News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

HoReCa in Romania

Started by Ionut, March 06, 2018, 07:21:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Hoteluri Restaurante Cafenele - o industrie in stransa legatura cu turismul, asa ca merita un thread.

Ionut

Planurile McDonald's în România în 2018: Şapte noi restaurante, cinci cafenele şi investiţii mai mari faţă de 2017

Şapte noi restaurante McDonald's vor fi deschise în România până la finalul anului, dintre care patru vor fi cu Drive-Thru, şi încă cinci cafenele McCafé, a declarat pentru News.ro Daniel Boaje, director general Premier Restaurants România, filiala locală a companiei malteze care operează restaurantele McDonald's din România. Anul trecut compania a investit 10 milioane de euro în proiectele desfăşurate în România, iar anul acesta preconizează o creştere a sumei destinate investiţiilor.

"Anul acesta avem planuri foarte mari de expansiune şi intenţionăm să continuăm toate proiectele ambiţioase începute în anii precedenţi. Principalul nostru plan este să deschidem şapte noi restaurante McDonald's în România până la finalul lui 2018 şi cinci cafenele McCafé. 2017 a fost un an foarte bun din punct de vedere al dezvoltării business-ului şi intenţionăm ca anul acesta să rămânem pe aceaşi pantă ascendentă", a declarat pentru News.ro Daniel Boaje.

"Nu în ultimul rând, un obiectiv pe care îl avem constant la McDonald's este inovarea, atât la nivel de produs şi servicii, cât şi la nivel de comunicare. O companie care inovează este o companie care creşte, iar pentru noi inovaţia stă la baza experienţei unice pe care reuşim să o oferim clienţilor la fiecare vizită. Spre exemplu, de doi ani am început să introducem un nou sistem de operare în restaurante care simplifică interacţiunea angajaţilor şi a clienţilor în restaurante, anul trecut am introdus primele kiosk-uri digitale în câteva restaurante din ţară, o inovaţie la nivel de comandă şi servire (clienţii pot comanda şi plăti direct la kiosk-uri, după care îşi ridică produsele de la o casă de marcat special amenajată), şi continuăm să remodelăm restaurantele din toată ţara pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor noştri", adaugă Boaje.

News.ro

Ionut

STUDIU: 74% dintre bucureşteni iau masa în oraş cel puţin o dată pe săptămână. Cei mai mulţi îşi doresc să mănânce preparate tradiţionale româneşti

Circa 74% dintre bucureşteni iau masa în oraş cel puţin o data pe săptămână, localurile preferate fiind puburile, terasele, restaurantele din centrul oraşului, iar cei mai mulţi îşi doresc să mănânce preparate tradiţionale româneşti, arată un studiu al grupului City Grill, publicat marţi. Astfel, 66,2% dintre români s-au declarat fani ai mâncării tradiţionale româneşti, iar 76% dintre intervievaţi au comandat în restaurant astfel de specialităţi în ultimele trei luni. În ceea ce priveşte băuturile, limonada (61,8%), alături de sucurile fresh, face parte cel mai frecvent din comenzile femeilor, în timp ce bărbaţii preferă berea la sticlă (53%) sau la halbă (39%). Ceaiul este mai puţin comandat, fiind ales de 18% dintre intervievaţi.

În ceea ce priveşte frecvenţa ieşirilor în oraş, jumătate dintre bucureştenii care au participat la studiul Grupului City Grill au declarat că ies de 1-3 ori pe săptămână în oraş pentru a lua masa. Cei mai mulţi preferă restaurante de cartier, dar mai ales pe cele din centru. 35% sunt interesaţi ca locul unde ies la masă să aibă amenajări prietenoase pentru copii, în timp ce un bărbat din cinci şi-ar dori să poată urmări sport la TV în timp ce ia masa, potrivit studiului.

News.ro

Harry

Cunoscutul lant de cafenele Tucano va deschide in curand prima unitate din orasul de la malul marii.

In prezent lantul detine cafenele in Cipru, Olanda, Kazakhstan, Romania, Republica Moldova, Emiratele Arabe Unite, Rusia si Kyrgyzstan.

Fiecare cafenea are o tematica unica, exotica. In Romania sunt deschise deja in Bucuresti (Etiopia, Madagascar, Guatemala), Brasov (Peru), Arad (Thailanda, Hawaii), Timisoara (Mexic), Cluj - Napoca (Puerto Rico).

Noile deschideri vor avea loc la Constanta in Vivo Mall (intrarea 2) avand ca tematica Filipine. La Iasi in Iulius Mall si pe bulevardul Stefan cel Mare numarul 20 (Indonezia si India). La Sibiu vor fi cafenele in Sibiu Shopping City si in viitorul mall Festival Centrum (Honduras, Tanzania).

La Ploiesti tematica va fi Australia, iar la Oradea tematica va fi Republica Dominicana. In ambele cazuri locatiile nu au fost inca stabilite.


Harry

Cu 3 deschideri intr-o saptamana , lantul american de cafenele Starbucks a atins borna 45. Prima deschidere din aceasta serie a avut loc la Sibiu (Plaza 35). A urmat la scurt timp cafeneaua de pe bulevardul Unirii din Capitala, la parterul Day Tower si seria s-a incheiat cu inaugurarea cafenelei de la parterul primei cladiri din cadrul proiectului Campus 6 din zona Politehnica, cafeneaua avand o suprafata generoasa de 204 mp.

Harry


Harry

McDonald's Selgros Berceni (#75)








Ionut

Patronii cer ca bacşişul să fie trecut pe nota de plată şi impozitat

Patronii de restaurante, baruri şi hoteluri (HoReCa) cer legiferarea bacşişului astfel încât acesta să fie trecut pe nota de plată şi impozitat ca venit, adică cu 10%. Reprezentanţii HoReCa cer impozitarea bacşişului ca venit, adică cu 10%, temându-se că, în urma unui control al ANAF acesta ar putea fi considerat venit de natură salarială, pentru care, pe lângă cei 10%, ar trebui plătite şi contribuţiila la pensii şi sănătate, scrie startupcafe.ro.

Detalii in Adevarul

Harry

AmRest, the multi-brand restaurants, digital services and food group leader in Central and Eastern Europe, announces signing of Development Agreements to develop the Burger King brand in Poland, Czech Republic, Slovakia, Romania and Bulgaria.



BURGER KING® restaurants have been a part of AmRest's portfolio since 2007. The Company plans to leverage its strong expertise in operating under the Burger King trademarks to significantly expand scale of the chain in the region.



"Our partner is a great operator with the right combination of market expertise and experience with our brand to grow Burger King throughout this high potential region", said David Shear, President of Burger King in EMEA.



"This agreement sets a new milestone in the implementation of the Burger King growth strategy for the region. We have a clear vision for the brand development and we are truly delighted with the opportunities for AmRest too", said Alan Laughlin, Burger King President at AmRest. "We strongly believe that our commitment to grow the brand will create a great value for our customers and key stakeholders as well as will contribute to strengthening AmRest's leading position in CEE."



The terms of the Development Agreements are undisclosed. Currently AmRest operates 40 Burger King restaurants in Poland, 14 in the Czech Republic, 2 in Slovakia and 1 in Bulgaria.

===================================

^^



======================================
Soptit de o pasarica: Constanta, Bucuresti, Timisoara

Ionut

Surpriză: Un mare lanţ fast-food revine în România

Burger King va reveni în România, după ce a semnat un acord cu dezvoltatorul de restaurante AmRest, cu sediul în Polonia. Reţeaua Burger King va fi extinsă, de asemenea, şi în Polonia, Cehia, Slovacia şi Bulgaria. Burger King a avut anterior mai multe restaurante pe piaţa locală, care au fost însă închise treptat, ultimele în 2012. În prezent, Burger King mai operează un singur magazin în România, în interiorul Aeroportului Henri Coandă, care poate fi vizitat numai dacă vă luaţi un bilet de avion.

Adevarul

Ionut

Patronatele cer introducerea bacşişului pe bonul fiscal. Care sunt avantajele

Potrivit propunerii formulate de Dragoş Petrescu, HORA, ,,suma reprezentând bacşişul oferit de client la plata cu cardul se evidenţiază în bonul fiscal, separat de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate". ,,Bacşişul nu se supune cotei de TVA pentru că nu este asimilat unei livrări de bunuri sau unei prestări de servicii", a afirmat acesta, precizând că bacşişurile oferite de clienti se distribuie angajaţilor de către conducerea operatorului economic. Ca atare, veniturile din bacşiş obţinute de persoanele fizice sunt considerate venituri din alte surse şi impozitate la sursă prin aplicarea cotei de 10%.

În lume, cultura bacşişului diferă de la ţară la ţară. Dacă în majoritatea lăsăm între 5 şi 20% din valoarea totală a notei de plată ca ,,tip", în statele arabe, acesta variază de la 5 la 35% din valoarea serviciilor. Ţări în care bacşisul se pune pe nota de plată, dar e cuviincios să mai laşi şi peste: Italia, Elveţia, Columbia, Egipt, Bolivia. Ţări în care bacşişul este inclus în notă şi nu se aşteaptă nimic în plus: Argentina, Franţa, Brazilia. Ţări în care nu se lasă bacşiş: Finlanda, Danemarca, Japonia, Noua Zeelandă, China. Ţări în care clientul lasă între 10 şi 20% din nota de plată: Germania, Marea Britanie, Cehia, Croaţia, Canada, Turcia, Grecia, Spania, Rusia, Statele Unite ale Americii etc.

Adevarul

Ionut

Reprezentanţii clienţilor se opun bacşişului pe bon: ,,Consumatorul are dreptul de a decide şi de a alege"

,,Mişcarea de protecţie a consumatorilor, împreună cu Federaţia Asociaţiilor de Consumatori nu susţine acest demers, atât timp cât există obligativitatea ca bacşişul să fie achitat de către consumator. Acest venit suplimentar poate fi evidenţiat pe bonul fiscal, dar consumatorul poate alege dacă îl achită sau nu. Atât timp cât în prezent, consumatorul plăteşte o anumită sumă pentru prestarea unui serviciu, el nu trebuie să fie obligat să plătească un cost suplimentar, prin introducerea acestui bacşiş", spun asociaţiile. Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons, declară: ,,Consumatorul are dreptul de a decide şi de a alege. Impunerea plăţii unui serviciu obligatoriu dă naştere unei stări de tensiune şi cred că fiecare dintre noi are dreptul de a alege dacă vrea sau nu să ofere bacşiş, aşa că haideţi să fim reali consumatori europeni cu o atitudine!"

Adevarul

Ionut

City Grill redeschide, de 1 Mai, berăria artizanală Becker Brau, o investiţie de peste 500.000 euro

Investiţia ar aduce astfel o contribuţie la dezvoltarea unui nou pol gastronomic în Capitală, în zona Rahova –Uranus, şi face parte din planul de extindere al grupului cu restaurante în clădiri de prestigiu. Noul restaurant va funcţiona începând din 1 Mai cu o echipa de 100 persoane şi poate găzdui până la 500 de oaspeţi, în interior şi pe terasa. Meniul cuprinde preparate ale bucătăriei tradiţionale româneşti precum sărmăluţe cu mămăligă, frigărui şi pastramă de berbecuţ, raţă pe varză sau ciorba din coadă de bou. Acestora li se alătură o selecţie de băuturi, inclusiv berea Becker Brau şi berea Ursus Tank, lansată recent în România, potrivit companiei.

Detalii pe News.ro

Cristi N

A scris si nwradu despre redeschiderea asta. Pare o locatie numai buna pentru o bere si ceva discutii pe teme de infrastructura.  :D

QuotePe scurt, berăria Becker Brau a fost preluată de Hanu' Berarilor / grupul City Grill și se redeschide în același loc ca pe vremuri, adică în Calea Rahovei 157, pe lângă Palatul Bragadiru și Palatul Parlamentului. Deschiderea are loc pe 1 mai și au o terasă mare și care arată bine afară, pe lângă cele 200-300 de locuri din interior.

Am aflat că există un domn numit Cristian Becker care a deschis-o în 1996, împreună cu o microberărie ce producea bere artizanală pentru ea. Este în continuare implicat în berărie și, pe lângă berea Ursus la tank, se va putea bea acolo și bere Becker Brau de două feluri, un IPA și o nefiltrată. Am gustat nefiltrata, este finuță, bună.

Meniul va fi cel de la Hanu' Berarilor, dar cu câteva preparate ce erau celebre la Becker Brau: gulaș, cârnați albi, ștrudel cu mere.



Articolul complet: link

Harry

Al doilea Burger King din Romania se deschide in curand in AFI