[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Time-and-Space

n-am spus ca e uslamist si nici nu am facut alt atac la persoana. sunt impotriva auto in oras si el propune asta vorbind de cat de mult ii ia sa conduca dimineata pana la primarie( intr-o declaratie recenta), pai sa se uite la alternative. vorbeste de parcare subterana la modex, ok, dar daca vrea si pasaj acolo va fi o lucrare de anvergura. nu am facut politica, si sa stii ca iti scapa si tie cateodata. anyhow da la subiect si fara politica sunt de acord. pur si simplu sunt impotriva d-lui profesor.

Time-and-Space

si celalat comment e o informatie pe care o am de la cei ce interactioneaza cu dumnealui. e guraliv deci vom auzi de multe proiecte SF.

paulst

so daca ar trece pe sub piata doar mijloacele de transport in comun? transport in comun eficient=mai putini oameni in conserve pardon, masini

savagedanyro

Un articol trist depre realitatea cruda a situatiei podurilor din Timisoara.

http://www.opiniatimisoarei.ro/foto-podurile-expirate-ale-timisoarei-majoritatea-au-iesit-din-garantie-si-sunt-un-pericol-iar-la-un-cutremur-se-prabusesc/14/09/2012

Stiu ca unii dintre userii de pe acest forum au acces la poze frumoase cu aceste elemente de arta din oras.
Poate binevoiesc sa le posteze.

Incerc si eu sa vad ce pot gasi prin arhive.

...live the moment...

radutm

QuoteTraseu alternativ pentru șoferi când vor începe lucrările la Pasajul Michelangelo. Vezi ce soluție a găsit primarul!
.....
Vom face o prelungire a bd. Sudului pe unde este linia de cale ferată uzinală dezafectată nefuncțională până la strada Podeanu în ideea de a crea un traseu alternativ până pe strada Pestalozzi pe axa sud-nord. Am fost sâmbătă pe teren și am umblat prin bălăriile care sunt pe calea ferată. Proiectul în sine va fi unul mai mare și va cuprinde inclusiv legarea străzii Musicescu de bd. Mareșal Constantin Prezan. Se va putea ajunge pe acest nou traseu de pe strada Musicescu, pe bd. Sudului, bd. Prezan, str. Podeanu până pe str. Pestalozzi. Lucrările se vor finaliza în 2013, a precizat primarul Nicolae Robu.
Sursa: http://oradetimis.oradestiri.ro/traseu-alternativ-pentru-%C8%99oferi-cand-vor-incepe-lucrarile-la-pasajul-michelangelo-vezi-ce-solu%C8%9Bie-a-gasit-primarul/actualitate/2012/10/30/

Daca ati vazut pe unde proiectul, va rog sa puneti un link sau o poza. Ma gandesc ca primarul se referea la alternativa asta:

Nu mi-e clar cum se va racorda mai apoi cu Pestalozzi.

Iar prelungirea Sudului catre Musicescu ar fi pe directia asta, dar acolo exista deja imobile private, nu stiu care este propunerea lor:

cont inchis

radutm

QuoteNoi demersuri pentru largirea pasajelor Jiul si Popa Sapca: se fac alte studii si proiecte
Luna aceasta au loc licitaţiile pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru realizarea unui pasaj pe sub calea ferată în zona Solventul şi lărgirea pasajelor Popa Şapcă şi Jiul din Timişoara. Strada Popa Şapcă va fi lărgită de la Punctele Cardinale până la capăt, bulevardul Antenei va avea patru benzi de circulaţie şi în zonă va apărea o nouă giraţie, iar la pasajul Jiul vor fi cinci benzi, spun reprezentanţii primăriei.

.............

Strada Popa Şapcă se va proiecta pentru 14 metri partea carosabilă, va avea patru benzi de circulaţie de la Punctele Cardinale până la celălalt capăt, spun reprezentanţii municipalităţii, se va lărgi pasajul CF, bulevardul Antenei, la fel, va fi lărgit la patru benzi şi se va proiecta o giraţie pentru racordarea acestei artere la inelul II de circulaţie, lucrare pentru care au fost aprobate deja unele schimburi de terenuri. Giraţia improvizată cu parapeţi de plastic de lângă mall va dispărea.

Strada Jiul va fi lărgită la patru benzi de la Splaiul Nicolae Titulescu la bulevardul Republicii, pe sub pasajul CF vor fi cinci benzi de circulaţie potrivit autorităţilor locale şi se va analiza posibilitatea modificării înălţimii sub pasaj.
................
Tot luna aceasta va avea loc şi licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie pentru un nou pasaj în zona Solventul. Este vorba de un pasaj rutier inferior pe sub calea ferată care face legătura între Calea Bogdăneştilor şi strada Gării, trotuare şi piste pentru biciclişti.

Sursa: http://www.tion.ro/noi-demersuri-pentru-largirea-pasajelor-jiul-si-popa-sapca-se-fac-alte-studii-si-proiecte/1199663
cont inchis


MHN

Fara politica, doar despre starea infrastructurii: legat de situatia creata in urma ninsorii din 8-9 Decembrie 2012, personal, sunt destul de dezamagit de rezultatele actiunii de deszapezire.
Insa, in discordanta cu primarul, care a acordat o nota invers proportionala cu eficienta celor doi prestatori principali responsabili de aceasta activitate dar care, totusi, este nemultumit de ADP (vezi Primaria Timisoara desfiinteaza ADP si inlocuieste sistemul de parcare) si de RATT (vezi Nicolae Robu ii cere demisia directorului RATT).

Statie de tramvai in TM:
Quote
sursa

iuli

Niste vesti pe surse...
Pe surse de a doua mana, la anul (2013) se vor incepe constructia centurii Timisoarei est si sud.
Pe surse de prima mana, la anul se va incepe constructia drumului care va lega Mosnita de centura, drumul care va lega Urseni de Giroc si va fi finalizat drumul de legatura dintre Urseni si Timisoara.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Super! Ar fi extraordinar. Centura "mica", da? Fonduri UE?

iuli

Nu mai stiu pe ce fonduri a fost partea de nord, cred ca tot UE... Va avea aceasi finantare pentru ca e pe acelasi proiect. Sa vedem totusi cat sunt de incredere sursele  8)
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Schimbarea sistemului de taxare pentru parcare

QuoteTimisorenii vor putea parca dupa un alt sistem de parcare din 2013. La inceputul anului se va decide cum va fi inlocuit TelParkul, pe care primarul Nicolae Robu a anuntat ca-l desfiinteaza.

Ca sa decida ce pune in locul TelPark, primarul Robu se consulta cu timisorenii de pe Facebook.

"TelPark va disparea si in locul lui vom introduce un sistem care va fi cu certitudine mult mai apreciat de catre cetateni, facut realmente in interesul lor. Am lansat consultari pe acest subiect pe Facebook, am deja zeci de opinii exprimate. Am cerut cetatenilor sa-mi spuna ce i-a nemultumit cel mai mult la sistemul TelPark, ce le-a placut la acest sistem", ne-a spus primarul Robu.

[...]
sursa

MHN

Un articol interesant, bine documentat:

QuoteTelpark - o ţeapă demnă de manual!

Sistemul "Telpark" de parcare din Timişoara, care va deveni în curând istorie, ar putea figura într-un manual al ţepelor pe bani publici trase în România anilor '90. Pe bază de relaţii interpersonale de o sorginte mai degrabă siciliană decât timişoreană, unii s-au umplut buzunarele, iar timişorenii au fost minţiţi că au parte de un sistem de parcare "civilizat, fără de care s-ar instala haosul în oraş".

Din banii încasaţi timp de 14 ani de la şoferi nu a fost construită nici măcar o parcare nouă. Conducerea actuală a municipalităţii doreşte să desfiinţeze Telpark-ul şi să-l schimbe cu un alt sistem, mai transparent. Gratis nu se va putea parca în Timişoara, o astfel de variantă fiind exclusă din orice oraş aglomerat contemporan. Totuşi, ar fi bine măcar să ştim ce se întâmplă cu banii. Primul pas a fost deja făcut: societatea ADP (Administrarea Domeniului Public), cea care gestiona sistemul de parcare, a fost decapitată şi absorbită de Drumurile Municipale.

Pe la sfârşitul anilor '90, modul de parcare în oraşul de pe Bega nu era încă o problemă atât de stringentă, dar numărul de autoturisme dădea semne serioase de creştere. O idee încolţită în minţile isteţe ale unor apropiaţi ai primăriei, mult plimbaţi prin oraşul maghiar Szeged, cu care Timişoara s-a înfrăţit oficial la începutul anului 1998, avea să dea roade foarte bogate pentru iniţiatori. "Ce-ar fi să cumpărăm licenţa de sistem de parcare de la Szeged şi să facem şi noi un ban?" pare a fi întrebarea care a stat, de fapt, la baza implementării acestei fantezii cu tichete.

S-a încropit în graba mare firma Huropark SRL, având ca acţionari o firmă timişoreană şi două maghiare, care a început să strângă roadele unei asocieri scump plătite de timişoreni. Licenţa Telpark a costat 75.000 de dolari, iar programele şi know-how-ul, încă 50.000 de dolari. Huropark, care avea ca singur acţionar român firma Veltona (unul dintre cei doi patroni era Nagy Vencel, un apropiat al fostului director ADP, Liviu Barbu) şi nu mai mult de doi angajaţi, s-a asociat în participaţiune cu ADP, devenind părtaşă la beneficiile sistemului Telpark în proporţie de 26 la sută, pe timp de cinci ani, din 1998 până în 2003.

Despre banii încasaţi din parcări nu se mai ştie nimic, pentru că în investiţii noi aceştia nu se regăsesc. De fapt, conform unui control al Gărzii Financiare, în tot acest timp, Huropark şi-a tras în conturi în jur de 40 la sută din profitul brut al Telpark.

Bun pentru import
În timp ce timişorenii erau aburiţi că sistemul de parcare a fost "importat" şi în alte oraşe din România, municipalităţile din Satu Mare (2001) şi Târgu Mureş (1999), care au muşcat momeala, nu au mai ştiut cum să scape de el. În contul Huropark au mai intrat, însă, vreo 80.000 de dolari de la Satu Mare şi alte 40.500 de dolari (plus TVA) de la Târgu Mureş, dar aceste asocieri s-au încheiat prost, ori prin procese, ori prin rezilierea contractelor de asociere.

Doar la Timişoara, sistemul i-a făcut pe băieţii deştepţi să prospere. Un calcul din anul 2006 arată că din cele 13,7 milioane de lei încasate de la implementarea sistemului, pentru amenajarea de parcări s-au folosit doar 2,6 milioane. Pe parcursul a şase ani, profitul net a ajuns la aproape 4,5 milioane de lei. În perioada 2008-2012, conducerea ADP a fost foarte reticentă în oferirea de detalii asupra banilor investiţi în parcări.

Huropark e istorie
După ce şi-a umplut teşchereaua, Huropark SRL a devenit, pas cu pas, istorie. Mai întâi, în martie 2003, şi-a mutat sediul din clădirea ADP de pe malul Begăi, pe strada Paris 2A, cu totul întâmplător, lângă cel al firmei Veltona. De unde până atunci avusese ca acţionari două firme maghiare, Varimex KFT din Miskolc şi  Szepark Szegedi Parkolasi KFT din Szegd, cu reprezentanţi doi cetăţeni maghiari, în anul 2005, se constată o schimbare: toate cele trei firme asociate în Huropark sunt reprezentate legal de Nagy Vencel şi Nojidar Tomici, care devin administratori pe o perioadă nelimitată.

În 29 mai 2011, Huropark este lichidată de cei Nagy Vencel şi dispare în negura istoriei, după ce şi-a încheiat misiunea de căpuşare a bugetului local. "Întrucât societatea nu deţine active, nu se pune problema transmiterii dreptului de proprietate asupra vreunui bun aparţinând societăţii", se arată în actul din Monitorul Oificial.

Ce-am avut şi ce-am pierdut...
De fapt, de-a lungul existenţei sistemului Telpark, nici măcar nu s-au edificat parcări, singurele investiţii fiind stâlpii cu inscripţia Telpark amplasaţi la capetele a sute de străzi din Timişoara şi câteva sute de metri pătraţi de asfalt. S-a plătit un bir şi cam atât. ce va face, în continuare, municipalitatea?

"Am decis desfiinţarea sistemului de parcare Telpark, dovedit extrem de neagreat de către timişoreni. Evident, în locul lui, va trebui să instituim un altul. Îmi doresc ca noul sistem să fie în cât mai bun acord cu aşteptările timişorenilor", susţine primarul Nicolae Robu, care ar vrea ca sistemul timişorean să se bazeze pe cele mai avansate tehnologii în domeniu.

Ce fac alţii?
Oraşele româneşti mari şi-au implementat, în mare parte, propriile lor sisteme de parcare, la fel ca şi cele din străinătate. Cam peste tot, au fost construite parcări noi, subterane, dar şi supraterane, ceea ce ne face să ne dăm seama că suntem cam în urmă în această privinţă. Mai peste tot, parcarea în centrele istorice ale oraşelor este destul de costisitoare şi se bazează pe parcometre, care acceptă şi fracţiuni de oră.

În privinţa utilizării domeniului public pentru parcare, adică a unei benzi din străzile obişnuite, la Craiova, de exemplu, fiecărui posesor de autoturism i se percepe o taxă suplimentară, care se încasează o dată cu achitarea impozitului pentru maşină. La Arad, la Cluj şi în alte oraşe există parcometre. Municipalităţile îi taxează, în general, modic, pe riverani. Aşa se face că, dacă vestea bună este că am scăpat de caracatiţa Telpark, este greu de crezut că vom avea parte, în Timişoara, de parcare gratuită, dar am putea avea avantajul de a şti ce se întâmplă cu banii noştri.
sursa

savagedanyro

...live the moment...

radutm

QuotePasajul Jiul, primul pe lista de treceri pe sub calea ferata in Timisoara care ar trebui sa intre in santier. Nu sunt bani, iar primarul Nicolae Robu vrea sa ia credite
Specialistii Directiei Tehnice din cadrul Primariei Timisoara au finalizat licitatiile pentru atribuirea studiilor de fezabilitate pentru cele trei pasaje pe sub calea ferata din Timisoara, adica Jiul, Popa Sapca si cel care se va face la Solventul.

Reprezentantii Primariei Timisoara au semnat deja contractul de atribuire. Toate cele trei studii de fezabilitate vor fi facute de o firma din Iasi, care a venit cu cel mai bun pret la licitatii.

Fiecare studiu costa cate 15.400 de euro. Acestea ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul lunii mai. Proiectantul incepe deja treaba pentru pasajul Jiul, urmand ca saptamana viitoare sa aiba o intalnire cu reprezentantii CFR, a anuntat seful Directiei Tehnice, Culita Chis.
...........
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/pasajul-jiul-primul-pe-lista-de-treceri-pe-sub-calea-ferata-in-timisoara-care-ar-trebui-sa-intre-in-santier-nu-sunt-bani-iar-primarul-nicolae-robu-vrea-sa-ia-credite/22/01/2013
cont inchis