[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulst

ar fi misto deasemenea daca RATT ar introduce un sistem care sa comunice prin GPS locatia autobusului/tramvai/etc si sa afiseze pe niste ecrane in autobuz statia care urmeaza sau o voce feminina misto sa anunte statia, de ce nu, amandoua ).

iuli

Exista asa ceva, dar nu mai funcţionează din păcate  :(
Pe câteva linii printre care şi pe 33 se afişa pe ecranele din interior traseul, următoarea staţie şi o voce anunţa următoarea staţie.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Am remarcat si eu noile indicatoare verzi care au aparut in ultimele zile, prin care suntem informati despre apropierea iminenta a autostrazii A1.
Ei bine, dupa parerea mea, in cazul in care nu cumva se urmareste in mod intentionat vreo reorganizare completa a semnalizarii rutiere in intreaga zona metropolitana, atunci, prin montarea actualelor, la varza existenta ...s-a mai adaugat niste varza. Pentru ca:
- in mare parte, sunt montate total aiurea, fara vreo legatura cu indicatoarele existente deja
- forma si fontul folosit sunt diferite de cele ale indicatoarelor existente
- in cazul in care nu te deplasezi spre vreuna dintre iesirile ce duc spre autostrada (Aradului, Lipovei, Lugojului), risti sa nu le intalnesti. Adica, noile indicatoare iti sar in ochi doar daca te indrepti spre autostrada. In caz contrar, adica daca te deplasezi pe directia nord-centru sau daca intri dinspre Cenad, te poti duce linistit spre sudul orasului, fara sa dai peste vreunul. Amatorism tipic.
Traiasca profesionistii si contractul exclusiv de semnalizare rutiera din oras!

MHN

QuoteTimPark e noul sistem de parcare

Incepand din 1 martie, timisorenii isi iau adio de la TelPark si vor parca dupa un alt sistem de parcare, inspirat din orasul San Francisco. Dispar tichetele si nu se va mai ridica nicio masina in Timisoara! In plus, sambata si duminica se va parca gratuit peste tot, iar cel putin 15 strazi ies din sistemul de parcare. Raman abonamentele!

[...]

Parcare gratis pe strazi importante din oras!

Pe cel putin 15 strazi destul de mari din Timisoara se va parca gratuit, anunta Executivul Primariei Timisoara, pentru ca acestea nu au parcari amenajate si nu este normal ca cei care isi lasa masinile acolo sa plateasca pentru asta. Vorbim despre strazile Pestalozzi, Calea Martirilor, Parvan, Dambovita, Liviu Rebreanu, Corbului, 1 Decembrie, Cluj, Gheorghe Doja, Grozavescu, Liszt, Vacarescu si altele.

[...]
sursa

Daca nu se clarifica procedura, prevad o mare harababura!

iuli

Au mama!!! Liber la parcare pe Rebreanu sau Cluj? S-a dus o banda de circulatie!!!  :headbash:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

^^

Eu sper ca doar s-a inteles gresit ori denumirea strazilor, ori sensul discutiei!

*****

Legat de varza indicatoarelor rutiere si contractul exclusiv cu Rosgin...
QuoteDe sub pecetea administraţiei Ciuhandu: contractul cu Rosign, exemplu de cheltuire discreţionară a banilor publici

Controlul promis de primarul Timişoarei asupra relaţiei dintre municipalitate şi firma privată Rosign a scos la iveală amănunte uluitoare despre modul de cheltuire a banilor publici în timpul administraţiei Ciuhandu.
"Nu mi se pare normal ca în anul 2012 să fie cheltuiţi din bugetul local 8,6 milioane de lei prin acest contract, din care 7,2 milioane pentru lucrări de semnalizare şi 1,4 milioane pentru întreţinerea semnalizărilor. A durat atât de mult pentru că nu puteam să visez ce contracte s-au semnat şi am pornit de la prezumţia de bună-credinţă. Termenii contractului nu permit rezilierea unilaterală a contractului, pe baza nemulţumirilor noastre. Dacă aş putea, l-aş rezilia imediat, dar aşa, voi încerca, prin discuţii cu conducerea firmei, să aducem corecţii. Relaţia cu Rosign va rămâne în colimatorul corpului de control al primăriei, astfel încât să nu se mai angajeze cheltuieli inutile. Vom urmări să nu se mai poată monta stâlpişori şi semne de staţionare interzisă în mod nejustificat, ca până acum, ajungând să avem excedent de diverse semne", a spus marţi Nicolae Robu.

Edilul a dat şi două exemple - excesul de semne pe stâlpii dintre liniile de tramvai pe porţiunea dintre Spitalul Judeţean şi AEM, precum şi excesul de semne "staţionarea interzisă" din zona fostei Poligrafii.

Reamintim că printr-o hotărâre a Consiliului Local Timişoara din anul 2001 firmei Rosign i s-au atribuit toate lucrările de semnalizare din oraş pentru o perioadă de 14 ani, deci, până în anul 2015. Născută ca o felie a Societăţii Drumuri Municipale, Rosign a devenit ulterior o adevărată căpuşă patronată de fostul director al societăţii şi de familia sa.

Necazul constă în contractul-"beton" pe care primăria l-a semnat cu Rosign. Nu numai că actul nu poate fi reziliat, dar Rosign are o foarte mare libertate de a monta semne acolo unde cred de cuviinţă "specialiştii" acesteia, cu sau fără avizul Comisiei de circulaţie, pentru ca apoi să vină cu facturile la plată.

Practic, câteva persoane din afara municipalităţii şi o firmă privată au fost abilitate să facă exact ce doresc, timp de 14 ani, nu doar cu semnele de circulaţie din oraş, ci şi cu banii publici. De asemenea, la Direcţia tehnică a primăriei nu există o certificare că semnele de circulaţie şi stâlpişorii se regăsesc în teren.

Controlul intern, ca şi inexistent
Primarul Robu a declarat că nu are intenţia să aplice sancţiuni în rândul funcţionarilor, întrucât aceştia nu au făcut decât să respecte contractul. Totuşi, cum a fost posibilă încheierea unui astfel de contract şi derularea lui fără nici o verificare?

"Am avut un corp de control care până acum nu a funcţionat în cadrul primăriei, a fost şi una dintre constatările Curţii de Conturi. Au fost doi angajaţi la controlul intern şi cinci la audit, iar pe fondul inactivităţii s-au putut întâmpla multe nereguli. La ora actuală, am suplimentat cu 50 la sută numărul de angajaţi ai corpului de control intern, dar asta înseamnă că, în loc de doi, avem trei, chiar dacă în procente sună bine...", consideră primarul Timişoarei.
sursa

iuli

Am folosit azi aplicatia Star Taxi! E GENIALA si o recomand cu caldura!  8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

savagedanyro

...live the moment...

iuli

Avem constructor pentru viitorul pasaj subteran din zona Michelangelo

QuoteA fost desemnat în sfârşit executantul pentru noul pasaj rutier care urmează să fie realizat în cadrul unui proiect pe fonduri europene în zona Michelangelo. De lucrări se va ocupa CCCF – Drumuri şi Poduri Timişoara, în asociere cu societatea Drumuri Municipale, anunţă reprezentanţii primăriei. Autorităţile locale pregătesc şi un traseu alternativ pentru şoferi.
Proiectul privind realizarea Complexului Rutier Michelangelo I, pentru care fosta administraţie Ciuhandu a pus piatra de temelie în vara anului trecut, în campania electorală, cuprinde reabilitarea Podului Michelangelo şi construirea unui pasaj rutier subteran pe relaţia bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan. Este vorba de un proiect pe fonduri europene. Lucrările ar putea demara la sfârşitul acestei luni, spune primarul Nicolae Robu.
,,A fost desemnat executantul, la sfârşitul acestei săptămâni expiră termenul de depunere a contestaţiilor. În mod normal nu ar trebui să apară contestaţii. Firma câştigătoare este CCCF, care are ca partener societatea Drumuri Municipale, CCCF în asociere cu SDM. Termenul de execuţie este de 16 luni. Valoarea estimată a lucrărilor, stabilită de proiectant, a fost de 51,56 milioane lei, iar valoarea la care s-a câştigat licitaţia este de 39,5 milioane lei", a declarat, luni, Robu.
Totodată, reprezentanţii administraţiei locale au anunţat că de la 1 aprilie şoferii vor putea circula pe un traseu alternativ. Se doreşte extinderea bulevardului Sudului de la intersecţia cu bulevardul Dr. Iosif Bulbuca până la strada Dr. Aurel Păunescu-Podeanu în ideea de a crea un traseu alternativ până pe strada Pestalozzi pe axa sud-nord.
,,Dat fiind faptul că vom demara în curând lucrările la subpasajul Michelangelo vom realiza un traseu alternativ de conexiune între zona de sud a oraşului şi zona Pestalozzi. Vom crea un tronson circulabil de la intersecţia bulevardului Sudului cu bulevardul Dr. Iosif Bulbuca până la strada Podeanu, prin zona Heaven. De la bulevardul Sudului, o parte din maşini va circula pe acest traseu, pe această nouă porţiune circulabilă pe care o vom realiza, şi apoi va ajunge în zona Pestalozzi. Estimez că de la 1 aprilie se va putea circula pe acest nou traseu", a adăugat primarul.
Edilul a precizat că este vorba despre ,,o amenajare în regim provizoriu", şi nu o lucrare de investiţie, o amenajare definitivă, cu fundaţie solidă. Aceste lucrări vor începe de săptămâna viitoare, potrivit autorităţilor locale.

