[SB] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Sibiu

Started by Ionut, March 09, 2018, 07:15:03 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SB76UFO

Primăria Sibiu a semnat contractul pentru construcția podului peste Cibin din dreptul străzii Rozmarinului.
Costul lucrărilor se ridică la 5,12 milioane de lei, constructorul  având la dispoziție 12 luni pentru a executa următoarele lucrări:
Demolarea podului existent construit în anul 1960
Amenajarea corespunzătoare a malurilor Cibinului pe porțiunea în care este amplasat podul
Construcția unui nou pod cu o lungime de 30 de metri și o lățime de 15,7 metri. Acesta va avea două benzi pentru traficul auto, piste pentru biciclete în ambele sensuri și trotuare pentru pietoni. Pistele de biciclete vor fi separate de calea de rulare a autovehiculelor, urmând să fie protejate cu parapeți
Amenajarea unui nou sistem de iluminat public pe pod, cu corpuri de iluminat cu LED
Modernizarea unei porțiuni de aproximativ 125 de metri de stradă, între podul nou și viitorul drum de legătură peste Câmpșor.

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

Lucrările de lărgire a DJ106C încep dinspre Seviș către Sibiu
De miercuri vor începe lucrările de demolare a podului peste Seviș aflat pe DJ 106C, drum care urmează a fi lărgit.
Drumul care leagă Sibiul de Cisnădie urmează a fi deviat prin partea dreaptă a DJ 106C (sensul de mers către Cisnădie, pe lângă podul pentru bicicliști) în zona podului peste Seviș. Podul va fi închis de miercuri, de când încep lucrările de demolare a acestuia, pentru a fi construit unul nou, cu patru benzi de circulație și trotuare.
Lucrările au loc în cadrul contractului de lărgire a DJ 106C de la două la trei benzi de circulație, pe tronsonul cuprins între limita administrativă a municipiului Sibiu și râul Seviș.
Lucrările de lărgire a drumului sunt executate de austriecii de la Strabag, termenul de execuție a lucrărilor fiind de șase luni. Inițial, demararea lucrărilor era preconizată a începe în iulie
Săptămâna aceasta se deschide Calea Cisnădiei
Lărgirea DJ 106C este un proiect al CJ Sibiu corelat cu cel demarat de Primăria Sibiu. Aceasta din urmă a decis lărgirea Căii Cisnădiei, de la intersecția cu Gheorghe Dima până la limita administrativă a orașului. Inițial, pe această porțiune drumul trebuia lărgit de la două la patru benzi, însă în urma protestelor locuitorilor din zonă, proiectul a fost modificat la trei benzi de circulație.
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

Modernizarea podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia intră în linie dreaptă

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sibiu din această lună va fi inclus un proiect de hotărâre prin care se solicită aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea și extinderea podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia.
În această zonă există două poduri alăturate. Podul din amonte, cu două benzi, a fost construit în 1938 și se află într-o stare tehnică precară, motiv pentru care vom construi un pod nou în locul acestuia, unul cu trei benzi. Podul din aval îl reabilităm și îl vom aduce la standardul celui nou, ca amenajare. Prin această investiție, mobilitatea în acest nod de trafic va fi mult îmbunătățită, mai ales pentru circulația dinspre și spre zona industrială vest.
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

De mai bine de doi ani, în Zona Industrială Vest a Sibiului nu mai există putere energetică disponibilă, investitorii fiind alungați prin alte părți.
Șefii Electrica promit rezolvarea situației prin 2022. Nu sunt la prima promisiune, închiderea buclei de 110 kV așteptând de 17 ani.
Suntem sabotați de la Brașov", vorbesc energeticienii Sibiului, arătând cum sumele alocate de regionala de la Brașov scad de la an la an.
Locuințele sibienilor sunt alimentate cu rețele vechi și de 70 de ani, pe care Electrica nu apucă să le înlocuiască în paralel cu modernizarea cartierelor inițiată de Primărie.
În ultimii doi ani, Electrica Sibiu a pierdut o treime din angajați.
Singurul municipiu din Ardeal fără ,,o buclă de 110 kV"

De mai bine de doi ani, în Zona industrială vest a Sibiului nu mai există putere energetică disponibilă. Cu alte cuvinte, fabricile care au venit și s-au dezvoltat aici au rezervat și cumpărat toată capacitatea disponibilă. Situația era anticipată de mulți ani de conducerea Societății de Distribuție a Energiei Electrice (SDEE) Transilvania Sud, societate cu sediul la Brașov și căreia îi este subordonată sucursala Sibiu. "De aici, de la rivalitatea dintre Brașov și Sibiu pornește totul. Brașovul ține pe loc dezvoltarea Sibiului", susțin energeticienii sibieni. Datele din teren le confirmă acuzațiile.

Spre exemplu, situația lipsei de capacitate energetică în principala zonă industrială a județului Sibiu era anticipată înainte de 2018, anul în care "s-a terminat curentul". Și cu toate că cei din conducerea sucursalei sibiene a Electrica, precum și reprezentanții administrației locale, au făcută o serie de solicitări și demersuri pentru alocarea de resurse, pașii parcurși până acum pentru construirea unei noi stații de alimentare sunt extrem de timizi.

Șefii SDEE Transilvania Sud înșiră în sprijinul lipsei de rezultate o serie de acte la care trebuie să lucreze. "Un astfel de proiect complex necesită derularea anumitor etape impuse de legislația în vigoare, dintre care enumerăm: nota conceptuală, tema de proiectare, proiectarea, studiu de fezabilitate, avizarea lucrării și, implicit, a bugetului necesar, obținerea autorizațiilor și a avizelor necesare, realizarea licitației și, ulterior, stabilirea detaliilor de execuție și a proiectului tehnic. În cazul lucrării de investiții la care faceți referire, vă informăm că suntem în etapa finală de întocmire a documentației și vom publica pe SICAP (Sistemul electronic al achizițiilor publice – n.r.) lucrarea de proiectare și execuție în cursul lunii decembrie 2020. Stația de transformare va fi pusă în funcțiune la începutul anului 2022", promit cei de la Electrica Brașov (vom folosi această denumire, mai simplă și la îndemână, în locul SDEE Transilvania Sud) într-un răspuns transmis la solicitarea Turnul Sfatului.

Promisiunile conducerii Electrica Brașov sunt, însă, greu de crezut. Și asta deoarece exact aceeași promisiune – că până la finele anului va fi lansată licitația - a mai fost realizată și în vara anului trecut. "Nu s-a vrut de la Brașov, efectiv nu s-a vrut. În momentul în care mai faci o stație în Vest, imediat mai apar cinci fabrici. Din punct de vedere tehnic, acea stație de transformare nu este un lucru complicat", sunt reacțiile pe care Turnul Sfatului le-a cules de la mai mulți energeticieni sibieni cu care a discutat.

,,Studiul de fezabilitate pentru lucrarea de investiții «Stația de transformare 110/20 kV Sibiu Vest» a fost analizat în comisia de avizare din data de 22 octombrie 2020", dau replica cei de la Brașov, care spun că, o dată atribuită lucrarea, stația respectivă va fi terminată în 13 luni.

Cei de la Electrica au revenit cu promisiuni repetate și în fața reprezentanților administrației municipiului Sibiu. ,,Extinderea zonei industriale vest este o prioritate pentru Primăria Sibiu, aceasta fiind esențială pentru dezvoltarea economică a orașului. Este normal să sprijinim investitorii din zonă și de aceea am purtat corespondență și m-am întâlnit încă din vara anului trecut cu reprezentanții SDEE Transilvania Sud Brașov, iar anul acesta cu directorul general Sinan Mustafa, pentru asigurarea necesarului de energie electrică, solicitată în repetate rânduri de unitățile de producție din zonă. Am fost informată că demersurile noastre nu au rămas fără rezultat, însă consider că realizarea studiilor și contractarea lucrărilor trebuiau demarate mai demult de către SDEE Transilvania Sud Brașov, aceștia cunoscând bine situația din zona vest", declară Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului.

Discuțiile cu reprezentanții investitorilor din Zona industrială vest a Sibiului sunt edificatoare pentru situația depășită a infrastructurii de energie electrică. "Sunt cel puțin două firme germane, pe care le cunosc eu, ai căror reprezentanți căutau anul trecut să cumpere teren aici pentru a demara câte o investiție. Când au aflat că nu există curent, au plecat", descrie pentru Turnul Sfatului directorul unei fabrici.
Poveștile culese de Turnul Sfatului din rândul managementului din ZIV o includ și pe cea a unui investitor care a vrut să construiască un post de transformare pe banii săi, pentru a suplini nevoile altor fabrici. "După aproape un an, însă, proiectul a trebuit închis: Electrica nu era de acord cu o astfel de investiție. Pe românește, pentru că «dacă îți aprobăm proiectul, tu vinzi curentul mai departe». Ăsta a fost motivul".

Din informațiile culese de Turnul Sfatului, pentru investitorii care au mai primit putere energetică în ultimul timp, Electrica a alocat capacități care au depășit, practic, necesarul estimat.

Mai multe in articolul: Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

age008

#19
Quote from: gruiarew on December 18, 2019, 09:21:37 AM
Premieră: Primăria Sibiu a lansat licitația pentru execuția primei parcări supraetajate din oraș. În Hipodrom, cu plată:

http://www.turnulsfatului.ro/2019/12/17/premiera-primaria-sibiu-lansat-licitatia-pentru-executia-primei-parcari-supraetajate-din-oras-hipodrom-cu-plata/
Au început lucrările. Cum le văd de la geam, o să mai pun filmulețe sau imagini.
Se pregătește terenul, s-au taiat copaci, se sparg plăci de beton, s-a îngrădit.


gruiarew

Mulțumesc! Au terminat parcările pe Oștirii?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

age008


gruiarew

Atunci e cam bătaie de joc. Eu-s de un an mutat la sat cu pandemia. Dar tot timpul acolo erau probleme cu parcările. Îs curios unde-și țin oamenii acum mașinile. La troiță?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

age008

Au început săpăturile la fundație. 3 excavatoare si 3 bascule lucrează, un excavator stă.




age008

S-a săpat adânc, s-a lucrat zilnic (mai puțin duminica). Azi am văzut că a apărut o pompă de beton și veneau autobetoniere cu materie primă.


A scris Turnul Sfatului acum căteva zile: https://www.turnulsfatului.ro/2021/03/18/cinci-luni-taiate-din-executia-primei-parcari-supraetajate-publice-din-sibiu-rdquo-anul-acesta-vom-livra-proiectul-rdquo-180792


gruiarew

Stiți cumva cum va fi cu locul de parcare? Se rezervă / plătește? Că ar fi tare fain să poti avea locul tău (acoperit). Mulțumesc!
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

age008

In articolul din 2019 in care anuntau proiectul ziceau ca va fi cu bariere si cu plata. Sper numai ca nu va fi plata cu ora, pentru noi astia, rezidentii, sa ne putem face un abonament lunar/anual.

Asa arata de sus de pe bloc acum, se vede ca au betonat o rampa.

age008

A fost iluzie optica, nu e rampă. M-am dus mai aproape și am fotografiat peste gard.




age008


age008

S-a lucrat zilele trecute intens la armături:


Așa că mâine, 15 aprilie, se toarnă fundația: