Autostrada A0 Centura București

Started by Ionut, September 14, 2011, 12:00:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

NGC

@FRG:

Nu este o problema in sine ca nu declari subcontractori pentru descarcarea arheologica si deminare, daca tu ca ofertant esti acreditat pentru a face astfel de operatiuni si le faci singur. AKTOR are acreditare in Grecia.

MAPA INSAAT au declarat subcontractor pentru descarcarea arheologica. Nu stiu cum stau cu deminarea si daca au si ei acreditare in Turcia pentru asta sau daca or fi avand subcontractorii lor TEMELSU ULUSLARARASI MUHENDISLIK HIZMETLERI. Recunosc si ca nu am intrebat vrabiutele daca au fost descalificati sau nu, pentru ca i-am considerat tot timpul pana acum drept o "cantitate neglijabila" pe langa ceilalti ofertanti. :D

jaston

Nu era mai bine daca anul trecut domnul Cuc si co. nu rezilia LD3, ci rezilia  contractele cu Straco si cu Aktor? Azi nu mai auzeam de Aktor ca liciteaza, ca contesta..nu i destul ca ne chinuiesc cu A10 de atata timp?


https://www.economica.net/autostrada-de-centura-bucuresti-grecii-de-la-aktor-exclusi-din-licitatia-pentru-lotul-1-din-sectorul-nordic_178343.html

danutzu_1069

^ Si articolul....
Autostrada de Centură Bucureşti: grecii de la Aktor, excluşi din licitaţia pentru lotul 1 din sectorul nordic
Nici bine nu am intrat în 2020 că a şi început să "plouă" cu contestaţii la licitaţiile pentru marile proiecte de infrastructură. Nemulţumiţi că au fost excluşi din licitaţia pentru lotul 1 din Autostrada de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord), grecii de la Aktor au depus luni contestaţie.

Constructorul elen Aktor a depus luni, 6 ianuarie, contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Asta după ce pe 24 decembrie 2019 Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a respins ca inacceptabilă oferta depusă pentru construirea lotului 1 din Autostrada de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord). Lotul 1 din A0 Nord este unul dintre cele mai disputate tronsoane de autostradă din România, în cursa pentru construirea sa intrând 11 firme/asocieri de firme. Printre cei 11 ofertanţi se numără şi grecii de la Aktor, a căror ofertă a fost însă respinsă ca inacceptabilă de către CNAIR la finele anului trecut. Motivul? Constructorul nu a indicat subcontractori pentru lucrări de cercetare arheologică. În replică, Aktor susţine în contestaţia depusă la CNSC că urma să execute aceste lucrări cu personal specializat şi autorizat intern – nu extern, adică nu subcontractor. Constructorul mai spune că a desfăşurat lucrări semnificative în zone cu potenţial arheologic mult mai ridicat în Grecia. Prin urmare, Aktor solicită CNSC suspendarea licitaţiei pentru lotul 1 din A0 Nord până la soluţionarea contestaţiei. De asemenea, constructorul elen cere anularea deciziei CNAIR de respingere a ofertei sale şi mai solicită declararea acesteia ca fiind acceptabilă. Rămâne de văzut care va fi decizia CNSC şi dacă grecii vor reintra în cursa pentru acest lot de autostradă, în lungime de 17,5 kilometri şi cu un cost estimat de 842 de milioane de lei. În România, constructorul elen a finalizat cei 3,3 kilometri de la intrarea în Capitală ai Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti. Aktor mai construieşte lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda (A10) şi a mai câştigat contractul pentru lotul 3 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud (A0 Sud).



NGC

#1278
"Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 3: km 39+000-km 47+600"

Incepand de ieri posibilii ofertanti au de citit maculatura noua de la CNAIR. :lol: Avem prima clarificare cu 143 de intrebari si raspunsuri intinse pe 79 de pagini.
As mai fi amanat putin sa scriu despre asta pentru ca sa va usurez munca daca vreti sa cititi clarificarile si sa va dau un link direct catre ele, dar mai dureaza putin si intre timp m-a provocat Horatiu. :D
Revin mai incolo cu link direct catre clarificare, pentru ca sa nu va mai incurcati cu SICAP.

Licitatia s-a reluat si noul termen pentru depunerea ofertelor este 30.01.2020.

NGC

#1279
Quote from: tonică on June 06, 2019, 12:38:15 PM
km 47+600 e pe undeva pe la intersectia cu DN3, nu? Pe plansa de pe prima pagina nu vad c-ar fi vreun nod cu acest drum national. Nu ar fi fost normal sa fie? Poate aparea acum in proiectare?

Quote from: NGC on June 06, 2019, 01:18:35 PM
@tonica:
Din ce am auzit, ar urma sa fie inclus in lotul 4 (Km 47+600 - Km 57+060), un nod cu DN3 incepand chiar de la Km 47+600, desi in SF din 2007 nu apare.

In clarificarea de ieri, avem asa.

I28

Quote
In cadrul Cerintelor Beneficiarului, la punctul 7.3.2 ―Traseul in plan‖, se mentioneaza ca Lotul 3 se incheie la km 47+600, de unde incepe amenajarea nodului pentru traversarea DN3.
Avand in vedere ca traseul autostrazii se termina la intersectia cu DN 3 (km 47+600), iar din documentatia tehnica nu apare ca in aceasta zona ar fi prevazut nod rutier, va rugam sa specificati daca acest nod va face parte din lotul 3 de autostrada (unde vor trebui sa fie prevazute benzi de accelerare – decelerare) sau va face parte din lotul adiacent.

R28

Quote
In Subcapitolul 7.3.1 [Traseul in plan] din Cerintele Beneficiarului s-a produs o eroare de editare, astfel in loc de: "Lotul 3 se incheie la km 47+600, de unde incepe amenajarea nodului pentru traversarea DN3" se va citi: "Lotul 3 se incheie la km 47+600 dupa intersectia cu DN3 (km 47+540)".



Ramane de vazut daca chiar vom avea nod acolo, pentru ca e mai usor sa continui pe baza documentatiei vechi, decat sa o modifici si sa mai treci o data prin procedura de actualizare a acordului de mediu. Actuala revizuire pricinuita de suprapunerea traseului lotului 4 cu ROSPA0122 si ROSCI0308 nu aduce nici o modificare in zona de inceput a lotului 4, chiar langa DN3.

ghrt

Este supid ca A0 să nu aibă nod cu o radială care îl conectează la un bulevard important (Pantelimon) şi la oraşul Pantelimon, şi el destul de mare.
Cont (aproape) inactiv.

bogdanstancu

Din pacate dupa raspunsul CNAIR si dupa plan, rezulta ca nu va fi nod. Este oricum o inepție sa nu ai nod cu DN3 si tot o inepție sunt majoritatea nodurilor A0-DN-uri.
Oricum e ciudat răspunsul CNAIR...daca cineva te întreabă dacă se face nod, tu răspunzi cu da sau nu, nu o dai de gard.

ghrt

Nu e ciudat, ăia sunt nişte eunuci care nu au nici o treabă cu drumurile, ci cu sinecurile.

Putem cere ca execuţia intersecţiei respective (denivelată, fără nod) să fie astfel încât să fie construit nodul ulterior fără a se dărâma nimic? De genul să lase loc de benzi laterale sub pod?
În felul acesta nu s-ar afecta acorduld de mediu iniţial şi ulterior s-ar putea scoate altul pentru ce presupune nodul.
Cont (aproape) inactiv.

NGC

#1283
"Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2: km 20+000-km 39+000"

Quote from: NGC on January 06, 2020, 06:59:33 PM
Quote from: NGC on December 20, 2019, 08:52:02 PM
Avem acum 89 de pagini cu 172 de raspunsuri la clarificari. [...] Documentatie de atribuire "solida", nu-i asa? :lol:

Si pentru ca batjocura sa continue, desi ANAP le-a cerut sa acorde un nou termen tinand cont de complexitatea achizitiei astfel incat potentialii ofertanti sa aiba timp suficient pentru elaborarea ofertelor ca urmare a acestor clarificari, geniile au considerat ca pana in data de 15.01.2020 este timp suficient. :o

Si ce surpriza avem acum? Licitatia este din nou suspendata! :lol:

Era clar ca nu era timp pentru elaborarea ofertelor, dar in acest mod au putut sa dea o perioada scurta in care posibilii ofertanti sa trimita al doilea val de solicitari de clarificare, acesta fiind si motivul real al suspendarii licitatiei.

Avem acum si a doua clarificare si poate fi gasita direct aici. De data asta avem "doar" 43 de raspunsuri intinse pe 22 de pagini.

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 03.02.2020.

Mersul trenurilor

Quote from: ghrt on January 11, 2020, 01:59:06 AM
Este supid ca A0 să nu aibă nod cu o radială care îl conectează la un bulevard important (Pantelimon) şi la oraşul Pantelimon, şi el destul de mare.

Nu este nod din simplu fapt ca A2 "inlocuieste" DN3, dar au gandit prost pentru ca de exemplu DN7 si DN1A vor avea noduri desi sunt chiar la mai mica distanta. Deci trebuie trasi de ureche. Plus ca intre DN2 si A2 pe DNCB va fi trafic din cauza asta.

NGC

"Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2: km 20+000-km 39+000"

Sa punem aici si niste detalii din a doua clarificare, detalii care trebuie puse si in alt topic. :D

R28

Quote
Totodata prezentul Contract este unul de tip "Proiectare si Executie", in care Antreprenorul are calitatea de Proiectant pentru realizarea legaturii rutiere intre Autostrada de Centura Bucuresti Nord si viitorul Terminal 2 al Aeroportului International Henri Coanda (AIHC).

[...]

Termenul pentru realizarea proiectului "Legatura intre Autostrada de Centura Bucuresti Nord si Terminalul 2 Aeroport Henri Coanda" este de 18 luni, defalcat astfel:
- 3 luni pentru realizare si finalizarea Studiilor si investigatiilor de teren;
- 3 luni pentru obtinerea avizelor si acordurilor;
- 6 luni pentru intocmire si aprobare DTAC/PAC;
- 6 luni pentru intocmire si aprobare PTE.

al3x

Si cu drumul expres spre A3 de la Aeroport cum ramane? Se mai face, nu se mai face, Dumnezeu cu mila..

pelan87

@al3x - probabil nu se mai face, pt ca legatura dintre A3 si aeroport se va face prin intermediul A0, oricum avem nod A0-A3 la 5 km de viitorul T2. Important e sa se faca drumul de legatura intre T2 si A0.

al3x

Lipsa de viziune si de obiectiv a CNAIR este demonstrata inca odata.

cutter

Încerc să mă uit prin clarificările astea și îmi crește tensiunea. O grămadă de neconcordanțe și probleme de proiectare reale identificate de ofertanți - răspunsuri în bătaie de joc la modul "faceți și voi cum scrie" de la CNAIR.

E vorba de la garduri de protecție, la înălțimi de ramblee, la înălțimea panourilor de antifonare, la lipsa de pantă/declivitate a traseului proiectat în SF (=risc de băltire/acvaplanare) și asta doar în primele câteva pagini. Răspunsuri CNAIR-ești de tip fir-ar maică-sa ca să nu vorbesc mai urât aici.