Comunicare oficiala cu MT/CNIR/CNAIR si alte institutii

Started by Ionut, June 12, 2012, 08:24:17 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cove_adrian

Referitor la centura Barladului si al confuziei dintre C.N.A.D.N.R. si M.T. am adresat ulterior o noua intrebare/adresa. Din pacate, raspunsul este unul cat se poate incoerent si lipsit de viziune/orizont de implementare. Se pare ca CNADNR-ul nu precizeaza clar cand incep lucrarile de executie la centura Barladului. Timpul trece si tare ma tem ca avizele de la PTH vor expira si ulterior va fi nevoie de o noua actualizare a Proiectului Tehnic. Singurul avantaj ar fi ca Barladul e la pachet cu centura Timisoara-Sud. Indirect Barladul ar putea fi "salvat" de Timisoara.

Info in articolul http://www.vremeanoua.ro/uniti-avem-sosea-de-centura-la-barlad
P.S. Raspunsul CNADNR este la final.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

horatiu.cosma

 La urmatoarea tura de intrebari catre CNADNR ar trebui adusa in discutie urmatoarea intrebare- In ultimele saptamani s-au facut anumite declaratii de presa gen "in 50 de zile vom anunta castigatorul pe tronsonul X", sau "in luna aprilie vom deschide ofertele pentru tronsonul Y" etc, deci asumari pentru perioade bine definite din viitor. In cazul in care aceste termene asumate nu vor fi respectate, cine si cu ce va raspunde? Sa vada cel putin ca suntem pe faza si ii asteptam la colt in cazul in care fac vreun pas gresit.

zol21

Propun si eu o intrebare daca se poate . De ce nu se renunta la marcajul de o banda jumate pe dn1c - cluj-dej sa fie 2 benzi pe un sens si o banda pe celalalt sens, alternativ? Cred ca ar fi o solutie pentru reducerea accidentelor pe acest sector de drum.

cutter

Răspunsuri la întrebări legate de stadiul aprobării proiectării (declarații de proiectare și proiecte tehnice) pentru loturile 2, 3, 4 din autostrada Lugoj-Deva:



bogdymol

O intrebare pentru CNADNR si/sau MT, pentru a elucida un mister legat de Masterplan:

Va rog sa imi transmiteti profilele transversale tip cat si vitezele de proiectare pentru urmatoarele categorii de drumuri:
- Autostrada
- Autostrada fazata
- Drum Expres
- Drum Expres fazat
- Drum Eurotrans
- Drum Trans Regio

De asemenea, va rog sa precizati daca pe respectivele categorii de drumuri pot exista:
- intersectii la nivel cu alte drumuri (inclusiv sensuri giratorii)
- treceri de pietoni
- treceri la nivel cu Calea Ferata
- localitati pe traseu
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

MNU

Foarte buna intrebarea. Doar sa raspunda strict la subiect, nu sa se rezume la a face trimitere la STAS.

disney

#441
Au fost adresate catre CNADNR urmatoarele intrebari:

1) a) In comunicatele de presa din 05.02.2015 si 06.02.2015 referitoare la ofertantii pentru revizuirea sau elaborarea studiilor de fezabilitate pentru A8 Targu Mures - Iasi si DX Constanta - Braila, apare fraza "Menționăm că în perioada următoare, pe parcursul a 50 de zile, se vor evalua ofertele depuse, urmând ca după finalizarea raportului de atribuire să se anunțe câștigătorii procedurilor de achiziție publică".
De unde vine acest termen de fix 50 de zile? S-a schimbat ceva in lege sau cum ati stabilit ca va dura doar atat? Cum puteti fi asa de siguri? Care document oficial (lege, HG, OUG) prevede acest termen?
b) In ultimele saptamani s-au facut anumite declaratii de presa gen "in 50 de zile vom anunta castigatorul pe tronsonul X", sau "in luna aprilie vom deschide ofertele pentru tronsonul Y", etc, deci asumari pentru perioade bine definite din viitor. In cazul in care aceste termene asumate nu vor fi respectate, cine si cu ce va raspunde?

2) De ce nu se renunta la marcajul de o banda si jumatate pe DN1C Cluj - Dej, pentru a se crea mai bine 2 benzi pe un sens si o banda pe celalalt sens, alternativ? Aceasta ar fi o solutie simpla pentru reducerea accidentelor pe acest sector de drum.

3) a) Va rugam sa ne transmiteti profilele transversale tip, cat si vitezele de proiectare pentru urmatoarele categorii de drumuri:
- Autostrada
- Autostrada fazata
- Drum Expres
- Drum Expres fazat
- Drum Eurotrans
- Drum Trans Regio
b) De asemenea, va rugam sa precizati daca pe respectivele categorii de drumuri pot exista:
- intersectii la nivel cu alte drumuri (inclusiv sensuri giratorii)
- treceri de pietoni
- treceri la nivel cu Calea Ferata
- localitati pe traseu
Va rugam sa precizati exact normativele care definesc EXACT aceste categorii de drumuri, in special "autostrada fazata", "drum expres fazat", "drum EuroTrans" si "drum TransRegio". Va rugam nu ocoliti raspunsul si nu ne trimiteti la normative care stiti de la inceput ca nu definesc aceste lucruri.

4) In data de 18.05.2014 v-am rugat "sa ne puneti la dispozitie, in format electronic, plansele cu planul de situatie, profilul longitudinal si profilul transversal tip proiectate si aprobate pentru Autostrada Orastie-Sibiu, lotul 3, din zona afectata de alunecarile de teren."
In data de 07.08.2014, in raspunsul 92/42113 ati precizat ca "la data intocmirii acestei adrese, nu putem raspunde pozitiv cererii dumneavoastra".
De atunci au trecut 6 luni si va rugam din nou sa ne puneti la dispozitie documentele mentionate mai sus. In caz contrar, vom fi nevoiti sa va readresam acest punct pana la obtinerea documentelor. Totodata va rugam sa nu mai trageti de timp.

5) Ne referim aici in principal la drumurile expres prevazute in MPGT prezentat in Parlament.
a) Exista vreo reglementare care obliga realizarea proiectelor intocmai asa (ca si tip de drum, respectiv autostrada, drum expres, drum EuroTrans, drum TransRegio) cum apar in MPGT? Cine impune acest lucru?
b) Este obligatoriu ca daca un drum apare in MPGT ca si drum expres, acesta sa fie realizat doar ca si drum expres sau se poate realiza si ca autostrada, daca pana la inceperea procedurilor de licitatie pentru lucrari se constata necesitatea unei autostrazi? Va rugam sa nu ocoliti raspunsul.
c) Dupa cat timp este prevazuta revizuirea MPGT? 3 ani? 5 ani? 10 ani? Care document oficial (lege, HG, OUG) reglementeaza aceasta perioada intre doua revizuiri ale MPGT?

disney

Au fost adresate catre MT urmatoarele intrebari:

a) Va rugam sa ne transmiteti profilele transversale tip, cat si vitezele de proiectare pentru urmatoarele categorii de drumuri:
- Autostrada
- Autostrada fazata
- Drum Expres
- Drum Expres fazat
- Drum Eurotrans
- Drum Trans Regio
b) De asemenea, va rugam sa precizati daca pe respectivele categorii de drumuri pot exista:
- intersectii la nivel cu alte drumuri (inclusiv sensuri giratorii)
- treceri de pietoni
- treceri la nivel cu Calea Ferata
- localitati pe traseu
Va rugam sa precizati exact normativele care definesc EXACT aceste categorii de drumuri, in special "autostrada fazata", "drum expres fazat", "drum EuroTrans" si "drum TransRegio". Va rugam nu ocoliti raspunsul si nu ne trimiteti la normative care stiti de la inceput ca nu definesc aceste lucruri.

horatiu.cosma

5b e retorica, vor spune ca da, se poate, fiindca ei inca nu stiu exact cum va arata un drum expres(cu atat mai mult fazat). Intrebarea era buna dupa ce vor exista normative clare despre aceste categorii de drumuri, si completata cu: in cazul in care nu, pe ce criterii?

cove_adrian

 Va rog sa adresati si urmatoarele intrebari catre CNADNR:
1. de ce nu s-a prevazut in MasterPlanul (macar) un drum express pe relatia Focsani-Albita? Sunt curios cum de s-a putut "omite" cea mai mare vama din estul Romaniei aflata pe un fost coridor pan-european (C IX) fara a fi racordata la reteaua de drumuri din MasterPlan. Din cate cunosc tronsonul Focsani-Tecuci-Husi-Albita se afla pe TEN-T comprehensive core si este eligibil pentru finantare (in procent de 15 % din fonduri de coeziune). Mentionez faptul ca Republica Moldova si-a pregatit reteaua de transport  in vederea accesului catre autostrada Focsani-Albita modernizand drumul M1 (Leuseni-Chisinau), acel "DN1" al Republicii Moldova.
2. Avand in vedere ca s-a "omis" nematerializarea unui tronson TEN-T Comprehensive Core in MPGT (Focsani-Tisita-Albita) imi puteti preciza cum de s-a justificat (din punct de vedere al eligibilitatii tehnice, economice si sociale) "upgrade-ul" sectorului Cluj-Napoca - Dej si Bistrita - Dej catre un drum express din moment ce sunt doua drumuri nationale normale, cu un trafic mediu, care nu sunt incluse in reteaua TEN-T Core si nici TEN-T comprehensive?
3. De ce nu s-a inclus si conectarea resedintei de judet Vaslui prin drum express catre reteaua principala de transport? Ati observat ca municipiul Vaslui este singura resedinta de judet din Moldova care nu este legata prin drum express de restul tarii? De ce s-a luat aceasta decizie pentru adancirea discrepantelor sociale si economice din judetul Vaslui?
4. Va rog sa-mi explicati care au fost criteriile ce au condus la eliminarea din MPGT,la izolarea si lipsa de conectivitate a vamii Albita cu reteaua nationala de transport propusa spre modernizare?

Va multumesc!
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

VictorC

#445
Nu exista Ten-T Comprehesive Core!

Exista Ten-T Core (adica centrala/prioritara) si Ten-T Comprehensive (adica extinsa/secundara). De la Focsani la Albita este ruta inclusa pe reteaua Ten-T Comprehesive (retea care are in vedere anul 2050 ca referinta pentru finalizarea proiectelor). Cat despre Coridorul IX pan-european (fost sau "actual"), nu are rost sa discutam pentru ca nu mai exista. Avem reteaua TEN-T cu proiectele/axele sale prioritare si cele 9 coridoare stabilite acum 2 ani.

disney

#446
Aveti mai jos raspunsul CNADNR la intrebarile pe care le gasiti aici.





cove_adrian

Quote from: VictorC on February 12, 2015, 05:35:12 PM
Nu exista Ten-T Comprehesive Core!

Exista Ten-T Core (adica centrala/prioritara) si Ten-T Comprehensive (adica extinsa/secundara). De la Focsani la Albita este ruta inclusa pe reteaua Ten-T Comprehesive (retea care are in vedere anul 2050 ca referinta pentru finalizarea proiectelor). Cat despre Coridorul IX pan-european (fost sau "actual"), nu are rost sa discutam pentru ca nu mai exista. Avem reteaua TEN-T cu proiectele/axele sale prioritare si cele 9 coridoare stabilite acum 2 ani.

Scuze de greseala, am uitat sa elimin "Core". Am facut precizarea la defunctul coridor pan-european IX pentru ca da, a existat aceasta initiativa demarata in 1994 si reconfirmata in 1997. Si da, consider ca are rost sa amintim de coridoare pan-europene pentru ca actuala retea TEN-T (Core si Comprehensive) a fost creionata (si pe scheletul coridoarele pan-europene) pentru a nu mai exista confuzii intre coridoare-pan europene si coridoare/axe TEN-T. Vezi PP7 Nadlac-Sibiu care e pe defunctul C IV.
Si acum 2 ani s-au stabilit PP, adica proiectele prioritare.
http://moldovavreaautostrada.ro
MVA - Moldova Vrea Autostrada
Miscare civica, independenta, apolitica

MNU

Proiectele prioritare (PP) au aparut in 2004. Vezi aici.

Recent, adica prin 2014, au fost definite noile coridoare ce reunesc toate modurile de transport. Vezi aici.

Aici poti gasi sumarizat partea de coridoare ce strabat Romania.

disney

#449
Aveti mai jos raspunsul CNADNR la intrebarile pe care le gasiti aici.