Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

alecu26

problema nu e neaparat a liniei continue ci a limitarilor de viteza. Ce banuiesc eu ca s-a intamplat....e ca daca viteza de proiectare a unei curbe e de 60km/h...au pus limita de 60km/h.

Problema e ca tabelele cu raze, curbe viteze sunt cam vechi....(nivelul anilot 60-70). E drept ca nici legile fizicii nu s-au schimbat dar vehiculele da. (sunt tot felul de metode de a limita ruliul masini, cauciucurile sunt mult mai aderente, etc). Omul nu mai simte acceleratia centrifuga asa cum o simtea acum 40 de ani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Hercule

Consider ca amandoua ingradirile (limita de viteza si linie continua) nu ar trebui sa fie impuse orbeste si in acelasi timp oe un drum ca DN14. Adica vrei sa merg cu 30-50-70? Ok asa fac, dar da-mi posibilitatea sa pot trece de camioane cel putin la un interval rezonabil, Sau daca vrei sa nu depasesc atunci pune niste limite de viteza ca sa pot scoate MACAR o medie de 50 km/h.

As face niste poze dar mi-am promis ca nu mai pun piciorul/rotile pe acolo o vreme. Pacat ca in secolul vitezei ne intoarcem la circulatia stil car cu boi.
Deșteaptă-te române!

ovideatza

La treaba cu limitele aiurea puteti include si DN24 Iasi-Vaslui, drum recent reabilitat, dar in fiecare curba aproape este limitare la 50-60, in conditiile in care treci cu 80-90 cu o masina absolut normala. Asta duce la 2 lucruri:

1. Nu mai crezi acele limitari. Cand dai de o curba care poate chiar necesita maxim 50 km/h, tinzi sa nu crezi, intrii mai tare si implicit cresc sansele de accident. Ca si in fabula cu "a strigat lupul de prea multe ori". Acesta e cel mai important punt de subliniat in opinia mea.

2. Pur si simplu te stresezi, devii nervos, pentru ca exact in acele zone mai te trezesti si cu politia, care sta cu radarul in loc sa faca prevenire activa. Si in loc sa mergi cu viteza potrivita relativ constanta (extraurban ma refer), mergi in acceleratie-frana pentru a obtine o viteza medie decenta.

NGC

Quote from: ovideatza on August 12, 2015, 06:10:55 PM
1. Nu mai crezi acele limitari.
Foarte corect!
Dar, poate acele limitari au fost puse in special pentru camioane, care oricum nu pot lua curbele mai stranse cu aceeasi viteza ca si masinile mici. In acest caz, mai lipseste un indicator care sa precizeze ca limitarile se refera doar la camioane. Ei au incercat poate (in mod voit sau nu, dar asta e alta discutie) sa rezolve problema cu un singur indicator pentru toate categoriile de vehicule.

ciprebbe

E rea intentie pe Sibiu-Medias. Pe 3 curbe cu limita de 50 am mers fara probleme cu 120 iar limitele de 30 sunt pentru carutati poate.
O singura data am trecut pe acolo exact pentru a testa cele semnalate pe forum, mai ales de adiarc.
Absolut toate limitele din afara localitatilor pot fi urcate cu 20km , dar CNADNR-ul (cand am sesizat problema, inainte de receptie)s-a acoperit cu sistematizarea impusa de politia rutiera (toti stim de ce) si asa a ramas.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Azi a trebuit sa ajung pana in Brasov...si inapoi.
185 km ....2:30 teoretic. Posibil ca azi sa fie "un weekend din cele 10/an in care vin turistii la munte".

calvarul incepe de la iesire din Sinaia iar in Busteni a fost "game over" (@Pasadia.....ai avut dreptate..Busteniul e mai aglomerat ca Sinaia-Comarnic)




waze-ul...







Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4



Stati linistiti, cei din sens opus au avut parte de acelasi "Tratament". Si la intoarcere a fost tot la fel...




Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

yetiman

DN14B (Teius - Blaj). Update la podul peste CF.
Azi turnau primul strat de asfalt. Sunt foarte curios cum vor sa faca (pe partea cealalta inca nu e gata nici acostamentul si nici devierea.







,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

@ dr4qul4: mersi pentru confirmare. Dar tu spuneai ca vii destul de des la Brasov, deci nu inteleg de ce ai fi fost mai surprins azi. Busteni-ul e tt timpul aglomerat, atat in week-end cat si in afara lui datorita localnicilor in primul rand (mai exact datorita virarii la stanga in nenumarate locuri, posibilitate de care se folosesc atat turistii cat si localnicii).

