Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

""""""""""......Nu este obligatoriu sa avem toti masini, sau masini premium . 30% din masini nu ai ce cauta pe strada.  E simplu sa te uiti într-o parcare la cauciucuri si sa vezi cate masini au cauciucurile ca in palma ."""""""" Nu SERIOS ??????? Ești cumva "lucrător" în I.T. (erou la muncii capitaliste, scutit de niște taxe și impozite ca salahorul de jos ce-ți plătește diferențele din banii lui și tu nu vii cu nimic ?????)   ???

JohannDB

CITAT....... (((((In plus, de ce camioanele nu sunt taxate la kilometru, ca in Belgia, ne permitem sa fim darnici ? ))))) Lucrezi pe camion ?? Dacă nu, te rog nu te mai exprima, că de aceea ne merge nesperat de...PROST !!........ Omule, eu cu cei ce intră în țară, când o "iau la drum", ăștia-și iau vinietă pentru 7 zile...., 55 euro, deși stau o zi două, că sunt în tranzit (restul paguba lor în beneficiul statului)....... Plus că mai plătesc și o autorizație (AST) legată direct de tonajul de peste 40 de tone și eventual dimesiuni depășite..... "Niște bani"..., statului român...!!  Ce nu ți se pare corect și crezi că e furt ?? Când văd cu câtă lipsă de amănunte vorbiți unii, sunteți paraleli cu transporturile.......... Mai bine vă abțineți...!!!!!

dumbravaandrei

#1172
Sambata, am fost pe A2.
Cozile pe tot traseul au fost provocate de:
- cozile de intrare in benzinarii. Aproape de la toate, incepand cu benzinaria de la Fundulea, coada de intrare de minim 600-700m. Acum, daca tot te pornesti din Bucuresti, cum ma-sa pe gheata nu-ti faci si tu plinul in oras unde e liber si stai ca vita in coada aia, mi-e greu sa inteleg...
- conflictele de trafic de la iesirea din parcari/benzinarii, unde bineinteles toata lumea forta iesirea. Si pentru 2-3 dobitoci se facea dopul de 10-15 min
- Masini stricate pe banda de urgente. Iarasi... daca stii ca nu te tine cazanul sa iesi din cartier, ce ma-sa pe gheata cauti cu el pe autostrada? cel putin 20 de masini in curs de ridicare pe platforma numai de la Lehliu la Fetesti
- Masini oprite aiurea pe banda de urgenta la care altii tot incetineau sa vada despre ce e vorba. Nimic important, majoritatea cu domnite care isi faceau machiajul..

Politia? 0 impact. statea masina frumos parcata la intrarea in benzinarie sau in vreun nod, dar sa se duca sa fluidizeze cateva sute de m mai incolo unde se facea defapt ambuteiajul,

La statia de taxare politie multa. Care real iarasi nu facea nimic.

Inteleg ca poate politia nu poate stapani numarul imens de oameni care chiar nu stiu ce inseamna autostrada si se cred ca sunt intr-o intersectie prin oras la 20km/h, dar totusi... nici astia nu dau vreo lectie...

26ld

#1173
Unde e băiatul care insista că avem nevoie de o dublare a autostrăzii A2 când ai nevoie de el?  :lol:

gruiarew

#1174
Mă bag și eu în discuții... aia cu băgatul taxei în combustibil mi se pare de o prostie maximă. La fel și cea cu taxă doar pe autostradă. Mutăm tot traficul pe DN-uri? Cu cei cu tractoare / combine / diverse utilaje ce facem? Sau creștem doar benzina? Sau pe curent? De ce dracu nu putem taxa doar ce folosim?

@JohannDB las-o mai usor cu IT-ul te rog. Acum s-or băgat taxe și acolo și oricum erau scutiți doar de impozit 16%. Cere-i de curiozitate unuia d'ăsta din IT fluturașul să vezi cât vireaza la pensii, sănătate șamd. Și vezi cum e mai rentabil să ai unul d-ăsta scutit de impozit (care acum nu mai e scutit) sau 10 salahori de care zici. Doar la partea de taxare mă refer. Că de nevoie e nevoie de fiecare în societate.

Și la partea cu cotețele are dreptate. N-ai idee ce atelaje trec la mine pe uliță toate cu portavoce de zici că ești în mijlocul pieței. Ba vând pui, ba roșii sau adună fier. Și multe îs înmatriculate în celălalt capăt de țară. Mă tot mir cum au ajuns până aici, efectiv curg tablele de pe ele.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

Nu pot să nu remarc.....((((((.....Eu as merge mai mult pe  creșterea  rovinietei (triplu) , si adăugarea unei taxe in pretul carburantului care sa mearga strict pt întreținere. ))))))
 Îmi aduc aminte de dictonul "aici sunt banii dumneavoastră", bani păltiți independent vreo 4 ani, după care acești bani au intrat în prețul carburantului..... Și, ce să vezi, după vreo câțiva ani, destul de puțini (găsesc și data prin ""Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82/01.02.2002"") ca să uite lumea, apare RO-vinieta....
Am mai întrebat și prin 2018 unde mai este și DACĂ a FOST ELIMINATĂ taxa de drum, Băsescu, din prețul carburantului......
La acea vreme @TibiV spunea că a fost eliminată odată cu discuțiile de aderare la comunitate, dar "nimeni", absolut nimeni nu l-am văzut să arate un text (negru pe alb, sau...color) de la vreo "autoritate" (autorizată sic !!!) care să confirme asta.....
  @gruiarew, aia cu "i.T" -ul am spus-o că, așa cum eu pot în cadrul acestei economii românești să plătesc totul și toate la ultima centimă și să mai și vină "anaful" peste mine cu chestii "cică uitate" mult peste termenul de prescripție, că așa de bine le merge "tehnica", s-o facă și alții, așa ca mine, nu să le plătesc eu unele lucruri, printre altele și la "sănătate", unora "discriminați"/exceptați, sau cu alte dureri în coate, dar super buni de muncă..... Nu cer nimănui niciun "fluturaș", ci să contribuie după venituri, așa cum fac și eu și n-am eschivă !!

Leo-Ph

#1176
si eu daca merg 99% numai in oras de ce sa platesc taxa introdusa in pretul carburantului pentru intretinere autostrazi? voi acestia care vreti sa se ia bani de peste tot bag seama ca nu prea aveti ce sa faceti cu ei..faceti donatii dragii mei

gruiarew

@Leo-Ph Ia autobuzul sau mai bine... bicicletă :)

@JohannDB până la urmă așa e legea. Dreaptă / strâmbă trebuie să te supui ei. Au avut facilități ca să nu o taie toți pe dincolo ci să rămână să consume aici. Plus în sectorul ăla nu prea merge cu minimul pe economie și restul plătit în mână sau chestii nedeclarate sau motorină la bidon. Că mulți îș niște aroganți care le știu ei pe toate, e altă idee. Dar ce facem acum începem iar cu lupta de clasă? De cei din construcții și agricultură nu zice nimeni nimic? Ăia-s ok că nu plătesc? Sau de ăia ce se plimbă cu ultimele mașini apărute stau în palate și venituri 0? A, de ăia nu putem zice nimic că rasism...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Leo-Ph

@gruiarew - sunt destul de multi care nu pot sa mearga cu o bicicleta iar mersul cu autobuzul este un cosmar pentru ei. din fericire nu fac parte din categoria lor si nu doresc nimanui acest lucru. cand am zis ca merg 99% numai in oras cu masina la ei faceam referire.

misiekwas

^Dar în ce anume ar consta coșmarul de mersul cu autobuz? Cu bicla ințeleg, cum sunt și domenii în care chiar n-ai de ales. Dar sa nu exageram.
În privința de finanțare de drumuri, tot soluție trebuie sa se găsească, mai ales ca costuri vor creste cu cât avem mai multe drumuri care vor trebui întreținute și construite. Și rovinieta nu-I deloc scumpa, nici măcar în sud-est, chiar și cea bulgara te duce mult mai mult.

Leo-Ph

#1180
@misiekwas cand ai pe cineva cu handicap si trebuie sa mergi zi de zi cu el la medic/recuperare - de exemplu..acum ai inteles?

misiekwas

Vorbim despre max 0.5% de populație pentru care poate sa fie organizat mecanismul special. Poate e o surpriza, dar majoritatea persoanelor cu handicap nu se deplasează cu mașina personala.

Leo-Ph

#1182
Poate e o surpriza pentru tine dar sunt unii care se deplaseaza cu masina personala condusa de sot/sotie/copii.
Si ca sa nu mai fim off topic:
1. Nu este corect ca cei care nu folosesc autostrazile/drumuri expres sa fie obligati sa plateasca in plus la combustibil pentru intretinere acestora.
2. Sunt de acord sa avem taxare pe autostrazi/drumuri expres cum este in Franta - platesti atat cat utilizezi.

kitsune

Rovinieta este plătită de stat pentru persoanele cu handicap. Și se decontează transportul (in oarece măsură, in funcție de gradul de handicap) inclusiv bonuri de benzină. De asemenea, parcările cu semn de om în cărucior nu sunt pentru BMW-uri, cum greșit cred mulți, ci pentru cei cu handicap, mai ales locomotor, care au nevoie de spatiu mai mare pentru a se putea urca/coborî și sunt aproape de intrare.
Taxa de pod nu este scutită. Și nici parcarea (aici nu îmi este clar, legitimația de parcare emisă de Constanța este valabilă și la București? de exemplu).
Nu sunt sigur dacă la RCA sunt reduceri, îmi amintesc că era o opțiune acolo de bifat
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruiarew

@Leo-Ph am vrut sa fiu sarcastic.


Quote from: misiekwas on June 28, 2024, 06:19:28 PM^Dar în ce anume ar consta coșmarul de mersul cu autobuz?


Îți dau eu exemplu fără să exagerez. Timișoara: E1. Torontalului - Calea Șagului ruta asta o fac. Avem 3 exemple:

1. Vine cu întârziere. E plin. E cald vara și frig iarna. Pute ori e vară ori e iarnă. Se ascultă manele și se vorbește la telefon. Tare. În românește, sârbește, ungurește, ucrainiană mai nou.
2. Vine cu întârziere serioasă. La fel ca mai sus.
3. Nu vine deloc.

În rest: Graficele de circulație din stații nu bat cu ce-i la ei pe site. Sau cu ce-i pe google maps. Nu se anunță stația nu știi unde să te dai jos. Dacă nu știi orașul sau să vorbești limba locală te-ai ars. Pentru un oraș de așa talie e o rușine și o mizerie. Plata cu cardul nu merge în 50% din cazuri.

Contrast: Sibiu: N-am pățit să nu meargă plata cu cardul. Se anunță stația, cele de interes și în engleză + ceva obiective (casa de pensii, centrul și mai câteva). Nu dă bon, e pe timp. Dacă ai dat cu cardul de 2 ori ia o dată zice că a fost validat. Dimineața când mergi la muncă vin la interval de 2-3 minute. Majoritatea statiilor electronice. Sincronizat ce-i în statie cu ce-i pe site cu google maps (o fi și cu alte aplicații, habar n-am). Toate îs cu podea joasă.

Un minus mare: e doar în oraș nu leagă nici unul din satele din jur.

Hai să vă dau eu idee de unde să scoți bani: Parcare la marginea orașului plătită și primești bon pentru transportul public. Nah și ai scăzut și poluarea și consumul de combustibil și bla bla. Bine, cu condiția să nu începeți cu Timișoara  :lol:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis