Calea ferata 409 Salva-Viseu de Sus-Sighetu Marmatiei

Started by nenea_hartia, September 21, 2012, 02:47:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia







- lucrări de artă acoperite de ,,junglă":



- km 531: ne apropiem de tunel:


nenea_hartia

- intrarea în tunelul de circa 700 m de la Săliştea de Sus (către Vişeul de Jos):






nenea_hartia

- zona de după ieşirea din tunel:







- podeţe şi ziduri de sprijin încă solide:



nenea_hartia


nenea_hartia



- ne apropiem de triajul Vişeu de Jos; aici calea ferată Salva–Vişeu de Jos întâlneşte linia Vişeu de Jos-Borşa, acum abandonată:




- cap de linie, gara Vişeu de Jos:



Ionut

Exceptional reportajul!!! Multumim! :) N-am inteles foarte bine ce trenuri circula pe-acolo, este cat de cat folosita linia?

bogdymol

Multumesc de poze nenea_hartia! Sunt superbe!

Eu personal am amintiri cu aceasta linie... acum multi ani mergeam cu trenul la bunici pe acolo.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

Oooo... Am mers o singura data pe linia asta, acum muuuulti ani dar din pacate era noapte si nu am vazut prea bine peisajele :(
Superb!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

nenea_hartia

Quote from: Ionut on September 22, 2012, 04:00:18 PM
Exceptional reportajul!!! Multumim! :) N-am inteles foarte bine ce trenuri circula pe-acolo, este cat de cat folosita linia?
Toate trenurile spre nordul Maramureşului (Vişeu de Sus, Sighetu Marmaţiei) trec pe acolo. Sunt trei Regio dus şi trei întors pe zi.

nenea_hartia

#24
- tunelul mic de la Săcel (am pus ceva poze şi la Tuneluri feroviare); în zilele noastre s-ar fi făcut cu siguranţă un debleu acolo, tăindu-le oamenilor pământul:








- kilometrul CF de la intrarea în tunel:



- podul metalic de la ieşirea din tunel către Dealu Ştefăniţei:



s/2

Ma gandeam daca n-ar fi oportun sa se lege Sighetu Marmatiei si de Baia Mare printr-o linie de CF. Adica, daca tot se va face (candva) tunelul acela rutier pe sub Gutai, de ce nu i-ar face si un "fir" de CF? E usor straniu ca in secolul XXI cele 2 municipii ale unui judet sa nu aiba linie directa de CF intre ele.

s/2


nenea_hartia

Quote from: s/2 on December 30, 2012, 10:28:35 AM
Ma gandeam daca n-ar fi oportun sa se lege Sighetu Marmatiei si de Baia Mare printr-o linie de CF. Adica, daca tot se va face (candva) tunelul acela rutier pe sub Gutai, de ce nu i-ar face si un "fir" de CF? E usor straniu ca in secolul XXI cele 2 municipii ale unui judet sa nu aiba linie directa de CF intre ele.
Cred că trebuie accentuat pe cândva. Sincer, nu cred că am mai văzut o intrare atât de grea într-o reședință de județ cum e intrarea în Baia Mare prin Pasul Gutâi. Credeam că nu se mai termină serpentinele. Ăștia sunt o mână de oameni și sunt săraci și ei, dar tot au făcut un tunel foarte folositor. Îmi dau seama că sună defetist, însă eu nu cred că la noi se va construi așa ceva în următorii 50 de ani. Referitor strict la Pasul Gutâi, acum se reabilitează cu bani europeni DN18, iar pasul se află pe lotul grecilor de la Aktor. Ceea ce înseamnă că un ipotetic tunel cu greu va putea beneficia de finanțare UE, pentru că am risca să fim obligați să returnăm banii cheltuiți pentru DN (dublă finanțare).
Există totuși și vești bune din județul MM: calea ferată Vișeu de Sus-Borșa, închisă acum 4 ani după ce a fost avariată de viituri, a fost redeschisă de circa o lună.

Quote from: s/2 on December 30, 2012, 10:31:01 AM
Oricum, foarte faine fotografiile, Nenea_hartia.
Mulțumesc. :)

s/2

Quote from: nenea_hartia on December 30, 2012, 06:37:38 PMCred că trebuie accentuat pe cândva. Sincer, nu cred că am mai văzut o intrare atât de grea într-o reședință de județ cum e intrarea în Baia Mare prin Pasul Gutâi. Credeam că nu se mai termină serpentinele. Ăștia sunt o mână de oameni și sunt săraci și ei, dar tot au făcut un tunel foarte folositor. Îmi dau seama că sună defetist, însă eu nu cred că la noi se va construi așa ceva în următorii 50 de ani. Referitor strict la Pasul Gutâi, acum se reabilitează cu bani europeni DN18, iar pasul se află pe lotul grecilor de la Aktor. Ceea ce înseamnă că un ipotetic tunel cu greu va putea beneficia de finanțare UE, pentru că am risca să fim obligați să returnăm banii cheltuiți pentru DN (dublă finanțare).
Există totuși și vești bune din județul MM: calea ferată Vișeu de Sus-Borșa, închisă acum 4 ani după ce a fost avariată de viituri, a fost redeschisă de circa o lună.

O mana de oameni, poate si saraci, dar cu mentalitate de invingator. Ma uitam la Bulatovic & comp si nu-mi venea sa cred (parca nu-mi vine nici acum) ca intr-un singur an au castigat si Liga Campionilor si Campionatul European si argintul la Olimpiada. Oare noi am avut vreodata un asemenea an?

Cat despre linia Viseu de Sus - Borsa, stau si ma intreb iarasi (retoric, evident, ca doar vorbim de Romania) daca nu s-ar impune o continuare pana la Iacobeni, pentru a lega astfel mai usor MM-ul Istoric de Moldova (Bucovina)... In plus ar fi si o linie "de forta" pentru turism. Zona e anormal de frumoasa (Pasul Prislop). Sper ca macar reabilitarea drumului sa se faca in timpul vietii noastre terestre.

nenea_hartia

Quote from: s/2 on December 30, 2012, 09:46:29 PM
Quote from: nenea_hartia on December 30, 2012, 06:37:38 PMCred că trebuie accentuat pe cândva. Sincer, nu cred că am mai văzut o intrare atât de grea într-o reședință de județ cum e intrarea în Baia Mare prin Pasul Gutâi. Credeam că nu se mai termină serpentinele. Ăștia sunt o mână de oameni și sunt săraci și ei, dar tot au făcut un tunel foarte folositor. Îmi dau seama că sună defetist, însă eu nu cred că la noi se va construi așa ceva în următorii 50 de ani. Referitor strict la Pasul Gutâi, acum se reabilitează cu bani europeni DN18, iar pasul se află pe lotul grecilor de la Aktor. Ceea ce înseamnă că un ipotetic tunel cu greu va putea beneficia de finanțare UE, pentru că am risca să fim obligați să returnăm banii cheltuiți pentru DN (dublă finanțare).
Există totuși și vești bune din județul MM: calea ferată Vișeu de Sus-Borșa, închisă acum 4 ani după ce a fost avariată de viituri, a fost redeschisă de circa o lună.

O mana de oameni, poate si saraci, dar cu mentalitate de invingator. Ma uitam la Bulatovic & comp si nu-mi venea sa cred (parca nu-mi vine nici acum) ca intr-un singur an au castigat si Liga Campionilor si Campionatul European si argintul la Olimpiada. Oare noi am avut vreodata un asemenea an?
Ce coincidență, tocmai am terminat de rearanjat și actualizat pagina asta. Mă uitam la echipele noastre din trecut. Incredibil cum n-am luat de-a lungul anilor decât două medalii (bronz și argint), deși pe la Națională s-au perindat nume ca Mariana Târcă, Valentina Cosma, Edith Török-Matei, Maria Török-Duca, Sorina Lefter, Cristina Vărzaru, Carmen Amariei, Simona Gogîrlă, Ionela Gâlcă, Valentina Elisei sau Luminița Huțupan. Dar majoritatea acestor jucătoare au strălucit când au jucat în altă țară (Huțupan și Vărzaru au 3 Ligi ale Campionilor câștigate, Amariei și Matei 2, Lefter, Târcă și Cosma 1). Da, mentalitatea...
Deși am abonament la meciurile Oltchim, parcă văd că nu vor câștiga Liga anul ăsta, chiar dacă au adus-o și pe Bulatović. Ne trebuie mentalitatea unei puștoaice aproape anonime de 22 de ani precum Milena Knežević, care să tragă echipa după ea până la medalia de aur. În fine...

Quote from: s/2 on December 30, 2012, 09:46:29 PM
Cat despre linia Viseu de Sus - Borsa, stau si ma intreb iarasi (retoric, evident, ca doar vorbim de Romania) daca nu s-ar impune o continuare pana la Iacobeni, pentru a lega astfel mai usor MM-ul Istoric de Moldova (Bucovina)... In plus ar fi si o linie "de forta" pentru turism. Zona e anormal de frumoasa (Pasul Prislop). Sper ca macar reabilitarea drumului sa se faca in timpul vietii noastre terestre.
Subiectul ăsta îl păstrăm ca să nu fim avertizați de off-topic, nu :D? Da, ar fi foarte bine s-o lungească până la Iacobeni. Dar tare mă tem că redeschiderea circulației are alte motive. Probabil știi că acum, din 15 în 15 minute, prin zonă circulă camioane cu remorcă încărcate până la refuz cu trunchiuri de copac. Moroșenii nu stau degeaba și probabil că drujba e cadoul de Crăciun care se face pe acolo celor mici. Ei bine, există cineva (link 1 și link 2) care e stăpân pe pădurile din zonă și are atestat AFER să-și care pe calea ferată tonele de lemn tăiat legal și ilegal. Să nu te mire că omul respectiv este acum primarul orașului Vișeu de Sus, votat democratic, și că firma lui a executat reparațiile necesare la calea ferată Vișeu de Sus-Borșa. Poate că omul, remarcând că a început reablilitarea DN18, a avut o viziune: odată cu un drum național reabilitat apar și echipele mixte Poliția Rutieră+ARR+cântar. Așa că, de ce să nu se pună din vreme la adăpost? Și de ce să nu-și mai ucidă încă o dată firava concurență - care nu va mai putea să transporte rutier buștenii așa cum o face în acest moment - printr-un nou monopol feroviar?