News:

.

Main Menu

Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Preiau o postare a lui @adrian rosca de pe MetrouUsor privind tunelele Runcu și Bănița:





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Construit în 1900 de Anghel Saligny, închis de CFR în 1992, râvnit de Radu Mazăre în 2004, tunelul Palas din Constanța ar putea fi reabilitat și redat circulației feroviare. În contextul războiului din Ucraina, care a crescut exponențial cererea de transport în Portul Constanța, CFR SA vrea să redeschidă tunelul, care între timp a ajuns o groapă de gunoi.

https://clubferoviar.ro/tunelul-palas-din-constanta-radu-mazare/


[CN1049963] Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI

Data publicare: 29.11.2022

Serviciul care se va achiziţiona constă în elaborarea expertizei tehnice şi a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții (DALI) pentru lucrările de reabilitare și electrificare a liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța, în conformitate cu cerințele din HG 907/2016 si ale Caietului de sarcini.

Expertiza tehnică şi DALI au drept scop stabilirea corecta a diagnosticului și a lucrărilor necesare pentru redeschiderea liniei CF duble, electrificării, centralizării, consolidării terenului CF, pentru a se putea asigura circulația convoaielor feroviare, asigurând astfel al doilea acces feroviar din stația Palas în Portul Constanța.

Întocmirea documentatiei de avizare a lucrărilor de intervenție se va realiza conform prevederilor din HG 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul cadru al documentației tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice. Proiectantul va prezenta cel puţin 2 variante şi va propune una dintre ele, specificând avantajele şi dezavantajele fiecăreia, urmând ca beneficiarul, după avizarea în CTE SRCF Constanţa şi CTE CNCF "CFR" SA, să avizeze una dintre acestea, pe baza căreia se va întocmi proiectul tehnic.

Valoarea totala estimata: 500.000 lei

kitsune

Of, două chestii văd aici. Unu, linia aia de pe vale nu mai există de mult, o să trebuiască reconstrucție totală, de la zero. Doi, or să se opună iar locuitorii din blocurile de deasupra.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AndreiB


kitsune

De ce reconstrucție? Pentru că acum pe amplasament e pădure, groapă de gunoi, saivane de oi, grădini, etc. Deci se pleacă de la fundație, nu doar se așează șinele și gata.
De ce proteste? Pentru că au mai fost și vor fi la orice tentativă de a face ceva acolo. Constănțenii nu prea fac gălăgie, nici măcar dacă se înalță blocuri prin stația de autobuz, biserici pe trotuar sau apar treceri de pietoni private. Dar dacă "vine trenul pe sub bloc și se scufundă toată zona"... apăi ăsta e un drob de sare imens.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

asta cu "vine trenul pe sub bloc" zici că e un banc cu olteanul care vede prima dată metroul :)

AndreiB

De ce proteste, evident. Parerea lor poate fi lejer ignorata imho.

kitsune

Există precedentul WTC de pe strada Traian și marginea canalului din Cumpăna. Plus gălăgia de prin 2012 cu tunelul ăsta. Așa că nu cred că va ignora cineva părerea lor.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AndreiB

Eu nu inteleg de ce i-ar pasa lui MT de cativa locatari din Constanta. Nu vad ce parghie legala ar avea pentru a se opune.

frunzaverde

Mie mi-e greu sa inteleg ce vor sa faca cu tunelul asta - stiu ca a fost abandonat ca avea declivitate mare, si o pozitie nefericita... Fara rebrusare poti merge prin tunel doar la silozurile Saligny, atat. Pentru tot restul e mult mai usor sa mergi pe breteaua construita pentru a inlocui tunelul. Are sens doar pentru scos si bagat locomotive in port, dar nu e electrificat si nici liniile de la baza tunelului nu sunt electrice.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Eu zic să așteptăm și să vedem ce o să iasă. Dar nu mi-aș pune mari speranțe că se va întâmpla ceva in afară de cheltuit niște bani pentru ceva studii care să ne spună că nu se poate face nimic acolo.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AndreiB

Nu are declivitate mare doar spre directia incarcata (e.g. trenuri incarcate cu cereale la vale)?

Daca se electrifica linia mie orice crestere de capacitate mi se pare buna (depinzand de cat costa).

Harry

Ce imbecilitate formula "ravnit de Mazare" , Radu dorea sa il ia si sa faca o sosea pt TIR-uri care sa iasa din A4 si sa duca in port. Problemele care s-au ivit atunci tin de malurile sunken rail - cativa km, care apartin unor firme private, apa care curge peste tot, poluarea istorica cu petrol si altele. Gunoaiele din rapa sunt chair ultima problema. Nu vad de ce ar protesta locatarii din blocuri pentru ca nu e vb de construit un tunel nou, iar cel existent nu trece pe sub blocuri.

Tunelul, dat in folosinta in 1896 are o lungime de peste 500 de metri, o inaltime de 6.15 metri si o latime de 8.36 metri. Cateva poze cu stadiul lui:











Si in timpul constructiei


frunzaverde

@AndreiB - la calea ferata, foarte des, la vale mai greu ca la deal -- problema, foarte des, nu e tractiunea (aia o rezolvi, mai bagi o impingatoare, mai bagi o intercalata), ci frana. Ultimul lucru pe care vrei sa-l vezi intr-un raport de accident este "tren scapat" si "cercuri de foc in jurul rotilor" (da, exista, are AGIFER cateva).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

kitsune

Am măsurat pe hartă cam 3.3 km de linie și o diferență de nivel de la 54 m la 2 m. E mult, e puțin pentru CF?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence