News:

.

Main Menu

Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Cautand altceva pe site-ul CFR, am dat peste asta...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2765-04-martie-2016-prelungire-perioada-executie-tunel-suncuius

Quote
Nr: 17/2/128/04.04.2016
COMUNICAT DE PRESĂ

Antreprenorul SC IMPLENIA SA a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele

Bucureşti, 4 aprilie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că între Bratca şi Şuncuiuş circulaţia feroviară rămâne în continuare închisă, deoarece antreprenorul SC IMPLENIA SA care execută lucrări de reabilitare la tunelul cf de la km 599+177 a depăşit graficul de lucrări şi de închidere, solicitând prelungirea programului de execuţie.

Antreprenorul SC IMPLENIA SA a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele, cu privire la daunele produse în transportul feroviar public de călători şi de marfă, prin depăşirea termenului de execuţie şi neasigurarea unui număr suficient de autobuze pentru transbordarea călătorilor.

Până la finalizarea lucrărilor transbordarea călătorilor va fi asigurată cu mijloace auto puse la dispoziţie de companiile feroviare. În cursul dimineţii s-a asigurat deja transbordare auto pe relaţia Şuncuiuş - Bratca/Oradea-Cluj (şi retur), iar la ora 11.30, călătorii trenului internaţional 367-2 vor fi transbordaţi cu mijloace auto de la Cluj, la Oradea.

CFR SA şi CFR Călători revizuiesc graficul trenurilor care vor intra în circulaţie după ora 13.00, astfel încât toţi călătorii să beneficieze de transbordare auto pe plan local, între Bratca-Şuncuiuş (şi retur), dar şi pe relaţia Cluj - Zalău - Oradea (şi retur).

CNCF CFR SA regretă situaţia creata şi cere public scuze călătorilor pentru disconfortul creat.

Nu mi-e prea clar despre ce este vorba...
Comunicatul vorbeste de revizuirea graficului pentru trenurile dupa ora 13.00, dar se spune si ca antreprenorul executa lucrari de reabilitare...
Parca nu imi vine sa cred ca reabilitarea a inceput seara si trebuia terminata pana dimineata :o
(Pe site nu am gasit insa nici un comunicat despre licitarea/atribuirea lucrarilor la acest tunel...)

Stie cineva amanunte ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Fara a stii amanaunte pot doar sa banuiesc din experiente anteiroare ca e stilul comunist in forta a CFR-ului. Nu conteaza ca Implenia (fostul Bilfinger) are dreptul la prelungire de termen, probabil nici nu au fost platiti, nici nu au primit proiect, si cine stie cate au mai lipsit din obligatiile CFR,, ei, CFR tot de Constructor se leaga. Si ies cu comunicat de presa in care vezi doamne cat de naspa e constructorul, nesimtit pe fata, nu-i pasa de calatori, etc, etc.

Si Implenia iar ii da in judecata la Curtile de arbitraj sau la instantele romanesti mai nou, si castiga zeci de milioane de euro. (PORR am inteles e pe cale sa castige sute de milioane de euro dupa experiente similare pe Campina Predeal cu doamna Boagiu).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

anacronox

breakthrough la tunelul de la Sighisoara?

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Mai exact la al doilea tunel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

#52
Stadiu reparatie tunel Runcu la data de 29.09.2016 (min. 6.45-7.45)



Mai e mult pana departe...  :(

alinuttt

Un top al tunelurilor romanesti feroviare(e o situatie mult mai buna decat la rutier...) care sunt folosite si in ziu de astazi. Sursa: Forumtrenuri
1. Teliu (Harman - Intorsura Buzaului) 4.369m an constructie 1929
2. Talasmani (Galati - Barlad) 3.330m an constructie 1912
3. Maramures (Salva - Viseu de Jos) 2.388m an constructie 1949
4. Mestecanis I+II (Suceava - Ilva Mica) 1.646m + 1.666m an constructie 1901 si respectiv 1979
5. Carligu Mare (Piatra Olt - Podu Olt) 1.250m an constructie ?
6. Ciumani (Adjud - Siculeni) 1.223m an constructie 1897

Bogdan_Cluj

#54
Apropo de tunelele de la Danes si Sighisoara. Pe threadu-ul de PMUD Cluj a aparut o idee zic eu interesanta (aici) si continuata (aici).
Ca sa nu fac highjack la threadul vostru, puteti va rog care sunteti in domeniu, sau stiti macar aproximativ, sa raspundeti pe acel thread (linkurile de mai sus) la urmatoarele intrebari:
- cat costa constructia de la zero pt o linie simpla (atentie, doar un fir) de 10 km
-- alternativ cat costa o linie dubla de 10 km
- cat cost constructia de la zero pt un tunel de 1,7 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 2.5 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 4 km pe un singur fir
- cat costa constructia de la zero pt doua gari/halte mici (pt Floresti si Gilau)
Multumesc.

frunzaverde

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
- cat costa constructia de la zero pt o linie simpla (atentie, doar un fir) de 10 km

Depinde foarte mult de standardul dorit, teren, lucrari de arta.
O cale ferata electrificata, fara lucrari de arta, standard 100-120 km/h, costa in jur de 1.5-2.5 milioane de euro/km.

