Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

perfidus

^ Ai dreptate, i s-a tot spus podul vechi de la Sadu, nu podul peste Jiu de la Sadu. Jurnaliștii lui peste.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Sorinus

Oricum, recomand DN66, practic traficul e redus si podul e scurt, deci nu se sta mult. Mai e prosta portiunea de la baraj, dar la fel, foarte scurta. In rest e gata.

tom_sawyer

Quote from: pasadia on July 28, 2018, 07:20:49 AM
DN73 e teoretic in plin proces de reabilitare. Au facut lucrari pe bucata Pitesti - Campulung (in cadrul fostului POS-T), iar restul spre Brasov ar trebui facut in cadrul POIM. Lucrarile intte Brasov si Bran au inceput de anul trecut, dar tot timpul au fost anemice (frezari de carosabil, lucrari pentru mutarea de utilitati multe semafoare si carosabil distrus, etc...).

Drumul e atat de distrus incat localnicii au ajuns spre capatul rabdarii - asa ca ieri a avut loc un protest in Tohanu Nou care a blocat definitiv circulatia. Surprinzator au aparut in zona oameni de la CNAIR si a rezultat acest dialog intre Alun Serbanescu si Adrian Vestea (presedintele CJ Brasov, fost primar in Rasnov):

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1049171641925466&id=823739517802014

"Drumul ruşinii", deblocat: spaniolii de la Azvi au reluat lucrările pe şoseaua care leagă Braşovul de Piteşti

După ce s-a aruncat pisica de la constructor la Drumuri şi apoi la Primăria Râşnov, proiectul modernizării DN73, una dintre cele mai circulate şosele turistice din ţară, a fost deblocat. Constructorul spaniol Azvi s-a apucat de asfaltări, lucrările în localitatea de unde a izbucnit scandalul având ca termen de finalizare luna august.

"Se asfaltează la Râşnov. Până la sfârşitul lunii este termenul de finalizare", a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Şi Primarul Râşnovului, Liviu Butnariu, a confirmat la rândul său că firma de construcţii execută lucrări de asfaltare pe raza localităţii.

"Vineri au astupat nişte gropi. De luni (6 august - n.r.) au început să aştearnă asfalt", ne-a explicat edilul Râşnovului, adăugând că a pus la dispoziţia constructorului tot ce i-a cerut pentru a finaliza lucrările. Asta după ce anterior a fost acuzat că nu îi eliberează constructorului autorizaţie de construire pentru staţia de asfalt.

Primarul Râşnovului spune la rândul său că termenul de finalizare a lucrărilor în zona Râşnov este 24 august, după cum şi-a asumat constructorul în graficul de execuţie. Dupa aceea, constructorul se va muta pe sectorul către Bran, unde termenul de finalizare a lucrărilor este 1 noiembrie.

Contractul pentru modernizare DN 73, Pitesti-Campulung-Brasov km 13+800 - km 42+850; km 54+050 - km 128+250 a fost atribuit asocierii AZVI SA - STRACO GRUP SRL - PIOMAR Development – Tractebel în mai 2014, pentru suma de 275,86 milioane de lei.

Acesta prevede modernizarea a 103 kilometri din drumul naţional de munte, ce duce inclusiv la Castelul Bran, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România.

economica.net

ciachi

#5433
sa inceput asfaltarea pe DN11 de la iesirea din bacau spre onesti ieri sa facut aprox 1.5 km pe un sens azi se lucreaza pe celalat






vancouver

#5434
^
Asfalt nou peste asfalt fisurat. La prima iarna apar fisuri si in asfaltul nou, a doua iarna apar si gropile. Mai ales daca exista si trafic greu, cum e cazul pe DN11. Cel tarziu peste 3 ani trebuie intervenit din nou.

Nu zic ca rau ce fac, macar o perioada se va circula decent. E de o mie de ori mai bine decat peticirile care se faceau pana acum un an, de cand s-au cumparat utilaje ca lumea.

Vreau doar sa atrag atentia ca este o diferenta mare intre aceasta "supra-asfaltare" si reabilitarile serioase care se fac si dureaza 2-3-4 ani. Dupa acele reabilitari avem o fundatie care nu mai cedeaza, nu mai avem infiltratii de apa de jos in sus, etc. Refacerea uzurii cu aceste utilaje pe un drum ANTERIOR REABILITAT este "ASA DA" si tine 7-8-9-10 ani.

Asadar corect avem asa, in ordine:
- REABILTARE STRUCTURA RUTIERA COMPLETA - o data la 30-100 de ani (functie de traficul greu)
- reasfaltari (refaceri strat uzura) - o data la 7-12 ani (pe masura evaporarii bitumului stratul de uzura devine rigid si fisureaza)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

Ar fi putut sa puna macar geogrila... dar de, nu mai iese profit.
Probabil asa a fost in caietul de sarcini, asfaltare pur si simplu. Fara frezare, fara armare...

vancouver

#5436
N-are ce profit sa iasa, lucrarile se fac in regie proprie de catre directiile de drumuri. Nu e implicat nici un operator privat. Si e si bine asa.
PS. Bine, pe vesta muncitorului apare firma EKY SAM, o firma de drumuri din Targu Frumos... Atunci nu mai e asa bine  ???
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

Schema este: in regie proprie cu utilaje inchiriate....
Poate @ciachi are si poze cu utilajele... sigur este vreo sigla pe ele.

ciachi

danutzu toate utilajele poarta sigla EKY SAM si toate sunt inmatriculate in Iasi.....din pacate nu se fac frezari de asfalt desi ar fi necesar mai cu seama in zonele unde sau facut "reparatii profesioniste" in anii anteriori ...ce mi-a placut este ca se lucreaza de la 8 la 19 si cu utilaje multe am numarat vreo 10 camione cu asfalt stand in coloana

danutzu_1069

Da, or fi multe utilaje dar daca nu fac ce trebuie, sunt bani dusi pe apa Sâmbetei...

bugybuu

Legat de DN1C.
Am observat in zona dintre catcau si limita judet CJ/SJ o parcare care pare sa fie gata de vreo 4 luni dar nici in ziua de azi nu s-au mutat parapetii de beton care opresc intrarea in parcare. Stie cineva din ce motiv?

danutzu_1069


pasadia

Poate nu e trasa apa... Caci deh, cine s-ar fi gandit ca trebuie?

ovicor

Langa Dej, la acea trecere la nivel la iesirea spre Cluj, am informatia, neverificata, ca s-ar fi instalat bariera ( semnal luminos ).

TibiV

Din cate imi amintesc, acea trecere la nivel este spre Ocna Dej...
Probabil un tren sau doua pe saptamana.

Ce i-a apucat ?!?!...
Doar nu o fi castigat SALROM licitatia pentru "antiderapante" in Australia ??? (acolo e cam februarie acum....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)