In plus trebuie spus ca in perioada asta (august adica), multe DN-uri, mai ales in zonele turistice sunt foarte pline. Pe langa romanii aflati in concediu se mai numara si romanii intorsi in concediu din Italia si care isi plimba familiile prin locurile mai turistice din Romania. Brasov-ul e mai plin acum decat iarna, sunt masini cu numar de IT, FR sau UK peste tot, terasele sunt pline, traficul e foarte aglomerat. Sa mai spun ca ieri (marti) am fost pana la 7 scari si am intalnit SUTE de turisti, mai multi decat as vedea in lunile de primavara in 4 week-end-uri la rand?

ps: data viitoare da un semn. Dau eu cafea, asa pentru de-stresare. :D

oaspetele

Quote from: vasile.baciu on August 12, 2015, 04:34:07 PM
se mai stie ceva despre reabilitarea drumului dintre beclean si carlibaba ? multumesc
S-ar putea ca lucrarile sa inceapa la anul.
http://www.timponline.ro/moldovan-intalnire-de-lucru-cu-conducerea-adr-nv/
În aprilie, Consiliul pentru Dezvoltare Regională (CDR) Nord-Vest a aprobat la Satu Mare proiectul strategic de transport Transilvania Nord, de reabilitare a 600 km de drumuri judeţene, estimat la 200 de milioane euro. Bistrița-Năsăud apare pe traseu cu drumul "Poarta Transilvaniei": DJ 172 D: Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limită judeţ Suceava. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 506.181.551 lei.
De Beclean - Nasaud inca nu e nimic sigur.

MNU

Quote from: alecu26 on August 12, 2015, 05:00:36 PM
problema nu e neaparat a liniei continue ci a limitarilor de viteza. Ce banuiesc eu ca s-a intamplat....e ca daca viteza de proiectare a unei curbe e de 60km/h...au pus limita de 60km/h.

Problema e ca tabelele cu raze, curbe viteze sunt cam vechi....(nivelul anilot 60-70). E drept ca nici legile fizicii nu s-au schimbat dar vehiculele da. (sunt tot felul de metode de a limita ruliul masini, cauciucurile sunt mult mai aderente, etc). Omul nu mai simte acceleratia centrifuga asa cum o simtea acum 40 de ani.

Asa e, masinile s-au schimbat foarte mult in sensul stabilitatii. Daca te referi la stabilitatea in curbe la autoturisme, da e mult mai stabila o masina de acum decat una din anii '70 dar pe acele drumuri nu circula doar masini fabricate dupa anii '90... In plus, daca ne referim si la utilitarele si camioanele care, mai ales incarcate, au centrul de greutate mai sus si sunt capabile de viteze mai mari decat anii '60-'70, as zice ca uneori limita are logica.

Hercule

^^ Nu stiu daca ai fost sau nu pe drumul cu pricina (adica daca vorbesti punctual sau in general), dar limitele de viteza de pe DN14 nu au nici o logica. N-am nimic cu ele atita timp cit am posibilitatea sa-l depasesc pe unul mai incepator/speriat/care nu se grabeste si sa nu fiu nevoit sa stau in spatele lui 15 km fiind linie continua in zone cu vizibilitate perfecta.
Deșteaptă-te române!

alecu26

Beclean-Nasaud e drum national parca.

Nu ca a ar fi un punct de referinta...dar parca Sova a fost intr-o vizita pe acolo si a zis ca o sa primeasca finantare.

In acelasi timp imi amintesc de ceva licitatii pentru proiectare?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Mda,  s-a licitat  DN17C si DN17D, SF si CF pentru accesarea de fonduri europene in POIM 2014-2020

dr4qul4

@pasadia.... Eu vin destul de des la brasov (1 data la 2 luni), dar de obicei plecam la 6-7 din Bucuresti si  ma intorceam seara, asa ca nu prind aglomeratie foarte mare in timpul saptamanii. Decat atunci cand se lucra la viaductele de la intrare in Sinaia (sau cand erau pline de gropi).

Acum am plecat ceva mai tarziu si probabil s-a trezit lumea. Am trecut pe acolo pe la 10 si ceva si 14:40 .....


Si mai ajung in weekend, si atunci, cel mai mare blocaj il prind la iesire din Sinaia (la Busteni, desi e coloana se mai misca...la Sinaia, unde ramane o banda....se sta pe loc).


Acum se lucra la podul de la intrare in Predeal, dar aveau loc 2 masini si nu a fost nici un fel de coada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist