Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

JohannDB

@   ""Pe DN73 ARL Cluj (Strabag) a deschis deja 2 puncte de santier pe zona Fundata - Clung,...""
 Am trecut și eu, mai zilele trecute pe DN 73 pe sensul Cp-lung Muscel - Brașov și pe la semafoare și mai apoi pe zonele "înnoite" remarcam cu tristețe aceeași procedură arhiconsacrată de-a ÎNGROPA RIVERANII, fără drept de apel, culmea și aici în zonă de munte..... cei aflați "în deal" au ajuns la sfalt, iar cei aflați "de vale" au ajuns și mai în vale, ieșind și mai greu la drum (vezi lateralele din Fundata dinspre limita de județ și nu numai)...
 Cei ce aveau ieșirile-n DN-u mai sus ca asfaltul au ajuns la ninvelul lui/asfaltului... Cei aflați la nivelul asfaltului ajung acum sub acest nivel și cei ce erau deja puțin îngropați sub acest nivel de la întrținerile/asfaltările/reabilitările anterioare, au ajunds și mai jos/îngropați.....
 Proiectantul face ce-l ține capul, constructorul nu pune întrebăr și face ce-i pe hârtie, iar "beneficiarul" tace că merge și așa și se bifează lucrarea.....
 Dar cu riveranii ce aveți ?? De ce trebuie îngropați neapărat și de fiecare dată, la fiecare chiar amărâtă de reasfaltare ca și acum la reabilitare ??
 Mă uitam la acele șanturi/rigole colectoare, betonate și acoperite cu "biscuiți-grilă" la ce cote au ajuns, față de cota ultimă a nivelului asfaltului, îngropând porțile/căile de acces în proprietățile riverane !! Plus "zidul chinezesc" de pe marginile spre vale a drumului, care culmea, multe vor rămâne mai sus decât asfaltul ținând apa pe drum (în partea dinspre vale), sau drenând-o pe partea spre ...deal; dar să nu ne mirăm !!....
 Trecând prin Bran am văzut că aici s-a putut freza vreo -40/45 cm și reasfalta la nivelul actual !! Ce-ar fi fost să fi ridicat nivelul și-n Bran ?? Ar fi fost "la modă"...

tom_sawyer

[CN1075118] ITS pe DN39 între A4 și Punct trecere Frontieră Vama Veche

ITS = Sistem inteligent de transport

tom_sawyer

#7907
[CN1075139] Proiectare si Executie ,,Modernizare DN 1S km 0+000-23+830" - DRDP BRASOV

Data publicare: 11.11.2024

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 161.306.593,29  si 177.074.721,85  Moneda: RON

Achizitia se refera la un proiect si/sau program finantat din fonduri ale Uniunii Europene: Nu
Tip finantare: Fonduri bugetare


[CN1075278] ELABORAREA DOCUMENTATIE DE AVIZARE A LUCRARILOR DE INTERVENTII PENTRU "DN 11C KM 0+000 – 35+435, BIXAD – BALVANYOS – TG. SECUIESC - DRDP Brasov

tom_sawyer

Un traseu interesant pentru un transport agabaritic:


În perioada 15.11.2024– 22.11.2024 se va desfășura un transport cu depășiri agabaritice pe traseul:

Turnu Măgurele PTF – DN52 – Turnu Măgurele – DN65A – Roșiori de Vede – DN6 –Centura Alexandria /DN6F -  DN6 – Ghimpațti – DN6 – Mihăilești – DN6 - Cornetu – A0 – A2 – DN Centura București – Afumați – DN2 - Urziceni – DN2 – Buzău – DN2 - Focșani -DN2 - Bacău – A7 – DN2 - Roman – DN2 – Varianta de Ocolire Suceava - – DN17 – Gura Humorului – DN17 – Bistrița – DN17C – Varianta  de Ocolire Bistrița – DN17 - Beclean – DN1C - Centura Apahida – Cluj Napoca  – DN1F – Nădășelu – A3 – Turda – DN1 – Bădeni (județul Cluj-Napoca).

Vehiculul transportă o structură metalică.

Lățimea maximă a vehiculului este de 4,65 m, masa totală 109 tone, lungimea 42 m, înălțimea 4,75 m.


CNAIR

TVlad

Formidabil, il ocolesc prin toata tara ca pe un exponat de iarmaroc. Atit de proaste sint drumurile incit nu au gasit un traseu mai scurt? Sau sint restrictii de greutate de tip Adunatii Copaceni cind au pus parapete NJ pe podul dej subred si, in loc sa le inlature, l-au declarat cu restrictie de tonaj?

TibiV

Cred ca @JohannDB este singurul in masura sa explice aceasta ciudatenie de traseu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

slartibartfast

Cred că era mai simplu să o ducă pe Dunăre până la Budapesta și să o ia de acolo pe rutier. Dar granițe...

survola

Lumgime 42 de metri.
Poate nu incape pe serpentine.

alin2pas

Asta e dacă nu avem traversări ale munților decât sub formă de DN. Un drum rapid (indiferent dacă e DX sau A) nu are serpentine și curbe cu rază mică, are lățime suficientă pentru a trece cu asemenea transporturi și are gabaritul de înălțime mai mare; de exemplu pe defileul Jiului nu ar fi încăput transportul și din cauza limitărilor de înălțime, nu doar datorită serpentinelor.