze tabela veche: http://www.cfr.ro/webcam.php

etravel

@rizzuh, s-a terminat de demontat. Imaginea aia e asa inghetata de cel putin cateva zile. Da chiar, cum vezi tabela generala de plecari si sosiri, ca ar fi culmea sa mearga omul la fiecare linie sa vada ce si cum? Si daca tot e totul electronic si sigur digital, de ce nu se pot afisa informatiile si pe website-ul CFR Calatori?
In al doilea rand nu vad care ar fi marea noutate cu afisajul sufletului, tabelele alea sunt pe Ploiesti - Predeal de cand s-a refacut linia, adica de niste ani buni. Or fi o chestie noua pentru Gara de Nord. OTOH sper ca s-au montat si la gara Basarab, acolo sunt conditii de-a dreptul sãteşti de functionare - niciun fel de tabele si anunturi, trebuie sa intrebi personalul garii daca nu stii locurile si obiceiurile de acolo.

rizzuh

#132
Quote from: etravel on May 30, 2018, 09:23:56 AM
Si daca tot e totul electronic si sigur digital, de ce nu se pot afisa informatiile si pe website-ul CFR Calatori?

Nu este pe site-ul CFR Calatori, dar este pe site-urile CFR Infrastructura si Informatica Feroviara intr-un iframe miniscul:
http://www.cfr.ro/index.php/tabela-sos-plc
http://www.infofer.ro/index.php/tabela-sos-plc

Sau mai bine, bookmark direct la sursa:
http://appiris.infofer.ro/SosPlcRO.aspx

A explicat frunzaverde pe forum in urma cu ceva timp de ce este aceasta imparteala stupida. Sistemele exista, sunt doar prost expuse catre public.

Quote from: etravel on May 30, 2018, 09:23:56 AM
In al doilea rand nu vad care ar fi marea noutate cu afisajul sufletului, tabelele alea sunt pe Ploiesti - Predeal de cand s-a refacut linia, adica de niste ani buni. Or fi o chestie noua pentru Gara de Nord.

Este noua pentru Gara de Nord. Cea mai importanta gara din Bucuresti inca folosea tehnologie de secolul trecut pentru afisarea trenurilor.

Quote from: etravel on May 30, 2018, 09:23:56 AM
OTOH sper ca s-au montat si la gara Basarab, acolo sunt conditii de-a dreptul sãteşti de functionare - niciun fel de tabele si anunturi, trebuie sa intrebi personalul garii daca nu stii locurile si obiceiurile de acolo.

Vise. M-as mira sa fi facut ceva. Dupa mine Gara Basarab ar trebui desfiintata si liniile ei prelungite pana in Gara de Nord. Nu isi au rostul 2 gai terminus in fix acelasi loc pentru fix aceleasi directii.

etravel

Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 09:56:38 AM
A explicat frunzaverde pe forum in urma cu ceva timp de ce este aceasta imparteala stupida. Sistemele exista, sunt doar prost expuse catre public.
Nu mai gasesc postul lui @frunzaverde dar da, sunt ingrozitor de prost expuse catre public. Nu inteleg ce e asa de greu de facut niste pagini web decente, demne de anii astia, ca sa zic asa. E suficient sa se uite sa vada ce au facut altii. Sau e si asta mult prea greu?
Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 09:56:38 AM
Este noua pentru Gara de Nord. Cea mai importanta gara din Bucuresti inca folosea tehnologie de secolul trecut pentru afisarea trenurilor.
Inteleg asta, insa e o tabela generala unde poti sa vezi toate plecarile si sosirile, ca la cele vechi?
Quote from: rizzuh on May 30, 2018, 09:56:38 AM
Vise. M-as mira sa fi facut ceva. Dupa mine Gara Basarab ar trebui desfiintata si liniile ei prelungite pana in Gara de Nord. Nu isi au rostul 2 gai terminus in fix acelasi loc pentru fix aceleasi directii.
Evident ca vise, credeam totusi ca au avut o urma de ratiune si au extins si la Basarab operatiunea de montare mai ales, asa cum spuneam, acolo e dezastru din punctul asta de vedere. Nu tu afisaj, nu tu anunturi. Pana si ceasul din gara e incremenit pe ora Vladivostokului, arata permanent 21:20. In fine, o sa imi fac drum vineri pe acolo sa arunc un ochi, desi asteptari nu am.



rizzuh

Quote from: etravel on May 30, 2018, 10:21:02 AM
Nu mai gasesc postul lui @frunzaverde dar da, sunt ingrozitor de prost expuse catre public. Nu inteleg ce e asa de greu de facut niste pagini web decente, demne de anii astia, ca sa zic asa. E suficient sa se uite sa vada ce au facut altii. Sau e si asta mult prea greu?
Pe asta am gasit-o: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=706.msg186855#msg186855

Quote from: etravel on May 30, 2018, 10:21:02 AM
Inteleg asta, insa e o tabela generala unde poti sa vezi toate plecarile si sosirile, ca la cele vechi?
Nu stiu. Cand mai ajung pe la gara o sa ma uit, daca nu ajunge alt coleg de pe forum inainte. Sper ca pun si o tabela generala (sau mai multe), nu le lasa doar pe alea de pe peron. Sunt 14 linii, totusi...