News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferata 409 Salva-Viseu de Sus-Sighetu Marmatiei

Started by nenea_hartia, September 21, 2012, 02:47:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dan tm


nenea_hartia

Iar în link-ul postat se pomenește de CLPS, care din ele e corect? :)

alin_simeriaveche

Oare exista vreo sansa sa intre aceasta linie in vreun program de reabiliare? Este pacat. Cred ca  in 10 ani pe aceasta linie nu se va mai putea circula.

Sealand01

E cea mai frumoasa linie de cale ferata din Romania

nenea_hartia

Aș dori să cumpăr cartea Olgăi Ștefan, dar văd că e epuizată.

Legat de linie, neapărat e necesar un RK cu păstrarea aspectului original al lucrărilor de artă, dar mă tem că nu vom pupa așa ceva. Mai degrabă se va întâmpla ceva ca la Grădiștea sau Budila și va fi închisă cu anii. :((

alin_simeriaveche

Quote from: Sealand01 on June 27, 2021, 12:27:15 AM
E cea mai frumoasa linie de cale ferata din Romania
Perfect de acord cu tine dar suntem subiectivi. Cred ca mai sunt si alte trasee si mai frumoase dar asta are ceva aparte. In fiecare an merg cumasina in Sighet pe ruta Reghin - Bistrita-Salva. Vad frumoasele poduri si linia de pe DN si pare tot mai uzata, parasita. Mare pacat!

ionutpunctro

#66
Eu sunt din Viseu de Jos si m-am plimbat cu trenul pe aceasta magistrala de zeci de ori :D Peisajele sunt superbe si de multe ori ma intalneam cu turisti care mergeau fie la Mocanita fie la Cimitirul Vesel (odata chiar m-am intalnit cu un om din Sri Lanka care venise la Mocanita, alta data eram in compartiment cu niste cehi si am baut Absint facut de casa..)

Locuiam aproape de gara din Viseu de Jos, iar la cateva sute de metri de gara se afla "cabinele", cladiri cu etaj unde se schimba macazul manual (cred ca si in ziua de azi se face la fel) si se urca/coboara bariera (care a fost automatizata recent). Mereu ma urcam, trageam de parghie si ieseam pe balcon si fluturam un steag galben cand trecea trenul (bineinteles cu acordul domnului de la CFR)  :lol:

Poze de pe Google Maps:











Gara Viseu de Jos a fost recent renovata si arata chiar ok. Pe langa localnicii care merg fie la Sighet, fie la Cluj (5h cu trenul, 2,5h cu masina...) este folosita si de multi turisti fiindca de aici sunt nevoiti sa apeleze la Taxi ca sa ajunga in Viseu de Sus, unde se alfa gara CFF din care isi initiaza traseul Mocanita de pe Valea Vaserului







Din povestile bunicilor, partea de sus a gari se folosea ca hotel pe vremea interbelica..




LATER EDIT:
Nu stiu daca e chiar legenda urbana rurala sau este adevarat insa mereu mi s-a spus ca aceasta linie nu poate fi inchisa chiar daca nu este suficient trafic de pasageri pentru ca este o cale ferata de interes nationala in caz de razboi (acum chiar si mai justificat). Probabil o sa fie reabilitata, cand insa nu stiu. Pe multe portiuni, in special pe viaducte, limita de viteza este 30km/h...


shift2rail

"Toti din judeteana Valcea/ Toti din U.T.C.-u/
Au plecat ca sa lucreze la Salva-Viseu/
De trei zile pe furtuna/ Noi suntem pe drum,/
 Ploaia ne spala vagonul,/ Cosul scoate fum"

qionescu1

Nu stiu daca e topicul potrivit dar pun asta aici. Tren Dilove Ukr - Valea Viseului Ro de doua ori pe zi. Cand te uiti la filmare si vezi ca partea ucrainiana pana la granita are linia bine intretinuta iar in Romania cum trece granita cum are limitare la 30 km/h, traverse de lemn... de e vai steaua noastra.

https://twitter.com/i/status/1615813611514957848

frunzaverde

E jale : care e tara saraca si in razboi, cu civilii bombardati, si care e tara sigura si bogata, parte a clubului celor mai bogate tari din lume? E clar ca Romania si-a gresit prioritatile si abordarile intr-un mod intolerabil si inacceptabil.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Pai si daca comparam Romania 1993 cu Romania 2023, la cum arata calea ferata atunci, acum trebuia sa avem TGV, daca ne miscam permanent si usor inainte, conform cresterii PIB-ului.

shift2rail

^nu "se doreste" LGV-TGV in Ro deoarece nu aduce voturi (cum aduc, de ex, autostrazile).

qionescu1

SI asta e automotorul cu care au venit. Se pare ca e nou si construit in Ukr in timpul razboiului!

https://twitter.com/AKamyshin/status/1615476992027291648

frunzaverde

#73
Confirm ca e nou, si confirm ca a fost finalizat in 2022, deci in razboi. Comanda e data in 2018.

Modelul se numeste DPKr3, prescurtare care vine de la Tren Diesel fabricat la Kriukiv, generatia 3. VS=140 km/h, trei segmente, 170 locuri. Si stiti ce e mai trist?

In Romania, tara de patru ori mai bogata, pasnica, membra UE, CFR Calatori nu are nici macar UN automotor comparabil ca modernitate sau dotari. Si dintre operatorii privati, exista doar 13 automotoare Diesel si 3 electrice de generatie comparabila (10 x X72500 Regiocalatori, 3 x IC2-urile ATC si 3 x Hyperion Softrans), folosite exclusiv pe rute de prestigiu, nu pe secundare ca Rahiv - Viseu...

Si stiti ce e si mai trist? Astea nu sunt nici macar cele mai moderne automotoare ucrainiene. Au 10 bucati Hyundai HRCS2 pentru lunga distanta, apte de 200 km/h, exploatate pre-razboi la 175 km/h. Romania nu are nimic nici macar similar cu ele. A, si sa le vedeti vagoanele de dormit... Ei au sute de bucati comparabile cu cele 9 70-91-uri de prestigiu pe care CFR Calatori le pune "exponat de export" doar pe Viena si Budapesta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

frate uite aici conceptie din minister raportat la aceasta linie

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t45p210-423-berlibas-sighetu-marmatiei-teresva

Trenul ăsta o să vină încărcat cu ţigări şi o să plece încărcat cu armament uşor şi muniţie.

Păi ei se plâng că noi nu am făcut o linie care are zero interes economic pentru noi. Dacă o doreau aşa de mult, puteau să o facă ei. Au utilaje pentru linie largă, au muncitori, linia oricum e non-TEN-T şi nu i se aplică STI-urile, deci puteau să o facă ei.