News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Hyperloop

Started by Stefan01, March 14, 2016, 07:35:15 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan01

Recent am citit articolul http://www.auto-bild.ro/stiri/hyperloop-va-conecta-bratislava-de-budapesta-in-8-minute-93463.html?ref=yfp
Acum depinde daca este fezabil sau nu din punct de vedere economic. Ar fi foarte interesant sa se puna in practica. :)

l3x

Pe ruta amintita s-ar putea ca nici macar un sistem HSR sa nu fie fezabil economic.

Hyperloop e deja next level, in sensul ca inca n-are nicio legatura cu economia. Sa vedem un proof of concept intai (nu pentru ca am dubii ca n-ar functiona - functioneaza sigur, dar ca sa ne lamurim cat costa).

Ionut

Stiu ca e cam departe tehnologia, dar merita un thread separat. :)

Ionut

Spania vrea sa se implice in proiectul Hyperloop

Ministerul spaniol al Transporturilor negociaza implicarea sa in proiectul Hyperloop, dezvoltat de catre Virgin Group, dupa ce Elon Musk, presedintele executiv al Tesla a lansat initial ideea. Obiectivul acestui proiect il reprezinta construirea trenurilor de marfa si de pasageri, care sa poata rula cu viteza de 1,200 km/h, in tuburi sigilate cu presiune scazuta.

Guvernul de la Madrid si-a exprimat dorinta de a fi printre primele gazde ale acestui experiment, pentru a da un impuls dezvoltarii tehnologiei feroviare dupa o perioada indelungata fara inovatii si fara investitii, cauzate de criza financiara din 2008-2014. Spania detine mai multe centre feroviare performante, cel din orasul Malaga fiind considerat cel mai potrivit in caz ca negocerile vor avea succes.

Elon Musk a lansat in 2013 primul studiu pentru aceasta idee revolutionara, proiectul a inceput sa fie dezvoltat in 2014 cu ajutorul donatiilor private. Astfel, capsulele presurizate ruleaza pe perne de aer puse in miscare de catre motoare lineare cu inductie si compresoare de aer. Primul prototip este construit in prezent in California, iar primul serviciu va fi lansat pentru transportul de pasageri intre Los Angeles si San Francisco. In plus, servicii de marfa si pasageri vor fi lansate in Franta si Olanda, acestea urmand sa realizeze conexiunea intre Paris si Amsterdam.

Costul pentru serviciile de transport de marfa vor fi mult mai ridicate decat cele pentru transportul de pasageri, datorita utilizarii unor intrerupatoare cu vid de mari dimensiuni. Spania a fost una din tarile de top care a dezvoltat tehnologia low-cost pentru transport feroviar de mare viteza pana in anii '90, bazandu-se pe expertiza unor producatori de material rulant precum CAF si Talgo. Cu toate acestea, competitia tot mai mare pe piata globala dar si sprijinul redus din partea Guvernului spaniol au condus la declinul cotei Spaniei pe piata internationala a tehnologiilor pentru trasnport feroviar de mare viteza.

ClubFeroviar.ro

Ionut

În timp ce în România durează 14 ore o călătorie cu trenul de la Bucureşti la Cluj-Napoca, în Vest au prezentat trenul care merge cu 1.200 de km pe oră

În România, o cursă cu trenul de la Bucureşti la Cluj-Napoca durează în medie 14 ore, distanţa fiind de circa 450 km. În acelaşi timp, în Spania a fost prezentat primul tren care circulă cu o viteză de 1.200 de km pe oră, potrivit Bloomberg. Hyperloop Transportation Technologies a prezentat miercuri prima capsulă la scară reală, oferind lumii o mostră din ceea ce înseamnă viitorul călătoriilor. Capsula, cu o lungime de 32 de metri şi o greutate de 5 tone, a fost prezentată în Spania şi va fi mutate în Toulouse, Franţa, pentru modificări suplimentare înainte de a fi utilizată în călătoriile comerciale, a transmis startup-ul din California, cunoscut sub numele de HyperloopTT. Numit Quintero One, produsul este făcut aproape în întregime din material compozit.

Hyperloop este o tehnologie care a câştigat popularitate după ce miliardarul Elon Musk a introdus-o în spaţiul public în 2013, ceea ce a determinat câteva companii să se alăture în cursa pentru construirea unui sistem de transport public de mare viteză. Capsula poate transporta pasageri la viteza de 1.200 de kilometric pe oră prin tehnologia tuburilor cu presiune scăzută.

ZF

Ionut

In presa internationala ^





A new, full-size Hyperloop capsule designed to carry passengers at 1,000 kilometers per hour (620 mph) was unveiled Tuesday, offering a glimpse at what could be the future of travel. CNN



Ionut

Prima linie Hyperloop din Europa va fi testata in Elvetia



Eurotube si Caile Ferate Elvetiene (SBB) au demarat, in cantonul Valais, proiectul pentru o linie in lungime de trei kilometri pe care va fi testata tehnologia Hyperloop. Construirea centrului de testari va incepe in cea de-a doua jumatate a acestui an. Tehnologia Hyperloop este proiectata pentru a atinge viteze de pana la 1.100 km/h, cu un consum de energie extrem de scazut, ceea ce ar putea asigura, pe viitor, un potential imens pentru mobilitate. Linia de incercari va permite testarea diverselor componente in conditii reale in Europa. Caile Ferate Elvetiene si-au asumat planificarea si proiectarea centrului de incercari pe linia Collombey-Muraz. Aceasta este situata pe un teren foarte drept ce faciliteaza construirea unei linii pentru teste la o viteza de pana la 900 km/h.

ClubFeroviar.ro

elphax

#9
interesanta locatia. este o parte de vale superba intr-o zona super-turistica, intre Montreux si Mont Blanc - valea Rhonului. dar este doar pentru test
dar pe termen lung nu stiu cat succes va avea in zona muntoasa, hyperloop se preteaza pentru zone plate

Ionut

Hyperloop dezvaluie primele imagini ale liniei de testare de la Toulouse



Hyperloop Transportation Technologies (HTT) a dezvaluit imagini ale noii sale linii de testare din Toulouse, Franța, unde, incepand cu luna aprilie, va demara o serie de teste pentru sistemul hyperloop. HTT finalizeaza construcția pe pista de incercare de 320 de metri inainte de a incepe testele cu sistemul sau hyperloop pentru pasageri, numit Quintero 1, lansat in octombrie anul trecut. Constructia liniei va fi finalizata in "saptamanile viitoare" cu instalarea unui sistem propriu-zis de pompa in vid, a precizat compania pentru CNBC.

Hyperloop Transportation Technologies este una dintre puținele firme care lucreaza la dezvoltarea transportul prin sistemul hyperloop, care va folosi magneți pentru a levita și pentru a propulsa capsule prin tuburi presurizate la viteze mai mari de 1.126 km/h. Ideea a fost conceputa de CEO-ul Tesla, Elon Musk si prezentata in 2013. Spre deosebire de rivalul Virgin Hyperloop One, HTT nu a reușit inca sa incheie un test de succes.

Hyperloop Transportation Technologies a precizat ca Toulouse este terenul de testare pentru noile sale centre ce urmeaza sa fie functionale in Abu Dhabi și China. Pana in prezent, nu exista piste comerciale hyperloop. HTT a efectuat doar așa-numitele "studii de fezabilitate" care vor analiza viabilitatea, din punct de vedere economic, a unui sistem hyperloop in unele țari.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Hyperloop Transportation Technologies își prezintă oferta în fața Comisiei Europene



Hyperloop Transportation Technologies prezintă Comisiei Europene primele directive de certificare care vor servi ca bază a anasamblului proiectelor Hyperloop. Este o etapă esențială în lansarea procesului de reglementare a sistemelor Hyperloop în spațiul comunitar. Directivele au fost elaborate în cadrul unei asocieri între HyperloopTT și TÜV SÜD, societate de testare, de certificare și de inspecție. În septembrie 2018, cele două organizații, în asociere cu firma de asigurări Munich Re, au confirmat că Hyperloop răspunde exigențelor mondiale de securitate.

"Statele Unite au înființat un consiliu special pentru comercializarea Hyperloop și Comisia Europeană a lansat azi prima etapă a procesului de creare a unei reglementări la scara sectorului", a declarat Andres De Leon, director de exploatare al HyperloopTT. "În cadrul unei asocieri multidisciplinare, pe baza certificărilor existente în sectoarele aerospațial și feroviar și pe baza experienței echipelor de ingineri ale Hyperloop TT, am pus la punct cadrul cel mai complet pentru momentul actual pentru concepția, exploatarea și certificarea sistemelor Hyperloop", completează Ferdinand Neuwieser, director general al TÜV SÜD Industrie Service GmbH.

Hyperloop One a efectuat un prim test cu succes, în luna mai a anului 2017, însă viteza la care a fost desfășurat acela nu era foarte impresionantă, trenul ajungând la doar 112 kilometri pe oră.



Apoi, pee 29 iulie 2017, un nou test al prototipului a fost desfășurat în tunelul de 500 de metri din deșertul Nevada. De această dată, trenul a ajuns la viteza de 308 kilometri pe oră. Compania susține că testul a fost efectuat la cea mai mare viteză de până acum, aceasta fiind însă doar un sfert din viteza pe care ar urma să o atingă trenurile. Tunelul a fost depresurizat, aerul din interior fiind la fel de rarefiat ca la altitudinea de 60 de kilometri, iar trenul, denumit XP-1, s-a deplasat folosind levitația magnetică. Într-un comunicat, directorul Shervin Pishevar a afirmat că "atunci când auzi sunetul Hyperloop, auzi sunetul viitorului".

ClubFeroviar.ro

alecu26

Nu avem cred ca alt thread potrivit pt asa ceva. Asa ca pun aici. Pe harta asta Romania arata chiar bine. :))
http://www.globalconstructionreview.com/news/europe-forms-committee-standardise-hyperloops-ahea/#read
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Avem thread pentru hyperloop.



E usor cu carioca...
Stranepotii stranepotilor mei o sa vada hyperloop la Chisinau.

dr4qul4

E desenat de noi?
Nu de alta, Dar Bucurestiul apare ca nod. De aici am putea merge in 4 directii.
Prin comparatie, Budapesta are doar 2 directii.
De fapt, noduri mai importante ca Bucurestiul ar fi doar Zurich (5 directii), Berlin (5 directii) si...WTF? Pristina??  :o :o :o (4 directii).
:lol: :lol: :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024