News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

@frunzaverde

De acord, dar daca tunelul era operat ok in vremea aburului cand franele erau mult mai precare, presupun ca azi ar fi ok?

Harry

@kitsune sigur ai masurat corect? 52 de m pare o diferenta f mare
@AndreiB de ce zici ca erau mai precare. Tinand cont ca unele erau foarte puternice imi imaginez si ca franele erau ok. Ma refer in special la cele facute dupa 1930.

miahi

#122
@kitsune

Daca presupun bine ca la pozitia 17 / 18 din imaginea de mai jos e linia despre care vorbim, atunci se poate compara declivitatea cu alte linii din zona ...

Sursa




Powered by API/PUM imgur uploader


frunzaverde

@Harry - locomotivele cu abur par puternice, dar nu sunt. O locomotiva standard de marfa grea din anii '30 (gen Einheitslok-ul si Kriegslok-ul nemtesc) avea puteri undeva la 1000-1500 kW, forta tractiva undeva la 200-220 kN. Tehnologiile nu sunt direct comparabile, din acelasi motiv pentru care e greu sa compari o masina benzinara cu una electrica, dar o "lenutza" (LE5100, EA, locomotiva d-aia electrica normala CFR, generatie de sfarsit anii '60, grea pentru marfa) e de vreo cinci ori mai puternica si trage de vreo trei ori mai mult ca o locomotiva cu aburi de marfa grea. Lenuta e mai puternica ca Big Boy, cea mai mare locomotiva cu aburi facuta vreodata.

Electrificarea si dizelizarea au fost o schimbare de paradigma la calea ferata. De asta aburoasele au ajuns la muzeu in mai putin de 20 de ani dupa razboi, desi costurile de investitie pentru retehnologizare erau imense.

Franele la marfa nu s-au schimbat semnificativ din anii '30 pana acum (frane cu aer pe conducta, saboti, boghiuri Diamond, maneta KE-GPR, toate astea existau pe generatiile curente de vagoane si la sfarsitul anilor '30. Adevarat, multe vagoane de marfa in anii '30 erau generatii vechi, inclusiv fara conducte de frana, cu frana manuala).

@miahi - nu, nu e aia. 17/18 sunt firele de calatori intre Palas si Constanta Calatori. Linia e considerata dezafectata de CFR, nu apare in vreo statistica, ea nu mai exista in evidente.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

@Harry, uite cele două puncte, cu coordonate și elevație in partea de jos:








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

frunzaverde

Aproape 16 la mie, destul de rau, comparabil cu o linie grea de munte. Trebuie proba de frana pe varf de panta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

hmm, de-a lungul traseului par sa fie niste caderi f abrupte si din scurt. cred ca initial coborarea era mult mai lina si in timp odata cu dezafectarea liniei santul a fost astupat partial sau s-au facut depozite de pamant fie natural fie prin aruncat de gunoaie.

kitsune

@Harry eu am prins trenuri pe linia aia, mi-o amintesc. Unde am pus cursorul pe hartă e exact capătul a ce a mai rămas din linie.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Asta e linia?

7. Palas
- pentru secţia Palas - Constanţa Port, zona A, cu panta caracteristicã de 17 la mie;
- pentru secţia Palas - Constanţa Port, zona B cu panta caracteristicã de 13 la mie.

in instructia 006 remorcare si frinare.

tom_sawyer

Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov - FAZA SF

Contract SF in derulare. A fost aprobata solutia optima.
In data de 24.02.2023 a avut loc CTE CNCF CFR SA cu privire la alegerea variantei
preferate
In data de 31.03.2023 a avut loc CTE CFR SA pentru alegerea variantei

https://cfr.ro/wp-content/uploads/2023/04/Stadiu-proiecte-CFR-Mar-2023.pdf

tom_sawyer

Adrian Bărbulescu de la ClubFeroviar a filmat tunelul Bata, de pe tronsonul Bârzava-Ilteu:



https://clubferoviar.ro/tunelul-feroviar-bata/

Vlad94

@tom_sawyer, poți posta filmulețele și pe topic-ul Coridorului 4. Ar fi fain să rămână acolo.

dan tm

Am gasit niste fise si schite interesante postate pe alt forum.


https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?TopicId=4035&PageNum=2

reed

#133

tom_sawyer

#134
Cea mai mare mașină de forat tuneluri | Megastructuri cu Richard Hammond


Plasarea explozibililor


Ce facem cu materialul excavat?