sursa

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Lvs_tm

Nu o vad ca pe o veste prea buna, din cate stiu, CCCF nu o duce prea bine, cum ca ar fi in pragul falimentului.
Ma asteptam la constructori seriosi, pentru asa o lucrare.

iuli

Chiar nu știu ce să zic. O să vedem după ce încep lucrările... Mai ales că încep să am îndoieli și în privința lui Robu.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

QuoteViceprimarul Traian Stoia dezvăluie ,,schema" prin care Rosign a primit monopol pe semnele rutiere...

Viceprimarul Traian Stoia a povestit astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, cum a fost dusă la sapă de lemn Societatea de Drumuri Municipale (SDM), asociere a CLT şi a Primăriei Timişoara, şi cum a ajuns Rosign să pună monopol pe contractele de semnalizare din oraş, oferind soluţia pentru rezilierea contractului.

"O să puteţi urmări cum de la extaz la agonie este un drum cât se poate de scurt. În anii 1998 – 1999, prin hotărâri succesive de CL societatea CL şi a primăriei, SDM, trece să realizeze un centru de semnalizări rutiere. Oraşul avea nevoie de aceste semne la preţuri normale. Până în anii 2000 primăria încredinţează direct un contract SDM Timişoara. Contractul se referea la montarea semnalizărilor rutiere pentru 36 de intersecţii vreo 12.000 semne de circulaţie, stâlpişori, calmatoare. Înainte de anul 2001, şi lucrul acest este confirmat şi de Curtea de Conturi, există un grup de domni care premeditează o anume devalizare a SDM şi înlocuirea societăţii primăriei printr-o societate privată care în 2001 va prelua contractul cu Rosign. Toate lucrurile s-au făcut în deplină legalitate, decizii AGA.  În momentul în care firma Rosign primea acest contract, abia peste 14 zile firma era înregistrată la RECOM.  Din 2001 se intră în plin cu lucrările de semnalizare. În zece ani, au încasat 20.000.000 euro de la primăria municipiului Timişoara şi au avut profit de cinci milioane de euro de la primărie. (...)Am ajuns în gura lumii că Timişoara este oraşul cu cea mai densitate de semne rutiere pe metru pătrat.  Am auzit afirmaţii cum că Robu se teme să rezilieze contractul,  nu există motive", a povestit vicele.

În final, Stoia a promis că în luna aprilie contractul va fi anulat printr-o hotărâre de consiliu local. Cât despre numărul impresionant de semne, Stoia spune că trei din patru semne trebuie scoase din pământ şi păstrate pentru străzi noi. Municipalitatea a primit şi o ofertă avantajoasă din partea unei firme din Bucureşti, Vesta, care ar dori să se ocupe de semnalizare.
sursa

^^

QuoteFirma care monteaza semne de circulatie in Timisoara ii raspunde viceprimarului Traian Stoia care a amenintat cu rezilierea contractului dintre Primaria Timisoara si Rosign

[...]

"Afirmatiile privind iminenta rezilierii contractului dintre Primaria Timisoara si ROSIGN, precum si incredintarea semnalizarii rutiere firmei VESTA sunt deosebit de grave si intra in sfera raspunderii penale, mai ales ca sunt facute de un reprezentant al executivului local (care nu are atributii in domeniul semnalizarilor rutiere). Ne-am astepta ca domnul viceprimar sa sprijine si sa incurajeze o firma locala, ce contribuie cu taxe si impozite la bugetul Primariei Timisoara si asigura veniturile a 57 de familii. in schimb, acesta spirjina o firma din Bucuresti, care a beneficiat de numeroase contracte in perioada guvernarii PDL si care beneficiaza in continuare de contracte in valoare de zeci de milioane de euro. Consideram ca antepronuntarea domnului Stoia nu este nici legala, nici corecta sau etica. Referitor la drumul spre firma ROSIGN (strazile I. Zaicu si P. Morand) – la care a facut referite domnul Stoia intr-o interventie la postul de televiziune Antena 3: acesta are un numar mare de semne de circulatie din cauza cetatenilor care isi parcau masinile pe borduri si blocau intrarile la firmele din zona. Montarea acestor semne a fost facuta la cererea Primariei Timisoara si a Politiei Locale, ea desfasurandu-se etapizat,  timp de circa o luna, odata cu crestera numarului celor care stationau si blocau traficul rutier. De asemenea, toate semnele de circulatie din zona centrala a Timisoarei au fost montate la cererea beneficiarilor. Consideram ca ROSIGN isi indeplineste obligatiile din contract cu buna credinta, corectitudine si profesionalism. Ne rezervam dreptul de a uza de toate mijloacele legale pentru a apara interesele de afaceri si imaginea firmei ROSIGN", se precizeaza intr-un comunicat al firmei Rosign, care lasa sa se inteleaga ca l-ar putea da in judecata pe viceprimar.

[...]
sursa

Sunt de acord cu doua aspecte:
- 57 de familii
- firma locala
Dar cum poti emite pretentii de buna credinta cand beneficiezi de un contract de exclusivitate pe 14-15 ani, fara a avea referinte, portofoliu de clienti etc?!?!
Si mai ales cand, dupa 12 ani de contract, semnalizarile rutiere din oras (indicatoarele de orientare, in special) sunt varza.

iuli

Nu sunt bani de lucrari la pasajele Jiul si Popa Sapca, pentru Piata Victoriei se cauta... sponsori

Quote
[...]
Astfel, în proiectul de buget pe anul în curs, care urmează să fie adoptat joi după-amiază de către Consiliul Local Timişoara, sunt prevăzuţi, în programul de investiţii, doar câte 90.000 de lei, bani de studii de fezabilitate şi proiecte tehnice, pentru pasajul Jiul, pasajul Popa Şapcă şi noul pasaj care se doreşte a fi construit în zona Solventul. Nu sunt alocaţi bani pentru execuţie. Explicaţia autorităţilor?
,,În această etapă am alocat bani numai pentru studii şi proiecte pentru că timpul necesar pentru realizarea documentaţiilor este mai lung decât cel estimat iniţial, având în vedere că CFR necesită o analiză a proiectelor după criterii proprii, ceea ce nu se întâmplă la alte tipuri de lucrări şi, adăugând şi acel interval de timp, în coroborare cu faptul că abia în luna aprilie, din motive independente de noi, putem vota bugetul, nu mai este fezabil să înceapă execuţia în prima jumătate a anului. Săptămâna trecută am avut o discuţie cu reprezentanţii CFR şi am discutat câteva aspecte tehnice, ei au prezentat care sunt şi exigenţele speciale pe care le are CFR. Proiectul nostru şi documentaţia vor trebui să fie avizate şi de CFR", afirmă primarul Nicolae Robu.
[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Quote from: iuli on December 21, 2012, 04:43:08 PM
Niste vesti pe surse...
Pe surse de a doua mana, la anul (2013) se vor incepe constructia centurii Timisoarei est si sud.
Pe surse de prima mana, la anul se va incepe constructia drumului care va lega Mosnita de centura, drumul care va lega Urseni de Giroc si va fi finalizat drumul de legatura dintre Urseni si Timisoara.

Quote from: iuli on January 28, 2013, 03:42:39 PM
De Giroc (pe surse) se pare ca sunt sanse foarte mari sa se realizeze anul asta, dar despre Mosnita ma indoiesc ca anul asta sau anul urmator.
Daca mai am vesti fiti siguri ca am sa va anunt primii.::)

@ iuli, ce mai stii de la sursele tale? Incepe ceva anul asta?

iuli

Din păcate nu am mai avut întâlniri cu sursele. Alte surse, însă, din primăriile de lângă Timișoara discută despre centură că va fi primi fonduri și poate se termină ceva licitații dar să înceapă ceva lucrări, mă îndoiesc, deși unii sunt destul de optimiști.
Când voi mai afla ceva vă voi ține la curent.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog