Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

panzer

oftopic: (sorry Ionut): dupa cum arata podurile e cam nemtesc drumul. :) Din perioada interbelica. Dar si largirea francezilor a fost f bine facuta.

frunzaverde

Quote from: Earthchild on March 08, 2018, 01:32:50 PM
DN2 a fost dintotdeauna unul din cele mai bune drumuri din tara, daca nu cel mai bun. Nu mai stiu cine i-a construit fundatia prima oara acum x ani, (din folclorul urban auzisem ca suedezii, poate stie Vancouver mai bine) dar tin minte ca avea un asphalt impecabil in special dincolo de Urziceni si prin anii 70-80, cand stiti in ce stare dezastruoasa se afla infrastructura rutiera.

Urziceni - Buzau e facut dupa razboi, probabil in anii '60. La mijlocul anilor '50 era inca neasfaltat.

Ploiesti - Buzau - Focsani e partial facut de o firma suedeza numita Svenska Vägaktiebolaget (o harta cu lotizarea aici, rutele concesionate firmei suedeze sunt cele mai ingrosate - downloadati TIFF-ul pentru ca harta sa fie lizibila: http://runeberg.org/tektid/1931v/0060.html), partial facut de o firma franceza, partial facut de o firma nemteasca numita STRAßenBau-Aktien-Gesellschaft (da, acelasi STRABAG). Textul e foarte interesant si el - Romania greu se schimba : autorii vorbesc de compania romaneasca de drumuri cu multi directori, multa incompetenta si plati facute lent si prost... Alt text care povesteste epopeea, in germana de data asta: http://www.ceeol.com/search/article-detail?id=23499. In romana nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

DN18, bani cu țârâita și în 2018 | CNAIR: "Bugetul pentru anul 2018 este insuficient pentru finalizarea lucrărilor"

"Bugetul pentru anul 2018 este insuficient pentru finalizarea lucrărilor". Asta scrie negru pe alb într-un document oficial al Companiei de Drumuri în legătură cu lucrările de reabilitare a celui mai important drum care leagă Maramureșul de Bucovina. Digi24

Am scris si noi pe Facebook in pozitia de acum cateva zile:
Situația este mult mai gravă în cazul DN18. Lucrările începute de mai bine de 7 ani, aflate într-un stadiu avansat, nu se vor finaliza nici în anul 2018 deoarece, așa cum precizează și CNAIR pe pagina proprie de internet, nu au fost prinși în buget suficienți bani. Dar oare cine are responsabilitatea de a solicita resurse financiare la momentul întocmirii bugetului? Cine ar trebui, an de an, să facă tot posibilul pentru a obține sumele necesare finalizării acestui șantier? Oare nu chiar CNAIR?

marinul

http://www.bihon.ro/alunecari-de-teren-pe-dn-76/2000038

Dn 76

Fostul lot Construct Mod/Selina



Alunecarea de teren a avut loc pe DN 76, între localitățile arădene Hălmagiu și Leasa. Din cauza topirii zăpezii și a ploilor abundente din ultima perioadă, în cursul zilei de joi, pământul a luat-o la vale, trecând și de parapetul de susținere construit recent.

Pentru ca circulația să se poată desfășura în siguranță, a fost nevoie de intervenția unei echipe de muncitori, care să curețe carosabilul de pământ.

,,Din cauza ploilor abundente s-a produs o cedare a corpului drumului pe o lungime de 50 metri, circulatia desfasurandu-se ingreunat pe 1/2 din cale. Zona este semnalizată corespunzător cu indicatoare rutiere și alte mijloace de siguranță până la remedierea situației la data de 30.06.2018", transmite CNAIR.


carutasul

Tot din periplul meu câtre meleagurile căruțești și invers, am remarcat că pe tot lotul fost Romstrade s-au făcut lucrări de întreținere destul de serioase. S-a turnat asfalt pe segmente lungi, de sute de m, s-au eliminat gâtuirile la ( parcă 2) podețe . Practic se merge pe toată zona ca pe un DN normal ( înainte de modernizare, adică nu e lărgit decât pe mici segmente, însă nu mai sunt gropi sau trambuline.) Un exemplu:




Powered by API/PUM imgur uploader

NGC

Quote from: NGC on February 19, 2018, 08:45:55 PM
Quote from: NGC on February 15, 2018, 08:55:49 PM
Quote from: NGC on February 06, 2018, 09:57:41 PM
Nu mai citez tot mesajul, dar daca sunteti interesati, gasiti mai multe detalii in mesajul initial.

Quote from: NGC on January 10, 2018, 12:14:39 AM
"Proiectare si executie Largire la 4 benzi DN 7 Baldana - Titu km 30+950 - 52+350"

Wow! Am trait sa o vad si pe asta!

CNAIR a atins un nou nivel de "competenta" si incearca sa descalifice 2 ofertanti in baza unor documente emise de alte autoritati contractante! :lol:

Este vorba despre asocierile conduse de COPISA, respeciv DELTA ACM '93.

Ambele contestatii au fost respinse de CNSC. Probabil urmeaza CAB.

Credeati ca ramane asa? :D

COPISA a contestat la CAB. Decizia CAB va fi foarte importanta pentru licitatiile actuale si viitoare.

Nici DELTA ACM '93 nu s-a lasat mai prejos si a contestat la CAB.

Contestatia COPISA a fost respinsa de CAB.

12.03.2018

Quote
Tip solutie: Alte soluţii
Solutia pe scurt: Respinge plângerea formulată împotriva deciziei CNSC nr.302/C2/2018, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată azi, 12.03.2018, în cond. art. 402 rap. la art. 396 alin. 2 NCPC, prin punerea soluţiei la dispoziţie prin mijlocirea grefei instanţei.

Nu suna deloc bine pentru COPISA. In baza acestei decizii ar putea fi respinsi si de la alte licitatii actuale si viitoare.


Pe de alta parte, sa vedem ce va fi in cazul DELTA ACM '93, care au contestat si la CAB decizia CNSC.

Quote from: NGC on January 10, 2018, 12:14:39 AM
Au ajuns sa scormoneasca dupa astfel de lucruri. Or fi ramas fara motive de descalificare? :lol:

Ca si fapt divers, pentru licitatia "Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare" la sfarsitul lui 2017 nu au folosit acest motiv pentru descalificarea DELTA ACM '93. Oare de ce s-au trezit acum? :o

Sunt curios care este explicatia pentru standardul dublu, dar sa asteptam mai intai decizia CAB.

adiarc

Sincer...cu actualele condiții nu putem spera la constructori de categoria 1,decat atunci cand ramân fara lucrari in curând....si cum Copisa si Delta sunt undeva...din lumea a treia pt mine,sa dispară cu totul...sa nu-i mai vad pe nici o licitatie ca mi-au mâncat ficații
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Pai cine crezi ca se ocupa de lucrari la VO Stei si VO Mihailesti? Exact COPISA. :D
Sa vedem acum cu cat zel vor lucra de acum inainte la cele 2 obiective. ;)

Iar la VO Targu Mures au fost tot ei. Bine, acolo stim cine are o mare parte din vina. ;)

NGC

Quote from: NGC on February 22, 2018, 10:03:49 PM
""Consolidare DN57 km 137+500 – km 152+990 Nicolint – Oravita" (proiectare + executie)"

Quote from: NGC on February 15, 2018, 09:12:27 PM
Surpriza! Pentru CNAIR, nu pentru noi. :lol:

CNAIR nu a mai contestat la CAB si licitatia "anulata" a fost reluata. :lol:

Au contestat totusi, dar s-ar putea sa fi fost prea tarziu, pentru ca decizia CNSC a fost emisa in 29.01.2018. Poate motivarea contestatiei a ajuns mai tarziu la ei, desi in mod sigur au si acces electronic la ea. O sa incercam sa aflam care e situatia.

Final de drum pentru CNAIR. :D

CAB a respins contestatia.

13.03.2018

Quote
Tip solutie: Recurs (alte soluţii)
Solutia pe scurt: Respinge plânegerea ca nefondată. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi,13.03.2018.

@CNAIR: O sa trageti si aici de timp si o sa incercati si aici faza cu revizuirea sau va apucati serios de evaluarea ofertelor? ;)

GDPR

Daca va intrebati ce se mai intampla pe DN7A, raspunsul e acelasi ca si anul trecut: not much! Singura noutate e ca au semnat niste contracte pentru expertizarea portiunilor calamitate ale DN7A de la km 40+252-40+403 dr, 51+200-51+250 si 56+060-56+200 si de proiectare si executie lucrari la km 40+252-40+403dr, cel din urma fiind semnat cu SECOR SRL la valoarea de 1,542,764 lei plus TVA.




burli

Intre Saftica si Tancabesti s-au pus despartitoare de sens din beton vineri spre simbata noaptea pe DN 1

NGC

@TibiV: Cand mai vedem un reportaj referitor la lucrarea "Modernizare DN5, Bucuresti – Adunatii Copaceni, km 7+573 – km 19+220 - relicitare"?

Zilele trecute a fost emis primul ordin de plata din 2018 pentru acest proiect.

TibiV

Pozele sunt facute de mult...
Dar postarea lor dureaza muuuult mai mult decat realizarea lor.
Promit ca in cateva zile voi veni cu un "update" pentru perioada noiembrie 2017 - februarie 2018...

Imi cer scuze anticipat pentru intraziere, dar sunt muuuuulte poze, si nu am avut timp sa le sortez si sa le poztez (Un a este cand ai 15-20 de poze, alta este cand ai ~150....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Raspuns (oral) MT la interpelarea deputatului Lovin cu privire la starea degradata a DN7A:

QuoteSectorul de drum la care faceţi referire este DN 7A, de la kilometrul 40 până la kilometrul 86, drum secundar, de două benzi, nivel de viabilitate 2, situat în raza comunei Voineasa. Acesta face legătura dintre DN 67C Transalpina, fiind permanent tranzitat, atât iarna, cât şi vara, de turişti care se deplasează spre obiectivele de interes local din zona turistică. Traficul rutier este deosebit de intens pe acest drum şi datorită deschiderii pârtiei de schi "Ski Resort Transalpina", poziţionată la kilometrul 72, pe DN 7A.

Ca urmare a lipsei resurselor financiare pentru sectorul de drum de la kilometrul 40 până la kilometrul 63, nu au fost prevăzute lucrări de investiţii, până acum, sau reparaţii majore, de la finalizarea ultimei reparaţii capitale, care a avut loc de mult, în 1993.

Însă, la nivelul anului 2015, a fost întocmită, la solicitarea Secţiei de Drumuri Naţionale, pentru acest sector, documentaţia tehnică "Reciclare la rece în situ a îmbrăcăminţii asfaltice cu strat de rulare din covor asfaltic".

De asemenea, precizăm că pe sectorul de drum de la kilometrul 63 până la kilometrul 86, a existat un proiect de consolidare şi protecţie versanţi pe DN 7A. Contractul a fost atribuit către Romstrade, care a demarat execuţia, iar lucrările au fost reziliate, ca urmare a progresului necorespunzător, rămânând foarte multe lucrări neexecutate, după cum urmează: nu a fost aşternut stratul de îmbrăcăminte asfaltică; nu au fost finalizate lucrările următoarelor straturi rutiere; nu au fost finalizate lucrările de asigurare a scurgerii apelor.

În acest sens, Secţia de Drumuri Naţionale Râmnicu Vâlcea a executat o serie de lucrări în regie proprie, pe sectorul de drum menţionat, sau, prin terţi, în cadrul contractelor de întreţinere curentă, în funcţie de fondurile alocate, şi anume: reparaţii asfaltice izolate, reparaţii pe suprafeţe întinse, preluări, denivelări, reprofilări, aprovizionări, înlocuire parapet deformabil, marcaje rutiere.

În vederea finalizării lucrărilor, au fost expertizate lucrările executate, fiind astfel întocmită, pe baza rezultatelor expertizei tehnice, o documentaţie tehnică pentru avizarea lucrărilor de intervenţie. Indicatorii economici aferenţi acestei documentaţii au fost aprobaţi în 2016.

Ministerul Transporturilor a inclus valoarea necesară pentru finalizarea lucrărilor acestui obiectiv de investiţii, în solicitările de fonduri, adresate Ministerului Finanţelor Publice, pentru Programul de reabilitare/modernizare drumuri naţionale.

Odată asigurate fondurile necesare, vor putea fi iniţiate şi activităţile privind contractarea serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări.

Până la identificarea şi asigurarea surselor de finanţare pentru realizarea lucrărilor restante, CNAIR, prin DRDP, execută lucrări de întreţinere curentă pe sectorul respectiv de drum naţional, aceste lucrări constând în frezări, denivelări, reparaţii cu mixtură asfaltică, aşa cum pot fi ele făcute

http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=7904&idm=7,003&idl=1

Sorinus

Mi se pare un raspuns bunicel. Aflam cand s-a facut ultimul RK, ca au incercat sa-l repare cu Romstrade si evident it failed, si ca, fiind considerat nu foarte important, e cam la coada in dpdv al banilor.

In final, carpim cum putem si cand putem, pana-l reparam.