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
-- alternativ cat costa o linie dubla de 10 km

Acelasi standard ajunge la 3-4 milioane de euro/km. Dar, daca ai foarte-foarte multe lucrari de arta (poduri, viaducte etc.) si multe excavatii si umpleri, poti ajunge usor si la 9-10 milioane de euro/km.

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
- cat cost constructia de la zero pt un tunel de 1,7 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 2.5 km pe un singur fir
-- alternativ cat costa un tunel de 4 km pe un singur fir

Depinde foarte mult de standard, metoda folosita (cut-and-cover, NATM, TBM), geologie etc. O medie rezonabila e pe la 40-50 milioane Euro/km "cu totul", dar poate ajunge usor la 150-200 milioane de euro pe kilometru sau chiar mai mult (metroul din Copenhaga, noua linie din San Francisco).

Quote from: BogdanCluj on December 02, 2016, 11:56:06 AM
- cat costa constructia de la zero pt doua gari/halte mici (pt Floresti si Gilau)

Propunerea e de trafic metropolitan la 15 minute, inclusiv un terminus (care are nevoie de cel putin 4 linii pentru a functiona, pur tehnologic). Garile alea vor trebui sa poata procesa fluxuri de 5000+ pasageri pe ora la ora de varf (4 trenuri de naveta pe ora), deci nu vorbim de gari mici.

Oricum, nu vor fi scumpe (vorbim de maximum 2-5 milioane de euro cu totul pentru o gara), nimic comparativ cu tunelul.

Tot proiectul, ca sa fie functional, eu il estimez la minimum 200-250 milioane de euro.

P.S. Un singur fir nu prea are cum asigura trafic la 15 minute, adica 8 tph total, chiar daca serviciul metropolitan e singurul care circula. Din descrierea proiectului, trafic la 20 minute e maximum posibil teoretic (6 tph total), si asta doar daca Baciu - Cluj e dublata, dar orice problema va duce la o cascada de intarzieri si anulari. Probabil sistemul propus suporta "confortabil" trafic la jumatate de ora (4tph), cu trafic la 20 minute doar infrecvent (maximum 2 ore pe zi).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Daca dai zoom in vezi altitudinea, capetele sunt sub 400 m si dealul intre Nadas si Somes are 550-600m. Cut and cover?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=13/46.773/23.497/0

Ca vorbim de costuri, cat costa un zid in mijlocu Somesului, ca sa bagi trenul prin Somes? Acopera axa est-vest, adica cea critica. E loc de linie dubla (tren usor), fara tuneluri, exproprieri, etc.



GDPR

Când va fi refăcut tunelul CFR de la Fileşti

Actualmente închis circulaţiei, tunelul Fileşti de pe firul I al liniei CFR Bucureşti - Galaţi, în lungime totală de 770 de metri, a fost construit în perioada 1896-1898, în terenuri loessoide sensibile la umezire şi argilă nisipoasă galbenă. Refacerea tunelului a început în 1996, dar lucrările s-au desfăşurat cu foarte mari întârzieri.

Conform unui raport prezentat la Colegiul Prefectural de către Sucursala Regională CF Galaţi, refacerea tunelului CFR de la Fileşti, pe firul I al liniei Bucureşti - Galaţi, ar fi trebuit să fie gata în ultima lună a acestui an. Din valoarea totală actualizată de 94,14 milioane de lei pentru lucrări, a mai rămas o valoare de executat de 10,68 milioane de lei, inclusiv TVA.

În acest an, alocaţia financiară asigurată de la bugetul de stat a fost de numai 5 milioane de lei, inclusiv TVA, ceea ce înseamnă că - spun reprezentanţii Regionalei CFR Galaţi, lucrările nu vor putea fi finalizate în termenul programat.

Cu toate astea, în limita sumei alocate, în 2017 se vor executa lucrările de finalizare a suprastructurii căii în tunel şi la capetele acestuia şi, respectiv, lucrările de instalaţii feroviare (linie de contact, centralizare electrodinamică, telecomunicaţii feroviare etc.), astfel încât circulaţia trenurilor prin tunel să se poată relua, precizează raportul citat.

Viata-libera.ro

GDPR

Raportul mentionat in articolul din Viata Libera poate fi gasit pe site-ul Prefecturii Galati. In afara de tunelul Filesti, este prezentata si situatia electrificarii liniei cf Doaga-Tecuci-Barbosi.

Harry