Aeroporturile vecinilor Romaniei

Started by infraAdi_ro, November 01, 2016, 07:30:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

infraAdi_ro

Limak, VTB Capital şi Flughafen Zuerich vor face o ofertă comună pentru concesionarea aeroportului Sofia



"Limak Holding (grup turc), împreună cu banca rusă VTB Capital şi firma elveţiană Flughafen Zuerich vor face o ofertă comună pentru a obţine concesionarea aeroportului din Sofia.

Limak, VTB Capital şi Flughafen Zuerich ar urma să concesioneze aeroportul  pe o perioadă de 35 de ani, a declarat marţi pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.

Guvernul bulgar speră că tranzacţia de concesionare a aeroportului din Sofia ar urma să aducă 1,2 miliarde leva (695 milioane de dolari) la bugetul statului.

Potrivit condiţiilor publicate pe pagina de Internet a Ministerul Transporturilor, firmele care doresc să participe la licitaţie trebuie să aibă o experienţă de operator al unui aeroport internaţional cu un trafic de cel puţin şase milioane de pasageri pe an, să dispună de echipamentul tehnic necesar şi personalul calificat, să aibă experienţă în construcţia de infrastructuri aeroportuare şi să ofere garanţii de finanţare.

Iniţial, Ministerul Transporturilor din Bulgaria a informat că termenul limită pentru depunerea ofertelor este 20 octombrie dar luna trecută autorităţile bulgare au decis să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor cu o lună, până la data de 18 noiembrie, datorită interesului crescut manifestat de investitori.

Grupul turc Limak Holding este unul din investitorii implicaţi în construcţia celui de-al treilea aeroport din Istanbul. În luna aprilie firma turcă a câştigat dreptul de a finaliza construcţia şi a opera timp de 25 de ani aeroportul Blaise-Diagne din Senegal.

Aeroportul din Sofia are două terminale cu o capacitate anuală maximă de 4,4 milioane de pasageri. În 2015, traficul de pasageri pe aeroportul din Sofia a crescut cu 7% până la patru milioane de pasageri. Compania aeriană irlandeză Ryanair intenţionează să deschidă o bază de operaţiuni pe aeroportul Sofia. "

http://www.capital.ro/limak-vtb-capital-si-flughafen-zuerich-vor-face-o-oferta-comuna.html
Romania are un viitor doar daca are prezent!

infraAdi_ro

A fost redeschis primul segment reconstruit al pistei Aeroportului Internaţional Chişinău

Reconstrucţia pistei de aterizare/decolare reprezintă o etapă importantă a proiectului amplu de dezvoltare şi modernizare a principalei porţi aeriene a ţării realizat de către "Avia Invest" - compania-administrator al Aeroportului Internaţional Chişinău.

Un segment al pistei cu o lungime de 1 km a fost reconstruit iar actualmente este deja operabil. Toate procesele tehnologice au fost organizate în aşa fel, încât să fie posibilă derularea lucrărilor de reconstrucţie fără suspendarea curselor aeriene pe aeroportul Chişinău şi restricţionarea traficului aerian.

La reconstrucţia acestui obiect a participat compania ,,Exfactor-grup", în colaborare cu ,,Strabag Grup"- compania germană cu renume mondial. De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, "Strabag Grup" a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, etc.

Lucrările au fost efectuate conform proiectelor realizate în cele mai mari aeroporturi Europene, cu respectarea celor mai înalte standarde.

La reconstrucţia pistei au fost implicaţi peste 150 de lucrători şi 50 unităţi de tehnică specială. La fel, au fost aduse suplimentar echipamente tehnice speciale moderne, printre care: dispozitive pentru transportarea betonului, echipamente de aplicare a betonului, mecanisme de acoperire şi netezire a betonului etc.

Procesul de reconstrucţie a învelişurilor pistei este unul complex, efectuat pe etape şi a presupus lucrări masive inclusiv lucrări de demolare a învelişurilor vechi a pistei şi prelucrarea acestora cu utilaj special – concasator care separă armătura de pietriş; lucrări de terasament; stabilizare a solului, a stratului din pietriş, beton uscat şi a stratului superior din beton de marcă înaltă. Amestecurile de beton au fost produse de uzina giganţilor construcţiilor ,,Strabag Grup", utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe AIC. Procesul de fabricare a fost automatizat ceea ce a permis deservirea acestuia de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de ,,Strabag Grup". Reamintim faptul că a fost produsă o cantitate de 200 m3 beton pe oră, ceea ce depăşeşte de 3 ori capacitatea maximă de producere a uzinelor existente în RM.

În urma lucrărilor de reconstrucţie efectuate pe primul segment al pistei, a fost majorat indicele capacităţii portante a învelişurilor acesteia până la o valoare mai mare de 70 unităţi, în locul indicelui PCN 51 existent anterior. Mai mult decât atât, în rezultatul reconstrucţiei primului segment al pistei, aceasta a fost deja extinsă în lăţime de la 45 m până la 60 m actuali. La fel, au fost finalizate lucrările de schimbare şi modernizare a sistemului balizajului luminos a pistei pe segmentul de 1 km, ceea ce va permite aeronavelor să efectueze în siguranţă procedurile de aterizare inclusiv în condiţii de vizibilitate redusă.

Ulterior, după reconstrucţia întregii piste, AIC va putea primi şi deservi fără restricţii toate tipurile de aeronave inclusiv avioane de capacităţi mari precum Boeing 777, 767, 787; Airbus A330, A340, A310. Drept urmare a lucrărilor efectuate, va creşte şi capacitatea operaţională a aeroportului, astfel încât pe AIC va fi asigurat un trafic de 21 nave/oră, ceea ce va creşte considerabil interesul mai multor companii aeriene noi de a opera de pe aeroport.

Menţionăm faptul că, actualmente, lucrări de reparaţie şi reconstrucţie se desfăşoară simultan în mai multe direcţii şi cuprind aria atât a terminalului cât şi a aerodromului. O parte din obiectivele propuse au fost deja realizate cu succes, compania administrator implementând cele mai eficiente soluţii astfel încât Aeroportul Internaţional Chişinău să se menţină ca unul dintre cele mai moderne şi sigure aeroporturi din regiune."

http://www.airport.md/news-ro/6323/


Romania are un viitor doar daca are prezent!

Ionut

Bulgaria vrea să obţină 600 mil. euro de la viitorul concesionar al aeroportului din Sofia

Bulgaria va încerca să obţină investiţii de cel puţin 600 milioane de euro în aeroportul internaţional din Sofia de la compania care va câştiga licitaţia viitoare pentru contractul de concesionare a aeroportului, relatează Seenews.com. În plus, compania respectivă va trebui să facă o plată anuală de 10% din veniturile totale generate din operarea aeroportului, dar nu mai puţin de 15 milioane de leva (7,67 milioane de euro), a anunţat ministrul bulgar al transporturilor Ivailo Moskovski.

ZF

tom_sawyer

Manchester Airports se aliază cu o companie chinezească în oferta pentru concesionarea aeroportului din Sofia

Manchester Airports Group (MAG) a anunţat că a ales drept partener compania chinezească de stat Beijing Construction Engineering Group (BCEG) pentru depunerea unei oferte privind un contract de concesionare pe 35 de ani a aeroportului internaţional din Sofia, relatează Seenews.com.

Strategia MAG se bazează pe introducerea unor noi rute din Sofia către Belgrad, Zagreb, Sarajevo şi Tirana, cât şi alte capitale europene. Compania a analizat potenţialul aeroportului din Sofia timp de peste doi ani, iar acesta ar putea deveni cea mai mare investiţie a sa din afara Marii Britanii.

ZF

Ionut

Bulgaria selectează cinci ofertanţi pentru concesionarea celui mai mare aeroport al ţării, din Sofia

Până în iunie, guvernul bulgar va trebui să decidă cine va opera aeroportul din ce în ce mai aglomerat şi mai profitabil din capitala ţării: un consorţiu anglo-chinez, doi operatori germani, compania franceză ADP sau operatorul aeroportului din Copenhaga, relatează Balkan Insight.

Autorităţile bulgare au anunţat că au acceptat ofertele tuturor celor cinci ofertanţi internaţionali pentru concesionarea aeroportului din Sofia. Ministrul bulgar al transporturilor Rossen Zhelyazkoy a anunţat că procedura de selecţionare care va conferi consorţiului selectat un drept pe 35 de ani de a dezvolta cel mai mare aeroport al Bulgariei va fi finalizată până la începutul lunii iunie.

Printre cei cinci ofertanţi se numără şi Manchester Airports Group, o companie britanică ce operează trei aeroporturi. Toate aeroporturile operate de aceasta au înregistrat o creştere importantă a numărului de călători şi măr­furi, de 30-40%, din momentul preluării manage­men­tului de către grup.

Contractul de concesiune pe 35 de ani ar urma să gene­reze venituri de 3,4 miliarde de euro pentru compania câşti­gătoare, în timp ce statul se aşteaptă să câţtige cel puţin 600 milioane de euro de pe urma acordului şi încă 600 milioane de euro sub formă de investiţii într-un terminal nou, al treilea, al aeroportului, şi posibil o nouă pistă.

Prima tranşă pe care compania selectată o va plăti ca parte a acordului de concesionare este aşteptată a fi injectată în compania feroviară de stat adânc îndatorată a ţării. Ofertele au fost depuse pe 11 aprilie după ce procedura anterioară a fost anulată de către guvernul premierului Boiko Borissov în mai 2017. Un nou apel pentru oferte a fost lansat în iunie 2018. Anterior, guvernul interimar al lui Ognyan Gerdzhikov anulase licitaţia anterioară şi a relansat procesul în martie 2017, susţinând că ofertele depuse nu servesc interesului public. Cu o zi înainte de lansarea ofertelor, aeroportul din Sofia şi-a publicat primul raport financiar anual, acesta indicând o creştere de 11% a profiturilor la 6,3 miliarde de euro în 2018.

Aeroportul a înregistrat aproape 7 milioane de pasageri anul trecut, cu 7,3% mai mulţi decât în anul anterior, în principal datorită unei creşteri a zborurilor charter către destinaţii non-europene şi zboruri interne.

ZF

TibiV

#5
Nici Ziarul Financiar nu mai este ce a fost odata...
Quote from: Ionut on May 13, 2019, 09:55:45 AM
Cu o zi înainte de lansarea ofertelor, aeroportul din Sofia şi-a publicat primul raport financiar anual, acesta indicând o creştere de 11% a profiturilor la 6,3 miliarde de euro în 2018.
Ufff... Problema dificila asta cu ordinele de marime... (milioane, miliarde... tot pe acolo...)

LE
In urma unei mici atentionari a directorului ZF, miliardele s-au transformat in milioane.... (Pe site, ca varianta tiparita asa ramane forever...)
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

 A fost ales concesionarul pentru Sofia Airport:

https://www.novinite.com/articles/198695/French-German+Consortium+Wins+Sofia+Airport+Concession+Tender



French-German Consortium Wins Sofia Airport Concession Tender

Bulgaria has picked consortium asset manager comprising Meridiam, Strabag and Munich Airport to run and operate Sofia Airport for 35 years, DFNI Online reported citing Bulgaria's transport minister.

The consortium is to invest more than EUR 600 mln for the airport's development and has offered an annual concession fee of EUR 24.5 mln.

It has previously operated at LaGuardia Central Terminal, Queen Alia International Airport, Ivato International Airport and Facesne Airport.

The overall development project is expected to boost the economic growth and tourist development of the country.

© 2019 All rights reserved. Citin


b1

Militarii ruşi au abandonat aeroportul Antonov din Hostomel, în apropierea capitalei ucrainene, unde s-au dat lupte încă din prima zi a invaziei Rusiei în Ucraina, în 24 februarie.

Imagini publicate pe Twitter arată mai multe avioane distruse la sol în timpul luptelor, inclusiv epava celebrului avion Antonov AN-225 Miria, distrus în hangarul său în primele zile ale invaziei, când ruşii au ocupat aeroportul Hostomel.









Video.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

reed


tom_sawyer

#10
🛫 Decis: din 18 ianuarie 2024, Aeroportul Internațional Chișinău va avea abrevierea RMO (Republica Moldova 🇲🇩). Precedenta abreviere KIV - o prescurtare de la denumirea rusească Kishinev - nu va mai apărea pe tabelele de zboruri. Călătorii plăcute!

facebook.com/SpinuAndreiMD

tom_sawyer

Ungaria și grupul francez Vinci au cumpărat Aeroportul Budapesta pentru 4,3 miliarde de euro. Statul maghiar va avea pachetul majoritar de acțiuni – surse Bloomberg

Vehiculul deţinut de statul ungar Corvinus International Investment Zrt. şi grupul francez de construcţii Vinci SA au ajuns la un acord privind preluarea tuturor acţiunilor la aeroportul internaţional din Budapesta de la acţionarul majoritar AviAlliance şi acţionarii minoritari, într-o tranzacţie care evaluează aeroportul la 4,3 miliarde de euro, au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea tranzacţiei, relatează Agerpres.

Noii proprietari au plătit 3,1 miliarde de euro pentru acţiunile la Budapest Airport Zrt. şi au preluat datorii nete în valoare de 1,2 miliarde de euro, au precizat sursele. Ungaria va deţine o participaţie de 80% la aeroportul internaţional din Budapesta, iar Vinci va deţine restul acţiunilor, au mai dezvăluit sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul.

AviAlliance GmbH, operatorul şi cel mai mare acţionar la aeroportul din capitala Ungariei, a confirmat tranzacţia cu Corvinus Zrt. şi Vinci Airports într-un comunicat de presă, dar nu a dezvăluit detaliile legate de termenii financiari ai tranzacţiei.

Înainte de această vânzare, principalul acţionar la aeroportul internaţional din Budapesta, cu o participaţie de 55,44%, era AviAlliance, firmă deţinută de fondul de pensii canadian Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments). Alţi acţionari sunt Malton, o subsidiară a fondului suveran de investiţii GIC Special Investments din Singapore, care controla o participaţie de 23,33%, şi fondul canadian care deţinea restul de 21,23%.

Iniţial, AviAlliance GmbH nu avea intenţia de a vinde aeroportul. Însă a intrat în discuţii cu Guvernul ungar după ce acesta din urmă a purtat timp de mai mulţi ani o campanie de înlăturare a actualilor acţionari pe motiv că nu investesc suficient în dezvoltarea aeroportului, acuzaţie dezminţită de echipa managerială.

economica.net